نقش آفرینی رییس شورای ولایتی هرات در انتقال مواد مخدر!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۵    ۱۳۹۳/۱۱/۷ کد خبر: 88206 منبع: پرینت

حاجی کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات در یک نشست خبری مدعی شد که یک کارمند اداره جنایی هرات را به اتهام اخذ (300) دالر رشوت دستگیر و بعد از سلاح کشیدن متهم به جانب محافظین وی، کارمند جنایی را شدیدآ لت کوب و به اداره امنیت ملی تحویل داده است.

وی در این نشست خبری همچنان مدعی شد که مردم از من مبارزه با فساد اداره را خواستار شدند و من هم این کار را انجام دادم...

اما اصل ماجرا:
حاجی کامران که متهم به قاچاق مواد مخدر در غرب کشور بخصوص ولسوالی کهسان در نوار مرزی ایران می باشد و این اتهام مورد تایید ارگان های دولتی در هرات و مرکز نیز می باشد در انتخابات اخیر با تلاش و پرداخت پول میان اعضای شورای ولایتی مقام ریاست را به دست آورد.

در هفته جاری یک موتر سواری مدل بالا توسط کارمند جنایی هرات مورد تعقیب قرار می گیرد که بعد از توقیف مشخص می شود موتر مذکور مملو از مواد مخدر است و مربوط به رییس شورای ولایتی هرات می باشد.

کارمند جنایی بلافاصله با راننده درگیر و او را داخل موتر خود انتقال می دهد و جریان را به مقام های بالاتر اطلاع می دهد، در همین جریان راننده موتر با حاجی کامران رییس شورای ولایتی در تماس می شود که با پیشنهاد وی (300) دالر داخل دفترچه لیسنس موترجنایی می گذارد که تا اتمام قضیه سکوت اختیار کند و قول می دهد که در زودترین فرصت خود را به محل می رساند.

در همین زمان و تا قبل از رسیدن نیروهای امنیتی تمامی مواد مخدر به داخل موتر دیگری انتقال و از منطقه دور می گردد.
زمانی که کارمندان جنایی و اداره امنیت ملی به محل می رسند دیگر خبری از وجود مواد مخدر در محل نیست.

رییس شورای ولایتی خطاب به مسولان امنیتی در محل می گوید: گرفتاری مجرم یک موضوع و رشوت کارمند ارشد دولتی در جریان انجام وظیفه موضوع دیگر است. حاجی کامران مطابق طرح قبلی خود می گوید که این کارمند جنایی از قاچاقبر فوق (300) دالر پول رشوت در بدل رهایی وی گرفته است.

وی با حضور کارمندان اداره امنیت ملی، موتر کارمند جنایی را مورد بازرسی قرار می دهد که (300) دالر از داخل موتر پیدا می شود.

با وصف اینکه کارمند فوق حقیقت را انگونه که بوده است بازگو می کند اما حاضران در محل با گفته های وی اهمیت نداده و کارمند مذکور را که از همکاری با اعضای مافیای مواد مخدر حاجی کامران علیزایی خود داری کرده بود راهی زندان می کنند.

فعلا کارمند صادق جنایی در زندان و مواد مخدر رییس شورای ولایتی به محل امن انتقال یافته است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... رئیس شورای ولایتی هرات یک شخصیت برازنده کشوربوده که هرګز درچنین مسایل دخیل نمیباشد
فرامرز

>>>   واه واه
قاچاق مواد مخدرکه وظیفه ی جناب رئیس شورای ولایتی است

>>>   علیزای قاچاقبر نیست این واضح است

>>>   وای برحال این هموطنان صادق ما ...
عصمتیان

>>>   ... امنیت دولتی که تا حال کارمندان خود را درست نشناخته .
آ- و -از هرات

>>>   اکـــثـــــرا خلاف کاری از طرف افراد امنیت دولتی صورت میگیرد طوریکه در جریان انتخهابات ریاست جمهوری اولین تقلب از طرف یک کارمند امنیت دولتی در السوالی سید آباد بود که همه مطبوعات همان روز آنرا نشر کردند خلاصه در بی قانونی کارمندان امنیت نا ملی ازهمه یک قدم پیشتر هستند

>>>   ده ها مراتبه حکومت نشان داده که با رشوت واختلاس کم شدیدا مخالف است اما اینم افراد بی تجربه پند نگرفتند ازیک ملیون دالر کم باشد جزا داده میشود اگز بالا باشد چوکی هم داده میشود

>>>   کاملن حقیقت دارد. هرکس با مافیا مقابله کند نابود میشود چون دولت پشتیبان مافیاست

>>>   ﺣﺎﻟﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﻨﺎﺑﻌﺎﻟﻲ ﻫﻢ ﺯﻭﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﻫﻢ ﺯﺭ ﻭﺍﺯﻫﺮﻧﻮﻉ...ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻭﺍﻳﻦ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺒﺬﻳﺮﺩ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺟﻴﺰﻱ ﺩﻳﻜﺮ ي ﻫﻢ زورتر ﻫﻢ ﺩﺭ ﺍﻥ ﺑﺎﻟﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﻮﻗﻊ ﻛﻪ ﻛﺎﺳﻪ ﺻﺒﺮﺵ ﻟﺐ ﺭﻳﺰ ﺷﻮﺩ ﺍﻥ ﻭﻗﺖ ﺩﺳﺖ ﺑﻜﺎﺭ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺯﻭﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ ﻳﻜﺮﻭﺯ ﺍﺯﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺭﻓﺖ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﻭﻓﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ( ﻋﻤﺮﻱ ﻇﺎ ﻟﻢ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﺍﺳﺖ)

>>>   حاجی علیزی ریس شورای ولایت هرات تاجرمواد مخدر است....
نادر هروی
>>>   علیزی جز مافیایبین المللی مواد مخدرست و یک قاچاقچیست/ همه ای هراتیها او را میشناسند.
هروی

>>>   به فرموده قرآن کریم خداوند متعال سرنوشت هیچ قومی راتغییر نمی دهد مگراین که خودشان تغییر دهند واقعاروشنفکران وتمام مردم کلای خود را بالاتر بگذارید که...غارت توحش معروف است رییس شورای شهرتان شده مگرپدران وبرادران شما پوزه چکمه پوشان سرخ را به خاک نکشیدند اف بر این روزگار وقتی شیرها بیرون روند نوبت ... میشود چرا به سرکهانمیایید وجلو ظالم نمیایستید از چه میترسید مگر حدیث نبوی را که فرمودند اگر در شرق عالم به مسلم ظلم شود وشما درغرب صدای اورا بشنوید وبه کمک او نشتابید مسلمان نیستید اگر میخواهید خوبان وصالحان برشما حکومت کنند جلوظالمان بایستید شما یک ملت هستید نگذارید این ... ثمره مجاهدت و شهادت هزران تن از مردم هرات را به تاراج ببرنند والسلام
نقیب الله

>>>   برادر محترم نادر هروی:
رئیسان شوراهای کلان به سطح ملی "قاچاقبر" مواد مخدر است. این "بیچاره" رئیس شورای ولایت هرات اگر "تاجر" مواد مخدر است هیچ مایه تعجب نیست. مسخره تر از همه انست که هم رئیس چمهور و هم رئیس اجرائیه خوب اگاه اند ولی بجای توبیخ انها را "ناز" هم میدهند. فقط خداوند قادر است این ... را به جزای اعمال شان برساند. از برای خداوند از دست این ...تعداد معتادان درین مملکت به دو ملیون یا بعباره دیگر نزدیک به 8 فیصد کل نفوس رسیده که آنهم اکثرا جوانان اند.
حاجی روف

>>>   ﻣﻦ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﻳﻚ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ ﻫﺮاﺗﻲ ﻣﻴﮕﻮﻳﻢ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻳﻚ ﺣﻘﻴﻘﺖ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺎﻣﺮاﻥ ﻋﻠﻴﺰاﻱ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ...ﻣﻮاﺩ ﻣﺨﺪﺭ ﺑﻮﺩﻩ و ﺑﺎ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﺷﻮﺭاﻱ ﻭﻻﻳﺘﻲ ﺗﻮﺳﻄ ﺭﺷﻮﺕ ﺑﻪ اﻋﻀﺎﻱ ﺷﻮﺭا ﺣﺎﻻ ﺑﻪ ﻣﺎﻓﻴﺎ ﻣﻮاﺩ ﻣﺨﺪﺭ ﻣﺒﺪﻝ ﺷﺪﻩ ﺑﺨﺪا ﺟﺎﻱ ﺷﺮﻡ اﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻨﻴﻦ اﺷﺨﺎﺹ ... ﺗﻮﺳﻄ ﭘﻮﻝ و ﺭﺷﻮﺕ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺑﻪ ﭼﻲ ﻣﻘﺎﻡ ﻫﺎﻱ ﻣﻴﺮﺳﺎﻧﻨﺪ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺤﺎﻝ اﻳﻦ ﻣﻠﺖ ﺭﺣﻢ ﻛﻨﺪ ...
ﺗﻮﺭﻳﺎﻟﻲ

>>>   با استفاده از فرصت میخواهم در مورد جنجال بر سر "حق نظارت" شوراهای ولایتی میان شورای ملی و شوراهای ولایتی با شناختی که از این مراجع دارم یک عرض کوتاه نمایم:
حقیقت اینست که شورای ملی نظارت شورای ولایتی را رد می کند تا حق نظارت ولایات در انحصار شان باشد ودر ... از جانب والیان و حکومتهای محلی مانند گذشته بلامنازع "شریک" باشند!!!! از جانب دیگر شورا های ولایتی بخاطری تا این حد عصبانی اند که میخواهند " شریک" انحصاری در ... ولایات باشند. در غیر ان ماده 139 قانون اساسی چنین صراحت دارد:
"شورای ولایتی در تامین اهداف انکشافی دولت و بهبود امور ولایت به نحوی که در قوانین تصریح میگردد سهم گرفته و در مسایل مربوط به ولایت مشوره میدهد. شورای ولایتی وظایف خود را با همکاری اداره محلی اجراء می نماید." درین ماده نظارت بر حکومتهای محلی نه از جانب شورای ملی و نه از جانب شوراهای ولایتی مطرح است . باینترتیب:
1- شورای ملی صلاحیت نظارتی خود را از راه حکومت مرکزی بر مجموع حکومت و ازانجمله حاکمیت محلی تعمیل مینماید.
2- شوراهای ولایتی مطابق تصریح قوانین "نحوه مشوره" به ولایت مربوطه را "جهت تامین اهداف انکشافی دولت و بهبود امور ولایت" تعمیل میکند.
تغیر و تعدیل در ماده 139 مانند سایر مواد قانون اساسی فقط لویه جرگه دارد .
قانونمل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است