شعارزد گی در افغانستان بیداد می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۵    ۱۳۹۳/۱۱/۷ کد خبر: 88197 منبع: پرینت

قرار است چهارشنبه در پارلمان صندوق گذاشته شود و به نامزد وزیران رای اعتماد داده شود. آنها با اعلام برنامه ها از قبل سعی در گرفتن رای از نمایندگان مجلس هستند. در این میان وضعیت افراد دو تابعیتی چه می شود؟ برنامه هایی که این نامزد وزیران ارایه می کنند چگونه برنامه هایی است؟

پرتو نادری نویسنده و پژوهشگر در برنامه «پس از صد روز» گفت: متاسفانه در افغانستان رسمی نامناسب نهادینه شده که در هر جایگاهی که افراد کاندید می شوند شعارهایی بلند بالا و غیر قابل دسترس داده می شود بدون اینکه به آن فکر شود که آیا توانایی اجرای آن را دارند یا خیر. به عبارتی شعارزدگی در افغانستان بیداد می کند. این موضوع در انتخابات ولایتی، انتخابات پارلمانی، انتخابات ریاست جمهوری و حالا در رای اعتماد گرفتن کابینه از پارلمان دیده می شود. نامزد وزیران این روزها در پارلمان شعارهای بسیاری دادند که بسیاری از آنها غیر قابل انجام و آرمانی و حتی بعضی از آن نامزد وزیران متن سخنرانی شان را خود ننوشته بودند.

وی اوضاع پارلمان در این روزها را این گونه بیان کرد: متاسفانه گاهی اوقات بعضی از اعضای پارلمان در مصوبه های خود سست می شوند و بر خلاف آن عمل می کنند، چنانچه در حال حاضر شنیده می شود که برخی از آنها در حال جمع کردن امضا برای لغو عدم پذیرش دو تابعیتی ها هستند. امیدوارم که اعضای پارلمان بر مصوبه خود پابرجا باشند و این کار را نکنند. چرا که بعد از آن، با مردم طرف هستند و با آنها مواجه می شوند. پس بهتر است که با سربلندی به مردم نگاه کنند.

نادری از حکومت به خاطر معرفی این کابینه انتقاد شدیدی کرد و گفت: به نظر می رسد که روز رای دهی به اعضای کابینه به تعویق افتد، چرا که هنوز وضعیت افراد دارای دو تابعیت مشخص نیست. جدا از این، بیشتر اعضای معرفی شده به کابینه افراد لایق و شایسته ای نیستند. آنها از تخصص در وزارت مربوطه برخوردار نیستند و بسیاری از آنها توانایی مدیریت درسطح کلان کشور را ندارند. بنابراین امیدوارم کابینه به این موضوعات توجه کرده و مراقب رای هایی که می دهند و سرنوشت مردم کشور باشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چه کنیم چیزیکه ده دیگ است ده کاسه است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است