عبدالله و استراحت پیش از عمل
تبعات انفعال داکتر عبدالله درخصوص اصلاحات نظام انتخاباتی نه تنها مشمول نامزدان بعضا مستقل و گاها مبرا از رشوت خواری و رشوت دهی می شود که دود آن مستقیما در چشم مردم ملکی فرو می رود که نمایندگان و وکلای خود را به خانه ملت می فرستند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۳/۱۱/۷ کد خبر: 88188 منبع: پرینت

با کمی فاصله گرفتن از گدازه های آتش خشم و انتقاد سوزان مردم ملکی، مطبوعات و رسانه ها و نهادهای مدنی غیر وابسته به حکومت از نحوه و چیدمان دولت وحدت ملی با انتخاباتی که در خور میزبان مستعمره ی 57 کشور جهان نمی باشد؛ می رویم به سرغ اصل مطلب.

از ابتدا چنین می نمود که اگر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی قربانی دسیسه ها و زد و بندهای بیشمار برای رسیدن به چوکی و دالر و تسهیلات دولتی از سوی همه گروه های رقیب شده است در عوض با خیال آسوده و فراغ بال به استقبال انتخابات نظام مند پارلمانی می رویم.

اما استراحت پیش از عمل عبدالله رییس اجرایی حکومت به درازا کشیده شده است و تاکنون هیچ گونه اظهارنظر، اقدام یا اشاره ای از جانب وی بعنوان مسوول مستقیم اصلاحات نظام انتخاباتی به گوش نمی رسید و به چشم نمی آید.

عدم توزیع تذکره های الکترونیکی، استشمام بوی زد و بندهای طویل و عریض مایندگان کنونی با نامزدان وزرا و نیز برخی سران احزاب از پرده بیرون مانده خزانه ملی و نیز مسکوت ماندن اصلاحات انتخاباتی چنین می نماید که این قصه سر دراز دارد...

تبعات انفعال داکتر عبدالله درخصوص اصلاحات نظام انتخاباتی نه تنها مشمول نامزدان بعضا مستقل و گاها مبرا از رشوت خواری و رشوت دهی می شود که دود آن مستقیما در چشمان مردم ملکی فرو می رود که نمایندگان و وکلای خود را به خانه ملت می فرستند.

تاخیر تعمدی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی و نیز اهمال کاری در تعیین وزرای شایسته بجای وزرای بایسته و فرمایشی همه و همه مزید علتی شده است بر زد و بند و تبانی محسوس و ملموس برای انتخابات مجدد نمایندگانی که نه صلاحیت اخلاقی دارند نه تخصص کاری.

این قصه از آنجا سر دراز دارد که چیزی بیش از دو الی سه ماه کاری با احتساب تعطیلات زمستانه خانه ملت باقی نمانده است و بدین ترتیب همه چنبره زدگان بر خوان گسترده ارگ بصورت دورانی و دوامدار به دوام و بقای یکدیگر چه در کابینه و چه در پارلمان دامن می زنند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امیدوارم داکترعبدالله به استراحت وخوشګزرانی خود ادامه دهد تاهمه کارها به صورت درست به پیش برود
مسعودچاریکاری

>>>   کسی که 5ملیون دالر بگیرد کارش از این بیش نیست ...

>>>   آقای عبدالله اندیوال آقای محقیق است من دوستش دارم.
سیدصوفی

>>>   عبدالله خود میداند که هیچ چیزی نیست... نمیدانم که چرا وبه کدام دلیل نام اش داکتر کذاشته شده است. وهمچنان باید یاد اور شد که چرا مردم کار تذ کره را این قدر جدی کرفته چون همه تذکره دارد ومطابق همان تذکره های سال های. پیش از انقلاب های ... باید تذکره توضیع شود. هیچ نوع کمی وکاستی قابل قبول نیست. باید ان مهاجران که از افغانستان نیست و خود را افغانستانی میشمارد. انها باید به قسم مهاجر ږنده کی کند و این خیالات را از سر بر دارد. اشرف غنی نماینده کی ملت را ندارد که کدام تصمیم بکیرد.

>>>   مانع تمام کارهای که داکترعبدالله می خواهد انجام دهد اشرف غنی مخالف آن است ازاین سبب ریاست اجراییه فقط دست بین ریاست جمهوری است وحکومت رییس جمهورمسوول این همه نابسامانی ها درکشوراست
سادات تخاری

>>>   بلي به زور جبر در ارگ داخل شد تا تمام پنجشيري هارا به مقام چوكي هاي بلند برساند حالا كه كار نمي كند مانع اش اشرف غني است در حكومت داري خدمت به مردم كردن به گله گي نميشود.

>>>   رياست اجرايه يك كرسي سمبولكي است بدون شك ، نمي تواند بودن اجازه ريس جمهور كار كرد و فعلأ رفيق ... محقيق شده ، فردا رفيق جنرال دوستم ميشود بخاطر منافع
كابلي ملي

>>>   اشرف غنی و داکتر عبدالله هر دو خوب می دانند که دولتی را که بنام دولت وحدت ملی تشکیل دادند هیچگونه مبنای حقوقی و قانونی ندارد. انتخابات با تمام مصارف گزاف آن آلوده با تقلب شد و نتیجه آن صفر بود. دو گروه که تمام مافیا و باند ها در آن تجمع کرده بود با مداخله جان کری مشترکآ تشکیل دولت ملی را تفاهم کردند. دارند همه چیز را باهم تقسیم می کنند اگر به کسانیکه از تقسیم حقش نرسد سر و صدایش می برآید. داکتر عبدالله که حقش را قسمآ گرفته استراحت است ، اکه دوستم که بار دیگر فریب خورده و خقش را کم دادند قهر کرده به خانه اش خوابیده است و از استاد محقق هم خبری نیست حتمآ داکتر عبدالله او را هم قانع ساخته و همجنان استاد عطا محمد هم با اشرف غنی وطندار برآمده دیگر صدایش شنیده نمی شود . جالا میدان خالی و اشرف غنی مانند نیاکانش تک تازی می کند و چنین معلوم می شود که همه صلاحیت بدست خودش است و همه کار هارا خودش می کند. ظاهرآ درست هم است ، دوستم و دانش معاون است رئیس جمهور باشد آنهارا صبر است. ریاست اجرائیه هم در قانون اساسی نیست تا وقتیکه قانون اساسی را تغیر می دهند داکتر عبدالله باید استراحت کند آن هم معلوم نیست که آیا کار به آن جا می رسد یا نه ؟ والله اعلم
تیموربیگ- کابل

>>>   سادات تخاری،... کاملا برعکس قضیه را میگوئید، اول از خود پرسان کو عبدالله در مغز چی دارد برای این وطن، بغیر از معامله گری و خوشگذرانی، خوب است یگان کارهای سبک سبک را انجام دهد ولی قابلیت 5% کار اشرف غنی را ندارد.
ترکمن از تخار

>>>   خیال تان راحت باشه اشرفغنی برای همه مردم افغانستان کار می کنند اشرفغنی ميگفت هیچ افغان از هیچ افغان کده برتر نیست و هیچ افغان از هیچ افغان کده کمتر انشاالله که چنین خواهد شد کار به اهلی کار سفرده خواهد شد و افغانستان بسویی ترقی وبرابری خواهد رفت
انشاالله نازک میر جوزجانی از دیارغربت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است