رهبر داعش در افغانستان پشیمان شد و به پاکستانی ها پیوست
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۳/۱۱/۴ کد خبر: 87961 منبع: پرینت

ملا عبدالرووف فرمانده تیم نوظهور داعش در افغانستان که به تازگی در ولایات هلمند، فراه و هرات اعلام موجودیت کرده بود، بعد از واکنش شدید مردم در اجتماعات، فرماندهان امنیتی و سران اقوام در این ولایات، از حضورش تحت نام داعش اظهار پشمانی کرده و برادرش را به کویته پاکستان فرستاده است تا با رهبری طالبان پاکستانی این موضوع را در میان بگذارد و اعلام کند که دیگر نمی خواهد موجودیت خود را به عنوان داعش در افغانستان تثبیت کند.

اکنون برادر ملا عبدالرووف که ازوی نامی برده نشده است در پاکستان بسر می برد.
ملاعبدالرووف که با واکنش طالبان هم در زمان اخذ بیعت با خلیفه بغدادی روبرو شده بود اذعان کرده است شرایط افغانستان با عراق و سوریه کاملا متفاوت است و در کنار واکنش های مردمی هیچگونه منابع مالی قوی پشتوانه این گروه بوجود نیامده است.

به باور وی عراق و سوریه منابع مالی قوی از جمله نفت را دارد که کمتر نیاز به بازار بیرونی برای فروش احساس می شود حالا انکه در افغانستان برای تداوم حضور و فعالیت های این گروه از هیچ تامین مالی خودی خبری نیست!

در جریان یک ماه اخیر گروه داعش در چند ولایت کشور اعلام موجودیت کرده بود که در چندین مورد برخورد مسلحانه با طالبان شماری کشته و زخمی برجای گذاشت و در مواردی هم طالبان در ولسوالی غوریان خلع سلاح نمود و پایگاه موقت هم در باغ "ریتلو" منطقه ناارام زیر کوه از توابع ولسوالی شیندند احداث نمود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چه داعش باشی یا طالب . هردو گروهک تروریست و نوکر امریکاییها و پاکستان هستید . شما هر گز در میان مردم افغانستان جای ندارید ...

>>>   هه هه هه یعنی که افغانستان برایشان واره نکرده به پاکستان می روند. خوووب است. هرچه زودتر بروید..
عبدالحق

>>>   همه شون یک مشت ... هستند
مرتضی سلجوقی

>>>   گروه داعش درافغانستان موفق نخواهدشد زیرا افغانستان باعراق وسوریه باهم تفاوت دارد .
عصمتیان

>>>   بلی هرقدرت منطقه وجهان این را باید درک کنند که ملیت شریف افغانستان همیشه اتحاد واتفاق خودرا حفظ کرده اند ومینمایند درحالیکه این دشمنان وطن هستن که کینه بغض وحشت را دربین مردم افغانستان میخواهند بپاشن که هیچ نتیجه نخاد داشت جز ذلالت وبدختی خود دشمنان

>>>   چه طالب باشی چه داعش هردوی تان از یک منبع اب میخورید. صرف نام فرق دارد. همان کسی که طالب را تمویل میکند داعش را هم تمویل میکند. همان کسی که طالب را به میان اومرد داعش را هم به میان اورد. اگر عراق و سوریه نفت دارند افغانستان هم مواد مخدر و سایر چیز ها دارد. اینکه تیل دارد یا طلا برای غرب در قدم اول بدست اوردن اهدافش است . و به هر شکلی که باشد گروه های تحت امرش را تمویل و تجهیز می نماید. اینکه بنام داعش بیاید یا القاعده و یا هم طالب همه یک اهداف دارند و اهداف شان هم همان خواسته های غرب و پاکستان است. سیاست پاکستان هیچ تغیر در قبال افغانستان نکرده است. پلان در افغانستان از طرف غرب طرح و تطبیق کننده ان همان دستگاه استخباراتی پاکستان است . بس

>>>   اينها.همين .طلبان.موزر.است.بخاطر.پول.حظر.هستم.كه.لباس.داعش.رااندازي. كندككندك

>>>   افشاي جاسوس استخبارات كشور در وزارت امور خارجه!
يك منبع مؤثق در رياست عمومي امنيت ملي از افشاي يك جاسوس اش در وزارت امور خارجه خبر ميدهد. منبع افزوده است: فردي كه از سال ها قبل توسط يكي از رؤساي اين اداره در بدل مزد منظم ماهوار غرض جمع آوري اطلاعات در وزارت امور خارجه استخدام گرديده بود، از اثر دو دستگي هاي قومي و سمتي ميان رهبري رياست عمومي امنيت ملي افشا گرديد.
افشا شدن اين جاسوس زماني واقع شد كه اطلاعات خارج شده از رده بندي نشان داد كه اين جاسوس تمامي اطلاعات مربوط به جزئيات سفر ها و ملاقات هاي مقامات عاليه كشور را نه تنها به حلقات مشخص رياست عمومي امنيت ملي بلكه به مقامات مخلوع اين رياست و همچنان مشاور اسبق شوراي امنيت ملي و چندين مرجع ديگر خارج از حكومت ارسال مينموده است.
منبع اضافه ميكند: دو پارچگي هاي سمتي و قومي ميان مقامات اين رياست باعث شد كه خلاف تمامي أصول پذيرفته شده استخباراتي (خبر چين)اين اداره در وزارت امور خارجه از طريق مشاوريت شوراي امنيت ملي حكومت آقاي غني به شكل غير مسكي افشا گردد. در نتيجه ارگ تصميم گرفت تا رياستي را كه (خبر چين) در آن مصروف انجام مأموريت ميباشد، الي دور ساختن تهديد از اشتراك در تمامي سفر ها و ملاقات هاي رؤساي جمهوري و اجرائيه حكومت وحدت ملي محروم بسازد. به اميد روزيكه وحدت واقعي ميان دولتمردان افغان جلو چنين افشاگري هاي غير مسلكي مأمورين مجرب دستگاه استخبارات كشور را كه در راستاي خدمتگزاري به وطن و مردم از تمامي امتيازات (به شمول انجام مأوريت ديپلوماتيك) در خارج از كشور گذشته اند، را بگيرد...

>>>   طالب وداعش باهم یکی است هردونوکرپاکستان وعربستان سعودی هست عربستان پاکستان آنها نوکرغرب هرانچی ازبالادستوررسد انجام میدهد اینهابنام اسلام تیشه میزندبه ریشه اسلام اینهااگربفکراسلام بودبرای نجات بیت المقدس چندتاازاین طالب وداعش می‌فرستاد نه اینکه به صهیونیسم کمک کندمردم نوارغزه درمحاصره قراردهد اینهاازیکعده آدمهای ساده ویاازفقرمادی فرهنگی اینهاسواستفاده میکند باکلید بهشت دادن به گردن اینها واقعابرای این آدما متاسفم اگرکلید بهشتدست اینهااست چراازاین کلیدهابه خانواده خودشان نمیدهدتاانهاهم بی نصیب نباشند
( محمدعلی صادقی ازدایکندی)

>>>   کار یامریکایها و پاکستانیها است ګاهیبنامطالب مردم

>>>   طبعا که این گروه ها دشمنان اسلام ومردم شریف افغانستان هستند وبرای نابود سازی کشوریکه در جهان نام دارد وآن ابر قدرت جهان که روسیه نام داشت از ریشه حذف نمود حال امریکاه ومتحدانش در هراس اند بوجود آورد واین گرو را برای تضعیف این مملکت پرورش میدهند. تامبادا که یک افغانستان قوی، مقتدر، ثروتمند و خود مختار باشد.
سشغانی

>>>   یک موضوع عجیب در تناریخ سلطانی :
... چون بونصر ظلمش زیادشد افغنه به بلاد غورکوچیدند وزمانیکه اسلام به رونق افتید خالد بن ولید که از تبار همان افغنه بود به دیارغورنامه فرستاد وجمعی از بزرگان به رهبری قیس بزرگ قوم به حجاز امدند ویکجاباخالد بن ولید به حضورحضرت پیامبر مشرف شدند حضرت نام قیس را به عربی عبدالرشید گذاشت چون نامبرده در جنگ ها رشادت های زیاد نشان داد حضرت فرمودند که جبرئیل بمن گفت نسبت عبدالرشید به اسلام نسبت پهتان با کشتی است چنانچه پهتان یا بادبان کشتی را به پیش میراند عبدالرشید اسلام را رونق میدهد بنا اورا عبدالرشید پهتان بخوانبد
((صفحه 18 تاریخ سلطانی ))

>>>   در تاریخ سلطانی بونصر مقصد بخت النصر است

>>>   همان قسمیکه طالب های مزدور در بین مردم افغانستان جای ندارند و مردم آنان را به دیده نفرت مینگرند گروهک داعش هم یک گروه تروریست و مزدور است و در نزد ما جای نخواهد داشت.

>>>   به نظر می رسد که علت این تجدید نظر بر آورده نشدن خواست ملا عبدالرووف است. شاید وی طمع امارت ولایت خراسان راداشته است که داعش حافظ سعید خان را به این سمت ا برگزیده و عبدالرووف خادم رابه عنوان معاون وی انتخاب کرده و از مردم افغانستان خواسته است که به حافظ سعید خان بیعت کند. ملا عبدالرووف احتمالاً از این امر ناخوشنود گشته است.
دکتر سید عبدالله حسینی

>>>   هموطنان عزیز
همه دردمند و رنج کشیده هستید چه مرد و چه زن به خصوص طفلان معصوم طی این شصت سال طی حکومت های مختلف رنج وزحمت را متقبل شده اند و مانند سنگ خارا متحمل هر گونه ظلم و ستم از خود و به خصوص از خود های که مزدور بیگانه ها بودند و تا امروز هم به همان مزدوری بیگانگان با بیشر می ادامه میدهندو یکدیگر را بنام کمونست مجاهد خلقی پرچمی حزبی جمیعتی و خلاصه به نامهای مختلف بد نام ومورد زد و بند ها و توهین وتحقیر قرار داده و قرار میدهند و به اسیاب دشمنان مردم مظلوم این مرز و بوم اب میریزند ما همیشه به بی اتفاقی و عدم سازش علاقمند هستیم و بودیم از همین سبب بوده که نه دشمن بلکه دشمنان استفاده سو خود را کرده ما و وطن مان را به خرابه تبدیل کرده اند و قبرستا نهای بی سرو پا برای ما به میراث گذاشته اند. به نظرم هیچ کسی نیست که گاهی به اریکه قدرت تکیه زده باشد وظلمی را مرتکب نشده باشد و به امر بیگانه ای گوش فرا نداده باشد اگر از بنده ها پنهان کنی از الله بزرگ پنهان کرده نمیتوانی . بنا حال که در وطن خود با افتخار میخواهی زندگی کنی اولا از زیر یوغ بیگانه فارغ باش دوم بدان که افغان هر چه است افغان است و به افغانستان نازنین وفادار و حاضر به ایثار.‍ من بار ها متوجه شده ام که گاهی یکی از هموطن عزیزی که از یک ملیتی مضمونی نوشته و یا تبصره ای کرده استخبارات منطقه متنی را نوشته ویا به عباره دیگر ایمیل کرده که با دشنام های رکیک و رذیلانه و دور از شرف دور از ادب ملیت دیگر ما را سخت به احساسات اورده است بنا باید هوشیار باشیم که انشا الله هستیم. امید و ارزوی مردم عزیز افغانستان داشتن یک حکومت عادل کارکن و جواب گو به خواسته های معقو ایشان است پس به نمایندگان انها لازم است که راه حل معقول و سازنده دریافت کرده مشکل انها حل شودبه مصوبه های که باعث بندش در تصمیم گیری های معقول نمایندگان با شرف این مردم شریف مشوند خود در حل ان اقدام نمایند.ومن الله توفیق

>>>   افغا نها مردم دین دوست هستند اگر طالبان به مردم ظلم زیا د هم روا داشت بازهم بنام کلمه مقدس طالب اینها احترام گذاشتند وبه انها کمک نموده اند ولی داعش ازان صفت برخوردار نیست پس به زور وقدرت هرکس که می ایند دربین مردم جایگاه وپایگاه نخواهند داشت وزود نابودخواهند گردید .

>>>   افراد مسلح بنام طالب ... پول هستند هر کشوری پول بدهد فورا...می فروشند. این آدمک که نامش را ملا عبدالروف گذاشته با چالاکی پول داعش را گرفته وبه آنها بیعت نموده است. وقتی با مقاومت مردم غیور ومسلمان منطقه برابر می شوند. بعد از تلفات بقا خود را درهمان لباس کهنه بنام طالب می بینند. به گفته معروف به هر رنگی که خواهی جاهه می پوش من از طرز خرامت نمی شناسم. مردم شما جنایت کار هارا می شناسد بهر نامی که می آیی بیا بلاخره مردار می شوید. آدم کشان ... دشمن خدا ورسول.
ق. کابلی

>>>   ... غربیا ن امر یکا -انګلیس ... - فرانسه و اسرایل می خو اهند بازی نوی را به راه بی اندا زند وتوسط این با زی در اهدا ف دراز مد ت شا ن بر سند هم بالای چین سا یه افګنند و شوروی را تهدید نما یند وبه ایران کشو ر های آسیا ی میا نه نفت ویورانیم برسند... نشد حا لا مجبور بنا م جدید و چبن جد ید بیر ق جدید و ریش موی مدل جدید نوکرا ن سوګند خور د ه شا ن را با ز هم با استفا ده از دین مقد س اسلا م که به اینکا ر مها رت کا مل دارند و از یش سود بر دند وار د صحنه سا زند اما مر دم بیدار شد ند دیګر فریب نخواهند خور د و دیګر تا ... شنا سی نکنند به پلا ن فریب نمی خو رند...
کما ل زا ده از هرا ت

>>>   بخاطر بدنام ساختن دولت اسلامی (خلافت) که عنقریب انشاء الله وبه نصرت الله توسط حزب التحریر آمدنی است استعمار جهانی این پدیده شوم را در سرتاسر سرزمین های مسلمانان بوجود آورده است تااینکه مردم مسلمان از نام دولت اسلامی وخلافت اسلامی نفرت نمایند. اما برعکس امروز انشاء الله نزد امت مسلمه واضح شده است که هیچ چیز نمیتواند عزت از دست رفته شانرا (که مدت 92 سال میشود کفار استعمار گر توسط مزدور ودست نشاندهنده خود کمال اتاترک لعین ازبین برداست) بدست بی آورد مگر توسط خلافت اسلامی زیرا که تحت سیطره خلافت اولا احکام شرعی بالای مسلمانان تطبیق میشد ودر ضمن مسلمانان عزت داشتند، قدرت داشتند، سخن اول از مسلمانان بود، تماما امکانات وظرفیت فعلی امت مسلمه را که امروز کفار از آن استفاده مینماید بدست خود شان بود وبه آرامی همه مسلمه از آن استفاده مینمود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است