اکثر نامزدان گذشته خوبی ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۱    ۱۳۹۳/۱۱/۳ کد خبر: 87901 منبع: پرینت

سرنوشت کابینه چه خواهد شد؟ آیا مجلس نمایندگان به این کابینه رای خواهند داد؟ رای دهی آنها بر چه اساس خواهد بود؟
صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بعد از خبر» گفت: اکثریت افرادی که برای کابینه معرفی شده اند، گذشته خوبی دارند، سابقه کاری دارند و از شایستگی لازم برخوردارند. در میان آنها کسانی هم وجود دارند که د ارای مشکلاتی هستند. خصوصا کاندید وزیری که در وزارت زراعت بود مشکل قانونی داشته و زیر نظر پولیس بین الملل است. دو مورد هم سن قانونی برای وزیر شدن نداشته اند. تعداد یازده نفر از آنها هم تابیعت دوگانه دارند.

وی در ادامه گفت: این موضوع نشان می دهد که یا جناب رییس جمهور به مصوبه شورا بی اعتناست؛ چرا که چهل روز قبل مجلس تصویب کرد که به افراد دو تابعیتی برای وزارت رای داده نخواهد شد و یا اینکه در انتخاب این افراد دقت نکرده و اطلاع نداشته که آنها تابعیت دوگانه دارند. اگر این گونه هم باشد کار دو رهبر را زیر سوال می برد. جای تاسف است که رییس جمهور کشور با سرنوشت کشور و با شعور مردم این گونه برخورد می کند. با این کار احساس می شود که رییس جمهورو رییس اجرایی فقط می خواستند عده ای را به عنوان نامزد وزیر معرفی کنند، تا به موقع مقرر بروند و باجهای خود را از آنها بگیرند.

نیلی در ارتباط با چگونگی رای دهی نمایندگان به اعضای کابینه عنوان کرد: یک قسمت از کار معرفی وزیران مربوط به رییس جمهور و رییس اجرایی بود، آنها کار خود را خوب انجام ندادند. همانطور که آنها در قبال مردم افغانستان مسوولیت داشتند ما هم در قبال آنان مسوولیت داریم. ما باید به عنوان نمایندگان مردم دقت کنیم، کسانی که در بستر خدمتگذاری قرار می گیرند، شرایط خدمتگذاری را دارند یا خیر. باید به کسی رای دهیم که شایستگی و لیاقت داشته باشد. ما از مردم می خواهیم که به ما تازمان رای دهی فشار نیاورند و اجازه دهند که ما در آرامش کاندید ها را بررسی و به آنها بر اساس شایستگی رای دهیم.

وی در پیایان گفت: جناب رییس جمهور در این روزها گروه گروه وکیلان را می بیند تا به نوعی آنها را ترغیب یا وادار به رای دهی به نامزد وزیران کند. رییس جمهور فکر می کند همه چیز به دست اوست. طراح کابینه اوست و نمایندگان فقط آن را اجرا می کنند. نمایندگان یدک های دست او هستند و هرچه او بگوید باید اجرا شوند. من از جناب رییس جمهور می خواهم زیاد در مورد توانمندی های خود مبالغه نکند. تو یک انسان هستی چقدر آگاهی داری؟ شاید در دو رشته متخصص باشی اما این مبالغه هایی که در توانمندی خود می کنی ضعف تو را نشان می دهد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انتخاب دوتابعیته فروختن وطن به دست دیگران است . قلچ

>>>   ازوعده های داده شده اشرف غنی ریس جمهور به مردم یکی هم عملی نشده مبارزه با فساد را وعده کرده بودند مفسدین را حتی مشاور خاص خود تعین کرده معرفی کابینه متخصص را گفته بود بعد از صد روز که معرفی شده خلاف وعده شان از حکومتداری خوب ووجود همه مردم در حکومت حرف زده شده بود تعین شش تن بصفت والیان ولایات از داخل تیم تحول وتداوم مربوط دوران کمپاین خودش انهم اکثریت شان والیان ... نا کام حکومت کرزی که نا رضایتی های مردم محل را در دوران کار شان همراه دارند فقط با تعیر جای مقرر شده اند جناب ریس جمهور از وکلای مردم خواست شان بود که در گزینش اشخاص در پست های دولت وساطت نکنند بگذارند که اشخاص صالح وصادق وکار فهم جابجا شوند حالا چرا جناب شان وکلای پارالمان را می خواهد تا به وزیرای معرفی شده شان بدون شرط وشروط وبر رسی همه جانبه رای اعتماد بدهند یا بام ودو هوا است تا کی به چشم مردم خاک زدن حلا مردم همه چیز را بخوبی تحلیل کرده میتوانند نمی شود انها را خام طمعه نمود .

>>>   با سلام !
جناب نیلی صاحب اکثریت وکلای پارلمان سواد کافی ندارند و برای این موضوع هم به شورا نیامده اند که به این موضوعات فکر نموده و رای منطقی که به درد ملت بخورد برای نامزد وزرا بدهند . آنها برای (وند ) گیری آمده اند که همین اکنون وقتش هست تا یک چند دالراز وزرا و اشرف غنی بقاپند .
اندر از مزار شریف

>>>   جای خوشی است که نمایندگان مستقل به فکر رشد و پیشرفت کشور شان هستند.
جواد از غزنی

>>>   آقای نیلی راست گفته است.
عصمتیان

>>>   او بیادر در افغانستان نیکنامها به قدرت نمی رسند در این کشور حکومت برای بدنامهاست. مگر خود اشرف خوشنام است؟مگر دئستم خوشنام است؟ مگر محقق خوشنام است؟ مگر عدالله خوشنام است؟ وقتی سان اینگونه هستند زیر دستان که بهتر از آنان نمی شوند. دولت به دنبال بدنامها می گردند نه به دنبال خوشنامها. در این کشور جایی برای نیکنامها وجود ندارد. و اگر یک نیکنام و خدمتگذار داخل دولت شود با فضای آلوده حاکم بر دولت نمی تواند کار کند...

>>>   دقیق به یاد دارم که در زمان تبلیغات انتخاباتی جناب نیلی با چه شدت و حرارتی از تیم عبدالله حمایت می کرد. متاسفانه جناب ایشان و دیگر نمایندگان که در گذشته از یکی از تیم های انتخاباتی پشتیبانی می کردند چون خودشان به وزارت نرسیدند امروز به نامزد وزیران اعتراض دارند. به طور حتم اگر خود ایشان یا دیگر وکلا برای وزارت معرفی می شدند، این اعتراضات در میان نبود. نیلی صاحب مجلسی که در کوته سنگی به طرفداری از عبدالله راه انداختید و بعد از مجلس انفجار شد و چندین کشته و فامیل هایشان امروز بی سرپرستند برای حمایت کورکورانه شما از یک نامزد ریاست جمهوری بود که هنوز چند ماهی از کارشان نگذشته ادعای مستقل بودن می کنید و آنها را متهم می سازید. لطفا اول سر در گریبان خود کرده اعمالتان را مرور کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است