گفتگوهای خانگی سران حکومت در معرفی وزرای جدید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۳/۱۱/۲ کد خبر: 87865 منبع: پرینت

شنیده مي شود كه در خانه محمد یونس قانوني، رهبران تيم اصلاحات و همگرايي به شمول داكتر عبدالله جمع شده اند تا پس از رد صلاحیت آقای علومي و رباني از سوي مجلس، در باره معرفي دو چهره تازه، بحث و گفتگو نمايند.

در اين بحث ها تا حال نام هاي ستار مراد، جنرال بابه جان و جنرال محمد ظاهر اغبر در وزارت داخله و نام های ستار مراد، امرالله صالح، مسعود خليلي و احمد ولي مسعود در وزارت خارجه مطرح شده است.

گفتني است كه پس از فشار هاي مردمي و نارضايتي هاي جدي، از اين دو وزارت، حالا يكي آن را به يك پنجشيري و ديگر آن را به يك غير پنجشيري توافق كرده اند!

با این تفاسیر روشن است که دسته سیاسی آقای غنی هم، سخت تلاش می‌کند تا ریاست ستاد ارتش و وزارت دفاع را در کنترول داشته باشد. دلیل این همه کشمکش هم روشن است. وزارت‌خانه‌ های امنیتی، از این بعد، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وزارت‌خانه‌های حکومت‌ اند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ريشخند زدن سر حكومت اگر كسي نديده باشد به افغانستان بيايد.
جواد ازلوگر

>>>   به نظر من بهترین گزینه معرفی محمد ظاهر اغبر در وزارت داخله واحمد ولی مسعود در وزارت خارجه میباشند چون چهره های نو در کابینه مطرحه است ورنه امر الله صالح هم جوان است وهم دانش خوب سیاسی وهم سابقه کاری دارد کار موفقانه را در وزارت خارجه انجام داده میتواند به این معنی هم نیست که اقای احمد ولی مسعود در کار وزارت خارجه نا توان است نخیر وی در کار وزارت خارجه سابقه کاری خوب دارد وموفق بدر شده میتواند .

>>>   مگر قحط الرجال است كه احمد ضياء نماينده خاص و احمد ولي وزير خارجه، بخدا قسم جفا است، مگر احمد ولي زير نام مسعود و بنياد مسعود كم ... آيا ميدانيد تنها قيمت خانه هاي وي در لندن و دبي چند ميشود. و يا اينكه همه انسانهاي خوب و دانا در رخه و بازارك استند و بس. اين همه خدمات اين دو قريه نه بلكه دو سه فاميل است كه ما با اين حالت رسيديم.
راست گو

>>>   سیاسیون پنجشیر! نوش چان تان، به پهلویی نمیخوابید که قبرغه های تانرا درد بگیرد!! همه چیز در همه حال باید از ان شما باشد!!!!!

>>>   ظاهر اغبر یک ....بازنگر دزد سرگرده است و ده دوسیه ....در لوی سارنولی دارد

>>>   جنرال ظاهر اغبر برای وزارت داخله و امرالله صالح به وزارت خارجه گزینه خوب و جوانان پرکارتر و با تجربه تر نسبت به هروزیر کاندید دیگر ند/ آنها به مذهب آی اس آی و مزدورانش در افغانستان آشنایی کامل دارند و با رسیدن یکی ازینها به وزارت داخله مرغ های تخمی آی اس آی درافغانستان کرگ میشوند.
کابلی

>>>   در لشمي و زنچو بودن عبدالله و اغبر بأهم شبهات هاي ريادي داند ،
مردم حضور مجاهد را در كابينة ميخواهند نه اينكه يك بازنگر را ،
اميد است اينمرتبه عبدو خان به مردم تو هين نه نمايد
مقاوم

>>>   از اسامیان محترم، فقط امر صالح اهل صالح و فرد کار است. برای دیگران شان شرم است که به کرسی وزارت بنشینن

>>>   این چهره های بالابجزازیک امرالله صالح دیگرهیچ یکی لیاقت وزارت خانه را ندارند.
عصمتیان

>>>   اگر علومی بحیث وزیر داخله انتخاب شود یک کاری نیک خواهد بود وانسانی خوب کشور مامیباشد
ظهور فضلی کابل

>>>   من یکی از اهالی پنجشیرهستم و اظهارمیدارم که ظاهراغبر ، بابه جان و احمد ولی لیاقت وزارت داخله وخارجه را ندارند ولی امرالله صالح میتواند وزارت داخله را رهبری کند نه وزارت خارجه را .
نکته دیگراینکه در هردو طرف حکومت وحدت ملی شخصیت هایی چون ظاهراغبر و بابه جان بسیاروجود دارند . قحط الرجال است در این کشور.

>>>   افرادى را كه عبدالله در نظر دارد هيچ كدام شايسته وزارت نيستند، به وزارت داخله جاويد كوهستانى مناسب است
شاه ولى از كابل

>>>   فکر میکنیم برادر های نقش خویش را در موفق مسعود بزرگ (ر ) سرداررشید وسپرسا لار مقاوت فکر میکنند ولی دوستا ن بدانند امر صا حب (مسعود ) جایگاه منحصر به فرد خوش را دا شت که به استناد عا لم مشهور که احمدشا ه (مسعود) پدیده بینظراست هرگز تکرار نخواهدشد برادر بدانند که مردم کاپیسا ه درجها د ومفا ومت تحت فرماند ه کل مقا ومت نقش داشتند ودر انتخابات بالا ترین رابی به داکتر صا حب عبدالله که به امیداینکه ویی همسنگر صادق رهبر مقاوت است ریختند باید محموع فعلی بدانند که مردم کاپیساه بازصنف ششم بالا تحصل نموده .......... وسلا م
نجرابی ازرزمندگا ن دوره مقا ومت

>>>   ستار مراد چهره تازه درسیاست افغانستان نیست بلکه وی ازجمله رجال برجسته تاریخ معاصر افغانستان است.موصوف یک دانشمند ,متفکرسیاسی,دارای تحصیلات عالی ,تجربه مدیریت وازهمه مهمترانسان دلسوزوبادستان پاک بوده ازاکثریت کاندیدوزراشخصیت مناسب ترداردولیاقت پست وزارت امورداخله ویادیگروزارتخانه هارادارد.
رسولی ازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است