بازهم هیچ کاری انجام نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۳/۱۱/۲ کد خبر: 87862 منبع: پرینت

کابینه به مجلس نمایندگان معرفی شد. آنها می روند که رای های اعتماد خود را بگیرند و بعد از گرفتن رای، پنج سال سرنوشت کشور را رقم بزنند. رییس جمهور و رییس اجرایی مدت زمان زیادی را برای معرفی این افراد سپری کردند اما کابینه ای توام با مشکلات را معرفی نمودند. مثلاً یازده نفر از این افراد دارای دو تابعیت هستند که از پارلمان رای نخواهند گرفت. برخی دیگر تحت تعقیب پولیس جهانی و یا متهم به خشونت هستند. چرا حکومت نتوانست افراد کارا و مورد در خواست مردم را در این حکومت معرفی کند؟

حشت غنی احمدزی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «خط کابل» گفت: مشکل تاخیر در معرفی کابینه این است که در افغانستان وقتی انتخاباتی دوباره انجام می شود. ساختار کلی حکومت تغییر می کند، اینگونه نیست که با تغییر حکومت فقط افراد و عوامل آن تغییر کنند. برای همین هر کاری که می خواهد در حکومت تازه انجام شود فوق العاده زمانگیر است. علاوه بر این رییس جمهور و رییس اجرایی برای تشکیل کابینه شعار تخصص گرایی را سر دادند و خود را مشغول پیدا نمودن افراد شایسته و متخصص اعلام کردند اما در واقع آنها مشغول کشمکش بر سر تقسیم کرسی ها بودند و برسراین موضوع به تفاهم نمی رسیدند.

برادر رییس جمهور ادامه داد: حکومت به دو گروه یا دو تیم رقیب تشکیل شده بود و این دو گروه همه خواهان کرسی هایی بودند که به آنها وعده داده شده بود اما دو رهبر حکومت وحدت ملی از پس چنین کاری برنمی آمدند. در نتیجه مشکلات و کشمکش تا به امروز ادامه یافت.

احمدزی در مورد اعضای معرفی شده برای کابینه گفت: کابینه کابینه ای مدیر نیست، هر وزیر باید علاوه بر تخصصی که در وزارت مربوطه داشته باشد افرادی مدیر و مدبر باشند تا مسایل کشور را به آسانی به پیش ببرند. وقتی این ضعف در کشور دیده شود بازهم مثل دوران حامد کرزی هیچ گونه کاری انجام نمی شود.

وی در ارتباط با چگونگی تصمیم گیری اعضای پارلمان درمورد اعضای کابینه عنوان کرد: اعضای پارلمان برای انتخاب و رای دادن به نامزد وزیران بسیار جدی عمل می کنند و سخت کوشانه در پی این هستند که افراد را با دقت بررسی کنند. این اعضای مجلس با اعضای مجلس دوران کرزی فرق می کنند. هرچه رییس جمهور بگوید گوش نمی کنند. چرا که سال آخری هم هست که در مجلس هستند. آنها به این فکر هم هستند که در این واپسین روزها اگر خوب و به خواست دل مردم عمل کنند، می توانند محبوبیت بیشتری در میان مردم پیدا کنند و شانس دوباره برنده شدن در انتخابات پارلمان را دارند.

این آگاه سیاسی عقیده داشت هر کابینه ای اگر ناظر خوبی داشته باشد خوب کار می کند در غیر این صورت اگر خوب و کاری هم باشد اما نظارت کافی بر آنها نباشد پس از مدتی از کار می افتد و افزود: کارکرد کابینه به طور کل به دو شخص رییس جمهور و رییس اجرایی بر می گردد. اگر این دو شخص بتوانند حکومت را و مناسبات خود را همانطور که تا به حال ساخته اند نگاه دارند و از این بهتر هم بسازند هر نوع کابینه ای را می توانند مدیریت کنند تا خوب کار کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر چی با بعضی نظریات شما موفق نیستم ولی خوبی شما درین است که که چپلوس نیستی!!

>>>   ... اعضای پار لمان افغا نستان .همان اعضای میبا شند که در زمان حا کمیت کر زی بو دند . حشمت میگو ید " این اعضای مجلس با اعضا ی مجلیس دو را ن کرز ی فر ق میکند ." سوال در اینست که . فرقش در کجاست... ؟ ایا این وکلا همان وکلا ی دوره اقای کر زی نیستند ؟ ... خائینین ملت همانند که بودند به اسنثنای چند انگشت شمار ش که حساب انها از ملوسین . جداست .
صفدری

>>>   نظر صفدری واقعیت دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است