چگونه می توان نامزد وزیر حکومت وحدت ملی شد؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۳/۱۰/۳۰ کد خبر: 87738 منبع: پرینت

وزیر شدن در کابینه حکومت وحدت ملی چندان کار سخت و طاقت فرسایی نیست و لازم است تا شما کمی مغز مبارک تان را به کار انداخته و از شیوه های زیر در وزیر شدن کار بگیرید.

- در ابتدا کوشش کنید به سن و سالتان اهمیت بدهید؛ اگر 15 ساله هم هستید مشکلی نیست، بروید تذکره تان را دوباره با اصلاح سن گرفته و به 35 ساله تغییر دهید؛ رییس جمهور و شورای امنیت و دهها نهاد امنیتی و صدهای نهاد سیاسی و مدنی هم اگر فهمیدند، می گویید: از توضیح دادن به شما به دلایل مسایل امنیتی معذروم حتی شما دوست عزیز!

- همیشه تلاش کنید که اگر از طرف روسیه و چین و ایران و هند و غیره معرفی شوید کار و بارتان در آمریکا و اروپا نباشد که در این مواقع پولیس اینترپول و رزنامه های مختلف آمریکایی و اروپایی و ویکی لیکس و غیره شما را در ردیف اسامه بن لادن و ملاعمر و ابوبکر البغدادی قرار می دهد و ده رقم راه جوری برایتان ایجاد می کند و اگر از طرف آمریکا و اروپا معرفی شدید اقامت تان را در ایران و روسیه و چین انتخاب نکنید چون بعنوان حلقات بحران آفرینی و چوچه های امپریالیزم و ذرات کاپیتالیزم و عامل تباهی جهان معرفی می شوید و اگر هیچوقت در خارج از افغانستان نرفتید و به این کشورها رابطه ندارید قید وزارت را زده و محترمانه بروید مندوی کابل و کشمش فروشی کنید.

- به چگونگی اسناد تحصیلی تان سخت توجه کنید؛ طور مثال اگر دوازده پاس هستید بگویید ماستری در رشته علوم سیاسی و تکنولوژی کرات منظومه شمسی و اگر لیسانس هستید ادعا کنید که دکترای ملایکه شناسی و امور اخروی و در نهایت اگر ماستری دارید خودتان را به جای علامه، فیلسوف، افلاطون وسقراط ثانی معرفی کنید؛ کسی هم نیست که از شما تحقیقات جنایی کند.

- زمانی که شما به پارلمان معرفی می شوید توجه داشته باشید مانند صرافان سرای شاهزاده کابل در جیب هایتان دالر، یورو، روبل، کلدار و تومان موجود باشد؛ وکلای پارلمان وقت ندارند که مثلا نرخ دالر را در مقایسه با یورو و تومان و کلدار و روبل محاسبه کنند؛ آنها واقعا مصروف هستند و لازم است شما آنها را درک کنید.

- به افراد یا کشورهایی که شما را معرفی کرده اند احترام داشته باشید. منافع ملی آنان را حفظ نمایید و از محتوای جلسات شورای وزیران اطلاع رسانی شفاف به آنها کنید در غیر آن صورت به جای شما وزیر دیگری معرفی خواهد شد.

- و در نهایت تخصص، لیاقت، کاردانی و شایستگی مهم نیست؛ همین که شما وابستگی را با صداقت کامل و وجدان آسوده به حلقات بین المللی ثابت کنید کافی است، زیاد هم رییس جمهور و رییس اجرایی را ملامت نکنید این بنده های خدا اصلا گناهی ندارند، اصلا در باغ نیستند و شما لازم نیست سر این دو تن خبر باشید، همه چیز از بیرون تنظیم می شود؛ شما فقط وزات تان را پیش ببرید.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک چیز مهم اینکه اگر مالیه را باقیداری دارید عاجل پرداخت کنید بعضی شرایط دیگرهم داردکه مربوط به نوع وزارت میشودمثلا اگر وزارت مالیه باشد برای وکلا وعده دهید که تمام اعضای فامیل شانرا به گمرک ها تعیین میکنید اگر وزیرخارجه بودید برای ... وعده دهید که تمام قوم وقبیله شانرا چشم پت دیپلمات تعیین میکنید اگر وزیر معدن یا انکشاف دهات یا فواید عامه بودید برای وکلا سوگند یاد کنید که تمام پروژه هارا با وکلای ...امضا میکنید

>>>   خوب گفتی ثاقب جان

>>>   واقعا جالب بود، دقیقا که همینطور است.

>>>   افزون برآنچه ثاقب صاحب فرمودند میخواهم بگویم، درصورتیکه با حلقات بین المللی اشنایی نداشته باشید، با تملق وچپلوسی تلاش کنید توجه کمشنکاران داخلی( سران ... و تنوکراتهای غربی ) مورد اعتماد کشور های غربی را به خود جلب وجذب نمایند درپلهوی این همه خوب است، سند تحصیلی جعلی درجه ماستری کشورهای غربی را بعداز ارزیابی وزارت تحصیلات با خود داشته باشید وهوش کنید که خارجی ها سند جعلی تانرا نبینند باز دغم میمانید. یکدفعه که از ازپارلمان پاس شدین بازکسی سند شمارا پرسان نمیکند!
مشوره دهنده رایگان!

>>>   اقای مهدی به نظرشما کدام اشخاص با کدام ظرفیت شائستگی پست های وزارت دارد لطفا مشخصات شانرا توضح بدهید تاما بی سواد ها اطلاع حاصل کنیم

>>>   به وکلا وعده مقرری ها در پست های پردرامد در وزارت مربوطه اش داده شود و خلاص .

>>>   محترم ثاقب صاحب واقعا همين طور است كه شما به ابتكار بسيار عالي نوشته ايد.

>>>   - و در نهایت تخصص، لیاقت، کاردانی و شایستگی مهم نیست؛ همین که شما وابستگی را با صداقت کامل و وجدان آسوده به حلقات بین المللی ثابت کنید کافی است، زیاد هم رییس جمهور و رییس اجرایی را ملامت نکنید این بنده های خدا اصلا گناهی ندارند، اصلا در باغ نیستند و شما لازم نیست سر این دو تن خبر باشید، همه چیز از بیرون تنظیم می شود؛ شما فقط وزات تان را پیش ببرید
حسین علی شفق

>>>   جالب بود آقای ثاقب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است