انتخابات ضربه ای کاری بر پیکر دموکراسی بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ کد خبر: 87590 منبع: پرینت

صد روز اول تشکیل حکومت وحدت ملی گذشت. در روز اول تشکیل حکومت، وعده های بسیاری به مردم سپرده شده بود. در این صد روز هیچ کدام از این وعده ها انجام نشده و وضعیت کشور از آنچه بود بدتر شد. حتی کابینه در این مدت طولانی شکل نگرفت. مردم چگونه می توانند پنج سال دیگر به این حکومت امیدوار باشند در حالی که سالی که نکوست از بهارش پیداست؟

صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «صد روز اول» گفت: نود و نهمین روز حکومت وحدت ملی را پشت سر می گذاریم و یک روز به سقف تعیین شده از جانب مطبوعات و رسانه ها برای حکومت وحدت ملی برای ارزیابی باقی مانده است. متاسفانه انتظاراتی که مردم از حکومت وحدت ملی داشتند عملی نشد. کار حکومت وحدت ملی بسیار کند پیش رفت و جنجالهای فراوانی در داخل آن وجود داشت. پس از این هم در پنج سال پیش رو، مشکلات فراوانی خواهیم داشت. چرا که بنیان تشکیل حکومت وحدت ملی بر دو برگه آچار نوشته شده است و این نمی تواند پاسخگوی یک ملت باشد. مردم افغانستان در نهایت ناچاری تشکیل حکومت وحدت ملی و این وضعیت را قبول کردند.

وی علت عدم تشکیل کابینه در این مدت را اینچنین بیان کرد: هیچ کسی برای مردم افغانستان دلسوزی ندارد. اگر هدف رهبران ما در نظر گرفتن منافع ملی مردم بود پیدا کردن سی نفر با هر معیاری که در جهت شایستگی آنها درنظر گرفته می شد کار آسانی بود اما متاسفانه چیزی که در کشور ما مهم است منافع تیمی و گروهی است.

این نماینده مجلس مردم را ناچار از پذیرش حکومت دانسته اضافه کرد: همانطور که گفته شد مردم در حالت فعلی مجبور هستند که این وضعیت را بپذیرند چرا که هیچ بدیل دیگری وجود ندارد که مردم به آن رو بیاورند و این وضع راتغییر دهند. به مخالفان مسلح دولت نمی توانند رو بیاورند چون آنها بی رحمانی هستند که خون مردم را می ریزند، نمی توانند درخواست انتخاباتی مجدد کنند چرا که اعضای کمیسیونهای انتخابات خود فاسد و از همان عوامل حکومتی هستند. متاسفانه این رهبران نه در مقابل مردم پاسخگو هستند و نه در مقابل رسانه و مطبوعات. به همه پشت پا می زند و همه را نادیده می گیرند. تا مردم آنها را از راههای مختلف تحت فشار قرار ندهند این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت.

صادقی زاده نیلی وضعیت حکومت فعلی را باعث سرد شدن مردم نسبت به شرکت کردن در انتخابات های بعدی و عدم اعتماد به دیگر رهبران کرد و افزود: یاس و نا امیدی برای مردم افغانستان به وجود آمده است و این بدترین حالتی است که یک کشور می تواند داشته باشد. نتایج انتخابات و تقلبات انتخاباتی گسترده و پیچیده ای که به وجود آمد امسال و امیدواری را برای مردم افغانستان زهر ساخت. مردمی که بعد از سیزده سال می خواستند وضعیت به گونه ای دیگر تغییر کند امروز با کمال افسوس اینطور نشد و وضعیت بدتر هم شد. یقیناً این وضعیت برای آینده این حکومت و برای انتخابات بعدی تاثیر منفی می گذارد و دیگر هیچ کس به شعارهای کمپاینی اعتماد نخواهد کرد و این ضربه ای بسیار کاری به پیکر دموکراسی و انتخابات بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای نیلی!
توطئه علیه انتخابات میخهای پولادین بر تابوت مرحومه "دموکراسی" و مرحوم "انتخابات" کوبیده است. و این خواست نیروهای ضد دموکراسی و انتخابات بود که از لحاظ ماهیت شان با دموکراسی سازگار نیستند. همه وجدانهای بیدار انها را میشناسند!!!
ک.ک.م.

>>>   بتوجه دوستانیکه مخالف اشخاص دوتابیعته اند باید گفت : هستنددر داخل کشور کسانیکه دستشان بانواع زشتیهایی اجتماعی - سیاسی- اقتصادی - حقوقی وغیره الوده است وهنوز هم ادامه میدهند ... بنا موضوع دو تابیعته بمقایسه اصل تطبیق همسان قانون در جامعه مهم نیست .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است