کاهش 50 درصدی معاش دیپلومات های وزارتخارجه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۰    ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ کد خبر: 87283 منبع: پرینت

شنیده شده است که به دنبال فیصله کمیسیون مجلس نمایندگان در مورد قطع معاشات چند هزار دالری، موتر، بادیگارد و غیره برای کارمندان مفسد حکومت گذشته از جانب حامدکرزی رییس جمهور قبلی، کمسیون امور بین المللی مجلس نمایندگان نیز تصمیم اتخاذ کرد تا در معاشات دیپلومات ها 50 درصد کاهش بعمل اید.

آقای عبدالقادر زازی رییس این کمسیون در جلسه روز شنبه کمسیون گفت که یک تعداد کسانی که خود را دفلومات می نامند بدون موجب از بودجه کشور هزاران دالر ماهانه معاش می گیرند در حالیکه نه کار انها قابل لمس است و نه دست اورد انها.

وی اضافه کرد که امور دیپلوماسی را رییس جمهور به پیش می برد، هرکشور کمک کننده در کابل سفارت دارد و همه امور از ان طریق اجرا می گردد.

رییس جمهور علاوه از ملاقات با رییس جمهور ها صدراعظم ها حتی با وزیر های خارجه معاون های وزارت خارجه کشور ها و تا سطح وکیل و سناتور خود ملاقات می کند بناء در سفارت ها کار نیست و همه مشغول... و فساد هستند.

من در مورد فساد سفیر ها و غیره معلومات موثق دارم که با وزیر جدید وزارت خارجه شریک خواهم کرد.

آقای زازی علاوه کرد که به همین خاطر من با بودجه سال 94 مخالفت شدید کردم تا در سال اینده 50 فیصد از معاشات کارمندان بیرونی وزارت خارجه تنقیص و به معاش افسران و سربازان اردو و پولیس که در ولایات می جنگند افزود گردد فساد در سفارت ها بیداد می کند امید است که سفیران جدید که تعیین می گردند اشخاص مفسد نباشند.

حارث احدیار


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا خیرش بته هرکس که همتو ابتکاره بکنه !

>>>   این سفیر ها به خدمت مردام نمی ایند به خاطر عیش ونوش خود به کشور های اروپای می ایند تا از کشور های اروپا پول گرفته مهاجران را دیپوت بکناند وقتی دست شان از کار گرفتاه شود همرای فامیل خود دران کشور پناهندا گی امظ میکناند ۵۰ فیصد چه ۱۰فیصد لایق معاش هم ندارند امید است سفیر های جدید خدمت بر مردام خود بکناند
احمد یونان

>>>   جناب ریس جمهور یک مرنبه هم به اصلاحات اداری سر بزند که در ان جا چند رقم معاش است هر کس که واسطه داشت معاش از 600 دالر الی 5000 دالر است این داکتر مشاهد اداره افغانستان را خراب کرد آن قدر فساد در اصلاحات اداری است در هیچ حای دیگر نیست

>>>   بلی این دقیق است و سپاسگذارم از جناب زازی که در این مسله رسیده گی کردند. من شماری از این دیفلومات های مفسد را میشناسم که با معاش و سایر امتیازات مالی خیلی زیاد مصروف عیش و خوشگزرانی در خارج از کشور روی پلیت خود را سیاه و سیاه تر کردند...
با احترام ج. م. د. یکی از کارکنان وزارت خارجه

>>>   ...من کاملا به نظریات آقای زازی رییس کمیته روابط بین المللی موافق هستم. در سفارت خانه ها اشخاص و افراد را جابجا شده است که از کوچه و بازار آمده اند. زبان و ادبیات دیپلوماسی و اخلاق و انسانیت هیچ بلد نیستند. تمام روز شیطانت، غیبت، دسیسه و توطیه، بد رد گفتن و جنگ کردن دیگه کاری ندارند. شما در باره جنگ و نزاع در واشنگتن، پولند و ایتالیا و تهران، هالند، جده و دوبی خبر دارید. دیپلومات بودن در خارج فقط به مثابه تفریح کردن است و بس. دیپلوماتان افغان در بیرون در غم این است که چطور خانه مجلل و لوکس را پیدا کنند، چطور موترهای عصری را خریداری کنند، به کدام شکل پول را جمع آوری کنند و به چه شکل به هموطنان خود مشکل را ایجاد کنند. حتی گفته می شود که دیپلومات افغان در بیرون و داخل وزارت به زبان های رسمی و ملی خود راپور و گزارش را هم نوشته کرده نمی توانند، چه رسد این که در مورد مسایل علمی جهانی و منافع ملی کشور خود دانش داشته باشند. در وقت ضرار مقبل وزارت از فارغین صنف دوازه پر شد. که همه از ولایت پروان هستند، ده ها نفر به صفت کارمند محلی با فامیل ها به اروپا، استرالیا، کانادا و امریکا روان شدند و از هر فامیل چهل الی پنجاه هزار دالر گرفتند. در مورد معاشات دیپلوماتان معلومات نیست که چقدر دریافت می کنند، ولی باید تشکیل دیپلوماتان در خارج کم شود. اشخاص کم ولی وطندوست، مخلص، پاک و صادق، راستگار و اشخاص ملی و کاردان به سفارت ها روان شوند. تشکر
یما جمشیدی از مزارشریف

>>>   در وزارت خانه ها یک تعداد... وزراء قبلی معاش های 3الی 5000دالری میگیرند حال انکه ماموریکه زیر همین سقف کارمیکند به معاش 7الی 10هزار افغانی استخدام گردیده این بی عدالتی ها باید ریشه کن گردد انانیکه ازتخصص برخورداراست به عوض معاش امتیازی پست های مناسب داده شود ولی معاشات باید درتما ادارات طبق قانون ورتب معاش اجرا گردد اگر ازین امتیازات غیر عادلانه جلوگیری شود میتوان درمعاشات مامورین دولت به صورت عمومی الی هزار افغانی تزئید به عمل اید وبالای بودجه هم تاثیر نداشته باشد تمام امتیازات درین دولت فقط دوالی سه هزار نفر امتیاز میگیرند که حتی دیگران را مایوس ساخته اند .

>>>   بسیار به جا ومنطقی است این سخن.خیرببینید.آدم باشعور.
محمد.

>>>   چه پالیسی خوبی خارجی برای کشور دوست ما پیشنهاد کرده است...
فهیم ارزومند از ولایت لغمان

>>>   معاش دیپلومات افغانستان به مراتب بیشتر از معاش یک دیپلومات هندی میباشد ولی یک دیپلومات هندی باز در مقابل معاش شان کار کافی انجام میدهد دیپلومات افغانی بر عکس روز و شب د ر انترنت مصروف دیدن عکسها و صفهای بی هوده هست تعداد دیپلوماتها باید به حد اقل رسانده شود مثلا به اتشه تجارتی اتشه نظامی اتشه فرهنگی اتشه سیاسی هیچ کدام نیاز وجود نه دارد اکثریت شان در ساحات کاری خود بی سواد مطلق هستند نه کدام تخصص نه اگاهی لسان دارد فقط منتظر معاش و پایان خدمتشان هستند که دراخر خدمت همرا با فاملشان در دول غرب پناهنده شوند. اکثرا این دیپلوماتا از مجالس دیپلو ماتیک دوری می نماید تا بیسوادی ایشان برای دیگران افشا نه شود . خلص مطلب از سفرا گرفته ته اتشهای افغانستان یک مطلق توهیم به دیپلوماسی معاصر است

>>>   خوب است. ریس جمهور خودش سیاست خارجی را پیش میبرد پس نیاز به وزیر خارجه هم نیست. آقای زازی میتواند کار وزارت خارجه را در داخل و خارج به پیش ببرد.
طرفدار انجو ها

>>>   دفولماتهای که به واسطهء فسق وفساد درداخل وخارج تعین شده اند، بیان امور کاری را بالطبع به شکل فتنه زایی ناکس و وارزش افزونی خود به مقامات پیش کش میکنند تا مورد تحسین وتقدیر مقامات قرار گیرند و با این نیرنگ بازیها سعی دارند موقف زنجیری یکدیگرا حفظ نمانید.
گفتم این شرط آدمیت نیست
مرغ تسبیح خوان و من خاموش (سعدی)

>>>   با نظریات آقای عبدالقادر زازی صاحب رئیس امور بین المللی پارلمان ونظریات ارایه شده صد فیصد موفق هستم صدافرین به شما مجاهدین واقعی که با منافقین مبارزه مینمایند.
مجاهد.

>>>   یما جمشیدی درست فرمودند کاشکی عملی شود!

>>>   باید تمام عمل کرد ضرار خان عاجل الحال دوباره بررسی شود وآنعده دفلوماتهای که با تزویر اسناد وبدون معیار مقرر شده اند دوباره خواسته شود.

>>>   وزارت امور خارجه یقیناً به اصلات بنیادی نیاز دارد.

>>>   بخدا واقعیت دارد،اکثریت دیپلومات دقصه پول جمع کردن است و بس درقصه دولت سازی ومردم هیچ نیستند و انعده دیپلوماتهایکه میخواهند صادقانه به وطن کارکند برایشان توطیه ودسیسه جور میکنند.

>>>   سلام.
جای تاسف است که از رئیس جمهور گرفته الا مدیرهای عمومی وولسوالها وقطعات اردو پولیس وغیره سخنگوی ها دارند آیا خود آمرین گنگه هستند گپ زده نمیتوانند.سابق رئیس جمهور سخنگوی نداشتند.خود سخنرانی میکردند.معاش سخنگو یان از کدام مد رک پرداخته میشود.این خود فساد است.

>>>   کاری خوبی کرده معاشات این هارا باید وضع کنند.
عصمتیان

>>>   آقای ازازی اگراین تصمیم کمیسیون را بالای ... بی همت و... که انم خود را دفلومات میگیرند عملی کنید نامت درتاریخ ثبت خواهد شد.

>>>   دوستان عزيز أين عدالت نيست كه همه سفرا وَيَا ديپلومات ها را بد خطاب مي نمايد ، انها هم برادران شما اند بايد كسي از وطن تان درپست ديپلومات وَيَا سفير گماشته شود يا خير ؟
هستند كساني كه مليون ها دالر عوايد زيربنايي برأي كشور مي اورند تلاش دارند تا ابرو و عزت گم شده كشور خود را دوباره احيا نمايند بِنَا جفا خواهد بود كه همه را در يك ترازو وزن نمايد . اميد است معذرت بنده را بپذيريد .
فايق

>>>   اين آقای زازی چرا از معاش خود و اعضای پارلمان شروع نمی کند. اگر کسی اصلاحات میخواهد باید از خود شروع کند. این پارلمانی ها که درآمدهای دیگری هم بغیر از معاشات دالری بلند زیر نام حقوق محافظین، موترهای ضد گلوله وغیره وغیره و حتی در هنگام رای گیری ها دالرهای داخل پاکت برای شان ارسال میشود. برغم آنکه من کارمند وزارت خارجه نیستم و در جای گرم و نرم در کانادا زندگی میکنم، اما کمی در امور دپلوماتیک معلومات دارم. بسیاری از کشورها برای کارمندان سفارتخانه ها و دپلوماتهای خود در خارج معاش و امتیازات بهتری در نظر میگیرند تا آنها بخاطر پول در دام سازمانهای جاسوسی کشورهای دیگر نیفتند. نظر بنده اینست که از حقوق و معاشات کارمندان سفارتخانه های افغانستان از سفیر گرفته تا دبیر، یک اندازه تنقیص صورت گیرد و در عوض این پول به معاشات کارمندان در داخل وزارت خارجه افزود گردد تا کسانی که در داخل کارمی کنند نیز زندگی بخور ونمیری داشته باشند و برای مقرر شدن در بیرون هم میان ایشان سرکفانی و رقابت صورت نگیرد.
با احترام شفیق احمد از کانادا

>>>   سلام به آقای زازی، خداراشکر واقعا یک افغان دلسوز بوطن و اردوی ملی ما پیداشد.مادیپلمات نداریم،سفارت های مادلال خانه است مثلا درسفارت مسکو کاکای کرزی یک قدم برای
سربلندی افغانستان برنداشته است اودراین سفارت تکه دار است،سالها است که تقاعد کرده،بزرگترین معاش رادارد وبه آن اندازه...است که ازفروش پاسپورت گرفتن رشوت ازکرایه خانه های سفارت وسایرچوروچپاول هم سیر نمیگردد،اگر نصیف معاش این ... به اردو داده شود خرج یک ماه یک ... پره می نماید.آقای زازی اگر این کار رابکند افغانستان باو افتخار خواهد کرد.

>>>   دیپلماتهای های که فقط دریشی پوشیدن رابا نکتایی های رنگاررنگ که مانندطاوس دمک میزنند حق 50 فیصد راهم ندارند آقای محترم زازی بایدازرییس جمهور ووزیر خارجه جدید بپرسد
که تا پولهای درسفارت هادزدی شده به خزانه دولت برگردانند.

>>>   حیران ماندیم با این کارمندان فرعی وفریب کار وزارت امورخارحه !
تفتیش وزارت امور داخله

>>>   آقای شفیق احمد آفرین به جهابینی شما.. درسفارت های دیگر دیپلماتها کارمیکنند، اما در وزارت خارجه درزمان کرزی تکه داری میکنند،اگر شما دیپلماسی را میدانید لطفا تشکیلات وزارت خارجه رابینیدآنها با معاش جاسوسی میکنند چون لیاقت واهلیت ندارند وکیلان هر.. میخورند درداخل اند اما دیلمات درخارج ... میخورند و...

>>>   اگر آقای زازی را نمی شنا سید یک با ر در وزارت تجارت سر بزنید ...از کمیشن کاران جواز نامه ها معلو ما ت بخواهید متاسفا نه در افغا نستان هر کسی که یک دو گپی چتی و پتی گفت مردم بدون د قت پشت سرش زنده با د میگو یند .
کمیشن کا ر

>>>   تمام افغانستان را اگر به عزیزالله کرزی تحفه درویش کنید،همو ...خداوند ایشان را سیر کند.
نیمه گرسنه از عربستان سعودی.

>>>   بعضی دیپلوماتها مقامات داخلی رامانده خارجی را هم بازی دادند و حکومت وحدت ملی ازآن متثنی نیست!
پویش

>>>   اگر از عدل و انصاف حرف میزنید بروید ان عده افغان های که تابعیت خارجی دارند و به معاش های گزاف استخدام شده اند منفک کنید و انعده معاش های چند هزار دالر را در داخل که به یک عده مشاورین بیکاره و مفسد داده میشود کم کنید معاش داخل خیلی گزاف است نه از بیرون دیپلومات ها اگر دالر معاش میگرند به دالر مصرف میکند درکشور های اروپای قیمت ها دوازه چند افغانستان میباشد یک دریشی عادی از سه چهار صد دالر کم نیست یا یک بوت خیلی ساده صد دالر میشه انجا قیمت ها هم بلنداست معاش دیپلومات برای... نه بلکه خرچ روز و شب شان را پوره کند گپی کلان است این آقای زاری کیست از کجا امده و چرا با دیپلومات ها دشمنی میکند اول از خودش سوال شود که چند معاش داره و چند عاید باز درمورد دیگران صحبت نماید...

>>>   معاش دیپلومات را کم کنید بخاطریکه اقای زاری جیب هایش خالی است شرم است معاش انها کم است معاش دیگران را کم کنید اقای زاری صاحب یک دپیلومات دریشی نپوشد خی پیراهن تنبان ببوشد خوب معلوم خواهد شد من یک دیپلومات هستم معاشم کم است میخواهم یک دریشی لکس بخرم سال تیر شد منتظر لیلام شدم که در کشورهای اروپای در شروع سال نو یک تخفیف میدهند تا دریشی بخرم اما بازهم دریشی خیلی ساده از ۴۰۰ ایرو کم نبود بعداز تخیف و از خریدن ان صرف نظر کردم و حالا منتظر هستم تا کابل بروم در رخصتی هایم باز از انجا بخرم اگر یک معاش بلند میداشتیم من سال تمام منتظر تخیف میماندم ....

>>>   اگر ریس جمهور مسله امتحان تافل را جدی بگیرد حتما تعداد 70 در صد از سفیر گرفته تا سکرتر سوم در سفارت خانه ها کاهش می یابد . زیرا همه در فکر روز گم کردن استند بس، کار اصلا درک ندار و سفیر ها هم از اینکه در جای گرم و نرم بسر میبرند از ذهن شان خلق کردن کار فرار کرده است خصوصا انهای که سن شان از 66 بالا رفته است. هر روز دست و پایشان در لرزش است که چی وقت ختم می شوند...
باییییییی

>>>   به هر رنگی که خواهی جامه میپوش- من از طرز خرامات میشناسم بلی امروز طفل گهواره افغانستان وطن دوست و خاین وطن را میشناسد زازی... که خود پاسپورت کانادایی بدست دارد ...بالای دو تابعته ها تاخت تاز داشت این شخص معلوم الحال که توسط باداران خود ... در مجلس پارلمان سبز شد فکر میکند که نماینده مردم است کدام مردم برایت رای داده...
نمیگویم که همه دیپلماتها به اساس شایسته گی تحصیل و تجربه مقرر شده اند هستند کسانیکه ...الفبای از مسلک را نمیدانند. اما اگر کسی انتقاد میکند اول خود را بیبیند که تا کدام حد دانش دارد تعهد تقوا دارد بعد بخود حق بدهد بالای دیگران انتقاد کند اگر انتقاد هم میکند مردم میپذیرند

>>>   اقاي زازي
... معاش يك ديپلومات. در هر كشور بالا است ان عللي از خود دارد كه به مكتب خواندن در أين باره اشدي برايت ضرور پنداشته مي شود .
ميرداد مزاري

>>>   اگر چی من از زازی صاحب شناخت ندارم ،ولی بازهم صد افرین واین دشمنی با دیپلوماتها نیست وقتی.

>>>   مصائب و بدبختي ها كه دامنگير ما شده ازدست منافقین است، درحضور آنها پیشرفت وترقی را هیچ توقع نداشته باشید. شش خلصت (برغم اینکه نماز بخواند و خود را مسلمان بداند و درظاهر عادل گستر باشد)، در هر فردی اگر دیده شود بدون شک وتردید منافق شمرده میشود:
۱. در امانت مردم خيانت کند.
۲. درسخن دروغ بگوید.
۳. در وعده تخلّف كند.
۴. سنگدل وبی رحم باشد.
۵. ازخدا حراس نداشته باشد.
۶. به گناهی متواتر بدون توبه واقعی ادامه دهد.
و ازین رو خداوند در قرآن سخت‏ترين عذاب و دركات دوزخ را براى آنان مقرر داشته و فرموده: «إِنَّ الْمُنافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّار»
مولوی

>>>   جناب زازی خودت با سواد اندکی که داری به هزار ها دالر معاش می گیری و هزار ها دالر عاید داری. یک دیپلومات آبروی ملت در خارج است و باید معاش درست داشته باشد تا دریشی درست بخرد و زندگی درست داشته باشد. شما از سطح قیم در کشور های خارج خبر دارید و یا توقع دارید که دیپلومات باید با لباس های لیلامی در مجالس دیپلوماتیک اشتراک نماید...
جمالزاده

>>>   مشکل درین است که فاسدین ازهمه اولتر داد وبیداد از نابسامانی ها به مقصد گیج و گنگ ساختن مردم و همکاران میزنند تا حق وباطل را ازهم تفکیک نتوانند،درین صورت فاسدین ماهر وچالاک به اهداف غیر انسانی خود خوبتر وبهتر میرسند.
ز حرص من چه گشاید تو ره بخویشتنم ده
که چشم سعی ضعیف است بی چراغ هدایت .
(سعدی)

>>>   جلات خان کارمند وزارت امور خارجه
آقای عبدالقادر زازی رئیس صاحب کمیسیون روابط بین المللی
با استفاده از موقف و پست خویش ....که کارمند محلی در جنرال قونسلی افغانستان مقیم کانادا بود بالای وزیر خارجه اعمال نفوذو فشار نموده و انرا بدون ازایکه یکروز هم به وزارت امور خارجه حاضر شود بطور غیابی بحث سکرتر سوم در همان جنرال قونسلی باوجودیکه از جانب منابع بشری پی در پی اصرا میشد که این عمل خلاف قانون است ولی تا ناوقت شب با پا فشاری زیاد در تقرر ان در پست سکرتر سوم بحث دفلومات موفق گردید.که این را میگویند فساد ! وزارت امور خارجه یکی از پاکترین با ایمان ترین و صادقترین وزارت خانه های کلیدی افغانستان بود ولی متاسفانه با داخل شدن بعضی از وکلای مفسد و استفاده جو بالای وزارت امور خارجه افرادی کم سواد و غیر مسلکی در وزارت خارجه با اعمال نفوذ و فشار تقررهای خلاف مقرره خدمات دیپلوماتیک انجام داده اند. اقای زازی از شما باید پرسان نمود که در زمان تصدی پست خویش بحث رییس امور روابطه بین المللی ولسی جرگه چند سفیر و دیپلومات مفسد را احظار نمودیدوبه محکمه کشاندید....

>>>   با تاسف درحال حاضر تملق و چاپلوسی، حیله گری یکی ازافاتی است که روابط اداره را تحت تاثیر قرار داده ومعیار تصاحب مقام درآن جستجو میشود،به این رو مشکلات امروزی ما ناشی ازهمین پدیده شوم منشاء میگیرد.
صوابگو

>>>   سلام به خواننده!
من پیشنهاد آقای زازی را خواندم خیلی متاسف استم که همچو انسانهای ... که اصلاً کوچکترین آگاهی از علم معاصر را ندارند به حیث نماینده ملت در پارلمان توظیف است، چند روز قبل آقای رئیس جمهور از وکیل ها و سناتوران تقاضا نمود که دیگر به وزارتها مراجعه نکنند . به باور من هدف رئیس صاحب جمهور از این مطلب این بود که دیگر به کمیشن کاریهای یک تعداد از وکیل ها و سناتوران نقطه پایان گذاشته شود. و من شاهد استم که یک تعداد از وکیل ها از درک همین رفت و آمدها از مردم پول میگرفت که از آن جمله ... میتوان نام گرفت.
نکته دوم : اگر آقای زازی واقعاً شخص دلسوز به وطن و سرمایه کشور است ، از روی لطف این معاش را که معاهانه میگیرد ، حد اقل ده فیصد آنرا به سره میاشت کمک کند، در حالیکه همه میدانند که ایشان مستحق این معاش نیستند. وظایف یک وکیل تنفیض قوانین است در حالیکه آقای زازی تحصیلات ابتدائی هم ندارد ، که این خود بزرگترین فساد است. من یقین دارم که در طول عمر شیرین خود حتا یک کتاب را مطالعه نکرده. بناً خواهش من اینست که از فساد و بهره برداری ها و گرفتن امتیازات ، گرفتن قرار داد های بزرگ از موسسات خارجی دست بردارد ... تا مردمان کار فهم امور کار ها را در دست بگیرند.
پکتیا وال از کوز کنر

>>>   ...ریس خارجه بلخ با ریس صحت عامه ... باهم همدست شده اند وخلاف مقرارت و اصول اداری اسناد مردم را تائید وپول های هنگفتی دالری بدست می آرند که این خود نمونه بارز از سوی استفاده وسرگردانی مردم در بلخ میباشد. سلام من یکی از مراجعین بودم که میخواستم تذکره خود را جهت تایید به ریاست خارجه بلخ ببرم. اما ایشان حاضر به انجام کار قانونی من نشدن وشانه به بهانی های مختلف شانه خالی کردن وایشان مرا به کابل وزارت خارجه فرستاند. پس نمایندگی وزارت خارجه در بلخ نمایانگر چیست؟ آیا صرف بخاطر کمیشن کاری باز شده است یاخیر؟ اگر این یک نمایندگی وزارت خارجه است چرا کار های مان بصورت قانونی انجام نمیدهد؟؟ چرا انسان های غریب، بی واسط وبیچاره سرگردان که حتی کرایه موتر ویاهم امکانات پولی رفت و آمد کابل را ندارند. آیا مسولین این ریاست جوابگو در برابر قانون خواهند بود؟مشت نمونه خروار ؟؟؟؟!!!! این تذکره که از سوی ریس صحت عامه و ریس خارجه بلخ تایید گردیده است خود نمایانگر تقلب علنی، خیانت ملی و خلاف اصول وقوانین کشور میباشد؟ چرا این تذکره تایید شده هیچ ربط به ریاست صحت عامه ندارد. باید مسولین وزارت خارجه به این تقلب وخلاف ورزی های پاسخگو باشند؟ وبررسی نمایند که چگونه وچطو از کجا توسط که دربرابر چه مقدار پول دالری تایید شده است؟؟؟؟؟...
مهدی از ولایت سرپل

>>>   بانگاشته مولوی صاحب باید اضافه کرد که شیطانت، دسیسه جویی ونفاق افگنی خصلتهای دیگری منافقین است!

>>>   ریاکاری، دورویی و دروغگویی همه عرصه های سیاسی ، اجتماعی وفرهنگی را به تبهکاری میکشانند ، اگر جلو این کرم دانه آفت گرفته نشود باغ را یکسره و بلتمام تعذیه خواهد کرد.
انسان مِحور.

>>>   مستعار نام جلات خان کاملاً درست فرمودند. اگرآقای زازی بااستفاده از واسطه به عنوان سکرتر سوم بدون طی مراحل قانونی تعین شده باشد درین صورت سخن پرتمطراق از اصلاحات جز نخاله گوی چیزی بش نیست ...پیشنهاد بنده این است که بایستی وحتمی به افراد مسلکی درهرمرجع الویت داده شود واشتباهات گذشته را به هدف بهبودی کار باید اصلاح کرد!

>>>   باید 80 فیصد کم سازند تا کسی داوطلب دیپلمات شدن نباشد

>>>   آقاي زاري بايد نظر بدهد كه معاش خودش و وكلاي بيكاره كه ماه ها در بارلمان نيستند كم شود. اما در وزارت خارجه به حيث مامور مسلكي و سابقه دار بايد ٧٠ فيصد مامورين منفك شوند. زيرا انها غير مسلكي بوده و به لسان انكليسي كه ضرورت مهم برأي دبلومات است بلديت ندارند. بايد فراموش نكنيم كه أين أشخاص روي معامله و بول أمده اند نه به أساس شايسته سالاري. تشكر إز مقبل... و وكلاي معامله كَر و زلمي رسول... كه أز وزارت خبر نداشت.
رياست تشريفات

>>>   جناب زازی چرا از وزارت مالیه نه می گویند که تمامی دارای ملت به غارت برده می شود ...
ریس خدای داد از امنیت ملی

>>>   اگر آقای زاری یک انسان صادق و خوب است در قدم اول از خود شروع نماید در افغانستان زندگی میکند اما ماهانه 4000 هزار دالر معاش میگیرد و به افغانی مصرف مینماید و اینکه چقدر معامله گری های پشت پرده دارند وکلا برای همه معلوم است اما یک دیپلومات در خارج از کشور با معاش کمتر از 4000 هزار دالر و مصرف به دالر حالا خود قضاوت نماید کی واقعیت میگوید و کی خدمتگزار مردم است شرم است بر پارلمان و اعضای آن که بر دیگر ارگان ها ایراد بگیرند باید در قدم اول خود را اصلاح نمایند بعدا به فکر دیگران باشند شما انسان های ...که یک روز را در پارلمان حضور ندارید همه وقت تان به معامله گری مصروف استید وزارت خارجه هم از دست شما ... در امان نمانده است این شما استید که هر روز اولاد ای بی سواد خواهر زاده برادر زاده خانم و یا شوهر وکیل است به وزارت خارجه مقرر مینماید بعد از سپری نمودن 3 یا 4 ماه بحیث دیپلومات در یک کشور مقرر میگردد نه کارمند وزارت خارجه همه جا را شما چور و چپاول نمودید اگر کمی هم عقل دارید و یکبار سر به گریبان خود نموده و بعدا این شعار های ... را سر بدهی.

>>>   باتائیدی سخنان انسان محور موفق هستم ،مشکلات را چاپلوسان، ریاكار ... ایجاد کرده اند .

>>>   محمدعلی بامیان نظر به وضع امنتی ولایت های آسیپ پذیر باید امتیازات ارگان های دولتی اضافه گردد

>>>   نابسامانی های وزارت امور خارجه را بعضی منافقین ... راه اندازی میکنند، تا فتنه انگیزی خویش را بهتر وخوبتر کتمان نمایند!

>>>   معاش بعضی دیپلوماتانو ها باید تنزیل شود و بعضی دفاتر هم باید ملغا قرارداده شود . دفاتر نظامی در اکراین مسکو آلمان وبعضا کشور ها که در شرایط فعلی ضرورت نیست باید ملغا شود .پول انگفت به وزارت دفاع و 40 فیصد کم شدن مامورین سفارت خانه ها بودجه بزرگ به دولت وحدت ملی خواهند ماند.
اسد الله

>>>   ...عبد القادر زازای این بود که میخوا ست با ستفاده از موقف وکالتش برادر بیسواد خود را از طریق شاکرکارگر ... در خارج از افغا نستان آتشه تجارتی مقرر نما ید که با رفتن کارگر از وزارت تجارت این پروسه به وزیر آینده با قی مانده دیده خواهد شد که چطور میشود اگر برادر زازی که برای یگ روز هم در وزارت تجارت ما مور نیست در اینده دور یا نزدیک در خا رج بحیث نما ینده تجا رتی مقرر شد د ر انصورت با ید زازی وکالت را رها نموده در گمرکات کمیشن کاری کند .

>>>   به شخصي كه كفته كه اكر إز مامورين امتحان كرفته شود .٧ فيصد به شمول. سفرا كاهش مييابد. اميدوارم أين مسله عملي شود و إز وعده هاي ميان خالي نباشند . اما در مورد مأمورين ٦٦ سأله بأيد بكويم كه أكثريت شان أزين جواناني كه غير إز دريشي و نكتاهي أصلا سواد ديبلوماسي ندا رند بهتر و با تجربه ، مسلكي و بلديت كامل إز زبان إنكليسي با درجه ماستر و دوكترا إز بوهنتون هاي مشهور أمريكا و أروبا هستند كه وزير خارجه و رهيس جمهور تان رأ درس ميدهند. جوانان كه روي واسطه و با ديبلوم هاي تقبلي و زور وكلا و قوماندانان أمده أند به درد نميخورند روزي كه مقرر شدند بر نميكردندند. إز مأمورين سابقه و ٦٦ سأله هاي كه دانشمند هستند استفاده كنيد إز انها بياموزيد. به نفع تان خواهد بود. بأوروبا كنيد كه بعضي ديبلومات هاي جوان باعث خجلات سفارت خانه ها هستند. بيسواد ميروند و بيسواد بر ميكردند.
راستكوي وزارت

>>>   شما ... اول از خود شروع کنید چرا که به تعداد دها 10 الی 15 بادیگارد ها با معاشات گذاف شان با معاشات دالری وپول های معامله گری تان که فیصدی آن به حد اقل 50000هزار دالر میرسد شاید اضافه تر هم باشد ای کاش میگفتی معاشات وکلا جمع دیپلومات ها خیای کار خوب میشد از نظر بنده باید یک دیپلومات باید معاش کافی اخذ نماید تا در خارج از کشور دست به خلاف کاری نزند از جمله جاسوسی به کشور ها نکنند باید تجدید نظر صورت گیرد این... درکابل زنده گی دارد اما به دالر معاش آیا ین انصاف است ؟ای کاش معاش شما هم کاسته شود واگر شما ... نماینده مردم استین پس ضرورت به بادی گارد ها در چیست دیپلومات که بادیگارد ندارد... شما کسانی استین که به زور خود را نماینده ملت جور کردین نماینده آقای بشر دوست است ...که در قلب ما جای دارد ازوزیر اکبر خان کابل زین العابدالدین سرک ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است