فرزانه ناز چرا به تنهایی رقصید؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ کد خبر: 86766 منبع: پرینت

فرزانه ناز را همگی تان می شناسید، جدیدا یک کلیپ از ایشان در فضای مجازی دست به دست شده است که گویا ایشان در تنهایی و در دهلیزی که هیچکس هم نبوده رقصیده است.

تعدادی زیادی از مردم مومن، غیرتی، روشنفکر، دکاندار، داکتر ، محصل، سیاستمدار، ملا، ارباب، نظامی، نویسنده، کوچه ای، بدماش، نانوا، راننده و غیره افراد متعهد و دلسوز کشور حدود یک میلیون دشنام و فحش و نصیحت و فریاد می کشند که چرا فرزانه ناز رقصیده است. حالا جالب اینجا است که یک تعداد آنچنان عصبانی و درد گرفته هستند که فکر می کنی تمام مشکلات جهان اسلام از یک "بریک دانس" فرزانه ناز نشات گرفته شده است و اگر ایشان کمر و باسن مبارک خویش را جلوی چشمان از حدقه برآمده مومنان و مومنات تکان نمی دادند حالا نود درصد مشکلات امت اسلامی تا حالا حل شده بود.

بهر صورت من می خواهم به این دوستان چند موضوع را یادآوری کنم. در ابتدا اینکه مشکل عمده فرزانه ناز این است که در جمع دو هزار نفری نرقصیده است اگر اینکار می شد که موضوع حل بود چون وظیفه این خانم معلوم است و لازم نیست که اینقدر غیرتی شویم ولی چون در تنهایی رقصیده است باید این عمل ایشان تقبیح شود که چرا به تنهایی رقصیده است حداقل ما را خبر می کردند که ما نیز در این ضیافت ایشان را تنها نمی گذاشتیم.

دوم اینکه فرزانه ناز که خودش هم باورش شده بود رقص کردن در جمع ثواب دارد و در تنهایی گناه دارد طی اعترافاتی دردناک از تمام مسلمانان این دنیا و آن دنیا خواست که او را غلط درک نکنند چون وی ارتباطات نزدیکی با رهبران، شخصیت های برجسته حکومتی، تاجران بلند پایه، مقام های مختلف در سایزهای گوناگون و تندروان و کندروان مذهبی داشته است و فعلا خودش هم تبدیل شده است به شخصیت برجسته کشور و حالا چون کسی می خواست در مقابل انتشار این فیلم رقص نیم ساعتهف دهها هزار دالر باج خواهی کند و او حاضر نشد تا پول پرداخت کند طرف مقابل این فیلم را به نمایش گذاشت.

سوم اینکه ما مردم مسلمان و مجاهد پرور و شهید پرور و مومن پرور و در مجموع معصوم پرور افغانستان بسیار انسانهای شریف، محترم، آبرومند و مومنی هستیم، گناه را هم اصلا نمی شناسیم و با رقصیدن آنهم در فضای شخصی خودمان کاملا بیگانه ایم، اگر آدم بکشیم، به زن حامله دار در طول جنگ های داخلی تجاوز جنسی کنیم، به عنوان یک ملای متدین به دختر سه ساله تجاوز کنیم، خر و گاو و گوسفند و و مرغ خروس مردم هم از دست مان در امان نماند اما قول می دهیم که مثل فرزانه ناز به تنهایی نرقصیم.

در مجموع می خواهم بگویم اینکه هر کدام مان روزانه به نوعی عملی بدتر از فرزانه ناز مرتکب می شویم و اصلا به فکرش هم نیستیم و خودمان را افرادی روشنفکر، با ایمان و آبرومند می پنداریم. بعضی اوقات با یک متر و بیست و سه سانت ریش و با صد مرتبه احتیاط مستحبی می رویم وارد سایت سکسی و حسابی خرکیف می کنیم و از دیدن آلات خطوط قرمز جنس مخالف ده رقم بهشت و جهنم را برای خودمان ترسیم می کنیم و یا اینکه با نیم متر نیکتایی و ظاهری روشنفکر مآبانه در بین متون و نوشته های نصیحت گونه مان خلاف آن را در پنهان و نهان انجام می دهیم. اینکه وزیر و وکیل و سفیر و رییس و فرمانده ما چقدر از کارمندان زن زیردست خویش استفاده های جنسی می کند و یا یک استاد دانشگاه بد اخلاق، برای اضافه کردن یک نمره امتحان از شاگرد خودش کامجویی می نماید به مراتب وحشتناک تر از رقصی است که فرزانه ناز کرده است.

حالا اینکه چقدر کثافت کاری هایی بدتر از رقص فرزانه ناز می کنیم به خدا معلوم است. اینکه در نهان اندرونی مان چقدر مرتکب اعمال غیر اخلاقی می شویم باز هم به خدا معلوم است.

یعنی اگر کسی پیدا شود و برای ثواب هم که شده از تمام این کارهای پنهانی ما بیاید و مخفیانه فیلم بگیرد و یا بخواهد ما را در نزد تمام جن و انس رسوا نماید آیا فکر نمی کنید فرزانه ناز به مراتب از من و شما شرافتمندانه تر عمل کرده است؟


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کاملأ دقیق و بر جا تحلیل کردید جناب ثاقب صاحب عزیز.

>>>   فرزانه یک... است وما نباید در مورد آن او اینقدر پریشان باشیم چون پیشه اش گمراه سازی است
ناقد

>>>   تشکر از نوشته تان واقعا درست فرمودید

>>>   چه قدر زیبا وبا مفهوم ببشتی ثاقب صاحب واقعیت های عینی جامه را مثل سریال شاد گل که بیانگر واقعیت ها میباشد ناگفته را بیان نمودی چه فجایع نیست که تحت نان دین تیکه داران جنت نمکنند وبرایش دلیل هم میتراشند .
کهدامنی

>>>   آفرین

>>>   جناب محترم ثاقب واقعآ شما حقیقت را نوشته اید قابل تمجید است وکجا هست گوش شنوا وضمیر پاک که قضاوت عادلانه نماید .وای به حال ما.....

>>>   نویسنده محترم همه را از دید خود قضاوت نکن

>>>   ماچیزی به نام اوازخوان زن واژه تنها نداریم همیشه کلمه عامیانه (بید و بازی ) را استعمال میکنیم دوستان ازاین ها هیچ گله نیست ایا غزل خوانی زنان درمحافل نامحرم وجه شرعی دارد که رقص ندارد خداوند متعال هدایت کند.......

>>>   عزیزان:
اگر سخن سر رقصیدن باشد رقص ها انواع مختلف دارد :
رقص ریش داران به دهل کشور های همسایه .
رقص مقامات به موزیک باب سفارت امریکا
و رقص برک دانس یکعده یی از وکلا به معاشات دالری سفارت ها .
فکر میکنم رقص بیچاره فرزانه ناز تنها یک رقص تنهایی بوده که در اشبز خانه بعضی اوقات زنها گاه و ناگاه انجام میدهد.
حال خدا ماره از رقص به دهل دگران و رقص به دالر نگهدارد ان هم با ریش های کلان و رنگارنگ .

>>>   بالکل راست و صواب گفتی ثاقب صاحب

>>>   برادرعزیز به خاطر دفاع از یک نفر به دیگران توهین کار خوب نیست ... به هر صورت رقص به خصوص رقص زن مسلمه که اندامهای خودرا به نمایش میگذارند گناه عظیم است از گناه دفاع نکنید .

>>>   بسیار عاقلانه

>>>   جناب ثاقب بهتر است که به فکر ترقی وپیشرفت باشید نه رقصیدن ...

>>>   عمل زشت وناپسند قابل توجیح نیست بد بد است حالا هرکه میخواهد خوب بگوید هرکه میخواهد بد بگوید
غوری

>>>   واقعأ كه درست فرموديد

>>>   ا ی زن بتو از فاطمه این گونه خطاب است زیبنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

>>>   چشمته صدقته ثاقب صاحب
ثنا ګل الکوزی ازکابل

>>>   حكمت ما پارلمان ما وديگر احزاب سياسي ما كه به وطن ما را نواميس ملي وافتخارات ملي ما را به خاطر پول وقدرت به امريكا ييها فروختيد درحقيقت همه اينها رقس مي كند به امريكاييها رقص كه از رقص فرزانه ناز صد دفعه بد تر است.
حامد از لو گر

>>>   چشم ات را صدقه که از دلم گفتی! خلاصه اینکه اگر در حمام خانه ما و شما یک دوربین نصب شود خواهیم دید که هریک ما عجب رقص و آواز بلد هستیم که شاه رخ خان انگشت به دهن بماند و لتا منگیشکر شرمنده هنرش گردد. اما ما چی وقت شرمنده خواهیم شد که کسی بدون اجازه و دزدانه ویدیوی ما را در فضای مجازی بخش و نشر کند و درد آور تر از همه اینکه آقایانی که خود هزار فسق و فجایع بلد اند بیایند و در پای آن نصیحت کنند و آنرا به دین و آیین ارتباط بدهند.
رامین

>>>   از نظر هنرى رقص اش خوب بود. با اتن افغان هيچ مقايسه نمى شد. اين اتن مولى هنر وزيبايى هنرى ندارد بل قهروغضب, خشم و نفرت و تنش را مى افزايد. اين بانودختر واقعاً مبارزه عليه طالبان کرد حتى سرودهاى پشتون اين دخت پشتون خوشم مى آيد. هر کس که برقصد وبازى کند و سازو سرود کند بد نيست فقط آدمهاى بى سازو آواز بى آهنگ بى سرود جانى آدمکش انتحارى و انفجارى اند زيرا کانالهاى ظريف سازى براى قهروغضب, خشم و نفرت و تنش ندارند. ظريف سازى قهروغضب, خشم و نفرت و تنش با هنرهاى زيبا امکان پذير است. در قهروغضب, خشم و نفرت و تنش بسيار نيرو نهفته است که از طرف از سوى طالبان وداعش به انتحار و انفجار و انفلاق وتخريب و نابودى مى انجامد . و از سوى هنرمندان به نمايش زيبايى و رامشگرى!!!

>>>   تحسین و سپاس از تحلیل عالمانه تان!
تیمور پویا

>>>   محترم آقای مهدی ثاقب،
یک جهان تشکر از مقاله عالی و تحلیل تخوب ان. گرچه رمزگونه! خیلی خوشم آمد.

>>>   من فكر ميكنم كه رقص فرزانه ناز مشكل ساز وجدي نيست جون واقعا زيباست ميزيبدش...من يقين دارم كه مولوي صاحب تره خيل حفظه الله هم اين كليب را دوست دارد...ازرقصي بدم مي أيد كه اشرف غني به دهل امريكا وإسلام أباد ميكند براي اينكه أتن ورقص مخلوط ميشود كه نه خوش تاجك ميايد ونه خوش بشتون بغير از دو بادار خوانده ، بدي ديكرش أين است كه شرش تأسيس است و زير تأس خالي وبه كفته جناب محقق ...هم است وقتي كه غني رقص ميكند مثل اينكه برق كرفته باشدش اول حركاتش شروع ميشود وبعدا اوازش
ميوند

>>>   ار شنیدن نام وی ننگم آید.

>>>   بیان کردن دردهای اجتماعی باعث خوشنودی است.اما اینگونه تبیین و تحلیل و دفاع از یک اشتباه و خطا از یک نویسنده ی اگاه بعید است. نباید تمام مردم خود را زیر سوال ببریم وگناه برخی از مفسدین را به نام تمام ملت و مردم خود بنویسیم.نویسنده ی این متن اطمینانا.انسانی فهیم و داناست.و از این پس به جای این کلمات(ما مردم افغانستان...)از این لغات استفاده می کند(برخی از ما مردم...).

>>>   حدیث شریف است که وقتیکه شرم وحیا ازوجود انسان دور شود اماده هرچیز است انها ... دوزخ است
محمدخان حیران از تخار

>>>   تا قب صا حب .دقیق . بجا وزیبا فر موده اید صد فیصد گفته های شما را تا یید می کنم...
انجینر کا بلی

>>>   خو تنها که رقصیده است حتمی کسی که بوده فلمش را گرفته در همه جا نشر کرده به خودی فرزانه ناز معلوم است هر ...که همرایش بوده زن یا مرد بوده
هر کی در خانه تنها همرای خود یا نزد دوست های نزدیک خود رقص میکند همان پست انسان های که فلم را میکشند روی عقده های شخصی یا قصد میکنند دیگه میشه این گپ ها ...

>>>   جالب بود مطالب تان واقیآ به نکاط بیسار ظریف اشاره نموده اید تشکر از شما

>>>   آقای ثاقب، واقعن شخصیت و باطن مردم ما را خوب بیان کرده اید!
این مردم آدم بشو نیستند، ده ها فعل بد خود همین مردمی که به این خانم حرف های زشت می نویسند، دارند ولی حرف از تقوا و پرهیزگاری می زنند، اصلن کسی نیست پرسان کند که شما... که فیلم اش را تماشا کردید، شما اگر آدم های با تقوا و پرهیزگار می بودید نباید فیلم شخصی کسی را تماشا می کردید.خداوند این مردم جاهل ما را هدایت کند.
شهروند..

>>>   تشکر میکنم از احساس نیک جناب ثاقب بله همین طور است اگر به واقیعت های که روزمره در کشور های اسلامی میگذرد باخبرشویم اگر واقعا کسی مسلمان واقعی باشد از ترس عزاب خداوند سکته قلب میکند. بله همین بی بند وباری هااست که روز تاروز نعمت و رحمت های خداوند بالای ماکم میشود به عوض ان عزاب الهی نازل میشود. مثال خوبی آن درکشور های جهان فقیر ترین آن کشور های اسلامی است دیگر اینکه کشور های اسلامی دربین خود اتفاق وهمدلی ندارند ویکدیگر را دشمن خود تلقی می نمایند. صرف همین قدر گفته میتوانم که خداوند هدایت کامل نصیب همه ملت اسلامی بخصوص ملت مظلوم افغانستان نماید. کسانیکه چنین کار هارا میکنندهمین افراد فاسق وفجور هستند چون خود خداوند آنها را فاسق وفجور خوانده اول خداوند به آنها را درست ومستقیل را رهنمائی و نور ایمان واقعی را به قلب شان منور وهدایت کنند. واگر قابل هدایت نیستند ...
(سیغانی)

>>>   رقص فرزانه ناز خلاف شريعت است اما بدتر از آن اعمال كسي است كه آنرا به دست نشر سپرده اگر واقعآ احساس اسلامي نسبت به يك دختر مسلمان داريد ميتوانيد از راه تفاهم ايشان را قناعت داده تا ازين عمل خويش دست بردارند .محيط وافراد غلط هستند در جامعه كه باعث گمراهي وتباهي يك تعداد ميشوند پس وظيفه امربه معروف وظيفه ملا ومولوي تنها نيست امربه معروف وظيفه همه مسلمانان است اگر شخصي كه به گفته فرزانه ناز تيلفون ايشان را دريافت كرده اند به عوض درخواست پول دين اسلامي خود را اد ميكردند وبه فرزانه ناز ميگفتند كه اي خواهر مسلمان من تيلفون شما را پيدا كرده ام ميخواهم انرا دوباره براي تان مسترد سازم به يك شرط كه توبه كني وبعد ازين ازين اعمال فلاف شريعت اجتناب ورزي وبعد ميديد كه ايشان چه عكس العمل نشان ميدادند . به گفته دوستان كه همه نظر داده اند واقعآ در جامعه خود با منكرات بزرگي روبرو هستيم كه رقص فرزانه ناز هيچ نيست
احمدازكابل

>>>   گل گفتی جناب مهدی ثاقب کاملا" دقیق حرف دل مرا گفتی
جان آقا از ایالات متحده هرات باستان

>>>   تحلیل خنده آوربود

>>>   آفرین مهدی جان دقیق میگی کاملا موافق گفته های شماهستم
علی زاده

>>>   از نوشته ای ثاقب صاحب بسیار حظ بردم. واقعاً که ما مردم تزویر را به اوج رساندیم. ولی گویا که هیچ متوجه نیستیم که ریا کاری ما در چه حد رسیده است.
نبی هراتی

>>>   گل گفتی، بلای فرزانه ناز بر تمام جنگسالاران و ترورستان نکتایی پوش
زیبا از افشار

>>>   ... گناه دیگران باعث نمی شود که رقص فرزانه ناز حلال باشد. فرزانه ناز جای خود را در جهنم را دارد ...
غمخوار

>>>   مشکل اصلی افغانستان تروریسم وانفجار ظلم به یگدیگر.رشوه. دزدی .عدم رعایت بهداشت...وقوم گرای.و...است نه رقصیدن.
یوسف ازبغلان

>>>   جناب ثاقب عزیزتحلیل جالب که حکایت ازواقعیت های درونی افرادمیکند بیان نمودید(راستی حرف که ازدل برآیدلاجرم بردل نشیند)فقط خداکندبااین مقالات کمی وجدان خفته ای ماانسان هابیدارشود.
(مهدوی)

>>>   جناب ثاقب صاحب!
تمام گپ های را که شما گفتید بجا البته به کسای که هما خصلت ها در آنها وجود دارد نمی شود به تمام مردم مهر نا برابری زد ، در باره فلم فرزانه ناز با ید گفت که هیچ نوع جنبه اسلامی و قانوی ندارد و خداوند شرمنده دنیا و آخرت ساختش ، چنین فلم که از ایشان در مظهر عام برامده فکر آن طرف پرده را بکنید که چه ها صورت گرفته ، ... کار های که در جشنواره ها از فرزانه ناز و مانند ازو سر زده اسلامی است ، بلکه نه و یک روزی حتماً فاش شدنی است و از همان کلان هایش خواهد بود.

>>>   ازاین لحاظ به تنهایی رقصید که:
از دو رئیس جمهور کاری ساخته نمیشود. یکی بهتر است

>>>   نظر من همین است که فزانه ناز از نگاهی شریعت قانونی و اسلامی دور شده است نظر شما چی است دوستا.

>>>   ثاقب صاحب !
غم ملت را بخور نه فرزانه ناز را...
علوی

>>>   دو روئی و نیرنگ و دروغ و فریب در درون جامعه ما دارد نها دینه میشود جناب ثاقب ! به فرموده مولانای بلخ :
کاشکی هستی زبانی داشتی
تا ز هستا ن پرده ها بر داشتی.
صفدری

>>>   کدام مشکل ندارد . چون یک هنرمند باید رقص هم کند.

>>>   از قا ضیان رشوت خور...که در محا کم نشسته اند و رشوت می گیرند خصو صاَ قا ضیان محکمه ابتدایه و محکمه تمیز . فر زانه ناز به مراتب بهتر است .
انجینر کا بلی

>>>   رقصیدن فرزانه نازو به صدها دختر دیگر افغانی محصول تاثیرات تهاجم فرهنگی است و به فحشاکشانیده شدن ...صدهاتن دیگرآنها مربوط عوامل فقرو تقلید کور کورانه زنان افغان است از سریالها ی که تمام آنها هدفی جز استعمارروحی و فکری مردم ما ندارند.متاسفانه که رهبران وسیاستمدارنمایان ما که جز منافع خودشان به هیچ چیز دیگر نمیندیشند تا جای که خودشان و حتی فامیل های شان تحت استعمار این استعمارگرایان قرارگرفته اند .وای به حال طبقه مظلوم فقیر وگرسنه واز همه مهمتر بیسوادانی که توانایی فکری و تفکیکی راندارند.و وسیله و اسباب و دانه های بازی این استعمارگرایان که همین رسانه های صوتی وتصویری هستند که به هدایت و امر اربابان خویش تحت عناوین اشکال مختلف (ستاره افغان و سریالها و نشروپخش 24ساعته رقص وبازی و آواز خوانی که افکار جوانان ماراروز به روز فاسدوفاسد ترساخته و در مقابل دینشان و نوامیس شان بی تفاوت نمایندارا ضعیف ساخته و به اسانی حلقه غلامی شان را در گردن ما بیندازند .و تا بعد به هرقسمی که خواسته باشند استفاده نموده و به هرطرفی که میلشان باشد بکشانند).....

>>>   ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﺷﻤﺎ ﺣﺎﻝ ﭼﻲ ﺿﺮﻭﺭﺕ اﺳﺖ ﻛﻪ اﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ....ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭا ﻫﺪاﻳﺖ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺏ ﺭا اﺯ ﺑﺪ ﺑﺸﻨﺎﺳﻴﻢ.
ﻋﺒﺪاﻟﻘﺎﺩﺭ اﺯ ﻛﺎﺑﻞ

>>>   ... درست که در افغانستان ملا سر دختر سه ساله تحاوز کرد قبول دارم که هزار جنایت شد اما مردم یکی انر نپذیرفت ملا به جزای قانونی خود رسید و از طریق رسانه ها افشا شد و باید فرزانه ناز هم چنین شود تا پند برای دختران همچو فرزانه شود و نباید نام غیور افغانی را دختران مثل فرزانه بد بسازد ...

>>>   فرزانه ناز رقص خوب کرد و جای تعجب است که چقدر مردم با غیرت پیدا شد و به فرزانه ناز دشنام دادند این اشخاص با عیرت چرا غیرت شان تور نخورد وقتیکه زنهای با حجاب با اعمال انتحاری صد ها مردم بی ګناه را کشتند و به قتل رساندند شرم است
بصیر نظری

>>>   اگر مردها هر چيز كنند تجاوز جنسي بالاي دختران خورد سال رقصاندن بچه ها بچه بازي هزار ها فساد ديگر كنند زنان بيچاره اگر زنش است اگر مادرش است اگر خواهرش است واگر دخترش است چيزي كرده نمي تواند اگر يك زن چيزي كرد گلو ها پاره ميشود قلم بدستان افسانه ها مي نويسد أيا در عربستان ، ايران ، پاكستان تاجكستان زنان رقص نمي كنند هنرمند زن ندارند أيا شبنم ثريا مسلمان نيست مثل او هزار ديگر خداوند مارا ديده كه قهر خود را سر ما أورده از مردسالاري است.

>>>   دستشان که به انگور نرسید میگویند ترش است. بچه بازی، زنکه بازی و رقصاندن شان حلال است. لطف نموده به یوتیوب مراجعه کتید افغانیت و اسلامیت به شما معلوم خواهد شد. در وقت گوش بریدن و بینی بریدن و تجاوز بالای اطفال وغیره زبان و غیرت ندارید حال همه اینقدر باغیرت شدع اید. چشم حسود کور، فرزانه ناز اینکار به خودت باید بیشتر انرژی بدهد....
ضد طالب و اشرار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است