دیدار وزیر دفاع ایتالیا با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۳/۱۰/۱ کد خبر: 85963 منبع: پرینت

رابرته پینوتی وزیر دفاع ایتالیا با محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور دیدار کرد.

رییس جمهور غنی از حمایت و تعهد درازمدت ایتالیا با افغانستان در چوکات ماموریت حمایت قاطع سازمان ناتو، ستایش بعمل آورد و تداوم حمایت مذکور را در راستای تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، فوق العاده مهم ارزیابی نمود.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد گسترش و تقویت روابط میان دو کشور، حمایت درازمدت ایتالیا از نیروهای امنیتی افغانستان، مبارزه با تروریزم و توسعه اقتصادی افغانستان و همچنان همکاری های منطقوی، بحث و تبادل نظر کردند.

رییس جمهور کشور همچنان از کمک و همکاری ایتالیا به افغانستان در طی 13 سال گذشته در عرصه های مختلف به خصوص بازسازی میدان هوایی بین المللی هرات، تشکر کرد و در رابطه به مبارزه با تروریزم گفت: حکومت جدید اراده قاطع برای مبارزه با تروریزم و افراطیت دارد.

در مقابل رابرته پینوتی وزیر دفاع ایتالیا ضمن تمجید از برنامه های حکومت وحدت ملی، از تعهد درازمدت کشورش به افغانستان اطمینان داد و اظهار امیدواری کرد که تعهد مذکور بتواند روابط و مناسبات درازمدت میان دو کشور را هر چه بیشتر گسترش دهد.

وزیر دفاع ایتالیا تاکید کرد که پیشرفت هایی که در افغانستان صورت گرفته است، باید حفظ و توسعه یابند و ایتالیا در این راستا آماده همکاری می باشد.

قابل یاد آوری است که از اول جانوری سال 2015 میلادی نقش محاربوی نیروهای بین المللی در افغانستان پایان می یابد و مسوولیت دفاع و امنیت مردم افغانستان بطور کامل بر دوش نیروهای امنیتی افغانستان قرار خواهد گرفت و حق صلاحیت استفاده مشروع قوه، صرف منحصر به نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باز عید کریسمس است و سفر های رهبری کشور های ناتو ،غرض تبریکی عید کریسمس به سربازان شان در افغانستان و در پهلویش سری به ارگ ریاست جمهوری افغانستان زدن و ملاقات با رییس جمهور.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است