رییس فرم جهانی جوانان با رییس اجرایی دیدار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۳/۱۰/۱ کد خبر: 85953 منبع: پرینت

سیدیعقوب عماد رییس فرم جهانی جوانان با داکتر عبدلله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و هیات همراه شان دیدار نمودند.

در این دیدار که شماری دیگری از اعضای تیم اجرایی حکومت وحدت ملی حضور داشتند، محترم عماد پیرامون عضویت و شناسایی جوانان مختصص افغانستانی در ترکیب دولت کنونی و نقش آفرینی شماری از جوانان علاقمند خدمت در کشور صحبت نمود.

رییس فورم جهانی جوانان در جریان دیدار با داکتر عبدلله گفت: دولت وحدت ملی مستلزم جذب کشورهای غربی به منظور سرمایه گذاری خارجی بورسیه های تحصیلی به جوانان افغانستان است که در ارتباط به این موضوع باید اصل شایسته سالاری از محروم ترین قشر جامعه جوانان موفق با درجه عالی آموزشی انتخاب شود.

سید یعقوب عماد همچنان گفت: همکاران وی توانسته اند جوانان متخصص افغانستان را در بعضی از کشورهای جهان شناسایی کنند که بدون هویت رسمی کشور در زمینه فضا پیما و فیزیک هسته ای فعالیت می کنند که دولت وحدت ملی می تواند ضمن هویت بخشیدن رسمی این جوانان آنان را به کشورهای نیازمند این تخصص معرفی کند تا در کنار کسب درآمد رسمی، افتخاری برای دولت و مردم افغانستان باشند.

در بخش دیگر این دیدار تعارفی، محترم عماد از افزایش فرار مغزها به کشورهای خارجی از راه های غیر قانونی بخصوص ترکیه خبرداد و گفت: انعکاس گزارش از مشکلات مهاجران در ترکیه می تواند در کنار مستند سازی رسانه های افغانستان در کاهش فرار جوانان به کشورهای غربی نقش داشته باشد. از این رو شماری از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهان پوشش این حقایق در بیرون از مرزهای افغانستان هستند.

داکتر عبدلله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی ضمن استقبال از طرح های وی گفت: دولت وحدت ملی دولت همه مردم افغانستان است وبخصوص جوانان متخصص می تواند در رونق کار خدمت گزاری به مردم نقش داشته باشند.

رییس اجرایی از محترم عماد خواست تا شماری از افراد مختصص را جهت ارزیابی و آغاز فعالیت رسمی در افغانستان معرفی کنند.

داکتر عبدلله همچنان از پشنهاد محترم عماد در بخش مستندسازی و تهیه گزارش از مهاجران افغانستان در ترکیه توسط رسانه های داخلی استقبال نمود و گفت: به زودی این برنامه را بعد تکمیل اعضای کابینه دولت وحدت ملی عملی خواهد ساخت.

در این دیدار تعارفی عبدالعظیم ظاهری و داوود اعضای فرم جهانی، سید طیب جواد و صلاح الدین ربانی اعضای تیم اجرایی حکومت وحدت ملی حضور داشتند.

سید یعقوب عماد که رهبری تیمی از جوانان متخصص افغانستان را برعهده دارد معتقد است: حضور جوانان تحصیل کرده در بخش های مدیریت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی می تواند در پیشرد امور دولتی و تقویت نظام مردم سالاری تاثیر گذار باشد.

این دیدار و گفتگو ها درحالی صورت می گیرد که از آغاز حکومت وحدت ملی بارها رییس جمهور غنی ازسهم گیری جوانان تحصیل کرده در مدیریت های اداره های دولتی و کارآفرینی طرح های عمرانی خبرداده بود.

این دومین دیدار رسمی محترم عماد بعد از رییس جمهور با داکتر عبدلله می باشد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب است که همین مقامات عادی باډاکترعبدالله دیدار وصحبت بکنند بخاطریکه رئیس جمهور وقت ندارد تاباهمچو مقامات پائین رتبه ملاقات ودیدارها داشته باشد بناآ این خود یک چانس خوب برای عبدالله خواهد بود تاباهمچو نشستنها اشنایی پیداکند وعکسهای یادګاری بیګیرد
ملاملنګ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است