مفتی آل‌سعود: ازدواج با دختران خردسال جایز است
 
تاریخ انتشار:   ۰۲:۳۱    ۱۳۹۳/۱۰/۱ کد خبر: 85940 منبع: پرینت

مفتی دربار آل‌سعود در تازه‌ترین فتوای خود در باره ازدواج با دختران زیر 15 سال که به سن قانونی نرسیده اند، تاکید کرد که ازدواج با آنان جایز است و مانعی ندارد.

عبدالعزیز آل شیخ مفتی کل عربستان اظهار داشت که ازدواج با دختران زیر 15 سال که به سن قانونی نرسیده اند، جایز است و هیچ ایرادی ندارد.

آل شیخ در گفت و گو با روزنامه سعودی الریاض گفت: تاکنون مسأله بررسی این موضوع مطرح نشده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع در وزارت دادگستری عربستان گزارش داد که از دو سال پیش وزارت دادگستری عربستان طرحی را برای کمیته دایمی تحقیقات مرکز صدور فتوا در عربستان ارسال کرده و خواسته تا قانونی در زمینه ازدواج با دختران زیر سن قانونی ایجاد کند و شروط عقد را از حضور "عاقد" به لزوم حضور یک "قاضی شرع" تغییر دهد.

در این طرح موضوع اخذ موافقت دختر و مادرش برای ازدواج نیز مطرح شده بود و از ولی دختر خواسته شده بود که بعد از عقد وی، فرصتی برای آمادگی روحی به دختر داده شود.

بر اساس این خبر وزارت دادگستری عربستان در تلاش برای ثبت الکترونیکی سن افراد در زمان ازدواج است تا به این ترتیب آماری از شمار دخترانی را که وادار می شوند پیش از رسیدن به سن قانونی ازدواج کنند، به دست آورد.

کد (12)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این را گویند تجاوز به اطفال!

>>>   واضع نساخته در جغرافیای عربستان حکم تطبیق شود! چون در سعودی دختر 12 ساله برابراست به 20 ساله افعان عوامل جغرافیا متفاوت است
م ک

>>>   عربستان سعودی چه کارهای ناروا نیست که نه می کــند. بخدا ننگ اسلام است. با این حال حکومت... افغانستان به عرب سعود اجازه تاسیس مرکز وهابیت رابه نام تحفظ قرآن و اسلام وهابیت می دهــد عاقبت افغانستان نه در ساحت اسلام بلکه در سیاست ، اخلاق و امنیت به خیر.
صالح محمد یزدانی

>>>   کفر اگر از کعبه خیزد کجا ماند مسلمانی ... بر تو مفتی وهابی ؛که از حکم خدا و پیامبرش بی خبر هستید واضافه گوئی میکنید .ای مفتی عرب جاهل ؟... در زمانش دختر های خودرا زنده بگور میکردید ! حال قبل از بلوغیت آنها را به شوهر دادن فتوا میدهید همین ...شما بود که خداوند رسول گرامی محمد مصطفی(ص) رادر سرزمین تان پیامبر نازل کرد تا شما گمراهان و خدا نا ترسان را از گمراهی نجات داد از آن پند نگرفتید،فرق میان شما وکافران درچیست ؟ازینکه عرب هستید واز حکم خدا بی خبر! که فتواهای دروغین را سر میدهید و اسلام و مسلمانان را به مسخره میگیرید؛ جا دارد که عالمان دین و متعهد به حکم خدا و رسول فدوای تکفیر این جاهل عرب را صادر و به تمام مسلمانان جهان بفهمانندکه فریب فتوای این ... را هرگز نخورند .
شمشیر بدست- ازکابل

>>>   این که مسئله تازه نیست، اسلام 1400 سال پیش این مجوز را داده بود حتی قید شده که سن 9 سالگی و یکی از افتخارات پدر این است که دخترش در خانه اش حیض نشود!

>>>   از این بد جنس پرسان شود دختر ترا در زیر سن پانذده اگر بدهند چی میشه

>>>   من در مورد خوبی و یا بدی این مثاله چیزی نمیگویم ولی این فتوا مال مفتی و یا کسی دیگر نیست این عمل یکی از سنت ها در اسلام است که میگوید دختر هر چه زودتر خانه شوهر برود.... چنانچه خود محمد (ص) با عایشه ۶ ساله نامزد و در ۹ سالگی ازدواج کرد.

>>>   برادران و علمای اهل سنت افغانستان باید به هوش باشند که به خاطر دلارهای عربستان به دام وهابیت نیفتند و الا در دنیا و آخرت سیه روی خواهند شد . باور کنید که شیعه معتدل هیچ مشکلی با برادران اهل سنت ندارند
یک مسلمان

>>>   برای نویسنده زردک بدست از کابل این همه تبلیغات دشمن است که انها اهل سنت نیست وبسیار زیرکانه عمل میکند. به خاطر بدنامی اسلام

>>>   خلاصه این مفتی...

>>>   ببینیم که "شیخ الحدیثهاِی" ما درینباره چه میفرمایند!!!!

>>>   سلام . آقایان که از این فتوای ازدواج آن قدر به تکاپو افتاده اید ! یکی به اهل سنت ربط می دهد و دیگری هم به مفتی آلسعود خورده میگیرد خوب اینکه آن قدر قین و قال ندارد خوب مفتی آلسعود که نمی یاید دختران تان از خانه تان بیرون بکشد و به شوهر بدهند شما دختران تان زیر 20 سال شوهر ندهید باور کنید اسلام مشکل بزرگتر از اینها دارد که حل شود اینکه چیزی جدید ویا خلاف شرع نیست آنگهی مگر فتوای مفتی آلسعود واجبالاجراست که شما این قدر خود خوری میکنید خود تان میگوید که وهابی ها چنین فتواهای میدهد خوب خود تان بهتر میدانید که آنها از این حرفها زیاد میزند بگذارید هرچه که میگوید بگوید گذشته از اینها خوب فتوا برای خودشان است نه برای من وشما و در ثانی قبول دارید که دختر پیامبر خودمان در 9 سالگی از دواج کرده است شاید قبول نکنید و بگویید دروغ است خوب جواب اینکه تاریخ نویسان نوشته است دختر حضرت محمد (ص) در سن 18 سالگی از دنیا رفته است آن بزگوار 4 تا فرزند به دنیا آورده است که بنام های امام حسن ، امام حسین ،زینب کبری ، کلثوم خوب حال راست و دروغش را خود تان بین 9 تا 18 سالگی قضاوت کنید پس نمی شود گفت دروغ است پس چنین فتوای بین عربها زیاد هم غیر معمول نیست پس اهانت نکنید ..
طاهر رحیمی از تهران

>>>   بــــه م . ک !
ایـــن کشــف را چگونه دریافتی ؟ مردان چطور ؟ چهل ساله عربی چند ساله افغانی میشود ؟ علتش چی است ؟؟ چرا در مصر عراق همسایه های عربستان چنین نیست؟ ایــــــن نـــظــــــر تــــــرا باورکنــــــــم یانــــــــــه؟؟؟

>>>   اي ملت بيجاره اخر بشما جه. اكر ازانجافتوى صادر مي شود مربوط بخود انها است ان سنتي از نظر قا نون در افغانستان مرعي الاجراء است بهمان عمل كنيد كافي است شما اهل غرض فقط فارغ باين هستيد تا كلمه اي در بارهء اسلام ويا انتقادي را بيدا كنيد تا باشد كه ازان حكايت بسازيد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است