وزارت خارجه یا وزارت سرچوک؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۵    ۱۳۹۳/۹/۲۹ کد خبر: 85880 منبع: پرینت

افغانستان قرار بود عضویت سازمان جهانی تجارت را در سال 2013 حاصل نماید ولی بنابر فساد گسترده در وزارت تجارت نتوانست عضویت این سازمان را کسب نماید.

شخصی بنام (سحر سفیر) اتشه تجارتی در نمایندگی دایمی افغانستان مقیم ژینو یکی از شخص تحصیل کرده و کارکشته در سال 2013 از وظیفه خود استعفا نموده و افغانستان و وظیفه دولتی بنابر فساد گسترده در وزارت تجارت برای همیشه ترک گفت.

اشخاص فاسد مانند آقای شینواری و یک دندانی در دفتر محاسبه وزارت تجارت (مسوول کارمندان وزارت تجارت در خارج) باعث شد که آقای سحر سفیر از وظیفه خود استعفا نماید (معاش، کرایه منزل و غیره مصارف آقای سحر سفیر را دندانی وزارت تجارت در شش ما یکبار حواله می کرد پس چطور یک مامور بدون معاش و غیره مصارف در خارج از کشور زندگی کند؟)

گفته می شود که آقای سحر سفیر تمام مراحل عضویت افغانستان را در سازمان تجارت جهانی تکمیل کرده بود و صرف و صرف ملاقات نماینده دایمی سازمان تجارت جهانی با رییس جمهور وقت آخرین مرحله برای عضویت افغانستان در سازمان تجارت جهانی باقیمانده بود.
آقای شینواری و مقام های وقت وزارت تجارت یعنی وزیر اسبق تجارت انورالحق احدی نتوانستند این ملاقات را تنظیم نمایند و از سوی دیگر آقای شینواری می خواست سحر سفیر استعفا نماید تا خواهرزاده خویش بحیث اتشه تجارتی در ژینو مقرر نماید.

عضویت افغانستان در سازمان جهانی تجارت یکی از مهمترین گام به سوی تجارت آزاد افغانستان در منطقه بوده و بعد از عضویت افغانستان در این سازمان هیچ کشور همسایه نمی توانست مانع صادارت و واردات و یا مانع انتقال اموال تجارتی به افغانستان و از افغانستان به خارج شود.

بعد از عضویت افغانستان در سازمان جهانی تجارت حتی پاکستان نمی توانست مانع واردات و صادارت مال التجاره افغانستان در مرزهای خود گردد. اما احدی و شینواری و افراد بلند پایه دیگر در وزارت تجارت و صنایع و وزارت مالیه به دستور استخبارت پاکستان مانع عضویت افغانستان در سازمان جهانی تجارت گردیدند.

از سوی دیگر آقای ویسی (شخصی که تمامی گزارش های وزارت تجارت کاپی کرده بنام خود به مقام های وزارت خارجه تقدیم می کرد) و یک لدرشاه بوده در وزارت خارجه بحیث رییس اقتصادی مقرر گردید. آقای ویسی نه تنها ریاست اقتصادی وزارت امور خارجه را به خاک یکسان کرد بلکه افراد ناکاره مثل خود را یعنی آقای وردک را از ویانا بنام متخصص سازمان جهانی تجارت به ژینو تبدیل کرد.

همچنان اشتباه وزارت خارجه این بود که بدون درنظرداشت سابقه کاری آقای وردک در سازمان تجارت جهانی موصوف را به زودترین فرصت به ژینو تبدیل کرد.
آقای وردک سکرتر دوم فعلی افغانستان در ژینو به زبان انگلیس بلدیت درست ندارد و گفته می شود که در ژینو (در کشور فرانسوی زبان) مصروف کورس های انگلیس می باشد.

ناگفته نماند که آقای ویسی بخاطر که میدان را شغالی بسازند یکی از بیکاره ترین معاونان خود، آقای عزیزالله عمر را به هزار ها نیرنگ به زلمی رسول معرفی و بعداً بحیث مستشار نمایندگی دایمی افغانستان در ژینو مقرر کرد.
گفته می شود که ویسی، عزیزالله عمر را منحیث متخصص رشته اقتصاد و متخصص سازمان تجارت جهانی به زلمی رسول معرفی نموده بود.
البته در مقرری آقای عزیزالله عمر، شینواری معاون وزارت تجارت هم کم و بیش نقش داشت.

آقای عزیزالله عمر نه متخصص است و نه کارشناس امور اقتصادی، یک بیسواد است که اسناد ساختگی لیسانس و ماستری را از اندونیزیا ترتیب و در مدت سه سال کار خود در کشور اندونیزیا هم لیسانسه شد و هم ماستر. از لسان انگلیسی بویی نمی برد و نمی تواند یک مکتوب انگلیسی درست به لسان دیپلوماتیک هم بنویسد. صرف می خواهد سفر کند و بس.

وزارت خارجه آقای عزیزالله عمر را در سوییس مقرر کرد، لیکن لیلی جانش (یعنی خانم آقای عزیزالله عمر) را در سفارت افغانستان در پاریس بحیث سکرتر دوم مقرر نمود.
به گفته همکاران سفارت افغانستان در پاریس آقای عمر چهار روز را در پاریس سپری می کند و سه روز را در ژینو.

جناب مستشار صاحب از سفر وقت پیدا نمی کند که طرف عضویت افغانستان در سازمان جهانی تجارت کمی فکر کند. در پاریس بنام لافوک شکم کته مشهور است. در هر مهمانی بدون خبر حاضر می شود و همیشه از سوییس بدگویی می کند.
یک کار جالب دیگر هم می کند که در سفرهای مقام های بلند پایه افغانستان به اروپا (یعنی مثل مارشال مرحوم، وزیر دفاع، و غیره و غیره) از سفیر کشور مقیم کرده زودتر آقای عمر در میدان هوایی، خارج از ساحه کاری خود حاضر می باشد. شاید به وظیفه روزمره خود هم آنقدر پابند وقت نباشد که در سفر های مقام ها در اروپا است. گفته می شود که سفیر افغانستان در پاریس سخت از این شخص لافوک، بعقل و بیکاره متنفر است.

عجب وزارت خارجه است که به یک فامیل دو بیمه صحی، دو کرایه خانه پرداخت می کند و هیچ کس نیست که پرسان کند، شهر خربوزه.

وزارت خارجه افغانستان ماهانه در حدود بیشتر از 20 میلیون دالر معاش، بیمه صحی و کرایه منزل در 60 سفارت، به افراد ناشایسته که اصلاً ارزش چوکیدار یک سفارت را هم ندارند، پرداخت می نماید. وزارت خارجه به وزارت سر کوچه تبدیل شده، اولاد های تمامی دزدان و لوچک های سر چوک به زور و واسطه در وزارت خارجه مقرر گردیده است.
وزارتی که باید سیاست خارجی افغانستان را طرح ریزی نماید از لوچک های سرچوک پر است. زورمندان بست 8 و 9 بحیث مستشار و مستشار وزیر مختار در سفارت های مهم تعین گردیده است و افراد کارکشته وزارت امور خارجه، اصلاً نمی توانند در سال ها مقرر گردند.

اخبار جنگ های فیزیکی در داخل وزارت خارجه و سفارت های افغانستان مقیم خارج مثل سگ جنگی های چمن ببرک روزانه به گوش می رسد.

مصارف ماهوار 8000 تخم مرغ کارمندان و محافظان ریاست جمهوری در حدود 66000 دالر بود لیکن مصارف ماهوار این تخم های گنده و بار دوش جامعه و ملت افغانستان در حدود 15 میلیون دالر می باشد و آنهم بدون کدام دست آورد برای کشور.

ضیا


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا که اکثریت بی سواد عیاش و ... استند. حکومت جدید باید 60 فیصد این طفیلی خوران را کم کند و به سربازن و داکتران که کارمفید را انجام میدهند توزیع کند که نکتایی پوشان بی خرد هیچ دست اوردی ندارند ... به این ها

>>>   نویسنده محترم آفرین برشما و احساس پاک تان! بعداز آمدن کرزی در رآس نظام افغانستان همه کوچی ها و... بخصوص شینواری های پاکستانی در تمام ادارات مهم افغانستان درد ناسور برای نظام سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و... کشور شده اند. نمیدانم نظام فاشیستی گذشته و کنونی به اساس کدام معیار این اشخاص و طایفه صوبه سرحد را در رآس برنامه های کاری بخصوص ادارات دیپلوماسی کشور توظیف میکنند؟ یک شینواری نام خائین و وطنفروش که وظیفه جز جاسوسی ندارد بحیث عقل کل سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو ایفای وظیفه مینماید که صلاحیت همه سفارت و همه بخشهای آن بدون پدر کلان حضرت نوح (عزیز الله کرزی ) بدوش وی میباشد و دیگر کسی حق اجرآت را ندارد . از مسئولین محترم نظام وحدت ملی احتراما خواهش میکنم که چنین اشخاص و افراد دو رویه و فاشیست را از ادارات دیپلوماسی کشور خلع وظیفه نموده تا ادارات دولتی از این ... و غده سرطانی نجات یابد.
دکتور فاروق فردا
مسکو

>>>   همین پارت افغان ملت غیره وغیره قومگرای وزبان چون احدی و عمر زاخیل وال وشنواری وفاروق وردک وغیره وغیره که در حکومت گذشته وحکومت فعلی دست بالا را دارند خود را وهمفکران خود را از پول حرام صاحب سرمایه های بزرگ ساختند و هزاران خیانت وجنایت را در حق مردم خارج حلقه شان انجام داده و هنوز هم ادامه دارد .

>>>   شتر را گفتند گردن ات کج است گفت کجایم راست است.

>>>   بلی واقعان اینطور است یک سفیر دربلغاریا داریم حیچ کاری نمیکند ۳ماه بعد یونان می اید حیچ کاری برای محاجرین همواطن نمی کند ۷هزار ایرو رااز iomگرفتا دوباره به بلغار میراواد تقاظاما از ریس جمهور ریس اجرایه این است کی هرچی زود تر سفیر کارکن در یونان مقرار کند کی مشکل شش هزار زندانی هموطن رادریونان رفعاکند
احمد یونان

>>>   برادران محترم.یکی خلص تا که شورای نظار در قدرت باشد فساد،چور،دوزدی، نافرمانی،غلامی دوام می کند تا وارث اصلی این وطن نیاید.

>>>   یکبار امده از وضعیت سفارت افغانستان در هنگری خبر بگیرید اینجا یک لافوک دیگر بنام فهیم کشاف است که همه روزه قصه پدر دلال خود یعنی ملا کشاف را میکند.
فهیم کشاف یک انسان بی سواد و بی ادب و مغرور بوده حیف است که منحیث دیپلمات کار کند او باید ملا مسجد در یکی از مساجد لغمان میبود نه کارمند وزارت خارجه.
سازش

>>>   تا یک اندازه با نویسنده موافقم اما در وزارت تجارت داکتر صاحب احدی قریب یکنیم سال قبل آن وزارت را ترک کرده بود منبعدش نا لایقترین و کرمک پارازیت... شاکر کارګر که یک شخص نهایت درجه بی کفایت بود و بخدا قسم اګر من عوض کرزی خبیث میبودم اګر شاکر ګارګر را غیر از مستخدم دیګر به هیچ کرسی مقرر میکردم این شاکر کار نا فهم و نالایق بود که همه چیز را برباد داد نه احدی .
م . ی . کارمند وزارت تجارت و صنایع

>>>   آقای ضیا چراچوکی دارلچک سفارت مسکو رافراموش نموده اید،کاکای کرزی هرروزبه رییس جمهورجدیدتوهین واهانت می نماید و بنام سفیرباج گیر ورشوت خور معروف است که لوچک های سرچوک هزارباین لچک قندهاری شرف دارد .

>>>   از برکت رهروانان شورای نظار جمعیت اسلامی افغانستان، حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان و... قبیله در رآس نظام و کشور قرار گرفت و گرنه هزار دانه قبیله یک روپیه کلدار داد و ستد میشد. اگر شورای نظارو .... در قدرت نباشند شما فاشیستان...کشور را مانند گذشته و امروز به تمام دنیا به فروش می رسانید. این زور کا کا است که انگور در تاکا است. تو ... که از شورای نظار نام میگیرید آیامیدانید و طنفروش ترین قوم در کشور شمایان بودی و هستی ؟؟؟ امروز کلدار پاکستان در جنوب و وشرق کشور چرا چلش دارد و پول افغانستانی به ذره بین دیده نمیشود ؟؟ خودرا افغان مینمامید ... به همه اوغانها زنده باد ساکنین افغانستان بدون اوغو ...
ننگیار
مسکو

>>>   عضویت در سازمان تجارت جهانی از خود شرایط میخواهد.
روسیه که منحیث یک ابر قدرت جهانی است، دواز ده سال مکمل کوشش کرد تا شرایط سازمان تجارت جهانی را مهیا سازد و بعداً عضو این سازمان شد.
افغانستان چه تولید میکند؟ کدام تولیدات افغانستان مطابق معیار های بین المللی است و مطابق آن بسته بندی میشود و کیفیت و کمیت آن در نظر گرفته میشود و از نگاه صحی بودن و امن بودن کنترول میشود. آیا افغانستان قادر است با تعهدات خود در بازار جهانی برای معیاد متداوم اجناس باکیفیت را به بازار های جهانی صادر کند و در صدور آن سکتگی رخ ندهد؟این ها نمونه های معدودی از شرایط تجارت جهانی است.گذشته از آن شرایط بد امنیتی افغانستان نیز میتواند در تعهداتش در بازار جهانی لطمه وارد کند.

>>>   به وافعیت وزارت امور خارجه به اصلاحات و تصفیه کاری بنیادی ضرورت دارد

>>>   خوا هش از وزیر جدید تجارت و صنا یع که طی چند روزی معرفی خواهد شد :
لطف نموده هر سه معین و تما می روسا ی آن وزارت را یکسره تبدیل نما ید . در مورد آتشه های تجارتی نا بکار خصو صا کسا نی را که در بدل اخذ پول در این اواخر شا کر کا رگز بیسواد مقرر نموده دوباره منفک نموده اشخاص شا یسته را مقرر نما ید . در انصورت میتوان از این وزارت یک اداره فعال دولتی سا خت در غیر ان توقع موفقیت نه داشته با شید .
با احترام گروپ ضد فساد در وزارت تجارت و صنا یع

>>>   سلام به همه دوستان با تمام نوشته ها بالا موافق هستم راستی وزارت خارجه حیثت خود را باخته است این وزارت تمام افراد خاین ودزد را به نمایندګی های خود در خارج از کشور تعین نموده است که هیچ نوع درجه تحصیل دانش و حتی تجربه کافی در سیتم یک نمایندګی ندارند تمام روز جز رشوه عیاشی و شب و روز شان در ایت کلب ها بوده پول که بنام هایب کرای خانه و معاش اخذ می مکنند برای شان مطلق حرام است هیچ کسی از این اغازاده ګان نمی پرسند که تو چه می کنی و برای چه امدی لوچک های سرچوک به مراتب بهتر است نسبت به این ... بیکاره نمایندګی ها وزارت خارجه

>>>   واقعآ راست گفتی فارسیوانها یگ نفر فامیده ندارد که اداره درست داشته باشد کور شوم اگر دیده باشم

>>>   hجناب اقای نویسنده واقعاً راست میگویید. وزارت خارجه فقط از لوچکترین و فاسد ترین بچه های وکلا و وزرا پر شده است. نمونه های لوچکی را از بچه سید حسین انوری و سید روح الله چرسی که در داخل سفارت و وزارت خارجه چرس میزند و بچه جنرال جرئت که هردو دوامدار نشه هستن، می توان سراغ نمود.
راستگو
از وزارت خارجه

>>>   باند شورای نظار در وزارت خارجه تمام بیسوادان خودرا مقرر نموده و تا الحال در ارگانهای عمده یعنی وزارت دفاع ، داخله ، خارجه و ریاست امنیت و سایر بخش های مهم بیسوادان معاش بگیر مقرر هستند که به جز ثنا و صفت امر صاحب کاری دیگر از اینها ساخته نیست،

>>>   دوستان عزیز !
در این شک نیست که پروسه الحاق افغانستان به سازمان تجارت جهانی در مراحل نهایی شدن است و در این هم شکی نیست که تسریع روند پروسه الحاق افغانستان ارتباط مستقیم با اراده و پشت کار رهبری وزارت تجارت و صنایع بخصوص آقای شینواری معین تجارتی وزارت تجارت و صنایع و آقای دوکتور طرزی سفیر و نماینده دایمی افغانستان در ژنیو داشت و دارد. بنده از سال 2003 بدینسو با دونر ها در کشور در بخش های تجارت و گمرکات بحیث مشاور کار نموده و بعد ازتشویق و تماس های مکرر رهبری وزارت تجارت و صنایع بویژه آقای شینواری حاضر گردیدم تا بعد از طی مراحل قانونی و اداری اولین ماموریت دولتی ام را بحیث آتشه تجارتی مقیم سویس در چوکات سفارت و نمایندگی افغانستان در ژنیو آغاز نمایم . سرعت نسبی ایکه پروسه الحاق افغانستان به سازمان تجارت جهانی در سال های 2012 الی وسط 2013 داشت ، مربوط به اراده سیاسی دولت ، رهبری وزارت تجارت و صنایع ، بویژه ظرفیت و مهارت های مسلکی آقای شینواری بحیث رئیس گروپ کاری الحاق افغانستان ، رهبری سفارت افغانستان و ممکن تجارب اندکی که در بخش تجارت و گمرکات داشتم، محسوب میشود ...
سفیر سحر – کابل

>>>   فاشیستان قبیله گرا غوغا و شکایات از کوچی و شنواری یعنی جاسوسان ای اس ای میشود ولی خیز میزنید سر دلیر مردان مقاومت که متجاوزین سرخ٫ سیاه و ... را به زانو در آوردند. خجالت شرم هم خوب است برای فاشیستان مزدور و متقلب.

>>>   وزرارت خارجه بد نام ترین،رسواترین و ننگ آورترین وزارت است در این وزارت... به آبروی ریزی افغانستان افتخار می نماید که اندکترین احساس خجالت از بی وجدانی های خود که درحق کشور انجام میدهد هم نمی نماید ومانند زنان روسپی به بد اخلاقی خود افتخار می نماید.

>>>   خداوند منافقین را به جزای اعمال شان برساند.

>>>   سلام و درود بر شما
از دزدي سفرا افغانستان مقيم برلين، فرانسه، ايتاليا خبر خوش. هر سه نفر مربوط مافياي وزارت خارجه بوده به بل هاي جعلي وزارت خارجه را بازي ميدهد. منفقي هر سه انان نزديك است

>>>   آقای نویسنده بکلی درست فرموده اند همچو افراد بی وجدان، بی غیرت و بی حمت امروز در وزارت خارجه استخدام شدند. باید متذکر شد که این شخص یعنی آقای عزیزالله عمر هر خانم که غرض سفر رسمی به ژینو میرود ... خانم فرخنده زهرا، دختر والی قندهار، خانم نیلوفر و غیره و غیر به طور مثال از این شخص شکایت داشتند...در سفر IPU که خودم شخصاً امسال شرکت نموده بودم شکایت خانم ها برآمده بود و این شخص که به لافوک شکم کته مشهور است در دور پیش محل کنفرانس دنپک میزد واقعاً نا مسلمان...است اگر مسلمان میبود حد اقل معاش را حلال میساخت، اگر...نمیبود خانم خود را به طور رسمی منفک کرده همرایش زندگی میکرد ... افسوس که این طور اشخاص اسلام را بدنام ساخته اند، نام از اسلام میگیرند و تمامی کار های نامسلمانی در انجام میدهند، خداوند را نتوان به تظاهر فریب داد این بی خبر، تو صرف خود را بازی میتی، بس کن، شرم است کسانیکه یک جهت و جهت دیگر را برای بیکارگی افراد ملامت میکنند اشتباه است چونکه اگر انسان شخصیت نداشته باشد از هر جهت و سمت که باشد بیکارگی و بدنامی دارد افراد بیکاره و بی غیرت در هرجای معلومدار است
هاشمی

>>>   جناب آقای نویسنده بکلی درست فرموده اند وزارت خارجه میدان سگ جنگی چمن ببرک شده و همه لوچک های سر چوک در این وزارت جا گرفته است بچه جرت که چندین بار در زندان هندوستان زندانی بود و به علت بد رفتاری از دانشگاه های هند کشیده شده بود امروز در وزارت خارچه مامور است و چند روز بعد دیپلومات میشه
دختر جنرال نظیفه، خانم کوفی چندین تن را به حیث کارمند محلی تعین و فرار داده است، بست کارمندان محلی سفارت ها بفروش میرسد اگر میخواهید به اروپا مهاجر شوید بروید به وزارت خارجه و یکی از معینان را پول بدهید و به اروپا به طور رسمی شما را روان میکنند
قاچاقبران انسان

>>>   وزیر جدید امور خارجه درقدم نخست باید حتمی و ضروری جلو نیرنگ بازان و حیله گران که به جز از فتنه جویی ، شیطانت و منافقت کاری ندارند بیگیرد.
امید

>>>   خداوند اهل چخین راکه ازنام ملت ودولت سوی استفاده میکند به غضب خداوند گرفتار کند.امین

>>>   به راستی در وزارت امور خارجه فتنه انگیزی و آشوب طلبی به اوج خود رسیده.
بیطرف

>>>   وزارت امور خارجه را کمونستهای سابقه دربدر ساخت
ل.کاکه

>>>   وزارت امور خارجه به شیطان خانه تبدل شده

>>>   با نظریات که وزارت امور خارجه به .... خانه وسرچوک مبدل شده است موفقم

>>>   ههههههههههههههههههه کمونیست های سابقه کمونیست کجا در افغانستان وجود داشت شما بر پیشانی انها نام کمونیست را محک زدید تا مردم را فریب دهید و با از استفاده از نام اسلام در خطر است انها را بر کو ها فراری و علیه دولت وقت بجنگانید. . به گفته شما مسلمان واقعی در زمان کمونستها هم وزارت خارجه همین نام را کماهی کرده و به مرکز افراد بی بندو بار بی تعلیم وواسطه دار ها تبدیل شده بود؟ ایا اموال بیت المال و هزاران جریب زمین های دولتی و شخصی چور و چپاول شده بود؟ ایا افغانستان در فساد اداری و قاچاق مواد مخدر در جهان در سطح درجه اولقرار گرفته بود؟ ایا خبری از ادم ربایی وختطاف وجود داشت؟ ایا فابریکات دولتی چور و به پاکستان انتقال داده شده بود؟ اگر به جای شما که بعد از سی سال دور حکومت حزب وطن چنین ادعای را می کنید که گویا ورازت خارجهاز دست کمونیست ها در بدر شد،کسی دیگری می بود حین نوشتن دستش می لرزید و از نوشتن ان دست می گرفت. جای خجالت است که شما همه مردار خوری ی تانرا بالای دیگران می اندازید. گناه تان نیست شما هما جیره خور های پاکستان هستید. که مادام العمر حلقه غلامی بگوش انداخته اید. و هیچگاهی نمی خواهید از امر باداران تان سر باز زنید. زیرا شما ها همان دست پرورده های همان مدارس پاکستانی بوده و به این سمت ها رسیده و صحب مقام و جا و جلال شده وبر گلوی ملت پا مانده اید.
قسیم شیر پوری

>>>   خبر خوش این است که بعد از این راپور کارمندان وزارت امور خارجه باید امتحان تافل را سپری نمایند و این لوچک ها که در چوکات وزارت خارجه جای گرفته اند به زودی منفک خواهند شد و از همه اولتر اشخاص که در این مقاله ذکر شده اند، به هدایت رئیس جمهور به زودی امتحان تافل از این سه تن خواهد گرفته شد
ما شاهد خواهیم بود که این اشخاص به زود به لست منفکیان از وزارت خارجه برطرف و به چمن ببرک رانده خواهد شد

>>>   برادران عزیز
اینجانب کارمند ریاست اقتصادی وزارت بوده و در طول یکسال بدینسو در بخش تجارت جهانی کار میکنم و از شخص که در بلا تذکر یافته یک مکتوب هم در یافت نکرده ام
با متن بالا کاملاً توافق دارم که آقایون وردک و عزیزالله عمر کاملاً اشخاص بیکاره و به نوع بیسواد هستند
شاید سواد دری داشته باشند لیکن در زبان های انگلیسی و فرانسوی هیچ بلدیت ندارند
آقای اشرف غنی باید با جدیت وزارت خارجه را از شر همچو افراد پاکسازی نماید
خواهش ما از رئیس اجراییه و رئیس جمهور همین است که قسمیکه وعده کرده اند کار را به اهل کار سپارند ورنه افغانستان هیچگاه به پای خود ایستاده نخواهد شد
عزیزالله عمر هم وردکی است دگه بیادر از چند وردگی و شینواری چی امید بسته اید
من نه از شورای نظار هستم و نه از سمت جنوب
من صرف افغان هستم و میخواهم که خداوند افغانستان را از شر این اشخاص بیکاره نجات دهد

>>>   کسی بنام آقای سحر سفیر خواسته شینواری را کمی کریدت بدهد
باید متذکر شد که سحر سفیر در کشور امریکا بسر میبرد و امروز صبح با من در تماس بود
از مقاله بالا برایش یاد کردم
با نویسنده موافق بود و دلالیل که در بالا ذکر شده بود تایید نمود
مراد

>>>   همگان واقعیت را برملا ساختند، دیده شود که حکومت جدید چه اقدامات را اتخاذ میکند و این اقدامات جدید وسودمند نیاز به همکاری صادقانه ومخلصانه دارد، اگر جلو فتنه بازی گرفته نشود هرنوع اقدامات واعلامیه های پرتمطراق سودی ندارد.

>>>   به شبکه محترم اطلا ع رسانی افغا نستان :
در تار نامه شما زیر عنوان «وزارت خارجه یا وزارت سر چوک » مطلبکی به نظر ام خورد که با خوانش ان انګشت در دهن به حیرت رفتم . شنویده بودم که چنین تقلب کاری ها از نام افراد در سایت ها صورت میګیرد برایم دور از واقعیت بود ، با دیدن و خوانش مطلب از نام من شک ام را به باور بدل ساخت . نمی خواهم به تفصیل در این با ب چیزی بیشتر بنویسم ، فقط عر ض میکنم که خداوند این افراد را که به امراض سیاسی و روانی مبتلا میبا شند شفا عا جل بدهد تا جامعه از شر خرابکاری های شان در امان ګردد .
عمر ننګیار

>>>   اقای نویسده راست میگوید . وزارت خارجه را کمونیست ها خراب کردند.
1 کمونیست ها 80000 هزار باشنده شهر کابل را به قتل رسانیدند.
2 کابل را به خاک دان خاک برابر ساختند.
3 تمام دار و ندار دولت را به یغما برند.
4 تما فابریکات را ویران و اهن بابش را به پاکستان بفروش رسانیدند.
5سلاح مهمات ، تانک وتوپ و تمام عراده جات وزارت خانه ها را بنام غنیمت گرفته و به پاکستان انتقال و به فروش رسانیدند.
6 هزاران جریب زمین دولتی را غنصب و چور و چپاول کرده شهرک ها ساخته بالا ی مردم به زور به فروش رسانیدند.
7 زمین های شیر پور را بین خود تقسیم و خانه های مفشن برای خود ساختند.
8 دارایی ها ل و سرمایه خود را به دوبی، ترکیه و کشور های اروپایی انتقال وسرمایه گزاری نمودند.
9 فامیل های شانرا بکشور های اروپای و امریکا روان وبهترین خانه های مجلل در مراکز شهر ها خریداری نمودند.
10 فرزندان شانرا از پول بیت المال به خاطر تحصیل فرستادند.
11 تمام خویشاوندان شانرا به پست های بند دولتی و یا هم نمایندگی های سیاسی مقرر نمودند.
بلی نویسنده محترم به گفته خودت کمونیست ها بسیار بد مردم بودند. وزارت خارجه را خراب کردند. حال تو بگو چند نفر از از کسانیکه در زمان رزیم حزب وطن در وزارت خارجه کار می کردند، در وزارت باقی مانده اند؟ همه را به نام کمونست از وزارت خارج و حتی از وطن فراری دادید. یک عده هم که باقی مانده اند یا در خدمات و یا هم در حواله جات و یا هم تحویل خانه تعین بست شده اند. زیرا انها از کو ها پایین نشده اند و ارتباط با قوماندانان و جنگ سالاران کدام خویشاوندی دارند. و نه در پاکستان تربیه شده اند که دزدی و غرت و چور و چپاول و خیانت به مردم و کشور را یاد می گرفتند. اگر وزارت خارجه خراب شده است از دست شما بی فرهنگ ها شده است و اگر به شیطان خانه تبدیل شده است از دست شما شیاطین شده است. نه از دست کسی دیگر.
قادری از مزار شریف

>>>   وزارت خارجه محصوصا نمایندګی ها ان جای شراب کباب بی ناموسی و افراد که سابقه نهات خراب دارد است هیچ مشکل افغان ها که به سفارت خانه ها و یا فسادخانه ها مشهور است حل نمی ګردد خاین ترین و بیسواد ترین اشخاص در نمایندګی ها فعلا مصورف عیش و نوش هستند و وزارت خارجه جای فساد اخلاقی بوده و ادم کوش و قاتلین مردم افغانستان مثل سلطان احمد بهین ...ک سفارت افغانستان را به همکاری دوستان شان در بیجنګ چور و چپاول ګرده و در وږقت حکومت کمونیست ها هزار ها افغان زرا به نام های مختلف از بین برده است و حلا نیز یک بخش سیاسی وزارت بدنام خارجه را به عهده دارد قضاوت بدست شما دوستان تحقق کیند و این یک واقیعت است

>>>   آقای شینواری زیردست آقای وردک یک کارمند معمولی عیاش وبی کاره بود.دروقت افغان ملتی ها(انورالحق احدی) به یکباره گی معینیت تجارتی که دفتر مسلکی وکلیدی است ودرآن زمان شخص محترم به اسم آقای ضیالدین (ضیا) این پست رابه عهده داشت وسالهای سال در آن کرسی به مردم تجاروطن خدمت کرده بود. به عهده داشت.
شینواری صرف در مسلک....خوب وارد است.از فساد اخلاقی آن گزشته آدم استفاده جو ودر شکست های وزارت تجارت در امور کاری نقش فراوان داشته است.
علاوه براین یک تعداد اتشه های تجاری وقتی تعین بست میشوند صرف به فکر معیشت فامیل خود واخذ مصارف ومعاش های دالری وجمع آوری پول از تاجرانی که میخواهند اموال منقول تجارتی را وارد کشور نمایند.به نفع خود شان مصروف است.به یک نوع دفتر معاملات شبا هت دارند.
(کارمند وزارت تجارت)

>>>   عجب وزارتی و عجب مردمی
این آقای عمر دیگه باید بعد از این مقاله حد اقل اگر شرم داشته باشد برای این ملتی که از خون خود برای این جنابان معاش میپردازد خدمت خواهد کرد ورنه اگر در ....بی غیرت درخت سوز کند از سایه آن استفاده خواهد کرد.
خوش خبری این است که اشرف غنی تصمیم گرفته که از تمام کارمندان دیپلوماتیک در خارج امتحان تافل خواهد گرفت تا شمشیر زن و ....معلوم شود
اطمینان دارم که در امتحان تافل 99 در صد کارمندان دیپلوماتیک ناکام خواهند ماند

>>>   به واقعیت در وزارت امور خارجه بعضی افراد ابن الوقت ، بی وجدان ،نامجاز بی عمل جای گرفتند که به حز از برنامه ریزی شیطانت و اجرای آن برای برهم زدن آرامش و تفرقه اندازی کدام کاری ندارند، اینها در توطیه جیدن از مهارت خاص برخوردار میباشند وادارات دولتی را با چالش و مشکلات جدی مواجه ساخته اند.

>>>   سپری نمودن امتحان تحت نام اصلاحات اداری در سابق نیز رایج و مرعی بود، با تاسف فروان در وزارت امور خارجه سپردن مسوولیت وتعین بستها از طریق روابط و شناخت صورت میگرفت، به این رو امتحان می باید تحت کنترول کمسیون مستقل که ریاست جمهوری و یا ریاست اجرائیه آنرا کنترول ونظارت مینماید انجام یابد، درغیر آن تلاش به منظور اصلاح آوردن سودی ندارد، بدان معنی که همان تعسف قبلی حمکفرمایی خواهد کرد.
بشردوست

>>>   بـــه (( قادری از مزار شریف ))
اگر صد شماره دیگر هم می نوشتی کافی نبود این کسیکه کمونست می گوید معنی کمونست را هم نمیداند حالا مردم دانسته اند که کی در کعبه قسم می خورد ودر بازگشت اولین روز سوگندش را زیر پا میکند با این حرف ها روی شما سفید نمیشود

>>>   آنعده افرادیکه دروغ پردازی و دروغ نمایی راکه معنای حرام بر جای حلال بکار بردن را دارد وازآن در امور زندگی وکاری استفاده میکنند گناهی بزرگ رامرتکب میشوند و در(القرآن الكريم 2/4) آمده است: ولا تتبدلوا الخبیث بالطیب . حرام را بجای حلال بکار بردن خبیث انجام میدهد.

>>>   الله گل دانه دانه
وزارت خارجه چمن ببرک و کارمندان وزارت... و کارمندان بیسواد وزارت ...حال چی بگویم این اشخاص مثل کرم درخت افغانستان را از ریشه خراب میکنند مشاورین در وزارت خارجه معاش های دبل دالری گرفته میشود مشاورین بیکاره که صرف و صرف برای بدست آوردن پول حاضری میدهند و کار نمیکنند در صورت توجه و بررسی به موضوع بالا، موضوعات مهم دیگر از قبیل استفاده جوئی های مقامات، حیف ومیل پول ملت غریب و بیچاره افغان در سفر ها، دزدی ها، دواطلبی ها و غیر و غیر با اسناد دقیق، هفتوار به اطلاع تان خواهد رسید.

>>>   آقای ویسی!
از مانیکه در وزارت خارجه گماشته شده است بیشترین سفرها را انجام داده است بدون هیچ دست آورد خاصی. بطور نمونه گفته میشود که چندتن از وزارت خارجه در کنفرانس لندن بدون هدایت رئیس جمهور شرکت کرده اند و این خلاف اصول و مقرارت پذیرفته شده ی کشوری است. ایشان در فهرست هیئت رسمی بودند و نه از نظر کاری باید تشریف میبردند. بهرحال، کشور شغالی است و هر کسی در این بازار هر چی خواست انجام میدهد. باید سارنوالی هرچند آغشته با فساد اما بازهم تحقیقات همه جانبه در مورد سفرهای پی هم ایشان انجام دهید و نتایج آنرا به سمع همگان برساند. گفته میشود حدودا بیش از یک میلیون دالار در سفری های آقای ویسی به مصرف رسیده است.
جانعلی جعفری

>>>   با اکثریت نظریات ارایه شده موفق هستم، سوگمندانه روال اداره به فتنه گری مبدل شده است وبعضی برآن میبالند که گویا صاحب مقام وچوکی شدند و هراس از خدا را باکی ندارند. حالا سوال مطرح بحث این است که در ادارات فعلی اصلاحات لازمی امکان دارد یاخیر؟ بلی اصلاحات فقط در امحای همین فتنه گری امگان پذیر است، مشروط برآنکه مقامات توجه جدی را به این مسئله مبذول دارند.
راست نظر

>>>   من از وزازت داخله هستم، با اینکه ما مشکلات خودرا داریم ولی به این کارمندان وزارت امور خارجه حیران ماندیم. معاشات این منافقین را باید به مراتب کاهش دهیم تا بفهمند که نان چند پتیر است.
سمنوال فرید.

>>>   هموطنان عزیز
چند پیش غرض انجام سفر رسمی به ژینو رفته بودم و با چندین تن از کارمندان سفارت ملاقات نمودم همه آن کارمندان از آقای شکایت داشتند و میگفتند که صرف هر روز سه شنبه، چهار شنبه و پنجشنبه دو مستشار های سفارت سر پارکنگ موتر جنگ و جدال میداشته باشند و همچنان جنابان مستشار ها همیشه با آمر مالی برخورد لفظی میکنند و میخواهند که پول مصارف تیلفون و بل های برق منزل شان را باید سفارت بپردازد یک کار خدا از دست شان پوره نیست بس پول میخواهند یکسوال باید از آقایون پرسیده شود که چی کار به دولت میکنید که خواهان اینقدر امتیازات هستید، وطن در چه حال است و این جنابان درخواست پرداخت بل های تیلفون، برق و غیره منزل خود را دارند هزار بار شرم است به شما مردم ما نان ندارند و به شما معاش میدهند لیکن این آقایون پول مردم غریب را به جیب می اندازند و هنوز هم در خواست های بجای را میکنند ...
منیژه اختری

>>>   بجواب نامه عنوانی "وزارت خارجه یا وزارت سرچوک"
من به نحوی در این جریان شاملم. و کم بیش در این مورد اگاهی دارم. از انجاییکه باز گشت همه بسوی خداوند است و برای هرکس کار های رسمی اش یک روزی به پایان میرسد من نکات ذیل را به توجه خواننگان گرامی میرسانم. در حال حاضر یک تعداد سازمان های جهانی که به شفافیت باور دارند، با یک اداره قرار داد میبندند و از انها در مقابل یکمقدار پول، میخواهند تا از کار های رسمی انها بررسی کنند و نقاط ضعف وقوت انها را بر جسته سازند. ولی اینکار میتواند بدون توهین صورت گیرد و نقاط مثبت نیز ذکر گردد.از اقای ضیا نام که اینکار رایگان انجام داده و شاید قصد داشته دلسوزی اش را به افغانستان نشان بدهد ما هم در صورت صحت تقدیر مینمودیم. نوسینده مطلب "وزارت خارجه یا وزارت سرچوک" منتگذار میبودیم تا ارزیابی شان بدون توهین شخصی صورت میگرفت و واقعیت ها باز تاب میافت. سیستم وزارت خارجه افغانستان در حال حاضر قسمی است که اعضای سفارت ها هیچ کاری حتی یک پیاله جای هم بدون اجازه سفیر و یا هم شخص دوم سفارت نوشیده نمیتوانند. چه رسد به کار های کلان مانند عضویت افغانستان در سازمان جهانی.درست است که وزارت امور خارجه مانند سایر ارگان های دولتی عاری از مشکلات و کمی وکاستی نیست ولی بدین معنا نیست که همه این مشکلات از دست یک نفر باشد. خدمت خواننده گان محترم عرض کنم که عضویت در سازمان تجارت جهانی یک پروسه است که از کشور های مختلف مدت و زمان مختلف را در بر گرفته است. مثلا فدراسیون روسیه در مدت تقریبا 19 سال توانسته این عضویت را بدست اورد و کشور یمن در مدت 14 سال. جمهوری اسلامی افغانستان در سال 2004 بحیث ناظر در این سازمان پذیرفته شد و بعدا تصمیم گرفته تا عضویت سازمان تجارت جهانی را بدست اورد. تا فعلا کار پروسه الحاق بسیار به خوبی به پیش رفته و در این زمینه USAID مستقیما با وزارت تجارت کمک وهمکاری مینماید. جمهوری اسلامی افغانستان یگانه کشوری است که در مدت تقریبا دو نیم سال توانسته 4 جلسه کاری را با اعضای این سازمان انجام دهد و هشت قرار داد دو جانبه را به امضا برساند . ریاست این مذاکرات را بر اساس فیصله کابینه و فرمان ریاست جمهوری اسلامی افغانستان معین وزارت تجارت بعهده داشته که در ترکیب این تیم معین وزارت زراعت
سه نفر اعضای پارلمان از کمیسیون اقتصادی
ریاست همکاریهای اقتصادی وزارت خارجه
معاون و یک عضو اتاق های تجارت
ریاست تجارت بین المللی
ریاست عمومی گمرکات
ریاست قوانین وزارت عدلیه
مسوول بازار یابی وزارت زراعت
ریاست بودیجه وزارت مالیه
و ریاست روابط عامه وزارت تجارت شامل میباشند.
افغانستان به خاطر قبول شدن در این سازمان نیاز دارد تا قوانین خود را اصلاح نموده و مطابق معیار های سازمان جهانی عیار نماید. اکثر این قوانین از طرف وزارت عدلیه اصلاح گردیده و تعدادی هم زیر کار میباشد این قوانین باید از طرف پارلمان نیز تصویب گردد. کار قبول شدن افغانستان در سازمان جهانی تقریبا 80 فیصد تکمیل گردیده و تنها تصویب قوانین اصلاح شده از طرف پارلمان و ملاقات ریس جمهور افغانستان با ریس گروپ کاری افغانستان باقی مانده است. از لحاظ تخنیکی همه کار هااز طریق ، وزارت تجارت ، وزارت مالیه و وزارت زراعت تکمیل گردیده و هماهنگی ها لازمی توسط نماینده گی دایمی افغانستان در ژینو که در راس آن آقای سفیر قرار دارد صورت پذیرفته است. قابل تذکر است که این پروسه یک تصمیم ملی است. عضویت گرفتن و نگرفتن در سازمان تجارت جهانی به تصمیم ریس جمهور تعلق دارد و از لحاظ تخنیکی این کار بیشتر مربوط وزارت تجارت میباشد. این وزارت نیاز دارد در ارتباط به عضویت در سازمان تجارت جهانی موافقه وزارت های مالیه، زراعت و پارلمان را داشته باشد. نمایندگی دایمی ج.ا. در ژنیو تنها وظیفه فراهم آوری تسهیلات لازم و تنظیم ملاقات های هیت افغانی را با سازمان تجارت جهانی و سایر سازمان های مقیم ژینو دارد. مقرری و ختم وظیفه توسط یک کمیسیون در وزارت امور خارجه صورت میگیرد اگر کسی در این ارتباط ایرادی با اشخاص میگیرد فکر کنم به اعضای کمیسیون مؤظف یک توهین باشد. در بخشی از این مطلب ذکر گردیده که (در ژنیو کشور فرانسوی زبان) باید متذکر شوم که ژنیو کشور نی بلکه یکی از شهر های سویس میباشد که اکثرا فرانسوی زبان اند ولی تمام مکالمات در سازمان ملل متحد وسازمان تجارت جهانی به زبان انگلیسی صورت میگیرد و کشور سویس چهار زبان رسمی دارد که عبارت است: المانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومش میباشد. در ادامه اقای نام نهاد ضیا که فکر کنم از روشنی چیزی در او دیده نمیشود توهین کرده به وزارت تحصیلات عالی و سیستم های قبول شده جهانی حالا دردوره لسانس و ماستری زمان نه بلکه کریدت و نمرات مهم پنداشته میشود. اگر چی پذیرای از شخصیت های ملی افغانستان یک افتخار است ولی این افتخار فقط برای سفیر و افراد او که دارای کارت مخصوص میباشند مسیر است. از شخصیت های که در مطلب آقای ضیا نام ذکر نموده هر دو توسط سفرای کشور مقیم پذیرای گردیده اند . اسناد هم در این زمینه موجود است . خوب در این جای شکی نیست که شخصیت های ملی وسیاسی در تعینات وزارت امور خارجه نقش دارند و این دوره در ارتباط به شخص نامبرده صدق نمیکند زیرا بعد از چهار سال و 8 ماه خدمت در بست های مختلف از بست دوم به بست سوم به اساس فیصله کمیسیون تعیین گردیده است.

>>>   من یک افغان استم که در ژینو در یکی از سازمان های بین المللی کار میکنم. یک مدت هم در سفارت کار کرده ام. معلومات که من دارم اینست که سفارت سه موتر دارد. یکی آن به کار های رسمی سفیر و یکی ان به کار های شخصی که اکثرا خودش راننده گی میکند، استفاده میشود. موتر سومی به مسول مالی و اداری و سایر همکاران شان مورد استفاده قرار دارد. پارکنگ ها هم طبعیی است که مال سفیر است. مستشار ها همیشه بکار های رسمی شان از موتر های شخصی شان استفاده میکنند و من همیشه دیده ام که به کار های رسمی با موتر های خود شان امده اند. پارکنگ تنها به مستشار ها نه بلکه به همه دیپلومات ها ضرورت است. سایر نماینده گی به همه دیپلومات های شان پارکنک دارند. تا جاییکه من از جناب سفیر صاحب معلومات دارم او نتنها به ایشان یک فرانگ در طول دونیم سال نداده بلکه از انها بزور پول جمع میکرد و به سکرتر های محلی که سویسی استند و به مراتب زنده گی شان از دیپلومات ها خوبتر است میداد. اگر کسی این کار را نکند، ایشان با شناخت ها که با رسانه دارد شروع به تهدید وترور شخصیت شان میکند. تا وقتی من در سفارت بودم هیچگاهی سفارت کدام اقدام در مورد پارکنک نکرده بود.

ثانیا من از برادر که به نام ها مختلف نوشته میکند و معلوم است که یک نفر است. خواهش میکنیم که از این کار های کوچک دست بردارد.
توهین شخصی افراد برای همه بهای گران دارد.

>>>   منظور نویسنده از فساد گسترده در وزارت امور خارجه میباشد
فساد صرف به گرفتن پول فساد نیست
معاش گرفتن و معاش را حلال نگردند در خود یک فساد است
و نویسنده بدون ملامت کردند صرف خواسته فساد اداری را در وزارت خارجه برملا ساخته و اینجانب از احساس نویسند سپاس گذارم چون بدون در نظر داشت قوم لسان زبان صرف و صرف خواسته برای دولتمردان بگوید که فساد اداری صرف پول گرفتن نیست

>>>   این جناب که (بجواب نامه عنوانی "وزارت خارجه یا وزارت سرچوک) در بالا نوشته است خود آقای عزیز الله عمر است

خوب جواب یک انتقاد نویسند را دادی لیکن به انتقاد های دیگر نویسند مثل سفر های جناب شان به فرانسه، پذیرائی مهمانان عالیرتبه افغانستان در خارج از ساحه کاری تان، مزاحمت در تمامی خانم های که به سفر رسمی در ژینو می آیند، بیکارگی جناب شان، دو بیمه صحی، و غیره و غیره، اگر باز هم قناعت ندارید که چند سند در مورد تان در همین سایت نشر کنم که باز خودت قناعت کی،
اقای عمر ادعا دارد که روسیه 12 سال است عضویت سازمان جهانی تجارت را نگرفته باید متذکر شد که روسیه مشکلات با غرب دارد و غرب نمیخواهد که روسیه به آسانی عضویت این سازمان را بگیرد لیکن افغانستان که هم پیمان غرب از و سوی دیگر برای معلومات آقای عمر باید نوشت که افغانستان در اواسط 2013 در آخرین مرحله پروسه الحاق قرار داشت لیکن بدلیل استعفاء آقای سفیر سحر، مقرری جناب شان در نمایندگی دائمی افغانستان بحیث متخصص سازمان تجارت بین المللی مقیم ژینو و کندی وزرات تجارت نتوانست عضویت آن سازمان را کسب کند.
من از جناب آقای عمر میخواهم که بگوید که چند روز جناب شان به سازمان جهانی تجارت حاضری داده است
دروغ های شاخدار همه میگویند
بعد از 4 سال 8 ماه چطور شما توانستید مستقیماً به بست دوم مقرر شوید و آن هم که جناب شان اسناد جعلی را از کشور اندونیزیا ترتیب و به وزارت خارجه تقدیم نموده اید.
اگر قرار باشد جناب شان در سال 2002 شامل وزارت خارجه شده باشید، کارمندان وزارت خارجه بعد از هر سه سال ترفیع میکنند، قضاوت به دست هموطنان ما و یا جناب شان بگویند که در ضرف 12 سال چطور جناب شان از بست 9 مستقیماً به بست 2 ارتقاع نموده اید
اگر خسر تان معین وزارت زراعت نمیبود هیچگاهی شما نمیتوانستید به این مقام برسید

از تنبلی شما (آقای عزیزالله عمر)، از عدم موجودیت شما در کار، افغانستان نتوانست باز هم میگویم که افغانستان چانس عضویت را از دست بدهد
اگر جناب تان بسیار آدم پر کار استی بفرماید مکاتیب که از آدرس دفتر شما از موقع اشغال وظیفه تان با به حال در مورد عضویت افغانستان در این سازمان صادر گردیده باشد بنشر بسپارید.
افسوس و صد افسوس که همه میداند که جناب شان یکی از بیکاره ترین شخص در تمام وزارت خارجه افغانستان به شمار میروید.

برای معلومات شما باید گفت که بعد از استعفاء سفیر سحر در طول یک و نیم سال هیئت وزارت تجارت صرف دو بار به ژینو سفر کرده اند و بس
اصلاً جناب شان وقت نوشتن مکتوب ندرید چون 4 روز را در پاریس سپری میکنید و سه روز را در ژینو
کاری ساده است که اسناد خریداری تکت تان را از .... بدست آورد
شرم است برای جناب شان، لطف نموده توجه خود را به کار های رسمی عطف نمایید نه در سفر های بهوده
بس است
اسناد زیاد داریم که خدمت وزارت خارجه و وزیر نو نقدیم کنم

افغانستان صرف از کارمندان خود میخواهد که صرف به کار توجه کنند و حق و یا معاش خود را حلال نمایند ما مردم غریب که پول های انگفت را برای شما پرداخت مینمایم صرف میخواهیم که به این کشور بیچاره خدمت کنید و بس

>>>   ببین بیادر که اگر لوچک نمی بود اخطاریه نمی نوشت محترمین که جنگ سالاران هستند چنین در پایان پیام خود نوشته اند ( توهین شخصی افراد برای همه بهای گران دارد)

>>>   بسیار جالب این است که این افغان که در ژینو در یکی از سازمان های بین المللی کار میکند تمام روز در تعقیب دیپلومات ها است و همیشه متوجه رفت آمد و انجام امور رسمی شان با موتر های شخصی این دیپلومات های بوده است و از این هم خبر دارد که در دونیم سال یک فرانک داده نشده است هاهاها یک دروغ بزرگ
سفارت دو سال قبل هیچ پارکنگ نداشت به نظر میرسد که متهمین این مقاله کوشش دارند برای خود ذهنیت سازی نمایند و بس دوم این چطور آقای بالا که در سازمان بین المللی کار میکند میداند که نویسنده به نام های مختلف نظر میدهد پس این شخص که در سازمان بین المللی کار میکند خودش مینوسد و به گردن دیگران می اندازد اگر شخصیت خوب باشد هرگز ترور نمیشود اگر شخصیت داشته باشند پس از ترور نمیترسند

>>>   اکثریت نظریات قوق حقیقت دارد و صرف کسانی را خوشش نمی آید که درفساد ودروعگویی به نحوی شامل هستند .

>>>   وطندار دلسوز به افغانستان، احساس شما قابل قدر است.من از شما چند سوال دارم. شما میدانید که از لحاظ حقوقی شما با توهین نمودن به اقای شینواری با فرمان ریس جمهور و فیصله کابینه و تیم کاری ان که شامل وکلای پارلمان و ..... مواجه استید؟

2- شما میدانید که اقای سحر که یک کارمند با تجربه بوده مربوط وزارت تجارت میباشد و هیچ نوع ربطی به وزارت خارجه ندارد و اقای که شما نام میبرید مربوط وزارت خارجه میباشد و جز کوچک این گروپ است که هیچ نوع صلاحیت در ین مورد ندارد.

3- شما به تیمی توهین میکند که در راس ان اقای سفیر قرار دارد که تا حال سه بار بخاطر این کار از طرف پارلمان افغانستان تقدیر گردیده است. و این همه مشکلات در تیم کاری او وجود دارد؟
شما میدانید که یک نفر در امریکا چانس کار را در USAID داشته باشد و زنده گی و اولاد های تضمین باشد به افغانستان کار میکند؟ اقای سحر خوش به رضا از کارش استعفا نموده و از همه خوش بوده است ما نمیدانم شما از چی وقت وکیل اقای سحر شده اید. ما از نام بردن اقای سحر از ایشان معذرت میخواهم اما متاسفانه این جا مجبور شدم از او نام ببریم.

برادر بزگوار شما تضمین میکند که اگز اقای سحر دوباره شامل پروسه گردد بدون اصلاح قانون و تصویب پارلمان و قبولی ریس جمهور افغانستان عضویت حاصل میکند؟

جناب بزرگوار اگر عضویت گرفتن از صلاحیت سفارت است ، شما به مدیریت یک سفیر فعال که تنها ده سال پیهم سفیر بوده نیز توهین منمایید.

جان برادر معلوم میشود شما که اینقدر معلومات در مورد سفارت دارید چرا این را نمیدانید که به حاضری دادن به سازمان تجارت جهانی عضویت حاصل نمیشود. باز هم شما به سفیر صاحب توهین کردید.

برادر بزرگوار اگر شما فامیل دارید و کارمند دولت استید 2 روز رخصتی تان را در کجا میگذرانید؟

در اخیر امیدارام شما در کابینه جدید به حیث وزیر تجارت معرفی شوید تا بتوانید عضویت افغانستان را در این سازمان کسب نماید
موفق و کامگار باشید

>>>   محترم مستشار صاحب
من یکی از همکاران شما در سفارت میباشم نصیحت من برای شما این است که این متن را چندین بار مطالعه کنید بعداً به یاد بیاورید که کی ها از زندگی شخصی، تحصیلات، روابط شخصی شما و حتی درجه تحصیل شما خبر دارد من این متن را چندین بار مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم که شما یک دشمن بسیار خطرناک در لباس دوست در سفارت دارید که از همه زندگی رسمی، شخصی و سفر های تان مطلع است الفاظ که در این متن ها استفاده شد مثل، او بیادر، ثانیاً و غیره و غیره یک از رقیبان شما در سفارت است که میخواهد جای شما را بگیرد و بس

>>>   مشکلات امروزی را ماجراجویان خلق کرده است تا واقعیت را از دروغ تفکیک نتوانیم، راه بیرون رفت فقط ماجراجو نباید قاضی دادگاه شود.
دانا ازدهی دانا

>>>   جمع بندی :
باید مزمل شینواری با دار و دسته بیکاره اش که شا مل ۴ یا ۵ نفر اشخاص بی کفا یت بیکاره و استفاده جو در پست های ریس در وزارت تجا رت میبا شند و تما می وزارت تجارت را گروگان گرفته اند در فساد های اداری و خلاقی تا گردن غرق میبا شند بعد از تشریف آوری وزیر جدید از بست های مربوطه سبکدوش شوند و اشخا ص شا یسته عوض شا ن تعین شوند در آنصورت تما م امور درست خواهد شد .
گرو ب مبارزین ضد فساد در وزارت تجارت

>>>   موضوع سفارت از وزارت تجارت و معینیت ان کلا از هم دیگر جداست...همه میدانند که هر کی در راس قرار دارد بیشتر متضرر خواهد شد. خدا کند که این قضیه را وزارت جدی بگیرد تا مشکلاتی کلانتر و واقعی که موجود است حل شود. هر کس میخواهد در جای تعین شود از صلاحیت ریس جمهور و وزیر خارجه است. بفرمایید خود را مقرر کنید. من متیقن استم که افغان ها همه زجر دیده اند و همین حالا هم در یک بی سرنوشتی بسر میبرند همکاران که کمی فرصت زنده گی برای خود و اولاد های شان مساعد شده باید از ان اسفاده کنند تا اینکه بجان هم بی افتند. بازی به سرنوشت و زنده گی شخصی هیچ کس کار درست و انسانی نیست. اگر مشکلی وجود داشته باشد میتوان انرا بخوبی حل کرد و هرکی میتواند به سهم خودش خدمت بکند. فکر کنم به توهین کردن دیگران ادم نمیتواند بزرگ شود...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است