نشست مشورتی جوانان نخبه بدخشان در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۹    ۱۳۹۳/۹/۲۹ کد خبر: 85876 منبع: پرینت

این نشست كه مورخ 28 قوس 1393 در هوتل هرات شهر نو كابل به ابتكار محمد اسلام یفتلی و جمعی از جوانان نخبه و فرهیخته ولسوالی های كشم و تگاب برگزار گردیده بود، تعداد زیاد از فرهنگیان، استادان، فعالان سیاسی، دانشجویان و روشنفكران در آن اشتراک نموده بودند.

این محفل كه توسط محترم شهید آقا شمس گردانندگی می شد با تلاوت آیات چند از كلام الله مجید توسط محترم استاد عبد الفتاح فایق آغاز گردید. سپس آقایان محترم هر یک، محمد اكبر نادر پور، سید نادر سیدی، داكتر منصور قانت، حبیب الله حبیب، محمد اسلام یفتلی، استاد عبد الفتاح فایق و هدایت الله امین هنایش پیرامون انسجام و همبستگی، تفاهم و همدیگر پذیری، نقش جوانان در تحولات مهم سیاسی كشور، موضوعات انتخاباتی پارلمانی پیشرو و دیگر مسایل حاد و مهم بدخشان به ایراد سخن پرداخته و نقش جوانان را در تحولات مهم كشوری ارزنده عنوان كردند.

در این همایش فیصله به عمل آمد تا در تفاهم و مشوره با جوانان نخبه دیگر ولسوالی های بدخشان یک آدرس مشخص و فعال برای جوانان محروم آن ولایت ساخته شود تا جوانان بتوانند مبارزات حق طلبانه و دادخواهانه خویش را بصورت منظم، پلان شده و دقیق به پیش ببرند.

در آخر محفل با دعاییه محترم قاضی قابض خاتمه یافت.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در جمع این نام های یک جوان با سواد نیافتم . نمیدانم شما نخبه به که میگویید. لطفا اول مکتب بخوانید و بعد مهر نخبه بودن را با خود بزنید.

>>>   بنظر من هر جوانی ایکه بدردهای مردمش آشنا باشد و بداند که مردمش و کشورش از او چه توقع دارند، نخبه و دانشمند است. این حتمی نیست که درجهٔ ماستری و داکتری داشته باشد. این اقدام جوانان بدخشان قابل ستایش بوده و امیدوارم تا در جهت به ثمر رسیدن این اقدام نیک شان، در ادامهٔ آن کوتاهی نکنند. در ضمن صفوف شان را باید از افراد و عناصربدنام، فاسد، خودخواه، معامله گر چپ و راست بدخشان که درین روزها برای ادامهٔ زندگی سیاسی و بدست آوردن منافع اقتصادی به هر دروازهٔ دق الباب مینمایند، پاک سازند، در غیر آن بازهم در دام این فرومایه گان تاریخ افتاده و اقدام شان ناکام ساخته خواهد شد. این عناصر فاسد، معامله گر، دروغگو و حقه باز، در دوران سه دهه، ثابت نمودند که افراد فاقد هر نوع اعتبار سیاسی و مردمی اند. اینان کسانی اند که در قتل و نابودی هزاران تن از جوانان نخبهٔ بدخشان بنام این و آن دست داشتند. اینان مزدورانی اند که وظیفه دارند تا با شامل شدن در جریان های مردمی مانند آنچه که شما انجام میدهید، یا آنرا به بی راهه بکشانند و یا از آن در راه منافع شخصی و حزبی خودشان استفاده نمایند. به قلقله های عربی، و سخنان میان تهی آنان در مورد محروم بودن ملیت تاجک اعتماد ننمایید. این قلقله های قرآنی، و این دلسوزی های فریبکارانه برای ملیت تاجک از جملهٔ وسایلی ا یست، که اینان سالها از آن به نفع خود، فامیل و اقارب شان استفاده نموده اند. فریب این جنایتکاران تاریخ را نخورید. شما با نیروی سازنده جوانی میتوانید بدون این جرثومه های جنایت و فریب، بسر منزل مقصود برسید. خداوند یار و مددگار شما جوانان وطن، شاد و مؤفق باشید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است