واکنش ایران درباره کلیپ اهانت‌آمیز به مهاجران هموطن
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۳/۹/۲۹ کد خبر: 85859 منبع: پرینت

معاون اجتماعی ناجا ( نیروی انتظامی ایران) در واکنش به انتشار کلیپ اهانت‌آمیز رفتار یکی از ماموران نسبت به مهاجران هموطن در ایران، از بررسی موضوع و برخورد قضایی و انضباطی با خاطیان خبر داد و گفت: چنین رویه‌ای در نیروی انتظامی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

معاون اجتماعی ناجا، سعید منتظر المهدی در واکنش به انتشار کلیپ برخورد اهانت‌آمیز یکی از ماموران پولیس با مهاجران و نگرانی و رنجش عمومی از این برخورد توهین‌آمیز اظهار داشت: بلافاصله بعد از اعلام این خبر، فرمانده محترم نیروی پولیس دستور لازم در خصوص بررسی موضوع و زمان و مکان و شناسایی افراد خاطی به منظور برخورد قضایی و انضباطی متناسب با سوء رفتار ماموران را صادر کرد.

وی ادامه داد: آنچه قابل تامل است آن است که چنین رویه‌ای در نیروی انتظامی به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا تفکر حاکم در نیروی انتظامی تفکر خدمت، نوع دوستی و قانون‌مداری است.

معاون اجتماعی نیروی پولیس در ایران تاکید کرد: بر این اساس معتقد هستیم عزیزان مهاجر به حکم انسانیت، افراد قابل احترامی بوده اند و اساسا نیز انسان‌های زحمت کش، برادران دینی و هم‌فرهنگ و تاریخی ما هستند. لذا ما همواره به آنها به عنوان افراد پناهجو نگاه کرده ایم و تلاش می‌کنیم رعایت کرامت انسانی در حقوق آنان صورت پذیرد.

منتظرالمهدی گفت: متاسفانه به رغم زحمات و خدمات پرسنل خادم ناجا در عرصه‌های مختلف و تاکید فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر نظارت مستمر، گاهی در برخی نقاط کشور اتفاقاتی از این دست برخوردها صورت می‌پذیرد که به طور قطع در این موارد افراد خاطی و خودسر مورد مواخذه و تنبیه قرار می‌گیرند.


اردشیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   لعنت به کینه و کدورت و زنده صلح دوستی به امید بازگشت آبرومندانه مهاجرین هموطن به کشور

>>>   این یک مورد منتشر شده شاید هزاران مورد است مثل آن معلم بی وجدان و نامسلمان که آن عمل قبیح و بیشرمانه را با آن 4 طفل معصوم مهاجر انجام داد.

>>>   تشکر اغای منتظر المهدی الفاظ واصطلاحات استفاده شده در این مصاحبه کاملا ناشی از احساس انسانی و دینی بود امیدوارم مرهمی بر زخمهای افغانها باشد که هست کثر الله امثالکم بهر حال اقای منتظر زمانه وجهان وتحولات ووروحیه مبارزه در برابر ارتش سر دلیر مردان افغان را واداشت که دشت به یک چنین انقلابی بزند واین یک عمل بود وعکس العمل ان مهاجرت افغانها هیچ وقت هدفشان ماجرت نبود اما اتفاق افتاد شاید هم حکمت خداوند و ازمایش ما افغانها و شما ایرانیان که ایا برادرانتان را می توانید تحمل کنید یانه وشاید این حکومت بدست شما هم ازمایش الهی باشد که و تلک الایام نداولها وما راحت دیدیم چگونه زود تحولات بوجود می اید فکرش را کسی می کرد که صدام سقوط کند و جریان اهالبیتی حاکم شود وطالبن سقوط بکند ومجاهدان دوباره قدرت را بگیرد امروز این این شیعیان اباعبدالله یکماه کامل 20 میلیون انسان رانان وغذا وامکانات می دهند بخدا قسم دیدم چنها تریلی برای خواب در سرما مهیا کرده بودند وهرچه می خواستی می دادند بدون اخم وناراحتی وما انها را بر روی اسفاتها وجاهای کثیف از قلت جا استفاده می کردیم بدون ناراهتی انها اینجا که مصداق ایه شریفه را درک می کنیم که لو ان اهل القری امنوا والتقوا لفتحنا علیهم برکات من السما
تشکر اقای منتظر

>>>   ولی به عنوان شیعه از سرزمین شیعیان مهدی موعود (عج) انتظارات بیشتری داشتیم.
هزاره از مشد

>>>   منتظر خان آفرین با رگ انسانی حرف زدی نه رگ ایرانی.

>>>   اهانت مدیران دولتی دربی عدالتی واخذشهریه ازدانش آموزان درحال تحصیل که فقیرترین اقشارومحدودترین افرادهستنداین شامل صدهاهزارنفراست نه مانندکلیپ مزبور شامدچندنفرمحدود.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   البته انتشار اون کلیپ مردم را عصبانی کرد و کسی به اون مامور خطاکار افرین نگفت. و در نهایت فشار افکار عمومی و رسانه ها باعث شد ناجا تصمیم به تنبیه اون مامور بگیرد. اشتباه یک و دو نفر رو نباید به حساب تمام کشور و ملت گذاشت. همونطور که بعد از چند مورد تجاوز دسته جمعی مهاجران افغانی به نوجوانان و حتی کودکان کسی تمام ملت افغانستان رو متهم نکرد.

>>>   اینقدر اسلام را قاطی مسایل سیاسی نکنید افغانستان هم یک کشور مسلمان است ولی با ایران چه کرد!!!

>>>   هزاره از مشد
دلیل نمی شود چون ما یک کشور اسلامی هستیم روی کول ما سوار شوید مسایل مملکتی و سیاسی جای خود را دارد شما هم مسلمان و یک کشور اسلامی هستید پس چرا اسلامی رفتار نمی کنید و دنبال منافع خود هستید کجای دین خدا گفته اب را بر روی مسلمان ببندی فقط یزید این کار را کرد

>>>   بد ترین برخورد غیر منطقی را ایرانیها با مهاجرین انجام میدهند به طوری که اگر به یک بچه کوچک افغانی بگی فحش و توهین میداند که این جو را ما ایرانیها متاسفانه درست کرده ایم من چند کارگر افغانی دارم بخدا شریف ترین انسانها هستند تمام ایران را بگردید اگر یک گدای افغانی پیدا کردید جایزه دارید؟!ولی گدای ایرانی وپاکستانی وعراقی و... درهمین تهران خیلی زیاده.
حمید اسکندری از تهران

>>>   نظر دهندنهم هزاره از مشهد بند خدا تو خودت هزاره افغانی هستی که دوروز جلوتر ازما آمدی وشناسنامه گرفتی و بلبل زبانی میکنی انشاالل همه مخلفین مهاجرین درآینده مهاجر شوند واز درد دل مهجرین باخبر شوند الهی آمین

>>>   افغانی های عزیز دست کم در نظر بگیرید که ۴۰۰۰۰۰۰ نفر بیست سی سال در ایران پناه داشتید و برخی هاتان جرم وجنایت ها انجام دادید.نمک نشناس نباشید.انشاالله اقتصاد شما و ما خوب بشود و برادرانه روزهای شوم را از یادببریم.

>>>   من منحيث يك افغاني ساكن اردبيل از همه معذرت مي خواهم و دست تك تك مهاجران و افغانها را مي بوسم
احمد اشرفي نوشنق از اردبيل مهاجر افغاني در ايران

>>>   این آقای شیوا نمی دانم چرا این قدر از ما ایرانی ها کینه دارد؟ در هر موضوعی که نام ایران وجود دارد می آید و علیه ایرانی ها نظر می دهد.درست است که بیشتر دانش آموزان افغان فقیر هستند،اما ایرانی ها هم برای تحصیل فرزندانشان در مدارس شهریه می پردازند. در هر حال امیدوارم وضع افغانی ها روز به روز بهتر شود.

>>>   افغانی های عزیز دست کم در نظر بگیرید که ۴۰۰۰۰۰۰ نفر بیست سی سال در ایران پناه داشتید و برخی هاتان جرم وجنایت ها انجام دادید.نمک نشناس نباشید.انشاالله اقتصاد شما و ما خوب بشود و برادرانه روزهای شوم را از یادببریم.

>>>   شـــــیــــوا به نام شـــیـــوا است اما نظرش شـیوا نیست ؟
چــقدر ایران قرضدار ماست؟ چی حقی برگردن ایرانیان داریم که تا چهل سال ختم نمیبشود؟ تا چند سال دیگر باید ضامن کاریابی ماباشند؟
ما از خود خاک حکومت زندگی داریم یا حداوند ایران را برای خدمت به ما ساخته است؟؟

>>>   در جواب حمید اسکندری از تهران:
مهاجرپذيری و نژادپرستی دو مسئله‌ی کاملاً بی ربط هستند!

>>>   شنیدم پادشاهان آفریقا در اروپا زندگی می کنند و از طریق وایبر و واتس آپ کشور خودشان را کنترل می کنند. این آقای شیوا هم از یک طرف به دنبال شناسنامه ی ایران و سلب تابعیت افغانستان هستند و از یک طرف هم می خواهند کاندیدای شهر بلخ شوند. شیوا مهاجران یکی دو تا نیستند. اگر تعدادشان کم بود شناسنامه می گرفتند ولی اگر همه ی افغانستانی ها بخواهند به ایران سرازير شوند کشور غرق خواهد شد.

>>>   به خدای مهربانی ها درین که نظام اسلامی ایران بهترین نظام و مدافع مسلمان و مظلوم در عالم است شکی نیست چرا که بعضی نظام های مدعی اسلام چون عرب مرتجع در عربستان هست که فقط با نام اسلام دارد بازی میکند ولی در ایران اسلامی هستند که بعضی از روی غرض و بعضی ها از هم از سر نا فهمی کارهایی انجام میدهند و این دلیل بر ظلم و نژاد پرستی نظام نمی شود بهر ایران خدمت بسیار برزگی به اسلام و مسلمین نموده که در طول تاریخ بینظیر بوده است
از محصلین هرات

>>>   ﺁﻗﺎﻱ 400000 ﻧﻔﺮﻱ ﻣﻴﺪﻭﻧﻲ ﭼﻘﺪﺭ اﻳﺮاﻧﻲ ﺑﻪ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﻪ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪﻩ ﺷﺪﻥ و ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﭘﺬﻳﺮﻧﺪﻩ ﭼﻪ ﺟﻮﺭﻱ ﺑﻮﺩﻩ ﻣﻴﺪﻭﻧﻲ اﺯ ﻫﻤﻮﻥ ﺭﻭﺯ اﻭﻝ ﺣﻘﻮﻕ ﺩاﺭﻥ ﺟﺎ و ﻣﻜﺎﻥ ﺩاﺭﻥ و ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺘﻦ ﻣﻴﺪﻭﻧﻲ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻣﺮﺩﻡ ﭼﻘﺪﺭ ﺧﻮﺑﻪ ﺑﺎ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪﻫﺎﺷﻮﻥ اﻟﺒﺘﻪ ﻧﻪ ﺻﺪ ﺩﺭ ﺻﺪ ﺑﮕﻢ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺗﻮ ﻛﺸﻮﺭﻭﻥ ﺭاﺿﻴﻦ ﻭﻟﻲ 80ﺩﺭ ﻫﻴﭻ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻥ ﻣﺎ اﺯ ﺩﻭﻟﺖ اﻳﺮاﻥ ﺗﻮﻗﻌﻲ ﻧﺪاﺭﻳﻢ ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺣﻖ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺩﺷﻢ ﻇﻠﻢ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﺗﺎ ﭼﻪ ﺑﺮﺳﻪ ﺑﻪ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪﻩ اﻭﻧﻢ اﻓﻐﺎﻥ. ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﻳﺪ ﻳﻜﻢ ﺩﺭﻙ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻦ ﺩﺭﺳﺘﻪ ﻳﻚ ﻋﺪﻩ اﻓﻐﺎﻥ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ ﺟﺮﻡ و ﺟﻨﺎﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ اﻧﺪ ﻭﻟﻲ ﺻﺪ ﺑﺮاﺑﺮ اﻭﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﻲ و اﻗﺘﺼﺎﺩ اﻳﺮاﻥ ﻛﻤﻚ ﻛﺮﺩﻥ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪاﺭﻩ ﺑﻪ ﻛﺸﻮﺭﻱ ﭘﻨﺎﻩ ﺑﻴﺎﺭﻩ ﻭﻟﻲ اﺯ ﺭﻭﻱ ﻧﺎﭼﺎﺭﻱ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﻣﻴﺸﻪ

>>>   خطاب به برادران افغانی مقیم ایران
در ملکی که مرده مهاجر را بعد از سپری نمودن زمان معیین از اردوگاه رد مرز کردند باز چرا گله مندی که در برابر مهاجر زنده همچین برخوردی و یا فراتر از آن را نکنند.
ما با ایران زبان مشترک داریم اما فاصله دوستی دلهای ما تا کهکشان ها خواهد رسید...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است