تمدید کمک پولیس اروپا در بخش آموزش پولیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۳/۹/۲۹ کد خبر: 85856 منبع: پرینت

وزارت داخله کشور می گوید: کمک های پولیس اتحادیه اروپا (یوپول) برای دو سال دیگر در بخش آموزش و مسلکی سازی پولیس افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

به نقل از رادیو آزادی، صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت، گفت: این تصمیم اتحادیه اروپا نشان دهنده تعهد و همکاری جدی کشورهای اروپایی در قبال افغانستان است.

در یک اعلامیه اتحادیه اروپا آمده که پولیس این اتحادیه تا دو سال آینده در افغانستان، تمام امور مربوط به افزایش ظرفیت های پولیس این کشور را تکمیل خواهد کرد.

در این اعلامیه گفته شد که شورای اتحادیه اروپا برای ادامه این ماموریت به ارزش 70 میلیون دالر بودجه را نیز تصویب کرده است.

قرار بود ماموریت پولیس اتحادیه اروپا تا پایان ماه دسامبر سال روان میلادی در افغانستان پایان یابد اما بر اساس فیصله تازه این اتحادیه، این ماموریت تا 31 ماه دسامبر سال 2016 میلادی تمدید شده است.

پولیس اتحادیه اروپا در چوکات سازمان ملل متحد ماموریت خود را در افغانستان با عنوان آموزش دهی به نیروهای پولیس در وزارت ‌های داخله، دادستانی و وزارت عدلیه در خصوص حاکمیت قانون و رعایت حقوق بشر در سال 2007 آغاز کرد. مسوولان وزارت داخله افغانستان در این مورد که چه تعداد از نیرو های پولیس اتحادیه اروپا پس از تمدید ماموریت شان در افغانستان باقی می مانند چیزی نگفتند.

در عین حال شماری از کارشناسان امور نظامی کشور نیز، از تمدید ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در این کشور اظهار خرسندی می کنند اما می گویند که نیروهای امنیتی افغانستان هنوز هم به حمایت جامعه جهانی نیاز دارند.

فقیر محمد فقیر وزیر داخله سابق افغانستان در مورد گفت: اگر آنها بخواهند در افغانستان صادقانه به نفع ملت ما کمک کنند، از مشوره گرفته تا آموزش های مسلکی، طبیعی است که تمدید این ماموریت به نفع ما است.

در حال حاضر نزدیک به 150 هزار نیروی پولیس در چوکات وزارت داخله فعالیت دارند.

پیش از این بارها انتقاد ها در خصوص مسلکی بودن پولیس کشور، نقض قانون توسط این نیروها از سوی برخی از تحلیلگران و مردم عام مطرح شده است.
با این همه کارشناسان از حکومت می خواهند تا در زمینه جلب همکاری کشورهای کمک کننده برای تجهیز پولیس کشور با سلاح های مدرن اقدام نماید.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دزدهای غربی جایشان خوب است که هیچ دلشان نمیشود که بخانه های خود برگردند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است