استجواب وزرا، زنگ تفریح وکلا
استجواب بی معنا و حتی عمدتا مضحکی که همچون نمایش خیمه شب بازی از سوی نمایندگان مجلس و سنا برای زنگ تفریح در میان انواع قانونگذاری های کج و معوج شان اعمال و انجام می شود اینبار هم نتیجه عینی و عملی و عاجل برای امنیت پایتخت نداشت 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۱    ۱۳۹۳/۹/۲۸ کد خبر: 85834 منبع: پرینت

امنیت از آن دست واژگانی است که هرگز در افغانستان صرف نشد و صرفا در کتب و مجلات و کنفرانس های پر تب و تاب داخلی و خارجی محبوس ماند؛ از این رو است که نیروهای نا آماده و مسوولان نا آگاه نمی دانند و نمی توانند که امنیت را در شهر پیاده کنند.

107 مرکز تروریستی در پایتخت برای کشوری که هزاران سرباز بیش از 57 کشور جهان بر خاکش رژه می روند و مارش نظامی شان چشم مردم ملکی را خیره می کند جای تاسف است نه تعجب نه انفعال امنیت ملی و نه وادادگی مفرط پولیس محلی.

تقسیم کار مغرضانه ای که زین پس در آموزش و تعلیم نیروهای اردوی ملی توسط نظامیان ناتو برای مقابله با شبه نظامیان طالبان صورت می گیرد بر این معادله چند مجهولی بیشتر می افزاید و در مقابل آمار کشته شدگان نظامی و غیرنظامی افغانستانی رشد می کند.

در این چند روز اخیر فقط و فقط مردم ملکی و باشندگان کابل، بغلان، هلمند، جلال آباد و پل خمری نبوده اند که متحمل آسیب های جسمی و مالی و ملکی از حملات بنیادگرایان افراطی شده اند بلکه پمپاژ تبلیغاتی و باران موج ناامنی به مراتب تاثیرات بدتری بر دیگر مردم دارد.

استجواب بی معنا و حتی عمدتا مضحکی که همچون نمایش خیمه شب بازی از سوی نمایندگان مجلس و سنا برای زنگ تفریح در میان انواع قانونگذاری های کج و معوج شان اعمال و انجام می شود اینبار هم نتیجه عینی و عملی و عاجل برای امنیت پایتخت نداشت.

برای بکار گیری حداکثر حس مسوولیت پذیری و وجدان کاری و نوع دوستی و خدمت به خلق از سربازان اردوی ملی و پلیس محلی و امنیه ولایات و تمام کارمندان مرتبط با جان و مال و ناموس مردم ملکی، این بادهای هرزه راه بجایی نمی برد طوفانی باید!

22 دروازه بدون کنترل و نظارت در کابل که مقر و مرکز انواع و اقسام نیروهای خارجی و داخلی است براحتی و سهولت هرچه تمام تر کم کاری و ضعف و بی کفایتی والیان و امنیه و پولیس محلی ولسوالی های دورتر را توجیه می کند چه بسا آنان نسبت به عملکرد نظامیان پایتخت نشین سزاوار تحسین نیز باشند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   استجواب وزرا به جز از گریز از مسئولیت چیزی دیگر نیست افغانستان بنام کابل پایتخت دارد که رهبر درا مقر دارند و وظایف ولایات و محلات از همینجا تعین میگردد اگر سربازان را بگوئید انها حق وطنرا بجا کرده این رهبری است که ضعف دارد و انرا در روی مطبوعات برای خنداندن دشمنان اظهار میکنند تو وزیر این یا ان بخش امنیتی باید هر ناممکن را ممکن سازی طیار نداری چنگ تو با کدام کشور نیست که توسط طیاره ترا بمبارد کرده باشد در کنر پنچابیان به خانه های مردم حمله نموده ولی ما دست به الاشه نظاره میکنیم به هر صورت نظامی که عجز خود را نشان داد بهتر است استعفا دهند و روحیه دیگران را ضعیف نسازند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است