تفهیم اتهام ماهرانه اسلام اباد به کابل
راحیل شریف و اشرف غنی درحالی پای میز مذاکره بر سر عناوینی همچون تقویت مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی بنیادی در افغانستان و پاکستان و منطقه نشستند که تعاریف اولیه ایشان از این مفاهیم با یکدیگر در تضاد و تناقض کامل قرار دارد 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۷    ۱۳۹۳/۹/۲۸ کد خبر: 85828 منبع: پرینت

همزمان با آوار شدن موج انفجارها در پیشاور بر سر اطفال پاکستانی توسط طالبان، رییس ستاد ارتش پاکستان به ارگ کابل می شتابد تا با زبان بی زبانی به مردم پنجابی و پشتون تبار پاکستانی بفهماند این دروغ بزرگ را...

اصولا در سیاست خارجی خصوصا سیاست خاورمیانه که مرکز توجه قدرتهای شرق و غرب برای بدست گیری منافع استراتژیک آن است دروغ های بزرگ بسیار کاربرد و کارایی دارند و به همین راحتی است که افغانستان و هندوستان آماج نفرت مردم غیرنظامی پاکستان قرار می گیرند.

این سیاست زاری و بیزاری توامان که در طول سالهای 1381 تا 1393 جواب نداد و بیش از پیش موضع افغانستان را ضعیف در قبال پاکستان نمایاند اینبار به شکلی دیگر و بسیار ماهرانه از سوی اسلام اباد برای تفهیم اتهام به کابل بکار گرفته شده است.

مولانا فرید آگاه امور سیاسی گفت: سفر راحیل شریف به افغانستان، اگرچه در موقعیتی حساس و خاص صورت گرفته است و از قبل برنامه ریزی شده نبوده است اما بازهم از جمله سفرهایی است که بیست و یکبار توسط رییس جمهور گذشته افغانستان و یکبار هم توسط رییس جمهور فعلی تکرار شد.

راحیل شریف و اشرف غنی درحالی پای میز مذاکره بر سر عناوینی همچون تقویت مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی بنیادی در افغانستان و پاکستان و منطقه نشستند که تعاریف اولیه ایشان از این مفاهیم با یکدیگر در تضاد و تناقض کامل قرار دارد.

در همین راستا حتی انتظارات و مطالبات مردم ملکی از تنش های مرز دیورند گرفته تا بسته شدن مواصلات گمرکی و تبادلات تجاری و عبور و مرور تعریف ناشده پشتون ها و پنجابی ها به دو سوی مرز نیز با انتظارات و مطالبات و زمان بندی تحقق مسوولان متفاوت است.

تلف شدن اطفال بیگناه بالغ بر یکصد نفری در مکاتب پیشاور گرچه واقعه ای ضد انسانی و ضد اسلامی بود اما بزرگنمایی ان و محور قرار دادن قربانیان برای ضد تبلیغات علیه دهلی نو و کابل را نیز برنمی تابیم کما اینکه همگان اذعان دارند از سیاست زاری و بیزاری توامان بجایی نرسیده و نخواهیم رسید.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام جناب اشرفغنی صاحب پیش اینها کم نیاری ماپشت سرتم یک متل هست که میگه به بچه یک ندی که دوتا ما یه
کمال الدین احمدی

>>>   چاه کن در چاه است.
تروریست که بلای جان باداران خود شده است

>>>   خوب شد تا تروریست پرور ها از درد دل ماهم خبر شود
خروتی

>>>   این حادثه دوهمه حوادث ناگواری که در طی بیشتر از سه دهه در کشور ماذریعه عاملین خارجی به راه انداخته میشد محکوم مینمایم وباخانواده های قربانی ها غم شریکی مینمایم وعاملینان را محکوم میکنیم بون شک مرگ هر انسان چه خورد وچه بزرگ یک خانواده ویک منطقه را متاثر والمناک مینماید با مرگ یک نفر ده ها کودک یتیم وبی سرپرست میگردد شاید اقای راحل شریف این دردها را تاهنوز احساس نکرده وحتی چون ما زبانی هم این نوع اعمال جنایت کارانه را تقبیح نمی نمایند
با وجود همه اعمال وحشیانه ای که از جانب مقابل انجام میشود در کشور دردد دیده والم کشیده ای ما احدی پیدا نمیشود که با این نوع اعمال همسوی داشته باشد چون ما خود هر روز خون میخوریم واشک ماتم میریزیم چطور میشود که اشک را به چشم های دیگران ببینیم ولی شریف صاحب راه را گم کرده وخود مسببین قضیه وقضایا را میشناسند وخود به دستور انها در کشور ما خون میریزندازینکه جرئت دیدن بسوی انها راندارند به ناحق به خانه ای ما امده اند ومیخواهند دشمنی برادران مسلمان کشور خودرا علیه مردم ما تحریک واعمال گذشته واینده ای شان را توجیه نمایند
تبنگ چی

>>>   ... به جنایتکاران پاکستانی

>>>   او عزیزان
این راحیل شریف رییس دولت و سر پرست شماست- چرا نمیدانید- کرزی و کوچی غنی هردو به اشاره همین پاکستانیها توسط امریکا برما تحمیل شده- حال اینها هرروزه جهت فشار و زور گویی به عبدالله و تیمش نزد غنی کوچی میآیند و از تاکتیکهای ماهرانه شیطانیی خود برای این چوکره های شان می آموزانند- تا حریف را چگونه از حکومت به اصطلاح وحدت ملی عقب نشینی دهند. مگر چی حرفیست که درین سه ماه از حکومت غنی کوچی یکبارکوچی غنی با باندش بخصوص پاروق وردک به دست بوسی ملا فضل الرحمن میرود و با رییس استخبارات آی اس آی مخفیانه صحبت میکند و همچنان چندین بار مقماتی بلند پایه پاکستانی از جمله دفعات قبل رییس استخبارت و بعدآ مشاور ارشد صدراعظم و اینبارهم رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل میآیند؟؟؟؟؟؟؟

>>>   کرنیل پاکستانی چوب را هم بالای کوچی غنی و جمعه خان همدرد و پاروق وکریم خرم و صبغت الله مجددی مزدوران خود آورده تا آنها را از اوامرش سرپیچی ننمایند.

>>>   این واضح و مسلم است که جایگائی اصلی تروریست ها و لانه های آنها پاکستان است بخاطر که دولتمردان پاکستان جواب قناعت بخش برای ملت وگروهای مخالف دولت خود داشته باشد شتاب زده به افغانستان آمد و به میز مزاکره نشست و این را برای ملت پاکستان ثابت کرد و فهماند که مقصر اصلی این کشتار بی رحمانه اطفال ما نه بلکه کشور های همسایه بلخصوص افغانستان دست دارد و ما بخاطر به افغانستان سفر کردیم که از تکرار آن جلو گری کرده باشیم و دولتمردان افغانی را وارار بسازیم که دیگرافغانستان برای تروریست ها مکان امنی نباشد. تا ملت پاکستان دست از انتقاد دولت بگیرد ویک نوع بدبینی وتنفر را دربین این دوکشور به وجود به آورد که این خود یک نوع مشکل آفرین درتمام عرصه هاشده. این آخرین بارنیست که پاکستان دولتمردان ما را فریب داد بلکه در جریان حکومت 13 ساله رئیس جمهور قبلی نیز فریب داد با این آمدن ها مانباید خوشبین شویم که ماباکشوری همچو پاکستان به توافقات رسیدم آنها از ما زیرگ تر است تازمانیکه پاکستان به وعده های قبلی خود وفا نکند و یک هم کاری استراتیژکی با مانداشته باشد و هر دو کشور برای نابود کردن تررویست ها یک میکانیزم مشخص نداشته و برای عمل کردن به میدان قدم نگذارد هیچکاهی به یک صلح دائیمی دست نخواهی یافت نه تنها ما بلکه پاکستان نیز دچار این مشکلات خواهد بود/ از شاگردان راه آزادی جهاد ومقاومت/
محمدعمر(سیغانی)

>>>   اقای غنی فکر اینرا میکند،که خطرناگترین اینتهاری را با کدام نیرنگ،با مشوره راحیل شریف درکدام زندان،باقی مانده ازاد،ودربرابر،کشتن مردم بیگناه به نمایش،
بگزارد تا مخالفان سیاسی........درنزد ملّت محترمتر شود.

>>>   افغانستان باید در عملیات مشترک با پاکستان اشتراک نکند اگر ظاهرأ موافقه میکند به طالبان اطمینان دهد. حال کمی هوشیار شدید دشمن اصلی تان یعنی پنجابی های... را شناخته اید کوشش دارید هر مرداری که از دست تان پور است بخاطریکه گناهنان تان را نافهمید به حق مادرتان یعنی وطن تان انجام دادید خداوند می بخشیدتان در پاکستان انجام دهید به خاک اصلی تان که حیثیت مادر تانرا داردتخریب کاری و خیانت نکنیدورنه خداوند شرمنده هر دو جهان می گردانید تان. کوشش دارید قدرت تان رابه پنجابی ...نشان دهید. دو سه ضربه پیهم و کو بنده و پلان به استخبارت پاگکستان بزنید در افغانستان وطن تان اصلی تان کسی با شما در صورت دست به تخریب کاری و مورد استفاده پنجابی های ... قرار نگیرید مردم و دولت غرض نداردانشاالله نظامی های ملحد پاکستان به زانو می نشانید.
ظفر خان

>>>   خوب شد چندتا چوچه شیطان را کشتند در اصل طالبان جای درست را شناسائی نموده بودند همین افراد چند سال بعد زمام امور نظامی را در دست می گرفتند و بالای قبایل بم می ریختند خوبشان کرد. بانکه مرداریهای ملتانی هام طعم و لذت اولاد مردن بچشند زیرا آنها فقط از کشته شدن افغانها لذت می بردند .
قیس از لوگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است