هراتی که ذره ذره بلعیده می شود
این هرات، دیگر آن هراتی نیست که مردمانش علیرغم کمبود امکانات اولیه رفاهی و برق نوبتی و گاز و سوخت به امنیت آن قناعت می داشتند و خم به ابرو نمی آوردند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۲    ۱۳۹۳/۹/۲۷ کد خبر: 85822 منبع: پرینت

آیا هرات به بدترین وضعیت امنیتی و اجتماعی خود در طول سیزده سال گذشته رسیده است؟ آیا با عزل و نصب مقامات محلی می توان امیدوار بود مافیای بزرگ زورمندان محلی و قوماندانان زورگو و رهبران ... از هم بپاشد یا این روند تداوم خواهد یافت؟

پس از اعلام نارضایتی ها و اعتراض های مسالمت آمیز پیاپی مردم هرات و تمام کسانی که گذار شان به این ولایت باستانی افتاده است و سری به تاسف تکان داده اند؛ سرانجام هیاتی به نمایندگی از حکومت برای رسیدگی به امور با اختیارات تام به هرات اعزام شد اما...

اما بدیهی است که تبدیلی ها و عزل و نصب های پیشین نه چندان خوش سابقه و خوش نام و خوشایند بوده است که داوودشاه صبا برخلاف رضایت قلبی مردم از این ولایت برکنار شد و فضل الله وحیدی آمد و باند بازی ها و رشوت خوری ها بیش از پیش فزونی گرفت.

اینک نیز بر کسی پوشیده نیست که تیم حاکم بر ولایت هرات و تمام اقوام و اقارب ایشان متقبل بدترین و بیشترین لطمات وصدمات به خزانه و امنیت هرات شده اند اما اگر نوار باطل عزل و نصب های فرمایشی پاره نگردد باز هم همین آش است و همین کاسه.

بنابر برخی گزارش های رسیده اما تاکنون تایید نشده از سوی مقامات محلی هرات، وحیدی در واکنش تند به اختیارات تام هیات اعزامی از کابل مبنی بر عزل و نصب و تبدیلی و جایگزینی عنوان کرده است که هیچکس حق برکناری وی را ندارد تا ان هنگام که خود از خوردن و بردن سیر شود و بار ببندد.

این اوضاع نه چندان مطلوب درخصوص تمامی ولایات بزرگ و اکثریت قریب به اتفاق ولایات دیگر افغانستان نیز صدق می کند چه اگر در حکومت حامد کرزی فساد و تباهی وجود داشت در هنگام تحلیف ریاست جمهوری و اجرایی دولت وحدت ملی به اوج خود رسید.

این هرات، دیگر آن هراتی نیست که مردمانش علیرغم کمبود امکانات اولیه رفاهی و برق نوبتی و گاز و سوخت به امنیت آن قناعت می داشتند و خم به ابرو نمی آوردند؛ این هرات، ابناشته از انواع و اقسام خشونت های خانوادگی، قحطی، سرما، انفجار و انتحاری و اعتیاد و آسایشگاه روانی شده است.

حکایت هیاتی که دیر رسید حکایت هیات اعزامی متشکل از ریاست عمومی امنیت ملی، وزارت های داخله و دفاع و ارگ نشینان است که پس از اعتصاب های دسته جمعی داکتران، تاجران، نهادهای مدنی و مردم ملکی به این دیار شتافتند تا گره ای که پیش از این با دست باز می شد اینک با دندان بگشایند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این دو رهبر مانند دوران سابق خلق و پرچم انشالله که می شود
یکی دیگر خود را خفک خواهند نمود چرا که مردم غریب را بسیار رنج دادند
مردم رفتند دهی دادند به خاطر اینکه تغیر در نظام بیاید مگر
بر عکس هچ تغیر اورده نتوانستند
همان کارمندان سابق در ارگ و تمام ادرات وجود دارد
خداوند هر دو رهبر را هر چه عاجل تر دور نماید تا اینکه یک
شخص که تغیر در نظا م اورده بتواند جاگزین هر دو رهبر
تقلب کار شود که یکی بنا م جهاد و مقاومت امریکا را اورد و دیگران
یهود است خداوند به برکت دعای غریبان هر دو را نیست و نابود نما ید

>>>   کسانی که در تبلیقاتهای خود وعده به مردم هرات را دادند.حال باید به وعده شان جامه عمل بپوشند.ما دیگر تحمل این همه قتل اختتاف آدم کوشی و بیکاری را نداریم.هرات یکی از شهرهای محم افغانستان است که دولت باید متوجه باشد مردم هرات صبرشان به آخر رسیده.
داود.هرات

>>>   بلی سید فضل الله بخاظری گفته که این هیئت بلند پایه نبوده و هیچ نوع ضلاحیتی ندارند بعنوان مثال آقای بشر مل پسر ارشد جناب بزگرمل که همین حالا چندین مضکل در محکمه و جارنوالی بخاط خانم و اولاد هایش هست لجظه نیست که جلب محکمه و حارنوالی به عقب شان نباشد و جناب بزگرمل فاسد ترین انسان... تاریخ است جناب اقای حمیدالله فاروقی شخص محترم است ولی هنوز سمتش به پنسل نوشته نسده و همچنان فرید جان مهمند درین قسم قضایا نباید اطفال به صفت هیئت انتخاب شوند آنهم نماینده های ریاست جمهوری - وکلا که وظیفه آب خط کردن و ماهی گرفتن را دارند از انها نباید گله کرد پس معلوم میشود که هرات در نزد ریاست جمهوری یک شهرک به حصاب میاید نه ولایت .

>>>   در شهری که قران سوخته شود انتظار پایان خوشی نباید داشته باشیم مگر اینکه توبه کنند مردم هم به مظلوم ظلم کردند و هم به قران خدا پشت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است