وضعیت هرات بهبود خواهد یافت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۳/۹/۲۷ کد خبر: 85794 منبع: پرینت

نشست نماینده های مردم در شورای ولایتی هرات با هیت اعزامی از مرکز برای حل مشکلات امنیتی هرات برگزار شد.

تمام اعضای شورای ولایتی تاکید بر آوردن تغییرات مثبت و بنیادی برای حل مشکلات امنیتی مردم هرات داشتند و از مسوولان جدا خواستند تا صدای مردم هرات را به مرکز رسانیده و برای سامان دهی به وضعیت امنیتی هرات اقدامات جدی و فوری صورت بگیرد. موضوعات دیگری را که من در این نشست به عنوان نماینده مردم عزیزم مطرح ساختم در چند مورد کوتاه ذکر می کنم.

اول اینکه باید موضوع ناامنی هرات و شیوه نا امنی ها در هرات جدی گرفته شود. درست است که در هرات انتحار و انفجار کمتر است اما مردم ما همه روزه با ترور، اختطاف و سرقت و گروگان گیرهای مسلحانه روبرو هستند. این در حالی است که در مرکز هرات را از جمله ولایت های امن محسوب کرده و به همین دلیل سهم نیروهای امنیتی هرات نظر به نفوس هرات تعیین نشده است. خواست مشخص ما تقویت پولیس، امنیت، استخبارات و تروریزم هرات است و پیگری پرونده هایی که هنوز مجرمان آن آزاد هستند.

موضوع بعدی نفوس هرات است، نظر به رقم چهار میلیونی جمعیت هرات متاسفانه همیشه سهم هرات چه از نگاه بودجه و چه از نگاه نیروی بشری کم تر از آنچه که حق هرات است در نظر گرفته شده است. نیروهای امنیتی ما چه از نگاه کمی و چه از نگاه کیفی با کمبود فراوان مواجه هستند که دولت مرکزی باید به این موضوع توجه کند.

همچنین حکومت مرکزی باید بر اساس شایستگی و ظرفیت افراد کلیدی هرات را تعیین کند و به نوعی به خواست مردم هرات توجه داشته و در چه در حکومت محلی و چه در حکومت وحدت ملی باید به کادرها و ظرفیت های هرات سهم بارز داده شود. هراتیان برای ساختن حکومت وحدت ملی قربانی های زیادی دادند و حتی انگشتان دست خود را فدا کردند، پس باید بی مهری و بی توجهی و به حاشیه کشاندن هرات به پایان برسد و ما از آدرس مردم هرات به جرات گفتیم که دیگر هراتیان سکوت نخواهند کرد.

قرار است در پایان سفر نیز خواست های مردم هرات کتبا برای رییس جمهور فرستاده شود. البته یاد آور می شوم اعضای شورای ولایتی هرات تا عملی شدن این خواست ها پیگیر موضوع هستند و اجازه نخواهند داد این دیدار ها تنها و تنها جنبه تشریفاتی و در حد حرف باقی بماند. نوید ما این است به زودی وضعیت هرات بهبود خواهد یافت!


سمیه رامش


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است