سیاستمداران با عمر نوح هم کار می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۶    ۱۳۹۳/۹/۲۵ کد خبر: 85719 منبع: پرینت

نهضت صدای جوانان گفته است که باید 25 درصد از پست های بلند پایه دولتی را به جوانان بدهند.

نمیدانم این نهضت صدای جوانان چرا واقعیت های عینی افغانستان را در نظر نمی گیرند ما الحمدالله از سه و نیم دهه به اینطرف جوانان رشیدی در دولت داریم که بصورت دایم العمر جوان مانده اند و تصمیم هم ندارند بمیرند و حکومت را رها کنند؛ مثلا اینها از وقتی که به سن بلوغ رسیده اند و پشت لب شان سیاه شده است در همین سیاست بوده اند و وزیر و معاون و سفیر و والی بوده اند تا حالا که سال 1393 است، به جوانان دهه هفتاد و هشتاد و نود هم اجازه نمی دهند بیایند جوان باشند و در حکومت قرار بگیرند، مثلا نعمت الله شهرانی با بالاتر از هشتاد سال سن، صبغت الله مجددی با بالاتر از نود سال سن و یا همین آقای وقاد و سیاف و خلیلی و محسنی و گیلانی ها و نادری ها و رهبران جهادی و اربابان چند ایل و قبیله با سن و سال نزدیک به حضرت نوح هم معتقدند که ما هنوز جوان هستیم و برای کار کردن زنده هستیم.

این جماعت به این باورند که تا ما را کسی نکشد و یا حضرت عزراییل سراغمان نیاید ما جوان، با طراوت و 18 ساله هستیم و به هیچ صورت ممکن هم از قدرت و زندگی و دولت استعفا نمی دهیم. طور مثال اگر اینها لطف کردند و از این دنیا هم رفتند فرزندان جوان شان هستند که بیایند و به حیث وزیر و والی و سفیر ادامه دهنده راهشان باشند.

در مجموع می خواهم این را بگویم که اگر بنابر این باشد که در این حکومت شلغم شوربا، پنجاه درصد اشرف غنی و پنجاه درصد داکتر عبدالله، چند درصد هم آقای کرزی، سی یا چهل درصدی را هم کشورهای خارجی و چند درصدی را هم حزب اسلامی و برخی طالبان میانه رو سهیم باشند با 25 درصد حضور جوانان در پست های بلند دولتی فکر می کنم لازم باشد این دولت و حکومت را به 500 در 500 ارتقا دهیم تا سهم همه در آن موجود باشد.

البته مشروط به اینکه جوانان دهه سی و چهل و پنجاه به جوانان دهه هفتاد و هشتاد و نود اجازه حضور در این میدان بزکشی را بدهند.



مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از بسکه وطن شان را دوست دارند از خـــــــدمــت دست بردار نیستند وخدمت میکنند !!!

>>>   کار به اهل کار سپرده شود، بدون در نظرداشت این که جوان باشد یا پیر،مرد باشد یا زن، حتی مسلمان باشد یا غیر مسلمان.در قدم اول تحصیل و تخصص در رشته مربوطه ضرور است، در قدم دوم تجربه کاری،سوابق کری و تعهد کاری، ابتکار، صداقت، ، پاک نفسی، شهرت نیک و غیره مشخصاتی که یک کادر در رهبری ارگان های دولتی از آن برخوردار باشد.

>>>   بسیار خوب قضاوت کردی 1000 در 1000 ارتقا بدهید پوره میشود در غیر چنین خواهد بود حکومت وحدت ملی است .
خاکی

>>>   اقای ثاقب سلام بشما:
دوست دارم نوشته هایت را بخوانم. انانیرا که شما سالخورده گفته اید کمی اشتباه کرده اید این سال خورده ها تازه در دیگ سیاه پخته شده اند وباب دندان سفید گردیده اند اگر اینها نباشند نه گذارش سیاه نتیجه میدهد نه تصمیم سفید این ها تبر های هستند بدست سیا و سفید تا بسادگی استخوان های مارا بشکنند.
م.ا.کابل

>>>   مجددی خبر نشود که باز استخاره میکند که البته به من بعضی اشاراتی شده که فلانی وزیر فلانی وکیل شود.

>>>   ثاقب جان قندولوم گل کاشتی مثل همیشه.

>>>   اینها جوانها نیست بلکه دل جوان دارند، صد سال هم بگزرد بازهم دلها هایشان در کمین جوانها تر و تازه در تبش و در نهایت تب دارند، امید به زندگی خود زیادتر دارند، امید است که تب شان شدید گردد و این آرزوهای خود را پدرود گویند؟
عبدالله ریحان

>>>   آقای ثاقب:من به دولت کچری قروت بی مزه موجود پیشنهاد میکنم که جناب شما ...به جای جوانان دهه نوددر حکومت نا فرجام 500در 500-اجازه حضور دهند تا آنچه دلت خواست بگو وبنویس .
گلوگیر از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است