با آزادی محسود قربانی تقابل هند و پاکستان هستیم
با آزادی لطف الله محسود افغانستان قربانی تقابل های هند و پاکستان خواهد شد. پاکستانی ها از لطف الله محسود بازجویی خواهند کرد و در آینده ارگانهای امنیتی ما به مخاطره خواهند افتاد 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۹    ۱۳۹۳/۹/۲۳ کد خبر: 85546 منبع: پرینت

لطف الله مسحود یکی از سران طالبان پاکستان به این کشور تحویل داده شد. حامد کرزی در زمان زمامداری اش از تحویل این فرمانده طالبان پاکستانی خودداری کرده تحویل وی را به پاکستان خطرناک توصیف می نمود. اما در حاکمیت جدید این فرد به راحتی و بدون کدام شرط و قیدی به پاکستان تحویل داده شد.
هرچند دولت افغانستان می گوید که از تحویل این فرد به پاکستان اطلاع نداشته است.

احمد سعیدی کارشناس امور سیاسی و دیپلمات پیشین افغانستان در پاکستان در برنامه «فراخبر» نوع نگاه رهبران افغانستان به طالبان را معقول ندانسته سیاست های اشرف غنی را در تداوم سیاست های حامد کرزی تلقی نموده گفت: نه سیاستهایی را که حامد کرزی و نه سیاستهایی را که جناب اسپنتا در زمان کرزی در قبال طالبان دنبال می کردند هیچ معقولیتی نداشت. نه معقول و نه منطقی بود. سیاستهایی که حالا داکتر غنی در قبال طالبان دارد هم معقولیت ندارد. هردو سیاست مردود است.

وی آسیب رسانی سیاست های دو پهلو را به جامعه و مردم افغانستان جبران ناپذیر توصیف کرده افرود: این برنامه ها فقط به مردم افغانستان صدمه می زند آنها هستند که قربانی این سیاستها می شوند. حدود سه ماه از حکومت وحدت ملی می گذرد، حکومت هنوز دوست و دشمن خود را نمی شناسد. طی سه ماه مردم افغانستان خاموش مانده اند. اما اگر حکومت وحدت ملی کابینه ی درست نسازد، خواسته های مردم را برآورده نسازد و اینگونه کارهایی برخلاف صلاح کشور انجام دهد از حکومت کرزی رسوا تر خواهد شد.

سعیدی مخالفت سه فرد اول مملکت را با یکدیگر و تناقض دیدگاهی شان را نشانه عدم تفاهم سران حکومت وحدت ملی دانسته اضافه کرد: در حکومت وحدت ملی اتحاد وجود ندارد. اشرف غنی طالبان را مخالفان سیاسی می خواند و جنرال دوستم آنها را دشمنان سرسخت می داند و داکتر عبدالله قاتلین مردم می خواند. این سه نفر نمی توانند با هم به تفاهم برسند چه برسد به دیگران.

وی پیرامون مقاله داکتر اسپنتا گفت: شاید داکتر اسپنتا در مقاله ی خود خواسته است این گونه ضعفعای حکومت وحدت ملی را نشان دهد و از دوره ی خودشان دفاع کند و بگوید طی دو سالی که لطف الله محسود نزد آمریکایی ها بودند ما توانستیم آنها را به پاکستانی ها تسلیم نکنیم یعنی نگذاریم که آمریکایی ها این کار را بکنند اما حکومت وحدت ملی این خیانت را انجام داد.

این آگاه امور سیاسی از حکومت انتقاد کرد که اگر از این موضوع آگاه نیستند چرا هیچ گونه اعتراض رسمی به آمریکایی ها از آنها شنیده نشده و این کار دولت را نوعی خوش خدمتی به آمریکا و پاکستان پنداشته گفت: این کار یک نوع خوش خدمتی به پاکستان را می رساند و باعث می شود نوعی تقابل منطقه ای بین کشورهای همسایه به وجود آید.

سعیدی پای هند را در ماجرا آزادی محسود نیز به میان آورده عنوان نمود: در این میان ما قربانی تقابل های هند و پاکستان خواهیم شد. پاکستانی ها از لطف الله محسود بازجویی خواهند کرد و در آینده ارگانهای امنیتی ما به مخاطره خواهند افتاد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طرز حګومت داری کرزی و اشرف غنی فرق میکند مردم از سیاست کرزی طرفداری نمی کردند درحالیکه فعلا ۸۴ فیصد مردم طرفدار اشرف غنی هستند . اګر لطیف مسعود بدست کرزی می افتاد ازاد میشد مانند ۴۰۰۰ طالب ګه از طرف کرزی از محبس ازاد شدند کرزی با ملت و مردم دشمن بود وبا طالبان دوست اقای سعیدی شما در جمله کسانی هستید که شعار شما انتقاد است وبس بعضی کار ها اشرف غنی قابل توصیف است و شما ازان یاد نکردید و نمی کنید چون شما برای انتقاد ساخته شد اید
بصیر نظری

>>>   بــــه بـصـیـر نــظــری !
کــمـــی با بـصـیـرت ونـظــــر وســـیــع تـــر بـبـین

>>>   بلی نظری صاحب .سعیدی صاحب ماشاله در انتقاد بسیار ماهر ولی متاسفانه درصدداز بین بردن معضله کوند وضعیف نمیتواند یا نمیخواهد.پیشنهاد زنده را قبلا ارایه کند تابرویت نظرش کدام دست اوردمثبت بدست بیاید.و دایما از احتمال داد میزند.ماهم میگویم که احتمالا سعیدی صاحب از کدام چیزی ویاکسی میترسد.چراکه دانه دانه خدمت وخیانت کرزی کابینه اش والیان وغیره کاملا خبردارد بازهم شف شف میکند که ما افغانها در شف شف زودرس نیستیم واضح روشن جامد تحریرکن .
با احترام سعیدی صاحب .

>>>   اگر مردم افغانستان باهم متحد باشند هر گز قربانی بیگانه گان نخواهند بود . ببینید که فاشیزم مدرن حتی از هویت ملی اقوام با هم برادر کتمان میکنند . از خود گله کنیم .
سیفی د .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است