از جدیت رییس جمهور تا اپوزیسیون سازی ضرار احمد مقبل عثمانی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۳    ۱۳۹۳/۹/۲۲ کد خبر: 85484 منبع: پرینت

گزارش ها از بی رونقی روزگار ضرار احمد مقبل عثمانی سرپرست وزارت خارجه برکنار شده که امروز با کارمندان این وزارتخانه وداع کرد، حکایت دارد.

او ضعیف ترین نماد سیاسی بازمانده از دوران مصلحت بازی های حامد کرزی است که به شدت احساس یتیمی می کند.

رییس جمهور اشرف غنی در یک مجلس از آقای مقبل سوال کرده است که شما در کدام دانشگاه تحصیل کرده اید؟ تا مقبل پاسخی شبیه تته پته ارایه کند، رییس جمهور سرتکان داده و گفته است: حیف است که افغانستان مانند شما وزیر خارجه دارد!

افزون بر این، گزارش واصل شده مشعر است که در آستانه ی برنامه ریزی سفر هیأت دولتی به چین، رییس جمهور از ضرار احمد مقبل خواسته بود که در باره کشور چین کمی معلومات بدهد اما وی ساکت مانده و طبق معمول، اشرف غنی را عصبانی ساخته و او را از دفتر بیرون کرده بود.

حالا آقای مقبل درنظر دارد که در برابر اشرف غنی «یک گروپ سیاسی اپوزیسیون جور کند.» و ساده لوحانه به خیال پردازی پرداخته و گفته است که از ولایت کابل نامزد پارلمان خواهد شد و در آنجا با تشکیل یک گروه پارلمانی، حساب اشرف غنی را یکسره خواهم ساخت.

پریشانی مقبل رو به افزایش بوده و پیوسته با حامد کرزی ملاقات می کند. حاصل مذاکرات مکرر با کرزی این شده که وی برای مقابله با اشرف غنی، مدعی شده که وی دشمن تاجیک تباران و مردم شمالی است و باید شعار نظام صدارتی را علیه وی به کار گرفت و برای پیگیری مطالبات خود از همین حالا سرپوش خزانه ی شخصی خود را نیز کمی بالا زده است.
در حالی که بحث نظام صدارتی قبلاً در نتیجه مذاکره بین داکتر عبدالله وداکتر اشرف غنی در یک سند رسمی مورد موافقت قرار گرفته است!

در این حال شماری از ماموران وزارت خارجه که به نحوی از توجهات مقبل بهره مند شده اند نیز مشوش شده و از روی طمع خام، تهدید های مقبل علیه اشرف غنی را جدی گرفته و تحرکاتی را به راه انداخته اند که شاید غیر از آن که موقف خود را کمرنگ کنند؛ هیچ دست آوردی نداشته باشند.

مقبل از این پس باید منتظر باشد که ورق برگردد و تنهایی خرد کننده ای را پس از افول قدرت حکومتی تجربه کند. آنگاه متوجه خواهد شد که با حربه ی اهانت به دیگران نمی شود چیزی به دست آورد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   می گویند کسی می خواست صاحب پول شود بعد از فکر زیاد به این نتیجه رسید که : در سر راه کوچی ها سیم خاردار می شاند گوسفند ها میگذرند پشم شان به سیم ها تماس ومقداری از پشم به آن سیم ها جمع میشود آنهارا جمع آوری کرده ریسمان ساخته بعد قالین می بافئد بعد قالین را به شهر می برد می فروشد وصاحب پول میشود !اگر این تجار صاحب پول شد ضرارهم صاحب اپوزیسیون میشود!!

>>>   مقبل خودش میدانست که دیگر وزیرخارجه نیست اما به حساب اینکه امتحان رقابتی درمعقر وزارت از1300واجد شرایط اخذ گردیدازجمله دونفرشانرا من معرفی داشتم بهنام احمداول نمره ازتخار وسوچه گل ازننگرهاردوم نمره ازحقوق کندز فارغ شده وهردوی شان هم درلست کامیاب شده گان بوده ولیکن متاسفانه خویش قوم خودش وسایرن راکه هیچ درامتحان اشترک نکرده بودند فعلا کارمند دروزارت خارجه ایفای وظیفه مینمایند از جمله هرساله درمضامن ها چانس خورده پسر حاجی جمیل پروانیمیباشد
حیران ازتخار

>>>   چوکی پرستان قبله و قبیله ندارد بدون شک هیچ ماموروزارت خارجه چوکی دالری خودرا به خواری و غریبی مقبل خسته نمی سازد چرا 180 درجه نچرخد؟ براستی هم اپوزیسیون سازی نا حزب سازی انجوو تامامورفسادی دیگررنگ باخته چون روشنفکرسرنوشت خودرا درانتخاب راه فدای سرچوکی یکنفرنمیکند . بدون شک فسادکاردیگردرکشورجای ندارد شاید مقبلی ها سرمایه را فرار خواهند داد همه نقطه نظراتی را که درفوق خواندم احتمال برای مقبل صاحب قابل تصورنخواهدبودچون جریان فکری درپهلوی دانش قوی کارقوی و همکارقوی میخواهد درحالیکه مفکوره قوی را همراه داشته باشد شایداین گپ ها دورازبچه پراته است .
وطندوست

>>>   شكر خداوند است كي از اين وزير بي سواد خلاس شديم
شاكر كارمند وزارت خارجه

>>>   آقاي ضرار از نادان ترين، متعصب ترين... عقده من ترين انسانهاي است كه تا حالا ديده شده البته علتش اين بود كه در وزارت خارجه اكثرا انسانهاي تحصيل كرده و دانا تشريف دارند كه خود ضرار جان با ديدن ايشان رنج ميبرد. شما ببينيد كه ضرار در وزارت خارجه چه نوع انسانها را رشد داد از شعيب حبيبي گرفته تا سمير بدرود و غيره ...
م. ق

>>>   روزي كه اين خاين كه خانه آش خراب شود كه وزارت را خراب كرد خدا حافظي كرد من نذر دادم. من يكي از مامورين اين وزارت هستم و شاهد خيانت هاي او بودم. أوضاع وزارت به كرزي جندين بار رابور داده شده بود اما او هم هيج اعتناع نكرد. جندين سفارت تا امروز بدون سفير و در مرحله حساس سفرا را تبديل مامورين باهين رتبه را تبديل و دوستان و اقارب خود ، وكلا و وزرا را با بول و واسطه مقرر كرد. اين خاين مامورين جرسي ، بيسواد و لجك را دوباره با أخذ بول مقرر كرد.اميدرارم رهيس اجراهيه و رهيس جمهور مقرري هاي اخير را تفتيش كرده و كساني كه مسلكي نبوده و بدون امتحان مقرر شده ان از وزارت اخراج شوند. سفارت خانه ها از مامورين محلي كه از كابل مقرر شده ان و اقارب او مي باشند بر شده. ضرار زمينه فرار را به بسيار كساني كه مسلكي نبوده و به واسطه أمده اند مساعد ساخته و ماموريني كه تبديل شده اند از وضع خراب وزارت به كابل برنكشتند زيرا اميدواري نداشتند. وزارت از مامورين حاضري موقت بر شده. از خداوند ميخواهم اين شخص ديوانه و بر عقده را جزا بدهد و خداون كسي كه اين وزراي بيسواد را مقرر كرد هم جزا بدهد.

>>>   خدا را شکر که یک بیسواد مطلق که در سیزده سال گذشته فقط و فقط با دامن زدن به رقابت های منفی و خنجر از پشت زدن به قوم و قبیله خویش در حکومت فاسد کرزی به مناصب مهمی رسیده بود، شرش از سر مردم بیچاره خلاص شد. ولی ضربه ی که به وزارت خارجه طی این یک سال زد کمتر از حمله مغول به افغانستان نبود. روی تمامی مفسدان و اسلاف خویش را در وزارت سفید ساخت. این بنده ی خدا فقط در حکومت مثل کرزی میتوانست وزیر شود، در شرایط عادی و اگر یک کمی شایستگی در نظر گرفته شود، بیچاره توانایی مأموریت در مستوفیت پروان را ندارد چه برسد به ایجاد اپوزیسیون.

>>>   در داستان هاي قديم أورده اند كه يك شخص شادي باز شادي خود را در نزد يك ولي خدا ج بازي انداخت ولي خدا فقير بود مال دنيا نداشت تا براي شادي باز بدهيد ، از دست شادي باز كرفته واو را دريكي از كشور هاي انداخت كه بادشاه أن مملكت مرده ومردم مشغول تعين نمودن شاه جديد بودند دراين وقت باز دولت بالآي سر شادي باز نشست و أو بادشاه شد وشروع كرد به ظلم وبي عد التي در مدت جند سال مردم از دستش به فغان رسيده بود ، يك روز ان دست دراز شده ومرد شادي باز رابه وطن اصلي درنزد شادي اش انداخت بمجرد كه جشم او به ولي خدا ج افتاد خود را درقدمهاي او انداخته درحال كريه كفت اين جه كاري بود كه با من كردي ؟ مرا بادشاه ساختي وحالا دوباره شادي باز ! ولي خدا ج كفت كه يك تماشا تو من رانشان دادي من هم يك تماشاترا نشان دادم حالا برو كار سابقه ات را آدامه بده ، ضرار خان مقبل در اول أشبزباشي احمد شاه مسعود مرحوم بود كه در اثر مصرف كردن دو نيم ميليون دالر در انتخابات بنفع كرزي صاحب كرسي وزارت خارجه و وزارت مواد مخدر شده بود أزين به بعد همان أشبزباشي خواهد بود اما معلوم نيست كه أشبزباشي براي كي ؟؟ !!!
ميوند كابلي

>>>   من به حيث مامور مسلكي و سابقه دار با م.ق موافقم. خودش بيسواد، كساني را كه رشد داد بيسواد، غير مسلكي، جرسي، شراب خور ، معامله كر، و لجك هستند. فساد را از وزارت مخدر به وزارت خارجه أورد . جيب هايش در وزارت مخدر از بول بر شده و در وزارت خارجه از هر مقرري بول كرفت. از همين سبب معين اداري از مقرري ها خبر نداشت و همه توسط رهيس منابع بشري قبلي و فعلي صورت مي كرفت. حال كه جاي بر اين بيسواد نمانده ابوزيسيون مي سازد. باز بيسواد هاي رقم خودش را دور خود جمع خواهد كرد . روز خدا حافظي اش جهره هاي تمسخر أميز از اكثر هم كأران وزارت هويدا بود. و تبسم مي كردند كه خدا يا شكر از شر اين ...خلاص شديم.

>>>   هرچند وطندارم بود ولی از رفتنش از وزارت زیاد خوش شدم چون وقتی بدر فشانی می پرداخت زیاد خجالت می کشیدم هرچند در خانه تنها می بودم زیاد انتظار می کشیدم روزی این لکه بد نامی از وطن مان دور گردد .منصب هر کس را خوشش می آید ولی این گناه بزرگ کرزی بود که از هر ولایت ضعیف ترین اش را انتخاب می کرد که هم باعث ننگ به ولایت مربوطه وهم به حکومت می گردید.
پروانی

>>>   ضرار هیچگاهی هم نمیخواست که اشخاص شایسته در چهار چوب این وزارت در کرسی های این وزارت صلاحیت دار باشند.

>>>   ضراراحمد برادر بی سواد است ازادم بی سواد حق گیله درهم چو موارد را نداریم خوب است اکه ایشان درپنجشیر مصروف کارهای راه زنی شود
م- ع

>>>   شكر خدا كه لكه ننگ شمالي هم بر طرف شد، ايا در شمالي ديگر هيچ انسان نبود كه ضرار وزير شود به نمايندگي از مردم قهرمان و آزاده شمالي. ضرار كه به مردم پنجشير بد كرد حتي به پدر خود هم خوب نخواهد كرد. خداوند رو سياه هر دو عالم بسازدش.

>>>   دشمن دانا بلندت می کند برزمینت میزند نادان دوست
نیک

>>>   من بالآي ضرار خان نه بلكه بالآي جناب كرزي انتقاد مي نمايم أيا بيسوادتر ازاين موجود ديگر كسي را بيدا نكرد كه سواد داشته باشد

>>>   من با وصف اينكه از اشرف غني به دليل تقلب در انتخابات ونيرنك بازي ها ودزدي هايش در زمان وزارت ماليه ، نفرت دارم ليكن ازاينكه حالا كه ابن ضرار دزد و رشوت خور را از وزارت خارجه ترد كرده خوشحالم جون خود اشرف غني طرق مختلف دزدي وسؤ استفاده را خوب بلد است درشناخت اين قماش اشخاص دكتورا دارد وغير از غني كسي ديكر نميتوان ست او را منفك كند براي اينكه كفته اند ( نميتوان كوفت جز اهن به اهن ) حالا وقت ان رسيده كه غني شمشير كرده حويلي همسايه مظلوم مارا كه ضرار دزد به زور وتهديد غصب كرده وبه دو باب حويلي شخصي شير بور خود كه در منطقه جهارا هي شهيد شهر نو واقع شده است يكجا كرده ، دوباره به مالك اش مسترد سازد تا عدالت برقرار وضرار فرار كردد . در اخير ميكويم اشرف غني با همه كمي وكاسيتي هايت زنده باشي كه اين مضر احمد بيسواد وفاسد را از وزارت خارجه ترد كردي ، حالا ضرار بدليل كار هاي سابقه اش، نزد داكتر عبدالله هم روي وابرو ندارد.
كوهدامني

>>>   هوالله
برادران نهایت عزیز ام از لقمان حکیم پرسیدن که ادب از کی آموختی گفت از بی ادبان . پس می بینیم که بار کچ هیچ به منزل نمی رسد. همین خون ریزی وبد بختی از عمل های ما است که عدالت را پا مال کردیم . من منحیث یک انسان شهادت می دهم که ضرار خیلی بی عدالتی وجنایت کرد که با لاتر از طالبان و القاعده ودایش در اول تمامی بست های سفارت خانه ها را خالی کرد برای خودش وبعد جدید التقر را در بست سوم ، امر ، مدیر ، در نماینده کی به حیث دیپلومات به اساس معامله مقرر نمود . وتا جایکه من معلومات دارم همه شان دوباره درمرحله اصول وقانون تقرری مطابق عدالت وقانون قرار می کیرند. واگر نگیرند همین نظام با نظام قبلی هیچ تفاوت ندارد . واگر عدالت اصول وقانون نیامد بدانید که یقینن دایعیش آمدنی است . و خدمت این ها نه بلکه خدمت همه وهمه مفسدین ومخرین را می کنند اشغل اذظالمین بضضامین یعنی بالای ظالم ظالمتر مثلت می شود وعده خدا حق است تا که خود را نشناسیم ودر را اصلی خود روان نشیم صد مرتبه که خانه را جور کنیم باز خراب است . پس بیاید که هر یک از خود شروع کنیم به خاطر خدا ؛ وطن ، دین ، نوامیس ملی ، آینده اطفال توبه نمایم واز سمت گرایی ، حزب گرایی ، سوگرایی وغیره برایم ویک تعداد که جاسوس ومفسد همه وهمه است آن را تاریخ به زود ترین وقت نشان می دهد . مثل ضرار وهمسال شان .

>>>   این محترم در وزارت خارجه خیلی موفق بود که حالا آپوزیسیون را میسازد
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   اقای مقبل وهمراهان تان {رامین ومشاهد و...}اغوش قوم غیرت مند وباهمت تاجک به رخ شما باز است اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید وخود را به هر درودیوار میزدید گرچه نا بخشودنی اما قابل فراموشی است برخلاف دیگران که میگویند می بخشم اما فراموش نمیکنم اصطلاح معروف است که میگویند بد قوم باش اما بی قوم نباش وشاید این ملت روزی احمد ضیا مسعود را هم ببخشد ولی اورا وکار کرد هایش را فراموش نمیکند هنوزسر وقت است شما بجای ملاقات با کرزی با خودی ها ببینید اقای کرزی واقای غنی دوروی یک سکه اند انها وهمه ای سیاست مداران چند صباحی از ما وشما استفاده ای ابزاری مینمایندخوب است که هرمصیبت وبلای می اید باهم یکجاسپری نمایم
زرغونه از لیسه ای مریم

>>>   ضرار احمد مقبل یک وزیر جدی و مهربان بود نسبت به زلمی رسول هزار مرتبه شرف داشت خوب این چوکی به کس نمانده که به او میماند اما کارهای او خصوصا در مورد مقررهای خیلی عادلانه بود من شخصا از او راضی هستم....

>>>   هـــــرچــــــه با این چــهــره هـــای پـــــرطـــمـــع وحـــریـــــص زیــــاد تر آشنا میشویــــــم کوچکی اینهـــا وبــــــزرگی مسعــــود نمـــایانــــتـــر میـــشـــود چگونـــــه توانسته بود این افراد را در مدارش حفظ کند ودران زمان نامی ازینها نبود حالا هرکدامش خودرا نابــغـــه می پندارد وبه هیچ چیز قانع نیستند هرکدام برایش حزب میسازد اپوزیسیون میسازد!! وخودرا از همه برتر میداند در زمان حیات او نام اینهارا کس نشنیده بود وکــــــــرولال بـــــــودنـــــــد

>>>   م- ع...! ضرار احمد مقبل از پنجشیر نیست و خدا او را در جمع مردم با همت پنجشیر حساب نکند. ضرار احمد مقبل یک شخص ناسپاس است که کرزی از او علیه پنجشیری ها استفاده کرد٫ مردم پنجشر مردم صلحشور و با غیرت اند که حق خود از دهن شیر حاصل میکنند ضرورت به ... ندارند.

>>>   اینکه کدام شخص کار نیک کرد وکدام شخص کاربد همه گواه بر این موضوع اند وتاریخ در باره آنها قضاوت خواهد نمود... هر انسان از خود خوبی ها ونارسائی های دارند هیچ کسی فرشته زمان خود نیست اینکه آقای ضرار احمد عثمانی چقدر کار های نیک ومفیدی را انجام داده اند، همه کارمندان و روسای وزارت از آن آگاهی کامل دارند، و این را هم رد نمی کنم که ایشان صد فیصد شخص کامل بودن ...
وسلام عبدالمتین حکیمی کارمند وزارت امور خارجه

>>>   عنقریب در وزارت امور خارجه تغیرات صورت میگیرد دو نفر که باید برطرف شوند اسامی سمیر بدرود رئیس منابع بشری و شعیب حبیبی دوتن چاپلوس های تمام عیار و از قبیله ای بیسواد ضرار احمد مقبل وزیر بی سواد شمالی که نام شمالی را در تاریخ معاصر افغانستان به جهانیان بد کرده برطرف و به قوای عدلی معرفی میشوند
منتظر باشید...

>>>   يكي از دوستان نوشته اند كه مقرري هاي ضرارك عادلانه بود، نميدانم با كدام منطق اين را ميگويد حتما خودش هم خوب مستفيد شده، ضرار لچك خودش مخالف پاليسي منابع بشري ترتيب كرده خود كه انرا يك دست آورد تلقي ميكند بيش از ٣٠ مقرري خلاف آن كرده ان هم به چاپلوسان و بود پاكان خودش؛ از ريس منابع بشري گرفته الي رياست ارشيف مطالعات رياست دفتر نمايندگي هاي سياسي واشنگتن، استراليا، لندن، دبي و ......... كمي شرم كنيد. همين دست آوردهايش است كه همه ... نثارش ميكنند. اقلا در همين كامنت ها ببينيد چند نفر از ايشان به خوبي ياد كرده.

>>>   به عوض او باید در کابینه اینده فیض الله ذکی و یا شاکر کارگر مقرر شود.
راستگوی حقیقت

>>>   او برادر گناه تنها از وزیر نیست در کمبودی کار از همه بیشتر معین وروسا پاسخگو باشند

>>>   در زمان اين وزير بيسواد معين و روساكي كه اختيار داشتند. معين اداري بار ها با او صحبت كر اما هيج صلاحيتي به او نداده بود. مقري ها توسط رهيس منابع بشري و خود وزير صورت مي كرفت.

>>>   خدمات ضرار احمد عثمانی وزیر پیشین وزارت امور خارجه در خور ستایش و قدر دانی هست.
باید اذغان گردد که یک کار وی نا تمام ماند آن هم نهایی شدن کار کامیاب شدگان امتحان کانکور.
در جریان امسال 1600 جهت اشتراک در امتحان کانکور ورودی وزارت امور خارجه ثبت نام کردند که از آن جمله 1300 نفر در امتحان تحریری شرکت کردند و از میان آنها 175 نفر در مرحله اول کامیاب شده اند در مرحله دوم امتحان که امتحان تقریری بود از میان 175 نفر داوطلب 48 نفر در امتحان موفق شدند.
این امتحان یک روند شفاف، عادلانه و برمبنای شایسه سالاری بود و تمام کامیاب شده ها بدون داشتن کدام واسطه و شناخت توانستند به دستگاه دیپلوماسی حکومت راه بیابند و جوان های خیلی لایق و مستعد هستند.در حال حاضر یکی از آنها هم در تشکیل وزارت امور خارجه جلب و جذب نشده اند نزدیک به سه ماه هست که منتظر استخدام شان هستند و باید این کار صورت گیرد تا واقعا اصل شایسته سالاری رعایت گردد.

>>>   مقبل آدم که حتاباالفبای دیپلوماسی آشنایی ندارد، این آدم به نوعی دچارجهل مرکب است، یعنی فکرمیکندکه همه چیزرامیداند حتابه جهل خود نیزآگاه نیست، درکنارهمۀ این بی سوادی هاوضعف مدیریت، درمنجلاب فساداخلاقی نیزتاگلوغرق است، ین مردک ... باچندین تن وکلای پارلمان ویک خانمی بنام...

>>>   حرامی تنها بیک چیز خطاتب نمیشود هرکسی که از لقمه حرام پیداشود حرامیست من ازدهن کسی قصه ندترم خودم ار پروانم ونچندان دور از ضرار پدر ضرار درظبط احوالات مخبر وپسرنش مخبر وبرادرش وکیل فعلی بزورمخبری وکیل وروزی برادر وکیلش را بتالویزیون ائردنداز اغاز سخن که اواین جمله را استعمال میکرد تا اخیر عمدتا عمدتا زورنالیتها بسیار استعدادخوب دارند وکسیکه با اومصاحبه میکرد نیز قصدا عمدتا را تکرار بتمسخرکرد ولی ضرار علاوه از اینکه زبان ندارد چشمش غیر حاضر است وسواد معمولی ندارد دروزارت داخله حسابشرا پیداکرده بودند که زنها را به اوپیش کش مینموده بودندوفوری دورتبه میگرفتند وقوماندانهای جاهای پردرامد نیز میشدند واین ترکرا دروزارت خارجه بعض کسا دریافته ولی در وزارت خارجه زنهای بسیار شیک ومقبول را تقدیم وهفته اینده نائب سفیر بود اودرشمالی صد نفر ندارد وپسران کاکا واقاربش قتل مردم را درپروان میکردند وخواجه نبی پسر کاکای او درسر چوک چهاریکار نفر را بموتر زد وازموترخودپایان شد به انمرد محروحچند لغت دیگرهم کوبید وگفت چرا پیش روی موتر خود را انداخته است وازخیراتش چرس تریاک درسرچوک چهاریکار ازادانه بفروش میرسد واین انتخاب کرزی ...بود
جمیل از توتمدره پروان

>>>   اقاي افضلي خوب است كه ضرار حدا اقل بنام شمالي يك كاري كرد داكتر خوش تيب چه كرد ؟ يادت باشد اين همه مليت تاجك گروكان چندتا ...پنجشيري نيستن فكر نكن كه پوشيدن پكول همه را مسعود ميسازد نخير أيطور نيست .در ضمن چرا از اقايان بي سوادي وحضرات وإلا شان پنجشير ياد نمكني كاكا چايدار باشي امر صاحب شهيد حالا مشاور است ولي يكي مثل ضرار احمد با مديريت و تجربه اش بد است .راستي جناب عالي يك اعلان داده بودي در مورد كسي كه از شمالي است اكر أزار دادن با جناب شما تماس گرفته شود ولي خودت را معرفي نكردي كه چي كاره هستي و كدام دستاورد تاريخي جناب شما داريد ؟ ويك توصيه برادر كلان كاري نكن مردم شمالي كسي هستن كه تو را ادم ساختن پس تسخر نكن برو با داكتر شيك پوش لباس سفارش بده .

>>>   هموطنان عزیز درانتخابات گزشته 90 فیصد مردم پروان از تیم داکتر عبدالله حمایت نمودند بخاطریکه مجاهد ومسلمان بود درین ولایتی که مرکز جهاد ومقاومت است تنها دونفر علیه مردم خود مخالفت کردند که یکی ضرار احمد عثمانی بود ودیگری حاجی الماس به این اساس این هادیگر نزد مردم پروان وخویش وقوم هم کدام آبرو وعزتی ندارند وحتی قدرت دیدن به طرف چشم مردم پروان را هم ندارند ودرحقیقت ضرار وحاجی الماس برای مردم پروان مرده اند واین دونفر قدرت واحترام قبلی خودرا بکلی ازدست داده اند کوشش بیجا نکند که مردم پروان ایشان را شناخته اند
شمالی وال

>>>   من یک چیز به جناب رئیس صاحب جمهور میگویم اگر میخواهی که یک دولت قوی داشته باشی وپای حکومت قبلی را تعقیب نکنی باید یک حکومت تخصوصی داشته باشی باید هرکس درمسلک خود کارکنند افاد که از هر رشته فاروغ گردیده باید درهمان وزارت که مرتبط به مسلک اواست باید استخدام شود تاباشد که جوانان ما دررشته خود پیشرفت ودست آوردهای داشته باشد واز طرف دیگر بتواند حکومت را توسعه دهد درحکومت قبلی هرکسی که توانست براساس روابط وشناس هرآنجایکه مقام خوبتر بود آنهاجابجا شدن پس باید آنها در مسلک خود بروند وافراد که درآن مسلک وارد جامعه میشوند باید استخدام شوند مثلا من خودم فاروغ پوهنحی حقوق وعلوم سیاسی از دیپارتمند قضائی وسارنوالی هستم بنابر عدم داشتند روابط وشناس در لوی سارنوالی نتوانستم در ادارات سارنوالی وظیفه بگیرم آمدم در وزارت داخله در دیتابیس وظیفه انجام میدهم پس مسلکم فراموشم شد این بسیار یک جفای بزرگ برای من است چون افراد درادرات سارنوالی راه پیدانمودن که غیر ملکی بودن چون روابط وشناس داشتند پس لطفا دیگر این جفا را درحق جوانان نکنند اگر میخواهند که پیشرفت کنند باید یک حکومت تخصوصی ومسلکی داشته باشیم ودر رابطه به ایجاد اپوزیسون باید گفت که اپوزیسون درحقیقت یک پول بین دولت وملت است به این معنی که هر گاه برود دولت مردان به طرف سهو وخطا آنرا بیدار میسازد که به طرف خطا رفتی باخبر باش که ملت خبرمیشود یعنی اپوزیسون نمیگذارد که دولت به انحراف برود خداره شکور که ما تاهنوز اپوزیسون نداشتم ورنه این دولت را به روسوای میکشانید

>>>   ...به افراد اهل چخین که از چوکی های دولت سوی استقاده مینمایند

>>>   هرکس که خودش ضعیف باشد ادم های ضعیف راهمرای خودش میگرد
محمدخان حیران ازتخار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است