چرا مشاور معاون دوم رییس جمهور استعفا داد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۹    ۱۳۹۳/۹/۲۲ کد خبر: 85482 منبع: پرینت

دلیل استعفا اما هیجکدام از دلایل مطروحه که در استعفا نامه ایشان آمده است نیست، نه تقسیمات قدرت و چوکی بر مبنای جغرافیایی دلیل استعفا است چون خود اسلم جوادی در حلقه تنگ جغرافیا و جاغوری گری گرفتار است و هیجگاه از این حصار تنگ بیرون نرفته و فراتر از جاغوری فکر نکرده است.

نه توجه به مهره های حزبی دلیل شده می تواند چون اکثری از مشاوران استاد دانش بجز قاضی سعادت و حبیبه وهاج و حاجی میرزایی که قبلا نیز مشاور بود سابقه حزبی ندارند و از آنطرف همه کسانی که مشاور مقرر شده اند استاد هستند مانند دکتر امان فصیحی، دکتر فرید خروش، توسلی غرجستانی، استاد سرور جوادی و...

ونه عدم سهیم بودن نیروی تحصیل کرده در پست های اجرایی چون هنوز نسبت مشکلات کلی که در بدنه حکومت موجود است هیج حزبی هم در پست های اجرایی گماریده نشده تا اسلم و همکیشان اش گماریده شود و فکر درسر داشتن وزارت از سوی اسلم دروغ محض است.

ونه هم عدم تعهد استاد دانش به وعده های قبلی چون در میان تحصیل کردگان هزاره آدم متعهد تر و صادق تر از استاد دانش وجود ندارد و افراد معلوم الحال مانند اسلم تعهد، صداقت و اخلاقش برای همه از جمله دانشجویانش اظهر من الشمس است.

دلیل اما جای دیگر است؛
استاد خلیلی با توجه همیشگی که نسبت به علم و نیروی تحصیل کرده دارد روزنامه جامعه باز را بنیان گذاری و بودجه یکساله آنرا با یک قرارداد بسیار روشن و شفاف بدون هیجگونه پیش شرط و توقع به عهده گرفت تا باشد داشته های علمی آنان برای جامعه و مردم موثر باشد اما به محض ختم قرارداد و قطع شدن بودجه جامعه باز از سوی استاد خلیلی اسلم و رفیقان پسر و دخترش در صدد توطئه و فرافگنی بر آمدند.

همه آن موارد که اسلم در استعفا نامه اش مطرح کرده نیست، بلکه ایشان از معاونت محترم ریاست جمهوری استاد دانش تقاضا کرده بوده که جمعی از اعضای فامیل و رفیقان و دوستان پسر و دخترش را استخدام نماید و از استاد دانش جواب منفی دریافت می کند که یک اداره دولتی جای رفیق بازی نیست، صدارت را با دفاتر روزنامه و اطاق های شخصی اشتباه نگیرید، ایشان که برای دوستان دختر و پسرش پاسخگو بوده چون در دوست بازی اسلم زبان زد خاص و عام است ناگزیر مجبور به استعفا شده و استعفا نامه به ظاهر زیبا را تهیه کرده تا خود را به محضر وجدانهای اجتماعی تبرئه شده ببیند.

محمد جوادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دردفتر به گفته شما استاد دانش جز هزاره از کدام قوم دیگر هم مقرر شده است یا از رئیس تا خدمه هزاره اند؟

>>>   کاملا اشتباه فرموده برادر ازجمله انیکه گفتی دانش شخص متعهد است مه تعهد دانش را تاحالا شاهد نبوده ام ای کپ به همه روشن وواضح است

>>>   اسلم جوادی آن شیطانی است که تخم نفاق بین تاجیک ها و هزار ها میکاشت
موصوف همیشه با دامن زدن به حادثه افشار میخواهد از حمایت هزاره ها از داکتر عبدالله و استاد محقق بکاهد.
لطف الرحمن پنجشیری

>>>   جالب است

>>>   جناب نوسنده
عقده هاي دروغين خودرا دراينجا اشكار كردي
مطلب بد تر هم اجود دارد تحرير كني تايپ كردن
مطلب روي صفحه از قلم كرده راحت است
اميدوارم بااينوشتن قلب خوده ارام كرده باشي
( رحيمي)

>>>   اسلم جوادى از ابتدا يك انتخاب نادرست بود. او أصلا در سطح يك مشاور نيست بلكه بيشتر به كودك نپخته ايى ميماند كه هنوز اندر خم كوچه پس كوچه هاى خامى و دلدادگى هاى طفلانه سخت گرفتار است. خوب است كه آقاى دانش در مقررى هاى بعدى اش دقت بخرج دهد.
حسن نو انديش

>>>   این جمله ات را به کل تحصیل گردگان افغانی اهانت می پندارم: "در میان تحصیل کردگان هزاره آدم متعهد تر و صادق تر از استاد دانش وجود ندارد!"
جنابعالی اگر به جوادی مشکل داری، و به دانش ارادت؛ چرا به دیگران اهانت روا می داری؟!
فتاح صبا

>>>   قاعده اصالت الصحة و حمل افعال وکردار مؤمن بر صحت اجازه نمی دهد که به کسی چنین تهمت ها را روا بداریم.

>>>   به ملت جاغوری توهین نکنید ، ملت جاغوری سرتاج هزاره است .
احمد از تبقص

>>>   مذهب این چخین ها را خوب میشناسم

>>>   از نوشته هایت بوی مشکلات شخصی وغرض آلود به مشام میرسد.

>>>   متاسفانه درمیان هزاره هم براساس قومیت است قدرت یادست جاغوری است ویاهزاره ویاه سادات محترم سایرمناطق شیعه نشین چون دره صوف وبلخاب جای درقدرت ندارند دلیلش چیست درحالیکه دردوران جهاد و مقاومت مردان این مناطق بودند که مقاومت می کردند اما امروز به فراموشی سپرده شده اند ویا خود مناطق افراد عرضه دار ندارند.
فرخ فرخبال

>>>   تبصره بالای خلیلی و دانش و جوادی وغیره ازین قماش فروخته شده به طالب و کوچی -وقت ضایع نمودن است.
بهسودی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است