افتتاح ساختمان خوابگاه دخترانه دانشگاه هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۳/۹/۲۰ کد خبر: 85398 منبع: پرینت

ساختمان خوابگاه دخترانه دانشگاه هرات دیروز گشایش یافت.

این ساختمان که با هزینه مجموعی نزدیک به 5 میلیون دالر ساخته شد، از سوی محمد عثمان بابری معاون و سرپرست وزارت عدلیه و اصیل الدین جامی معاون مقام ولایت افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

مسوولان دانشگاه هرات می گویند: این ساختمان در سه منزل ساخته شده است که در یک زمان گنجایش نزدیک به 400 محصل را دارا می باشد.
داکتر عبدالظاهر محتسب زاده رییس دانشگاه هرات در مراسم گشایش این ساختمان گفت: تمام تجهیزات مورد نیاز بود و باش دختران محصل در این خوابگاه تهیه می شود.

از سوی دیگر اصیل الدین جامی معاون مقام ولایت هرات نیز ضمن قدردانی از همکاری منابع تمویل کننده، پیشرفت دانشگاه هرات به سمت معیاری شدن را قابل قدر خواند.

محترم جامی سلام و تمنیات نیک سید فضل الله وحیدی والی هرات را که بدلیل کسالت در این مراسم حضور نیافت را به شرکت کنندگان تقدیم کرد.
از سوی دیگر محمد عثمان بابری سرپرست وزارت تحصیلات عالی نیز پالسی این وزارت را ایجاد فرصت های تحصیلی برای دختران اعلام کرد و اظهارامیدواری نمود تا با گشایش این ساختمان بخش مهمی از مشکلات دختران محصل برطرف شود.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی می گوید: با وجود تمام تلاش های انجام یافته در سیزده سال گذشته درصد حضور دختران در دانشگاه ها رضایت بخش نیست ولی در دانشگاه هرات بالاتر از 40 درصد محصلان، دختر می باشند.

گفته می شود ساختمان اصلی خوابگاه دخترانه دانشگاه در سه منزل که با زیربنای 5 هزار متر مربع ساخته می شود. این ساختمان 93 اتاق دارد که دارای بخش های کامپیوتر، اینترنت، سالون ملاقات ها، سالون غذا خوری، سالون اجتماعات و سرویس های بهداشتی می باشد.

این بار نخست است که محصلان دختر در ولایت هرات صاحب خوابگاه مجهز در یکی از مناطق تفریحی و سر سبز ولایت هرات می شوند.

در حال حاضر نزدیک به هفت هزار محصل دختر در دانشکده های مختلف دانشگاه ولایت هرات سرگرم تحصیل می باشند.

در سراسر کشور 11 خوابگاه دخترانه فعالیت دارد که زمینه بود و باش حدود 20 هزار دانشجو را دارا می باشد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مااز پاکستان مکتب را فارغ کرده ام. من میخوام معلم شوم. تجربه کافی به لسان انگلیسی و کمپیوتر هم دارم.به انتظار خبر شما استم ممنون از شما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است