آزادی لطف الله محسود یک توطئه است
اگر نیروهای آمریکایی این فرد را به پاکستان تحویل داده باشد، نقض قانون اساسی افغانستان است و همچنین نقض مواد پیمان امنیتی و همچنین قراردادی که با ناتو امضا کردیم 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۳/۹/۱۸ کد خبر: 85271 منبع: پرینت

در یک اقدام پرسش برانگیز یکی از رهبران طالبان پاکستانی که در افغانستان زندانی بود به پاکستان سپرده شد. لطف محسود که در سال 2013 میلادی در ولایت لوگر به چنگ نیروهای امنیتی افغانستان افتاد حال به دولت پاکستان سپرده شده است.
رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که سپردن لطف الله محسود به پاکستان کار دولت افغانستان است. اما نیروهای آمریکایی گفته اند که آنها سه زندانی طالبان پاکستانی را به این کشور سپرده اند و حکومت افغانستان در آن نقشی نداشته است.
با توجه به اتهام جدی حمایت پاکستان از طالبان و تروریستان سپردن فرمانده طالبان پاکستانی پرسشهای زیادی را برانگیخته است. شورای عالی صلح می گوید که سپردن لطف الله محسود به پاکستان تاثیری بر روند گفتگوهای صلح افغانستان نخواهد داشت. اما در پشت صحنه ی سپردن فرمانده طالبان پاکستانی چه معامله ای در جریان است و مساله ی صلح افغانستان به کدام سو می رود؟

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: گزارش های ضد و نقیضی در باره لطف الله محسود در رسانه ها داده شده است. بعضی رسانه ها می گویند که این فرد به همراه سه تن دیگر یک ماه قبل در حال خرید اسلحه دستگیر شدند اما این حرف نادرست است چرا که لطف الله محسود سال 2013 در ماه اکتبر در حالی که توسط نیروهای امنیتی افغانستان به کابل انتقال داده می شد تا در یک گفتگوی صلح شرکت کند توسط نیروهای آمریکایی به زور گرفته و زندانی شد. در حال حاضر این چهار نفر رها شده اند.

وی با برداشتی متفاوت تحویل سران طالبان را به پاکستان اینگونه عنوان کرد: مجلس نمایندگان افغانستان به کمیسیون امنیت داخلی وظیفه سپرده اند که بررسی کنند به چه دلیلی لطف الله محسود رها شد. مسوولان امنیتی کشور هم باید در این قسمت پاسخگو باشند. اگر نیروهای آمریکایی این فرد را به پاکستان تحویل داده باشد، نقض قانون اساسی افغانستان است و همچنین نقض مواد پیمان امنیتی و همچنین قراردادی که با ناتو امضا کردیم. گمان می رود که وقتی اشرف غنی به پاکستان رفت مقام های پاکستانی لطیف الله محسود را از وی خواسته اند و رییس جمهور این کار رانکرده وبه همین دلیل ناامنی در افغانستان زیاد شد.

هاشمی افزود: رسانه ها باید آزادی لطف الله محسود را جدی بگیرند. به خصوص کسانی که عزیزان خود را در جنگ ها از دست داده اند. اگر امثال این افراد آزاد شوند جنگ ادامه خواهد داشت. اگر این موضوعات را جدی نگیریم خواهیم دید که اشرف غنی در پشت پرده کارهایی را انجام خواهد داد که حتی رییس اجرایی هم خبر ندارد. ما این موضوع را جدی می گیریم، نمی گذاریم که اشرف غنی در پشت پرده به تنهایی تصمیم بگیرد.

این نماینده مجلس حکومت فعلی را تداوم حکومت قبلی دانسته اظهار داشت: سیاستهای اشرف غنی با اندکی تغییر همان سیاست های حامد کرزی است. حامد کرزی برای صلح چندین بار به پاکستان سفر کرد که در بسیاری از این موارد شورای عالی صلح از این موضوع آگاهی نداشت. در مسایل صلح نه ما با جهان شوخی می کنیم نه جهان با ما شوخی کند. ما سی سال در کشور جنگ داشته ایم. کسانی که در افغانستان جبهه های جنگ را ایجاد کرده اند، امروز کوشش کنند سیاستهایی را بازی کنند که مردم افغانستان دیگر در آن سیاستها تلف نشوند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وکیله صاحب ناحق خود خون جگر نکو این کشوردرطول تاریخ سردمدارانش خاین, وطنفروش و بی وجدان بوده است واین رسوای دراینده نیز ادامه خواهد داشت همین حال خودت خبر داری که وکیلای پارلمان درین شب ها خواب دالر وکلدار را میبیند که چگونه ازکاندید وزیران جدید رشوه بیگیرند ! همین طور نیست !
فریدون ازکابل

>>>   جالب است که قانون شکنان از قانون سخن میزنند.
معلوم می شود وکیله صاحبه هم شاید (چوبکی) کدام کسی یا حلقه ای باشد .

>>>   ایا حکمت فعلی ما مطابق حکم قانون اساسی است؟؟؟ما را تنها گپ رسیده وبس وقتی منافع ما در خطر باشد نه قانون میشناسیم نه پا بند اصول استیم ونه میعار های به ما ارزش دارد.

>>>   جناب وکیل صاحب:
خیانت اول را همان ارگان امنیتی نمود که وی را دستگیر نمود ودرهمان محل یک شاجورمرمی را که سی مرمی میشود بالایش فیر می نمود تا به معامله گذاشته نمی شد شعاردولت مبارزه بافساد اما فساد نابخشودنی را درشروع حکومت خود سردمداران نمودند خلاصه این وطن جورنمی شود چاره چیست.
ظاهر

>>>   امريكا در طو ل سي سال پلان داشت تا به هر گونه كه شود در اين كشور جا داشته باشد و به هدف شوم خود رسيد

>>>   شما دعا كنيد كه امريكا از كشو ر ما مانند روس گم شود
زيرا در قران كه چندين صد سال ذكر شده است كه كفا ردوست
مسلما ن نمي شود

>>>   بااحترامات وهزارسلام.هاشمی صاحب هر گاهی که چنین تحریراتی از جانب اعضای مجلس سنا رامورد مطالعه قرار میدهم خونم از دست بی پروایی های شما در جوش میاید.چرا زیراکه ازهمه چیز شماها خوب خبردارید لطف الله راهیچ یک از باتورخان دستگیر نکرده بودبلکه باکوششهای بی پایان امنیت وشورایی صلح عازم افغانستان شده میخواست در پروسه صلح بابعضیها گپزده سهیم شود بعد از ملاقات مرجع عازم کابل بودندکه دراطراف لوگر توسط امریکاییهای لعنتی به زندانهای مربوط خود بورده واین یک به گرفتن یک امتیاز سیاسی امریکایها تحویل پاکستان دادند.اورهانشده بلکه در جای او انتقال داده شده که مغزشه شستشونموده دوباره علیه پاکستان نی به ضد افغانستان یک تروریست حرفه یی وجانی تربیه کرده اعزام نمایند.که درهمین ارتباط والی لوگر جان خوده از دستداد.افسوس هزار افسوس که به مثل شما انسانهارا در شورای ملی داریم چراکه یک سال قبل موقعیکه دستگیر شده بودیااجبارن از ارگانهای امنیت ماربوده شد من خووهیچگاه یک عضو با احساس مجلس نی صدایشه شنیدم ونی مضمونشه خواندم که به کدام مرجع دادیا فغان کرده باشد.وگفته باشد که چرا یهودیها قانون مارازیر پاکردند.اگر شماها در ان وقت چیزی کرده نتوانسته بودید دروقت امضای قراردادامنیتی را یک پیش شرط میگذاشتید شما خوقراردادراهم چشم پوتکی امضاکردید. صرف اینقدر میگویم که روز اخرت دست ماویخن شماها چراکه شما صرف در غم خود تجارت خود اولاد خودهستید نیدرغم وطن اولاد من خداشماراانصاف بدهد تادرهمچومسایل پیش بین باشید.تا ملت ارگانهای امنیتی ورسانه نزد شما اتهامیت نداشته باشند.وسلام
ازطرف احمد غمگین ازدایکندی.

>>>   خواهرک عزیز از پیمانهای که شما نام میبرید پیمانها بین بادار و.....است چیزیکه بادار بخواهند همان میشود ما عجیب مردم هستیم ازیکطرف کچکول گدایی گرفتیم بده معاش مامورمرا وازطرف دیگر باز اکت مستقل بودن را میکنیم یا این باش ویا انکن که به ازادی ات صدمه نرسد فقط به رهبران تان توصیه کنید که یکدیگر را تحمل کنند وازادی اقتصادی را بدست اورند دیگر مسایل حل شدنی است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است