چگونه کارشناس مسایل سیاسی شویم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۳/۹/۱۸ کد خبر: 85222 منبع: پرینت

کارشناس بودن آن هم در کشوری مانند افغانستان کار چندان سختی نیست، فقط کافی است با چند راهکار ساده به یکی از کارشناسان برجسته کشور تبدیل شوید.

- کوشش کنید در ابتدا رفیقی، دوستی و یا آشنایی در رسانه ها پیدا کنید و به زور هم که شده بروید بعنوان آگاه مسایل سیاسی و بین المللی حرف بزنید.
- در وقت حرف زدن به سوال گرداننده بحث توجه نکنید و تلاش کنید حرف خودتان را به کرسی بنشانید.

- کوشش کنید در جریان حرف زدن رگ های گردن تان را بپندانید، رنگ صورت تان باید سرخ و یا سیاه شود، به یکی از انگشتان تان وظیفه اخطاریه را بدهید و چشمان تان را نیز از برای بینندگان عزیز بکشید.

- وقتی بحث می کنید تلاش کنید چیزهایی را که اصلا از آن آگاه نیستید بگویید، موضوعات پشت پرده ای است که لازم نمی بینم برایتان افشا کنم.
- فرد دیگری که در میزگرد سیاسی اشتراک نموده و عاجز هم است مدام حرف هایش را نقد کنید و بگویید من با حرف دوست عزیزم اصلا موافق نیستم.
- صدایتان را بلند کنید و با مشت به میز بکوبید و بحث تان را با عصبانیت به پیش ببرید و لازم نیست از کسی بترسید.

- در لحظه حرف زدن فکر کنید رییس جمهور یکی از کشورهای ابر قدرت هستید و دیگران را کودک فرض کنید.
- دولت را بی کفایت معرفی کنید. پاکستان را هم دشمن اصلی مردم افغانستان، کشورهای خارجی را هم انتقاد کنید و طالبان را هم بیرحمانه بکوبید. تمام اینها می تواند شما را بیشتر مطرح سازد.

- کوشش کنید به نفع پالسی رسانه مورد نظر حرف بزنید تا صد بار دیگر هم شما را بعنوان کارشناس مسایل سیاسی دعوت کنند.
- کلماتی چون دزد، قاتل ملت، خاین، مفسد، افراطی، جنگ سالار، بی کفایت به آدرس دولت، رهبران و مقام ها خوب می چسپد.
- قبل از رفتن به میزگردهای رسانه ای تمام قهر و غضب تان را روی زن و بچه تان تمرین کنید و وقتی دیدید نتیجه می دهد روی مردم انجام دهید.
- دقت کنید که طوری حرف بزنید که همه فکر کنند شما دلسوزترین فرد جامعه هستید و حتی اگر شده مثل آقای کرزی چند قطره اشک هم بریزید در این مواقع یک عدد پیاز را همیشه در جیب مبارک بگردانید.

- در بعضی از مواقع می توانید از بدماشی های خلیفه رحیمداد و قال و مقال های زن همسایه تان در بحث تلویزیونی نهایت استفاده را ببرید.
- وقتی گرداننده از شما خواهش می کند که وقت شما تمام شد تا پنج دقیقه دیگر به حرف هایتان ادامه دهید و خجالت هم نکشید.
- شما می توانید همزمان با کارشناس مسایل سیاسی، کارشناس عرصه های دیگری همچون اجتماعی، فرهنگی، نظامی، صحی، نسایی ولادی، محیط زیست، اولاد داری، معدن شناسی، مسایل زناشویی و غیره باشید.

- در نتیجه در صورت دریافت یک وظیفه حکومتی دست از انتقاد بکشید و تلاش کنید به رسانه ها مراجعه نکنید و اگر دوباره بیکار شدید می توانید بصورت قوی تر به کارشناسی تان در رسانه ها ادامه دهید.



مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعاً که همین طوراست ! طنزخیلی مزه دارو وخنده داربود .

>>>   وقعاطنزخوبی درموردروشنفکربی فکریعنی بی مفکوره نوشته شده است. درشرایط فعلی الویت منافع اجتماع برمنافع شخصی فراموش بعضی روشنفکران بوده اکثرامبارزه بخاطرچوکی ودالرجریان دارد چندی بعدهمچوصاحبنظران بعنوان افرادنابکاررانده خواهدشدچون اداره اموربامفکوره منافع شخصی دورازامگان است.
قره

>>>   اگر ازین کار شناس در تلویزیون ملی دعوت شد و چند افغانی برایش داده شد و نظرش را راجع به دولت خواست، میتواند نظر های مثبت خود را ارایه کند و اگر از وی سوال شد که چرا در فلان تلویزیون دولت را انتقاد کردی؟در جواب بگوید که همان روز سر مادر اولادها قار بودم، زورم به او نکشید،بناً در تلویزیون مذکور، قار خود را سر دولت خالی کردم.

>>>   اگردر تلویزیون های شمشاد ژوندون کابل دعوت شدید برعلیه ایران صحبت کنید ودر مورد پاکستان سرپوشیده صحبت کنید اگر به تلویزیون های نور فردا نورین دعوت شدید پاکستان را منشا همه بدبختی ها معرفی کنید

>>>   ما مزدور سفارت ارباب استیم. هرچه او بگوید ما تکرار می کنیم. از قدیم گفته اند فرمان دهد هرآنکه نان دهد. اول دالر امریکا بعد مزدوری و وطنفروشی.
تحلیلگر سکولار ملنگ!

>>>   بسیار جالب درد دل مردم بیجاره افغانستان را گفتید

>>>   طنز عالی وزیبا به امید طنزهای هرچه بیشترتان موفق باشید
ثاقب عزیز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است