کشف بزرگ استخبارات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۳/۹/۱۸ کد خبر: 85215 منبع: پرینت

دولت افغانستان مدعی است که لطیف محسود رهبر طالبان پاکستانی را آمریکایی ها به حکومت پاکستان تسلیم کردند و حکومت پاکستان هم می گوید که لطیف محسود را حکومت افغانستان بخاطر اینکه روابط افغانستان و پاکستان بهتر شود به ما تحویل داده اند.

نظیف الله سالارزی سخنگوی ریاست جمهوری بصورت رسمی می گوید که لطیف الله محسود تحت کنترل دولت افغانستان نبوده است و ما تازه تحقیقات می کنیم که ببینیم این لطیف الله محسود چه جانوری بوده است و اگر معلومات مان از روزنامه های پاکستانی تکمیل شد حتما واکنش نشان خواهیم داد و به اطلاع ملت شریف افغانستان بعد از یک تقبیح جانانه می رسانیم.

مقام های دیگر افغانستان نیز می گویند که ما لطیف محسود را در لوگر بعد از چقدر زحمت و عرق ریزی دستگیر کردیم و این آمریکایی های بی همه چیز آمدند و لطیف جان را از ما گرفتند و گفتند خیر ببینید، خانه تان آباد، شما این شخصیت را به ما تسلیم کنید و خودتان هم بروید پشت کار و زندگی تان و نصوارتان را بزنید و بروید به دنیای هپروت. همین شد که لطیف محسود را ارسال کردند به بگرام و از بگرام هم بصورت تحفه روز ولنتاین دادند به پاکستانی ها.

در هر صورت دولت جدید افغانستان هم تلاش دارد تا بداند این لطیف محسود با حکیم الله محسود چه رابطه ای داشته است و چرا حکیم الله محسود با بیت الله محسود رابطه داشت و رابطه هایشان از چه نوع بوده است و اصولا چرا همه شان محسود بوده است مگر تخلص قحطی بوده است که همه شان از یک تخلص استفاده کرده اند؟

کارشناسان نظامی و امنیتی افغانستان نیز پش از تحقیقات گسترده تنها به این کشف بزرگ استخباراتی رسیده اند که هر سه این محسود ها هم ریش داشتند و هم پکول و هم موی درازی که بسیار برایشان مثل بچه های فیلم بالیوود زیبا و جذاب می گفت، بیشتر از این هم لازم نبود در مورد رهبران طالبان پاکستانی تحقیقات کنند چون رهبران طالبان پاکستانی هستند و هر خوب بدی که به پاکستانی ها تعلق داشته باشد، افغانستانی ها حق تحقیق کردن در مورد آن را ندارند و بنابراین خوب نیست که دل آی اس آی و دولت پاکستان شکسته شود و خدای ناخواسته به روند صلح دو کشور آسیب برسد.



مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آیا شما کدام وقت دیده اید که اشرف غنی کدام طالب دیگر را از زندان بگرام و یا کدام زندان دیگر رها کرده باشد، که حالا او بیچاره را متهم میکنید که لطیف الله محسود را رها کرده است؟

>>>   اشتباه از نیرو های امنیتی ما بود, باید این خنزیر را در وقت دستگیری تیرباران میکردند باز نه کسی تسلیمی میداد و نه هم شکایتی میبود. بازهم غفلت از ما شده.

>>>   علاوه بر آزردگی پاکستانی ها این موضوع اگر زیادتر تحقیقات صورت گیرد نکند که وحدت ملی را خدشه دارسازد واگر می خواهند که مو ضوع کاملا افتابی شود ونتیجه مثبت بدست دهد ومردم ازان قانع شوند کمیسیون تعیین کنید تا درینمورد صواب را از ناصواب جداسازد !!!

>>>   طالبان باید ریشه کن بشن تاصلح و ارامش وارد کشورشود حال در هر لباس و جایگاهی

>>>   صد ها طالب از زندان بگرام به همکاری جناب اشرف غنی رهاشدند ودوباره بسف طالب پیوستند جنایت را انجام دادندومیدهند واکنون هم یکتعداد شان که زنده است در سف طالب است وبه جنایات شان ادامه میدهند ودر مورد رهایی بی قیدوشرط زندانیان طالب جناب داکتر غنی برای مردم قندهار در زمان کمپاین انتخاباتی واضح بیان کرده است این محسود پاکستانی که برضد حکومت پاکستان است اگر رهاشده ویا نشده چه تاثیر برای کشور ما دارد کسانیکه بر ضد حکومت ماست ومیجگند نباید بدون تحقیق ومحکمه ومجازات رها شوند .

>>>   حمید هستم از ولايت بهسود ورسوالی مرکز مااز دولت خود افغانستان خواهشمنددانه تقاضا مندم آزادی صلح برقرار باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است