نتایج کنفرانس لندن
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۵    ۱۳۹۳/۹/۱۷ کد خبر: 85187 منبع: پرینت

- یکی از نتایج بزرگ کنفرانس لندن برای افغانستان این بود که باز هم جامعه جهانی افغانستان را مانند سیزده سال پیش حمایت می کند اگر لازم باشد تا 1300 سال دیگر هم حمایت می نمایند، فقط بگذارید هر کاری که دلمان شد، انجام دهند.

- آمریکا هم گفته است ما اجازه نمی دهیم افغانستان لانه تروریزم شود و اگر می خواهند لانه ایجاد کنند باید از ما اجازه بگیرند، حالا ما پیمان امنیتی را امضاء کردیم و هر لانه ای را که دلمان بخواهد از بینش می بریم و افغانستان را هم تنها نمی گذاریم که هر نرّه غولی بیاید افغانستان را تهدید کند.

- انگلیس هم گفت که حضور زنان در کابینه پر رنگ شود تا فساد اداری را از بین ببرند چون زنان آدم های خوبی هستند و هرگز فسادی اداری را بلد نیستند و باید نسل مردان مفسد در کابینه منقرض شود. دولتمردان هم حق ندارند هر کاری که دلشان شد بکنند باید ببینند که دل مردم شان چه می خواهد و در آخر اینکه سربازان ما در افغانستان نمی مانند اما خودمان می مانیم مثلا همان سربازان ما لباس سربازی را می کشند و می شوند خودمان و خودمان هم تا چند سال دیگر افغانستان را تنها نمی گذاریم.

- روسیه هم گفته است این ناتو و ایتلاف و آیساف و چای صاف و غیره تا حالا نتوانستند نیروهای امنیتی افغانستان را آموزش بدهند بعد از این ما ارتش افغانستان را آموزش می دهیم به آمریکا هم می گوییم در مورد آموزش ما مداخله نکند که اصلا از قواره هایشان خوشمان نمی آید.

- ایران همه گفته است که اصلا خارجی ها در افغانستان چی غلطی می کنند بروند گورشان را گم کنند و این امضای پیمان امنیتی طوری نباشد که ما را با خطر مواجه کند در غیر آن موشک های مان اسرایل را نشانه می رود.

- پاکستان از جامعه جهانی خواست که افغانستان و منطقه را تنها نگذارد، منظورشان از منطقه هم خودشان بود ولی خجالت می کشیدند که بگویند ما را تنها نگذارید.

- چین هم گفته است که ما دو میلیارد یوان به افغانستان کمک کنیم تا این امریکایی ها بفهمند کمک کردن یعنی چه؟ به کوری چشم انگلیسی ها هم 500 بورسیه تحصیلی می دهیم به افغانستانی ها، معادن گاز و نفت و ذغال شان را استخراج می کنیم.

- کانادا هم 350 میلیون دالر، قزاقستان 50 میلیون دالر به افغانستان کمک کردند که خانه شان آباد.



مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دو ملیارد یوان سیصد میلیون دالر میشود. امریکا تا حال پنجصد ملیارد دالر در افغانستان،بشمول معاشات و اعاشه و اباطه سربازان شان مصرف کرده اند.

>>>   پاکستان باید فقط ساکت بماند و بیش ازین ... مفت نزند که کشور ما هرچی می کشد ازین دولت...است!!!

>>>   ثـمــر دیگرش برای بعضی اشتراک کنندگان بود که توانستند ازین طریق خواستار پناهندگی شوند خکومت باید یک برنامه طرح ریزی شده برای کاریابی جوانان بسازد طوریکه در سفرها عــــمـــدا تـــعـــدادی را مساویانه از از طرفداران دوتـــیــــم با خـــود بخارج ببرند ودرانجا آنها در خواست پناهندگی بدهند بجای اینکه دربحر وکشتی ها به هلاکت برسند

>>>   اشرف غنی مثل یک عروسک است
آمریکایی هاهر کاری که بخواهند انجام میدهند
اگر باسازی افغانستان هدف امریکا وجامعه جهانی بود پس چراافغانستان
کار های زیربنایی دست ناخوده مانده
دراین سیزده سال یک پروژه زیربنایی در افغانستان ساخته نشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است