اراده حکومت در مبارزه با فساد ستودنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۳/۹/۱۷ کد خبر: 85167 منبع: پرینت

نشست لندن برای افغانستان از مهم ترین نشست ها بود اما متاسفانه رییس جمهور افغانستان به همراه رییس اجرایی و بدون وزیران آینده کشور در آنجا شرکت کرد. به گفته میزبانان این نشست، بدون وزیران افغانستان کنفرانس فضایی سرد داشت. حتی وزیران بعضی کشورها خودشان نیامدند و معاونان خود را به جلسه فرستادند.
توقع جامعه ی بین المللی در ازای کمکهای اقتصادی به افغانستان از بین بردن فساد و حکومتداری خوب در کشور است. حکومت وحدت ملی هم متعهد به این موضوع شده است. این حکومت تا چه حد می تواند رضایت جامعه ی بین المللی برای تداوم کمکها را به دست آورد؟

فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «صد روز در ارگ» گفت: نفس داشتن اراده و داشتن قاطعیت و جدیت از دو رهبر حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد مهم است. بحث روی این است که چقدر این قاطعیت می تواند در کم ساختن فساد یا بالابردن عواید یا سرمایه داخلی افغانستان موثر باشد.

وی با توجه به علاقمندی جامعه جهانی به تعهدات مالی در افغانستان اضافه کرد: امروز جامعه ی بین المللی چندان علاقمند به تعهد مالی نیستند. دلیل آن، این است که آنها فکر می کنند، دولت افغانستان حالا باید قدرت و توانمندی آن را داشته باشد که از عواید داخلی خود سرمایه را بیشتر بسازد.

کوفی فساد مالی را در کشور ریشه ای دانسته افزود: حال باید بررسی کنیم که مبارزه با فساد چقدر کمک به این توقع مردم کرده است که خزانه ما خالی نباشد تا کشور منتظر یک دالر کمک خارجی نماند. بر این اساس تعهد مبارزه با فساد خوب است. اما شیوه ها و راهکارهای آن نیز باید موثر باشد.

این نماینده مجلس اراده حکومت را برای از بین بردن فساد ستودنی دانسته عنوان کرد: در اراده حکومت برای از بین بردن فساد خدشه ای وجود ندارد اما در بخش موثر بودن شیوه های مبارزه، این ارزیابی را بایدانجام دهیم که این شیوه ها چقدر موثر بوده است.

وی اراده جدی نیروهای اجرایی در میان دولت برای مبارزه با فساد ناکافی دانسته گفت: مبارزه با هیچ پدیده ای بدون تیم کاری خوب انجام نمی شود. یک فرد به تنهایی نمی تواند با پدیده ای که به یک طاعون و یا سرطان تبدیل شده است مبارزه کند. حکومت وحدت ملی خواست با پدیده ای بزرگ مبارزه کند، بدون اینکه تیم و ابزار آن وجود داشته باشد. نفس اراده مهم است اما باید برای آن شیوه های موثر اتخاذ کرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من ان وقت مبارزه اراده و تلاش دولت را در برابری فساد وقاچاق موثر می دانم که خانم کوفی را همرای بوجی ها و پاکت های مواد مخدر اش در پلچرخی بینم ... سردار خواجه از درواز فعلادر دوشنبه....

>>>   نخستین کار حکومت ملی باید زدودن خبیث ترین افراد از بدنه حاکمیت باشد. مانند قاچاقچیان در لباس زن و نماینده زن . این قبیل زنان مردم و نظام افغانستان را به فرومایه ترین وجه در هم دریدند و خود امروز مدعی کرسی و چلوه گری هایی از قماش سفید چشمان اند. مردم افغانستان حالا دانسته اند اینگونه خانم ها چون فوزیه کوفی و ده ها خود فروخته دیگر در حاکمیت آینده چا نخواهند داشت.
شهلا رستمی
بدخشان

>>>   این خانم مردم بدخشان را کور قلمداد کرده است؛ برادران وی با آنکه سواد لازمی در معاشرت ندارند از ۱۳ سال به اینسو بر مردم کوف بدخشان جفا روا میدارند و امیدواریم حکومت آینده به موضوع توجه داشته باشد.
کوشانی
بدخشان

>>>   زنده باد کوفی.شهلاجان!اگرخودت بودی چه کارمیکردی؟
عبقری ازتهران.

>>>   خانم کوفی !
شهروندان اراده دولت وحدت ملی را در قضیه کابل بانک بخوبی مشاهده نموده اندوماتا امروز همه اصلاحات راصرف درحرف می شنویم ولی در ساحه عمل به ذره بین هم به چشم نمیخورد.تبلیغات به نفع دولت مردان ممکن تا زمان خیلی کم چسپ داشته باشد بالاخره واهی بودن این تبلیغات ثابت میگردد وطشت رسوائی مبلغین درو غین از بام می افتد.خواهند دید که نه ترافیکی آمر حوزه هفتم شده است،نه مدیر جنائی وآمر حوزه دوم در شرابخواره گی گرفتار گردیده اند ونه هم منسوبین پوسته راه ده سبز که گویا از موتر های خشت اخاذی میکرده است گرفتارگردیده اند وده ها نوع تبلیغات دیگر.
کوهی

>>>   والی صاحب بدخشان! سعی کنید مقداری در شان مقام ولایت بدخشان مکث نماید و آن مقام را مایه سرافګندګی مردم بدخشان قرار ندهید و آبرومندانه صحنه را به خبرګان بدخشان واګذار نماید.
قلب بدخشان فدوی

>>>   خانم کوفی دوست ودلسوز ملت افغانستانی بوده وخواهد بود ولی دشمنان ان با کذب حرف های در مورد این خانم فعال جامعه میگویند هرکسیکه غمخوار مردم وفعال جامعه خود باشد کور دلان دیده انرا ندارند با حرف های نادرست چیزهای غیر واقعی را به ان چسپ میزنند تا سد راه ان واقع گردند خانم کوفی با فروتنی واز خود گذری راهی را که انتخاب کرده تعقیب میکند وایستاده نخواهد شد .

>>>   فکرمیکنم کوفی صاحب کدام چوکی وزارت وعده داده شده باشد که گردن تانرا بسته نموده به ناحق دفاع بی جاه می نمائید ایا رهائی لطیف محسود خود یک فساد نیست ماندن راخیل وال یک فساد نیست وغیره....

>>>   دوست دلسوز جناب دوم از اخیر تنها به وی دوست است دلسوز است ولی به مردم کوف بدخشان حقوق حتی بشری مردم را به آنان قایل نیست چه رسد به دیګران؛ بنابران این خانم باید هرچه عاجلتر صحنه را ترک و به جمع مشاوران امریکایی در قرار ګاه های آنها تشریف ببرند.
فریبا
کابل

>>>   حــــالا کـــه از تصمیم حکومت راضی هستی خودت هم یک تصمیم بگیر ودست ظلم برادران خودرا از سر مردم بدخشان کوتاه بساز تا ما هم بگوئیم اراده وکیله صاحب درین مورد ستودنی است !

>>>   بخاطری ستودنی است، جناب کوفی جان، که برادران قاچاقبر مواد مخدره شما را هیچ نگفته و با موجودیت آنکسیکه شما در انتخابات برایش کمپاین کردید، فکر نمیکنم کسی در آینده هم چیزی بگوید !!!! پس برای برادران قاچاقبر تان تلفون کنید که بیغم مصروف " کار مقدس و وطنپرستانه"!!!!؟؟؟ شان باشد!!!!!
ک.ک. م

>>>   بـــــه (ک.ک. م)
اگر به تنگ نظری قضاوت نکنیم اینکه برادران کوفیه قاچاق میکنند این کار برای ماوشما ومردم چی ضرری دارد؟؟
خوبست ارز خارجی وارد میکنند برای دهقانان پول میدهند وزندگی خودرا میسازند که درکنار آن برای چند نفری هم پول نان بدست می آید !
اما اگر رشوت اختلاس غصب کنند آنزمان خاین گفته میتوانیم وقتی یکی از ادارات ملل متحد برای حکومت کرزی می گوید کشت کوکنار قانونی شود چرا کرزی موافقه نکرد تا منبعد همین کوکنار کار ها قانونی دست بکار می شدند

>>>   نظر یات مردم قابل قدر است و یک والی مردمی که وابسته به مافیا نباشد در ولایت بدخشان ضرور است تا مردم بالای آن اعتماد کنند و سلاح های که در قریه جات ولسوالی ها فراوان است جمع آوری کند و ولایت بدخشان به چند نفر مافیا تقسیم شده که درست نیست .
( بینا )

>>>   خانم کوفی ! اول از خود اصلاحات صورت گیرد وبعد حرف زده شود . 1 - بردرانت یک از فاسد ترین مافیا های بدخشان میباشد . 2- به عوض انجینر محمد الدین (خواهانی ) که یک ریس خوب در ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان بود به عوض آن خاینانه یک عنصر بیسواد خودرا گذاشتی که این عمل یک عمل انسانی نبود . ما هم از آقای رهین وزیر اطلاعت و فرهنگ گله داریم که خودرا پیمال دیگران می سازد .
( بینا )

>>>   خانم کوفی اګر درحقیقت مبارزه با فساد در اولویت حکومت قرارداشته باشد باید اول همرای تو و هدایت الله کوفی حساب کتاب صورت ګیرد دوستانیکه دربالا ابراز نظر فرمودند سقط میکنه به این نقطه که تو در دوران وکیله بودنت به مردم بدخشان کدام خدمت نکردی اګر کردی لطفآ مشت نمونه خروار برایم مثال بیاور هرکس که در فیض اباد بدوباش دارد از خدمات اندک تو در دوره پنج ساله وکلالتت مستفید نشدند صرف خدمت به خود و اشخاصی که به درد شخصی تو خورده و هرلحظه درخدمت تان است کردی بس ! منحیث وکیل بدخشان کدام پروژه عم المنفع به سطح بدخشان از وزارت خانه های مربوطه ګرفته و به بدخشانیان اوردی که نکردی تاریخ در باره تو قضاوت خواهد کرد . به امید روزیکه مردم بدخشان از داشتن چنین وکلا در امان باشد مردم خود از دست وکیل و خویشاوندانش درامان نیست .

>>>   محترمی که بجواب (ک.ک.م.) نوشته اند و پرسیده اند که قاچاق مواد مخدر برای ما و شما و مردم چه ضرر دارد؟؟
لااقل سه ضرر دارد :
ا- افغانستان از دست همین قاچاقبران "ملی" و "بین المللی" به بد نام ترین کشور در جهان تبدیل شده است!!!
2- شمار افغانان معتاد به مواد مخدر به دو ملیون سر زده و روز بروز در حال افزایش است!!!!
3- آیا ضرر رساندن به بشریت گاهی هم خصلت افغانها بوده است؟؟؟!!
و در پایان اینکه این فقط یک گوشه ای از " شهکاریهای" وکیله صاحبه و فامیل محترم شان است!!! از ده ها صفت دیگر شان هیچ پرسان نکنید!!!

>>>   قاجاق و ترافیک مواد مخدر یکی از درامد های فوزیه کوفی است ؛ وی حتی در زیر چادری اش مواد مخدر را در کابل دست فروشی میکند و از این طریق شبکه قاچاق مود مخدر را درکابل زنده نګه میدارد.
ملالی ننګرهار

>>>   عجب دور و دولتی بود و هنوز هم است در چند قرن اخیر ...، بی وجدان ترین و نادانان جاسوس به اقتدار رسیدند، شرم و حیاء را اصلاً نمی شناسند چشم های شان مانند کلوخ و هر از دست شان بیاید میکنند. اگر آنها را به بد ترین حیوانات هم تشبیه کنیم به حق آن حیوانات جفا کرده ایم.
آنقدر که به باداران خود وفا دار استند اگر یک فیصد آن را به خاک و ملت خود وفا دار میبودند شاید فعلاً افغانستان عزیز درین حالت نمیبود.
خانم کوفی یکی از آنهاست و در پارلمان، شورای وزیران، والی ها و دیگر اراکین دولتی اندیوان و از طرف باداران خود برادر خوانده گی دارند.
این جفا ها تا به کی؟ اگر هر بالای ملت آمده از نتیجه ای اعمال خود شان است ولی شما جزای خود را در هر دو دنیا خواهید دید من و همه مسلمانان به همین عقیده استیم که این دو روز مهلت داده شده به شما به خاطر این است که در ظلم و جفا و در نتیجه خرابی آخرت خود بکوشید و در آخر با یهودی ها لعنتی یکجا در درک الاسفل من النار میباشید
یک افغان از کابل

>>>   برادران وخواهران نظریات منفی گرایانه تان درمورد کوفی کاملاً غلط وبی بنیاد میباشد غیرمسووُلانه ابرازنظر عمل انسانیت نیست،محترمه کوفی وکیل وافتخارملت است وموقعیت خود را دربین مردم وملت دارد خصوصاً افتخار
تماماً بدخشی ها است پیروزباشد.
حیدری کشم بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است