انگار ارث پدرشان است که تقسیم می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۱    ۱۳۹۳/۹/۷ کد خبر: 84498 منبع: پرینت

این چگونه حکومتداری است؟ سرانجام به کجا خواهد انجامید؟ مردم بیچاره و سرگردان در میان اینهمه نا امنی و دربدری چکار کنند؟ هیچکسی پاسخگو نیست!

از یکطرف سران فاسد اقتصادی در دولت وحدت ملی و به دستور رییس جمهور در پست های بالای دولتی منصوب می شوند و از طرف دیگر سران امنیتی بجای اینکه بفکر مردم باشند، آخر هفته های خود را در دبی بسر می برند.
با این وضعیت چگونه می توان آینده ای امن و با ثبات را به تصور گرفت؟

افراد نزدیک به جناب رییس جمهور، پدر معنوی مخالفان مسلح را در آغوش می کشد و بدین کارش افتخار می کند و رییس جمهور آنان را به مذاکره و تفاهم دعوت می کند و دقیقا پا جای پای جناب کرزی می گذارد.

از کابینه و انتصاب ها که نگوییم بهتر است! انگار ارث پدرشان است که بین یکدگر تقسیم می کنند.

با تایید پیمان، سفیر و مستشاران آمریکا بخود اجازه می دهند تا در امور انتصاب ها و تصامیم رسما دخالت کرده و دستور صادر کنند، حملات انتحاری بیشتر می شود، غارت و چور چپاول خارجی ها رسمی می گردد، پیشروی پاکستانی ها در داخل خاک کشور ما شدت می یابد، مفسدان اقتصادی بازهم بر چوکی های بلند پولی و مالی کشور تکیه می زنند، رقاصه های بیشتری وارد کابل می شوند و ...

بگذریم !
اینجا نوبت به شما خواننده عزیز است، حرف بزنید...

و من الله التوفیق


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرچه نوشتن و گفتن ما نوشتیم وگفتیم کل وکور حس دید وشنوای ندارند دزدان دور هم جمع شدند تا مردم تصمیم نگیرند وقیام نکنند بسیار مشکل است
امل

>>>   من به اوضاع نسبتا خوشبینم. چون حرکت بسوی دموگراسی باکشورهای همفکران دموگراسی به پیش میتازیم. معمول است هرپدیده نوظهورکندبه مقاومت سردچارمیشوددرعملکردهای بعدی غلبه حصول خواهدشد. مگردرتقسیم میراث پدرکمی تشویش دارم مبادا کهنه مدت بیشتری سدراه جدیدنگردد. درهرصورت مردم دزدوصادق را تجربه کردندحال بااندک حرکت صادقانه بزرگترین موفقیت درراه است.
قره

>>>   بلی برادر ! افغانستان بدست مافیایی جهانی گیرمانده وملت افغان در گرو به سر میبرند ، تغیر حکومتها تغیر به سوی عدالت ،قانونیت و مصؤنیت نیست ، بلکه تغیر مهره ها است، مهره های جدید اهداف ولی نعمتان شان را با بستن پیمانهای ننگین و تسجیل از ورای ارگانهای مزدور ورشوت خور (شوری وسنا ) زمینه سازی و لکه ننگ را برای ابد در پیشانی خویش حک کردند . گله ما از دولت مردان نکتایی پوش وقطیفه دار نیست زیرا این دلقک هاظرفیت شان همین است .
ګله ما از حمامه بسر ها و ریشدارانی است که ریشهایشان مانند چچ آویزان ،شیخ الحدیث رهبران دینی، مذهبی ، پیر وپیشوایان طریقت وجهادی ها که سالها
نسل اندر نسل از مردم افغانستان بنام اسلام استفاده کرده اند ، در موقعکه توافق نامه امنیتی (وطن فروشی) با نماینده کفر جهانی امضا میشد ، 2نفر از ایشان هریک الحاج پروفیسور حضرت صبغت الله مجددی امیرجهادافغانستان و آقای سید احمد گیلانی پیر و مرشد و رهبر جهاداسلامی
در موقع تجاوز روسها در افغانستان ، در بالای سر امضا کنندگان حاضر وناظر بودند .
مطلب را بایک شعر از حافظ شیرازی پایان می دهیم :
خوش بود گر مهک تجربه آید بمیان
تا سیاه روی شود هرکه در او غش باشد

>>>   حکومت فعلی خوب حکومت است اماافسوس دوسره شد موجودیت عبدالله درحکومت فعلی حکومت راخراب وبه سقوط مواجه میسازد.
روشنفکران

>>>   از آن طرف دوستم هر صبح وشام ورزش می کند از تنبل کاپشن شان هم نمیتانه در بیاره
دیگه اینکه ریزه گل قهرمان با گلوله گل گاشت
دیگه اینکه خبر نگار از رییس جمهور سوال میکند شنیدی که ریزه گل گل کاشته
همه مردم افغانستان خوشحال شده اقای رییس جمهور شما چه شما هم خوشال شده
رییس جمهور بنده بعنوان مغز متفکر به مردم سفارش میکنم که فصل کاشتن گل
اول سال ۵ روز بعد از نوروز
جاغوری

>>>   خود کرده را نه درد است ونه درمان اگر بیشتر از سه ملیون بنام جهادی در انطرف سرحد در سالهای جنگ به عوض ویرانی و تباهی به دستور ای اس ای در افغانستان مصروف نمی شدند حال این فرهنگ را نمی داشتیم و خوش و خوشحال زندگی میکردیم .

>>>   بازهم همان دیگ است و همان کاسه ،

>>>   در دونيای ومردم پيشرفته اصلا پسر هيچ علاقه به اين ندارد که توسط پدر به جای برسد اما در يک ملک مثل افغانستان غيرت و همت از بين رفته و مسولين هم از ديمکراسی ريخشند جور کرده اند و شکل ميراث را در چوکيهای دولتی رايج نموده اند. ملک را به بهران ميکشانند و غظب ونفرت را دامن م زنند انقلاب مردمی قهر اميز ر ا که سبب بربادیملک خواهد شد ترويج ميکنند خدا ج خير کند. غنی و عبدالله مسولين درجه اول هستند که به مردم دروغ کفتند که حکومت کاری ميسازند ايا ربانی لازم است که چوکی بگيرد و....و...؟؟؟

>>>   از خود در دوران جهاد و مقاومت شهامت نشان مي داديد شما هم در اين بست ها شامل مي بوديد حالا از اينكه در ان دوران چون موش هاي ترسو در زير لحاف خوابيده بوديد كمونست ها را حمايه ميكرديد حق گپ زدن را ندارند

>>>   سلام
ايگاش می شدبدبختی های مردم را بین خود تقسیم میکردن تامتوجه میشدن که بدبختی چیست اواره گی چیست کرسنه گی وهزاربدبختی دیگر چیست

>>>   تازمانیکه مانند فاروق وردک وسایر جاسوسان چتلستان در پست های بلند افغانستان است مردم در سوگ و در حراسان است .

>>>   ای افسوس همان وقتها همان دولت و همان حکومت دوران شهید داکتر نجیب الله که هرکس به بیگانه جاسوسی میکرد سرش از تنش جدا میشد ، رشوتخوری نبود ، به ناموس کس تعرض نمیشد ، غریب و غنی حقوق مساوی داشتند ، زمین های مردم را کسی غصب نمیکرد ، اردو با یک هدف خاص می جنگید جنگ با پاکستان تروریست پرور ، نطفه انگلیس و مزدور اسرائیل ، حملات تروریستی داخل شهر بسیار کم بود حالا یکتعداد از خونخواران که کابل را غرق خون کردند هزاران انسان را به سو استفاده از نام جهاد کشتند ، وطن را به سی و شش کشور کفری فروختن ...را گسترش دادند ، خانه های مردم را چور کردند ، حتی بالای استخوان های مردم دردمند خانه ساختن و قصر آباد کردند ، طبقه غریب را غریبتر و بیچاره تر ساختن ، و بی عدالتی و ظلم را به اوج رساندند و آخرش نه به دین پاه بند ماندند و نه به وعده های دروغین شان به مردم صرف مردم را ابزار برای سو استفاده بیگانه ها بخاطر جلب منفعت و رسیدن به شهرت و قدرت قرار دادند و غیرت افغانی را در گورستان تاریخ دفن کردند ، بدحجابی و فحشا را گسترش بخشیدند و احتکار و سود را در بازارها ترویج دادن مواد مخدر را افزایش دادند و با هر کفر پیمان مواخات بستند حالا همانها حرفی برای گفتن دارند هم رشوت میخورند ، زور میگند ، غصب میکنند و هم به دهن کس میزنند و میگویند ما محترمیم چون جهاد کردیم هر کار برای ما رواه است و افسوس به کسانی که پیرو راه این ها هستند همانا این پیروان جاهل اند و دروغهای شیرین را به کام میپسندند تا حقایق تلخ .
احمدظاهر کابلی

>>>   بسیاری از افراد حکومت وحدت ملی فاسدان شناخته شده و قاتلان افراد بیگناه هستند آن ها هفتاد و پنج هزار کابلی را کشتند و هزاران تن دیگر را از شهر آبایی شان فراری ساختن و بالای استخوان های آن ها خانه ها و قصرها ساختن شاید ارواح آن شهدای گلگون کفن و کودکان معصوم نمیگذارند این ها به درستی حکومت کنند.
سبحانعلی سبحان

>>>   جواسیس ارگ نمیگذارند وطن پیشرفت کند از یکسو میان دو کاندید بواسطه شیطنت اختلاف می اندازند و از سوی دیگران به کمک استخبارات خارجی دست به حملات تروریستی وحشیانه میزنند.
صفدر

>>>   چه بخواهیم و چه نخوایم رفتیم زیر یوغ امریکا 30 سال جنگ کردیم به نام اسلام به نفع امریکا خود مارا نا بود کردیم دمکراسی میخواهیم امریکا ییا 30 سال اتش جنگ را در داد شوروی را ازفغانستان بیرو کند اصلا هرچه فکر کنید دیکر نمیشود درست کرد عده سر طانی ریش دوانده به مرو سلولها از بین ببرد اشرف غنی سرطان است به افغانستان کار نمیکند به نفع امریکا کار می کند 50 سال دیگر بگذرد اگر اب بهداشتی گیر اوردی سلام بر تو ای هم وطن با چشم امید چقدر ساده پاک بودی چه کارت کرد خوش به حال انهای که رفتن صاقد را با خودشان بردن خدایا اخر عا قبت مار بخیر کن از این منجنیق بگذریم
حکیم پنجشیر

>>>   هنگامیکه کرزی نمیخواست معاهده و پیمان را امضا کند، همه با هم (اعم از جهادی و کمونست) میگفتند که کرزی خاین ملی است و منافع ملت را در نظر ندارد. و از همه مهم تر اینکه داکتر عبداله به صفت یک مجاهد و مجددی به صفت یک پروفیسور جهادی شدید ترین الفاظ را علیه کرزی استعمال کردند تا وی را وادار کنند که پیمان را امضا کند.اما حالا که خود شان بر سر قدرت رسیدند و پیمان را مضا کردند پس مسئولیت بدوش همین مجاهدین بنام است.

>>>   در هیچ شراکت رضایت وجود ندارد وشرکاء قانع نیستند در شراکت وقت زیاد ضایع میشود حاصل کم بدست می اید عمر بهار شراکت همیشه کوتاست هردوشریک درپی تخریب اند نه ترمیم هردو شریک عقب کش میکنند نه به جلو این قانون طبیعت است هرکسی که این حکومت را شراکتی ساخته باماافغان ها صادق نبوده ودر پی ابادی ماهم نیستد.
م.ا.کابل

>>>   من به آینده باور دارم و مطمین هستم که وضعیت اقتصادی اجتماعی و حتی نظامی روز بروز بهتر و خوبتر شده خواهد رفت و دور نخواهد بود که ما شاهد یک افغانستان نسبتآ پیشرفته و مترقی باشیم فقط در هر حالت به جان یک دیگر نیافتید وحدت خودرا حقظ کنید، نیت صاف منزل آسان.
لمپاکی

>>>   سلام :- ماکه فکرمیکنیم دیگر افغانستان به طرف نابودی و قهقرا میرود دیگر طاقت ما تمام شده راهی برای فرار از دست این دژخیمان هم برای ما میسر نیست جز دربار خدا دیگر چاره نیست زندگی بر گردنم باری گرانی بیش نیست -چار باید زیستن نا چار باید زیستن .خداوند متعال دشمنان این سر زمین را با مفسیدین ، خائینین به قهر و غضب خود گرفتار کند انشاالله

>>>   شکریه جان بارکزی خود دست به حمله بالای خود زد تا شهرت کسب کند و پول بدست آرد.
صمیم

>>>   با چند کلمهء از کتاب وحی: "صم بکم عمی فهم لایرجعون". قلم ها از نوشتن فرسوده شدند، گلوها از فریاد خسته شدند چشمها از دیدن لاشه های شهیدان انتحاریها خشک و بی آب شدند، اما افسوس که زمامداران کنونی ما همانند زمامداران گذشته و حتی بد تر ازآنها گنگ، کر و کوراند. پس چه باید کرد؟؟؟؟؟؟؟ آیا خاموش و نظاره گر بود؟؟ و یا دست به اقدام شد؟؟؟

>>>   سلام ! نستا لجیی دوره ی حکومت خود فرو خته نجیب
خادست و قاتل هزا ها افغان بیگناه را نباید خورد نجیب را شهید
گفتن تو هین وتحقیر به انسانیت است شهید کجا و
نجیب وطن فروش و جا سوس کجا ؟ میرسد روزی که ملت
افغا نستان همه رهبران وطن فروش حزب دموکراتیک خلق
و خود فروخته های جهادی را به محکمه عدالت بکشانند .
واما در باره تقسیم قد رت غ وع هر دو بیچاره اند و نا توان
تو لواک کری است و ای اس ای . سیاست مداران دلسوز
کشور باید که چاره جو ی عاجل اتخاذ نما یند .
صفدری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است