ریزه گل شیرزن افغانستانی که خونبها تعیین کرد
ریزه گل، شیرزنی از تبار افغانستان از ولایت فراه به انتقام کشته شدن پسرش توسط طالبان با همکاری دختر و عروسش 25 تن از مخالفان مسلح را به رگبار گلوله می بندد تا به همگان ثبات کند که خواستن توانستن است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۳/۹/۷ کد خبر: 84459 منبع: پرینت

در روزهایی که همه سر و صداها پیرامون طبل توخالی خشونت علیه زنان همزمان با روز جهانی آن در افغانستان به صدا در می آید در گوشه ای از همین سرزمین که بسیاری داعیه دار ظلم و زیان زنان هستند شیرزنی در برابر ظلم واقعی به تنگ آمده و قیام می نماید.

ریزه گل، شیرزنی از تبار افغانستان از ولایت فراه به انتقام کشته شدن پسرش توسط طالبان با همکاری دختر و عروسش 25 تن از مخالفان مسلح را به رگبار گلوله می بندد تا به همگان ثبات کند که خواستن توانستن است و آنچه کشور را به اینجا کشانده نخواستن برخی بوده است نه نتوانستن برخی دیگر.

ظلم حقیقی علیه زنان این سرزمین ظلمی است که ضد دین های غرب و بنیادگرایان افراطی شرق بر زنان روا می دارند؛ غفلت و گمراهی و اسلام امریکایی به همان مراتب دردناک و غیر انسانی است که محدودیت و اجحاف و در بند کشیدن زنان از سوی طالبان.

با این وصف، دم زدن از آزادی حقوق زنان و کشانیدن آنها از کانون گرم خانواده و تکیه گاه مردانشان به خیابان ها و خانه های امن و تزلزل مقام والای مادر و دختر افغانستانی دامی است که از سوی دشمنان اصلی و ظالمان حقیقی علیه جنس دوم گسترانیده شده است.

از این رو، درگیر شدن زنان و مردان در اختلافات جزیی و مرسومی که در سراسر جهان رخ می دهد آنان را از متحد شدن در برابر رخنه های فرهنگی و دینی غرب و طالبان بازداشته است وگرنه هر روزه شاهد و شنونده قیام شیرزنان افغانستانی همچون ریزه گل در به رگبار بستن طالبان بودیم.

چنین مشغولیت های زاید و سوء نیت هایی که از سوی برخی زنان ناآگاه و غافل به حسن نیت تعبیر می شود و آنان را به خوش خدمتی در برابر غرب وا می دارد متضمن پیاده شدن برنامه های درازمدت و چندین ساله خدشه دار کردن کرامت و جایگاه والای زنان افغانستانی است.

ریزه گل یک زن امی و عادی از مردم ملکی در ولایت فراه ثابت کرد و نمایاند که خون بهای هر جوان افغانستانی غیر نظامی مرگ 25 تن زا مخالفان مسلح و تروریستان پنجابی و پشتون تبار پاکستانی است اگر این روند ادامه یابد در کمتر از یک ماه امنیت بر افغانستان سایه می گستراند.

گذشته از اینکه مردم ملکی همواره منفعل و منتظر عملکرد قوای نظامی و پلیس محلی برای مقابله با چنین فجایع ضد انسانی بوده اند؛ نیروهای امنیتی نیز منتظر دستورات گاه شدید و گاه با مدارای ارگ در خصوص طالبان نشسته اند و چنین شده است که این گروهک تروریستی همچنان 20 سال پس از تولد، به حیات خود ادامه می دهد.

در همین راستا، شیرزنی به تنهایی و با کمترین تخصص و تجربه ولی بیشتریت اراده و ایمان درحالی انتقام پسر خود را از طالبان گرفت که خراش سطحی و زخم جزیی بر پوست شکریه بارکزی برای چندین روز سرگرمی مقامات و نیمه تعطیلی وزارات را در پی داشت.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آفرين براين زن غيرت من افغاني اين يك روحيه براي زن هاي أفغانستاني است صد هزا برشما خانواده
سليم ازايران

>>>   کا هش که ریزه گل امریکا ها ی را مر دار می کرد با ز
ما می گفتیم که قهرما ن است

>>>   ناگفته نباید گذاشت که در آن طرف سرحد نیز ریزه گل های زیادی وجود دارد که وابستگان خویش را درین جنگ های سی و پنج ساله، ازدست داده اند.
بناُ جنگ ناخنک!
درین میان هستند کسانی که میگویند: الهی شوری برخیزد که خیر ما در آن باشد.

>>>   کشور ما افغانستان از چندین صد سال است که معرض و میدان بازی بزرگ بین بازی کنان اروپا و اسیا بوده .
امپراطوری برطانیه که سه بار نتوانست تسلط مستقیم را بر مردم ازاد ی پسند افغانستان از طریق نظامی بدست آورد برنامه طویل المدت را بر چید که بگفته یک انگلیس مجرب که با من بگمان نماینده کشور قازاخستان در پارلمان انگلیس چندین سال قبل راجعربه افغانستان معلومات میداد چنبن گفت: افغانستان بمانند سنگ سخت خارا ایت که ما« انگلیسها » بمثل ماسون ها « سنگ تراشان» مجرب و با حوصله صدها سال است که بمشکل توته های کوچک از ان تراش کرده و امید است در صد سال اینده تحت تسلط کامل درآوریم .
بازی بز رگ که به واسطه بازی کن برطانیه و انگلیس از یکطرف هدف روسیه برای رسیدن به اقبانوس هند و از طرف دیگر پایه داری برطانیه در هند برطانوی بود که منجر به تولد پاکستان و استفاده از ان منحیث نوته و پاره کردن منطقه پشتون نشین افغانستان بزرگ و ایجاد امتداد سیاست انگلیس در وجود کشور تصنعی پاکستان بوده است .
فلحاظا این قابل مسخره است که جوانان ما حرف های که توسط بی بی سی جویده شده و بعدآ بدهن جوانان ما انداخته میشوند و مکررآ سوال میشود که چرا پاکستان تحت فشار انگلیس قرار نمیگیرد تا انها ممانعت از تربیه تروریزم مینکمایند .این انگلیس است که حالا بساط تکه کردن نوبتی افغانستان را بر چیده و با استفاده از کنفرانس لندن میخواهدجنجیر را برای امریکا درست کند تا با تکان دادن ان هند ،پاکستان و بلاخره افغانستان و ترکمنستان را تحت تسلط اقتصادی و استثمار که نظیر ان تنها در نایجریا و کشور های افریقا سراغ میشود بر منطقه حاکم سازد.
در یکی از شرگت های در بسته لندن که سه منزل را احتوا میکرد کنفرانس های بین المللی در زمینه
انرژی ،نفت ،برق اتمی و گاز طبیعی مایع شده سازمان دهی میشود . در منزل اول ۱۵ نفر زن و مرد با زبان های مختلف مسول تنظیم هوتل ،ترانسپورت و هوتل داری اشتراک کننده ها بود ند . در منزل دوم ۲۰ نفر دیگر که هذ کدام میر و چوکی منفرد داشتند مسولیت فروش پروگرام کنفرانسها را داشتند و بلاخره منزل سوم که در ان ۱۲ نفر مشغول بودند پرودیوسر کنفرانس ها جدا گانه بود . مشتری های این شرکت که توسط پسر وزیر نفت برطانیه وپنج. شریک ا و که بیست. سال قبل ایجاد شده ریس های بلند پایه و ماموران و انجینران بلند پایه شرکت نفت و گاز و وزارت های انرژی دنیا بودن.
بعد از مدت کار بحیث کارمند مسول فروشات گنفرانس گاز روسیه که باید در دوهرار و چهار میلادی دایر میگردید اهسته اهسته به رمض کار ان ها و برنامه های تفرقه اندار ان ها که موجب فروغلتید دولت ها و مملکت ها میگردید شدم.
به علت اینکه من موضع منصغانه در مقابل پرسش نامه شرگت گاز پروم روسیه گرفتم کنفرانس ماسکو دایر نگردید و من از شرگت اخراج شدم . در نتیجه تاخت وتاز پلان شده شرکت های امریکا ی بر گاز روسیه در دوهزار و سه میلادی ناکام ماند و ریس جمهور پوتین توانست که در نشست المان سرحآ به امریکا ابللاغ گند گه مخالف سیاست یک قطبی امریکا است.
اکنون که حکومت انگلیس یک بار دیگر کوشش دارد تا افغانستلن را تحت تسلط و ساحه نفوذ قرار داده .و خوش خدمتی به کارپراسیون های انرژی غرب نماید . از تمام امکانات بخاطر ذدن تاضیانه محکم بر سر وکله افغان ها از هیچ چال و فریب دریغ نمیکند. ، دست اورد بزرگ انگلیس که از طریق پاکستان به ان نایل امده ایناست که هر نوع انتقاد و مقاومت مردمی حتی اگر بشکل دیموکراتیک هم باشد با تازیانه زدن (بمب گذاری) و قتل مردم بیگناه و ترسانیدن رجال عدالت خواه پارلمان از یک طرف و بدنامی اسلام با تاپه زدن طالب و نفاق بین اقوام مردم افغانستان از طرف دیگر میباشد.
نه تنها این بلکه کشتار طالبان. توسط یک زن که بگفته کارمند افغان بی بی سی دست ساخته دسیسه . ودروغ خود. انها میباشد .
شما یکدفعه به چهره عبداله عبداله دقیق شوید و ببینید چه چال های تحت تاثیر آوردن را غرب بازی میکنند .
وظیفه شیطانی حکومت کامرون این است تا اشرف غنی را تحریک به اینکه او از دانستنی های دراز مدت غرب ونابغه اقتصاد و سرمایهگذاری میدانند و بخاطر اینکه جریان نپاشد جان کری موظف اشتی دادن انها میباشد. این جریان تا زمانی ادامه خواهد داشت تا کادر های دست نشانده دوره بعد اماده گردند.
چطور میتوان حرف ریس صاحب جمهور قبلی کرزی صاحب را عملی کرد که نه سیخ بسوضد ونه کباب در حالیکه تمام دیگدان را به کلنگ های میخواهند بهم ریزن.
چطور میتوان ازادی واستقلال کشور را دوباره اعاده کرد و تبدیل و تغیر مرجع های تقلید که همه از چشمه انگلاساکسون اب میخورند برهانیم ؟.
ایا افغانستان دوست واقعی دارد؟ ویا باید. یکبار دیگر بمانند رجال قدیم بازی بزرگ از خلا و خصومت روسیه وغرب بخاطر اعاده استقلال واقعی ملی ، اردو مستقل و نه نمایشی و ایجاد دوباره جنبش کشور های غیر منسلک پرداخت.
ایا مردم کشور های همجوار ما نمیخوامند بمانند مردم کشور های اروپای بازار مشترک و منافع مشترک اسیای مرکزی داشته باشد؟
انگلیس حد اکثر کوشش خود را کرد تا با دایر نمودن کنفرانس سارک در نیپا ل. که. زاد گاه قشون خاص کوماندو برتانیه (گورکا). هر نوع امکان گرد همای کشور های منطقه را منحرف به جنجال هند و پاکستان سازد.
مهم این است که مکاری های افغانستان با کشور های مشترکالمنافع اسیا اروپا که تحت قیادت روسیه میچرخد خراب نه کند و از ان استفاده اعظمی نه تنهابرای اعاده استقلال خود بلکه کشور های همجوار نماید.

>>>   آفرین به جرئت شیر زن افغان که مارا سر فراز وروسفید ساخت .ما متیقن هستیم که اینبار خود ازخود دفاع میکنیم نه اینکه پیشروی شوهران ،پدروبرادران ما از دست طالبان فروخته شده لت وکوب شدیم وآنها خودشانراا پنهان کردند وگفتند: ازترس جان از رشته داری شما انکار کردیم!!!!!!
من سه بار ازدست طالب لت خورده ام که هیچ گناهی نداشتم ولی همین مردان خانواده مانع ام شدند که خودشان مورد بازخواست قرارنگیرند. ما زنان افغان درهرگوشه وکنار دنیا که هستیم دست روی دست ریزه گل میگذاریم وازخود، ناموس خود ،حیثیت خودودینداری خوددفاع میکنیم تا بنام دینی که نجات دهنده ما است استفاده ای نفع پرستی سیاسی وشخصی نشود. ومن حاضرم مستند سبب لت وکوب طالبان را برایتان بازگو نمایم تا کسانی راکه چشم پت ودور از درد چوب وشلاق قضاوت مینمایند قانع ساخته باشم که طالبان فقط تشنه قدرت هستند نه مدافع ما وشما ودین مقدس ما که بد معرفی اش کردند.
زنده باد زنان مقاوم افغان

>>>   چرا ریاست جمهوری وبخصوص ریس جمهور به این شیر زن افغان که 25 ترورست طالب را راهی جهنم کرده یکبار به ان ملاقات نکرده ومدال شجاعت را برای وی تفویض نکرده است .

>>>   سلام براين شير زن وخواهرقهرمان كه انعده جنايت كاران و مفسدين في الارض را وارد جهنم كرد خواطر جمع باش كه ان مفسدان هيج خوني ندارد انها دشمنان انسانيت و افغان هستن كاري خوبي كردي أفرين بر تو خراهر شجاع..
مولوي نضر محمد پشاور

>>>   از این زنان شجاع یاد بګیرید شما جوانان ومردان و سیاست مداارن بی غیرت به عویض تیلفون دستی تفنګ بدست بګیرید و خود را ازاین بیغرتی و بیشړمی نجات دهید تا چه وقت نان این ملت غریب را میخورید . این ریزه ګل ها و ملا لی ها را در راس جبهه قرار دهید تا مردان از جبهه ګریز نکنید زنده باد ریزه ګل ها وملالی های افغانستان ... به این بی غیرتان و وطن فروشان
بصیر نظری

>>>   از مردان افغان که هیچ خیری نیست.
مردان باید بروند در خانه بشینند و مشغول حفاظت، نگهداری و تربیه بچه ها باشند و زنان بیایند امنیت کشور را به عهده بگیرند.
به نظرم ما نیاز به یک ریس جمهور زن داریم.با احترام
روزبه از اتریش

>>>   زنده و سرفراز باد ریزه گل۰ ...بر هرچه طالب و طالب پرست است۰... بر آن... هائیکه دست های باداران طالبان را با تملق و بیغیرتی میبوسند، و ... بر آن...هائیکه این جنایتکاران و قاتلین فرزندان وطن را تنها مخالفین سیاسی میپندارند و دیگر هیچ فرقی بین خودشان و این مزدوران پنجابی ها نمی بینند۰
آهنگر

>>>   آفرین به شهامت و شجاعت این زن پاک دامن، امیدوارم که دولت در تامین امنیت این زن و خانوادش کوتاهی نکند.
ن. از قم مقدس

>>>   ازدولت مردان اجیرچیزی ساخته نمیشود،مانندسرکارخانم ریزه گل انتقام خون فرزندانتان ربگیرید.
محمدوعبقری ازتهران.

>>>   بچه این زن شجاع را طالبان کشته نه امزیکایی بی سوادی که گفتی کاش بجای طالبان امریکایی می کشت فکر میکنی خیلی نظرجالب نوشتی؟؟؟
علی

>>>   افرین زن باغیرت افغان به تمام جهان نشان دادی که زنهای افغان می تواند از خود دفاع کند
نبی جان از دنمارک

>>>   زنده باد ریزه گل زن قهرمان افغانستان نابود باد طالبان موزدور

>>>   این شیر زن افغان ازینکه 25 تن از دژخمیان (طالبان) قرن 21 را مردار و راهی جهنم نمود، واقعاً قابل ستایش است. از خداوند برایشان موفقیت های بیشتر آرزو میکنیم. ایشان افتخار همه ملت غیور افغانستان هستند.
مبارز

>>>   نظر دهنده دوم هم شاید یکی از انتحاریها باشد که تا هنوز خود منفجر نساخته است.

>>>   شیر مادر حلات افرین بر این شجاعت و غیرتت ای زن با غیرت افغانستان
احمدی از کابل

>>>   بر فرمانده های نیروی امنیتی خجالت باشد که ارزش خون یک مسلمان و شهروند را این قدر پایین اورده است. بله خون بهای زن و طفل بیگناه افغانستان که توسط آمریکایی ها یا طالبان به شهادت می رسند نه 25 طالب بلکه هزاران طالب است. اما متاسفانه آنها ارزش این خود را اینقدر پایین آورده اند که طالبان را به عنوان برادر خطاب کردند.

>>>   آفرین به تو خواهر وبه تومادر گرامی وقهرمان !
میدانیم که از مانند تو مادر ها ، قهرمانانی چون میرویس نیکه، غازی امان الله خان ، وزیر محمد اکبر خان ، میرمسجدی خان و........غیره شیرمردان می آفرینید.
به شما مادرگرامی تشبیح نشود هستند نامردانیکه تا اخیر عمر میخواهند که غلام باشند ودستبوسی دشمنان این کشور را تا اخیر عمر باخود داشته باشند و حلقه غلامی را در گردن بیاویزند وبه فرزندان غیور این کشور مانند فرزند شما توسط دشمنان جام شهادت بنوشانند واین بی وجدانان معلوم الحال جون فاروق وردک ، ذاخیلوال و.....غیره که نام شان نیز در تاریخ ذکر و برای ابد باقی خواهد ماند وای به حال شان. افتخار تاریخ افغانستان مادر گرامی (محترمه ریزه گل) وخانواده اش
نام ملالی را دوباره زنده کردی بااحترام

>>>   آفرین به شیر زن

>>>   درود بر شیر زن افغان که با اراده قوی و غیرت ملی، انتقام خون جوان و جگر گوشه خود را از دشمنان خاک پاک وطن گرفت. این عمل ملی و غرور افغانی، نشاندهنده این است که اگر امر دایر شود بین زنده ماندند با ننگ و عار، مردن شجاعانه و قهرمانانه بهتر است.
برهانی

>>>   خون آدم آن قدر بی قدر و قیمت شده که هرکس به اندازه دلخواه خودش آدم می کشد آن وقت از هرطرف برایش به به و چه چه هم می کنند؟
این همان جاهلیت قرن جدید است که خون را با خون باید شست!
کار طالبان همیشه احمقانه،و ظالمانه بوده و هست؛ اما کار
بی بی گل هم هیچ ارزشی ندارد چون او هم ممکن است چندین بی گناه را کشته باشد.
از طرف دیگر، اگر قرار باشد هرکس خودش بدون در نظر گرفتن قانون و صرفا برای خنک کردن دل خود به انتقام بپردازد پس وظیفه حکومت و نهاد های عدلی قضایی چه می شود؟آیا با این روش مردم افغانستان به آرامش خواهد رسید؟

>>>   افرین به شیرزند افغانی که به زنان کشور های دیگر نشان داد که ماقهرمان استیم
فروتن

>>>   برای نیروهای امنیتی جای شرم است .
مبارز راکتی

>>>   نمیدانم شما را چی خطاب کنم ....چطور شهامت وشجاعت یک مادر ویا یک زن قهرمان را نادیده گرفتی ای آدم...چطور به به وچه چه گفتی شرم است برایت، هرگاه پسر ویا دختر شما را این جنایتکاران نزد چشمانت میکشت از خود چه عکس العمل نشان میدادی ، واقعآ بی همت بودی .ما وتمامآ بنام انسان این مادر را قهرمان قرن حساب میکنیم و افتخار قرن جاری حساب میکنیم وای به حال تو که هنوز هم ... ماندی
جنت گل از وردک

>>>   هر عمل یک عسل العمل دارد . در افغانستان بر علاوه مخالفان بلکه در درون دولت هزاران مفسید وجود دارد که : ریزه گل وزیر داع شود - دخترش وزیر داخله شود و عروس اش ریس امنیت ملی شود .
رستم

>>>   نشود که ریزه گل هم مانند ملالی استوره سازی شده باشد؟؟؟؟؟ملالی ایکه هرگز وجود نداشت و قبیله -یک استوره مانند پته خزانه بیرون نمود/ وحالا که طالب بیفرهنگ آنقدر ذلیل شده و بدنام- میخواهند که درپهلول نام طالبان بیفرهنگ فروخته شده به پاکستان- یک ملالی دیگر بسازند؟؟؟؟؟
این سلاحها را کی برای ریزه گل داده؟؟؟؟؟ ریزه گل درکجا و کیها شعادت میدهند که او 25 طالب بیفرهنگ را کشته است؟؟؟؟؟؟
چرا دولت به همه ای مردمیکه شهادت داده اند- بخصوص در ولایات غیر طالب مانند ولایت کابل و ولایات شمال و غرب و مرکزی - پیشنهاد سلاح گرفتن را علیه طالب بیفرهنگ نمینماید؟؟؟؟آیا اگر کسانی دیگریکه بخواهند درخانه های شان سلاح داشته باشند- و عزیزی را در حملات طالبان بیفرهنگ از دست داده باشند/ سلاح میدهد؟؟؟پس دیگرانیکه ضد طالب بیفرهنگ اند وعزیزی ویا عزیزان خود را ازدست داده اند- بشتابند و سلاح بگیرند.
جوزجانی

>>>   واقعا ننگ باد بر رئیس نارئیس جمهور افغانستان چه در گذشه و چه در حال حاضر به اندازه یک صدم ریزه گل شیرزن فراهی غیرت و همت نداشتند وطن پرستی نداشتند که در مقابل طالبان با یک موضوع روشنی به خاطر خون مردوم مظلوم افغانستان می گرفت.
زنده باد بر شیرزن فراهی بخدا با شنیدن این خبر اشک شوق از چشمانم سرازیرشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است