احسنت بر این نمایندگان مزدور و رشوت خور!
این دقت نظر و تامل دقیق سناتوران مجلس سنا (یا اگر بهتر بگوییم صبر آنها در برابر رشوت های شیرین آمریکایی) بیشتر از 48 ساعت دوام نیاورد و آنها نیز در جلسه ای فوق العاده و البته محرمانه پیمان‌های امنیتی کابل - واشنگتن و ناتو را مورد بحث قرار داده! و با اکثریت آرا آن را تصویب کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۳/۹/۷ کد خبر: 84449 منبع: پرینت

همین سه روز پیش بود که برخی از اعضای مجلس سنا بعد از افتضاحی که نمایندگان پارلمان به جا آوردند، اعلام کردند که پارلمان در تصويب پيمان امنيتي با آمريکا عجله کرده است ولی سنا براي تصويب نهايي اين پيمان امنيتي با دقت نظر کامل و دقيقي کار خواهد کرد.

این دقت نظر و تامل دقیق سناتوران مجلس سنا (یا اگر بهتر بگوییم صبر آنها در برابر رشوت های شیرین آمریکایی) بیشتر از 48 ساعت دوام نیاورد و آنها نیز در جلسه ای فوق العاده و البته محرمانه پیمان‌های امنیتی کابل - واشنگتن و ناتو را مورد بحث قرار داده! و با اکثریت آرا آن را تصویب کردند.

این نشست بعدازظهر روز پنجشنبه به درخواست قانون گذاران به صورت غیر علنی و محرمانه برگزار شد تا کسی از میزان دالرهایی که این بزرگواران دریافت کرده اند، مطلع نشود غافل از اینکه مردم ما به مزدور و رشوت خور بودن دولتمردان و قانون گذاران خود شکی ندارند و الا اکنون اوضاع کشور ما اینگونه نبود.

به هر حال در این جلسه از 72 سناتور حاضر، هفت تن به این پیمان‌ها رای منفی دادند که آن هم برای خالی نبودن عریضه است تا کسی فرداها نگوید مگر می شود کسی مخالف این پیمان های ننگین که سراسر از استعمار است، در دو مجلس نمایندگان و سنا نباشد.

انصاف مطلب هم این است که این بیچارگان در مجلس نمایندگان و سنا از خود اراده و اختیاری ندارند، تنها نامشان وکیل و سناتور است. آن کسی که برای ما قانون می گذارد و تعیین تکلیف می کند و امر و نهی می نماید، در کاخ سفید می باشد. ما 13 سال است که اختیار و اراده ی خود را در اختیار و اراده ی غربی ها آب کردیم تا آنها برای ما تصمیم بگیرند.

دیدگاه اکثر دولتمردان افغانستان این است که " آنکه نان دهد، فرمان دهد"، این عالیجنابان هیچگاه معتقد نبودند که " آنکه دندان دهد، نان دهد". اینها آمریکا را خدای خود می دانند و گمانشان بر این است که اگر آمریکا دست از حمایت افغانستان بردارد، بیچاره خواهیم شد.

هرچند درباره این مقامها و مسوولان صدق مطلب همین است. آنقدر دالرهای شیرین آمریکایی به مزاج دولتمردان افغانستان خوش آمده که واقعا اگر روزی آمریکا از کشور ما برود و این پولهای بادآورده به این عزیزان نرسد، اینها توان درآوردن مایحتاج روزانه زن و بچه ی خود را هم ندارند. چون به پول رشوت خوری عادت کرده اند.

در حالی که مردم ما همیشه در همه ی اعصار تاریخ و در همه کشورهای جهان اثبات کرده اند که مردمی غیور و زحمتکش هستند و هیچگاه منت دیگران را برای لقمه نانی نمی کشند. ولی افسوس که دولتمردان ما به اندازه همین کارگران زحمتکش افغانستانی هم غیرت ندارند.

بگذریم از عواقب این پیمانها که درباره آن بارها سخن گفته شده و تکرار مکررات است. اما خلاصه آنکه براساس این پیمان حدود ۱۰ هزار سرباز آمریکایی و شماری از نیروهای ناتو، پس از سال ٢٠١٤ در افغانستان مهمان هستند تا به غارتها و تجاوزهای غرب ادامه دهند.

همچنین این توافقنامه ها تایید می کند که نیروهای آمریکایی اجازه می‌یابند در کابل، بگرام (در شمال کابل)، مزار شریف مرکز ولایت بلخ در شمال، شهر هرات و شیندند در غرب، قندهار و هلمند در جنوب، گردیز و جلال‎آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق پایگاه نظامی داشته باشند و از هفت فرودگاه استراتژیک بگرام، کابل، قندهار، شیندند، هرات، مزار شریف و شوراب هلمند و نیز پنج بندرگاه زمینی تورخم، اسپین بولدک، تورغندی، حیرتان و شیرخان، به عنوان محلات رسمی ورودی و خروجی استفاده کنند.

این توافقنامه تا سال ۲۰۲۴ میلادی اعتبار دارد و پس از آن هم در صورت توافق دو کشور قابل تمدید است که مصونیت قضایی سربازان آمریکایی از دیگر موارد جنجال برانگیر این پیمان است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آنهایی که رای مخالف دادند و یا احتجاج کردند و از مجلس برآمدند، مثل خانم بلقیس و دیگران نیز رول خود را درین تیاتر بازی میکنند. آنها نیز حق بازی کردن تیاتر خود را میگیرند.
زیرا در یک دولت دموکراسی تقلبی،باید اپوزیسیون تقلبی نیز وجود داشته باشد.
زیرا در غیر این صورت مردم خواهند گفت که: این چه نوع دموکراسی است که هیچ اپوزیسیون نیست و هیچ رای مخالف نیست.
در دفعه بعدی ژورنالستان، دست این مخالفان را روی قرآن بگذارند و بگویند که آیا شما مخالف اصلی هستید و یا تقلبی؟
هرچند کسانی که به خاطر قدرت و ثروت خود را در چوکی های بلند جابجا کردند، فکر نمیکنم که به دین و قرآن و دیگر چیز ها عقیده داشته باشند. این عوام الناس بی خبر از دنیای علم است که به دین عقیده دارند. علمای حقیقی و قدرت پرستان و پول پرستان، هیچ گاهی به دین عقیده ندارند. با وجودی که علما و قدرت پرستان و پول پرستان در جامعه،ایدیولوژی مختلف و جایگاه جداگانه دارند.

>>>   باید گفت بر ای نما یند ه گان مجلس در زما نیکه کا بینه
را برای رهی اعتما د نزد شما ارسا ل شد با ید شما از
دقت کا مل کار بگرید طو ر مسا ل اگر ما ۳۴ ولا یت داریم
باید از هر ولایت یک نفر وزیر را رهی بد هد نه
زما ن سا بق که از یک ولایت که ما نند یک ولسو الی
هم نفو س ند ارد به تعد اد چند ین وزیر بو د این
همه مسو لیت شما نما یند گان است

>>>   هر کدام از این ها را امریکا چند ین هزار دالر داد تا رهی
اعتما ددهند

>>>   مبلغ را وکیل ها از امریکا می گرد مگر مردم غریب گشته می شود

>>>   کشور ما افغانستان از چندین صد سال است که معرض و میدان بازی بزرگ بین بازی کنان اروپا و اسیا بوده .
امپراطوری برطانیه که سه بار نتوانست تسلط مستقیم را بر مردم ازاد ی پسند افغانستان از طریق نظامی بدست آورد برنامه طویل المدت را بر چید که بگفته یک انگلیس مجرب که با من بگمان نماینده کشور قازاخستان در پارلمان انگلیس چندین سال قبل راجعربه افغانستان معلومات میداد چنبن گفت: افغانستان بمانند سنگ سخت خارا ایت که ما« انگلیسها » بمثل ماسون ها « سنگ تراشان» مجرب و با حوصله صدها سال است که بمشکل توته های کوچک از ان تراش کرده و امید است در صد سال اینده تحت تسلط کامل درآوریم .
بازی بز رگ که به واسطه بازی کن برطانیه و انگلیس از یکطرف هدف روسیه برای رسیدن به اقبانوس هند و از طرف دیگر پایه داری برطانیه در هند برطانوی بود که منجر به تولد پاکستان و استفاده از ان منحیث نوته و پاره کردن منطقه پشتون نشین افغانستان بزرگ و ایجاد امتداد سیاست انگلیس در وجود کشور تصنعی پاکستان بوده است .
فلحاظا این قابل مسخره است که جوانان ما حرف های که توسط بی بی سی جویده شده و بعدآ بدهن جوانان ما انداخته میشوند و مکررآ سوال میشود که چرا پاکستان تحت فشار انگلیس قرار نمیگیرد تا انها ممانعت از تربیه تروریزم مینکمایند .این انگلیس است که حالا بساط تکه کردن نوبتی افغانستان را بر چیده و با استفاده از کنفرانس لندن میخواهدجنجیر را برای امریکا درست کند تا با تکان دادن ان هند ،پاکستان و بلاخره افغانستان و ترکمنستان را تحت تسلط اقتصادی و استثمار که نظیر ان تنها در نایجریا و کشور های افریقا سراغ میشود بر منطقه حاکم سازد.
در یکی از شرگت های در بسته لندن که سه منزل را احتوا میکرد کنفرانس های بین المللی در زمینه
انرژی ،نفت ،برق اتمی و گاز طبیعی مایع شده سازمان دهی میشود . در منزل اول ۱۵ نفر زن و مرد با زبان های مختلف مسول تنظیم هوتل ،ترانسپورت و هوتل داری اشتراک کننده ها بود ند . در منزل دوم ۲۰ نفر دیگر که هذ کدام میر و چوکی منفرد داشتند مسولیت فروش پروگرام کنفرانسها را داشتند و بلاخره منزل سوم که در ان ۱۲ نفر مشغول بودند پرودیوسر کنفرانس ها جدا گانه بود . مشتری های این شرکت که توسط پسر وزیر نفت برطانیه وپنج. شریک ا و که بیست. سال قبل ایجاد شده ریس های بلند پایه و ماموران و انجینران بلند پایه شرکت نفت و گاز و وزارت های انرژی دنیا بودن.
بعد از مدت کار بحیث کارمند مسول فروشات گنفرانس گاز روسیه که باید در دوهرار و چهار میلادی دایر میگردید اهسته اهسته به رمض کار ان ها و برنامه های تفرقه اندار ان ها که موجب فروغلتید دولت ها و مملکت ها میگردید شدم.
به علت اینکه من موضع منصغانه در مقابل پرسش نامه شرگت گاز پروم روسیه گرفتم کنفرانس ماسکو دایر نگردید و من از شرگت اخراج شدم . در نتیجه تاخت وتاز پلان شده شرکت های امریکا ی بر گاز روسیه در دوهزار و سه میلادی ناکام ماند و ریس جمهور پوتین توانست که در نشست المان سرحآ به امریکا ابللاغ گند گه مخالف سیاست یک قطبی امریکا است.
اکنون که حکومت انگلیس یک بار دیگر کوشش دارد تا افغانستلن را تحت تسلط و ساحه نفوذ قرار داده .و خوش خدمتی به کارپراسیون های انرژی غرب نماید . از تمام امکانات بخاطر ذدن تاضیانه محکم بر سر وکله افغان ها از هیچ چال و فریب دریغ نمیکند. ، دست اورد بزرگ انگلیس که از طریق پاکستان به ان نایل امده ایناست که هر نوع انتقاد و مقاومت مردمی حتی اگر بشکل دیموکراتیک هم باشد با تازیانه زدن (بمب گذاری) و قتل مردم بیگناه و ترسانیدن رجال عدالت خواه پارلمان از یک طرف و بدنامی اسلام با تاپه زدن طالب و نفاق بین اقوام مردم افغانستان از طرف دیگر میباشد.
نه تنها این بلکه کشتار طالبان. توسط یک زن که بگفته کارمند افغان بی بی سی دست ساخته دسیسه . ودروغ خود. انها میباشد .
شما یکدفعه به چهره عبداله عبداله دقیق شوید و ببینید چه چال های تحت تاثیر آوردن را غرب بازی میکنند .
وظیفه شیطانی حکومت کامرون این است تا اشرف غنی را تحریک به اینکه او از دانستنی های دراز مدت غرب ونابغه اقتصاد و سرمایهگذاری میدانند و بخاطر اینکه جریان نپاشد جان کری موظف اشتی دادن انها میباشد. این جریان تا زمانی ادامه خواهد داشت تا کادر های دست نشانده دوره بعد اماده گردند.
چطور میتوان حرف ریس صاحب جمهور قبلی کرزی صاحب را عملی کرد که نه سیخ بسوضد ونه کباب در حالیکه تمام دیگدان را به کلنگ های میخواهند بهم ریزن.
چطور میتوان ازادی واستقلال کشور را دوباره اعاده کرد و تبدیل و تغیر مرجع های تقلید که همه از چشمه انگلاساکسون اب میخورند برهانیم ؟.
ایا افغانستان دوست واقعی دارد؟ ویا باید. یکبار دیگر بمانند رجال قدیم بازی بزرگ از خلا و خصومت روسیه وغرب بخاطر اعاده استقلال واقعی ملی ، اردو مستقل و نه نمایشی و ایجاد دوباره جنبش کشور های غیر منسلک پرداخت.
ایا مردم کشور های همجوار ما نمیخوامند بمانند مردم کشور های اروپای بازار مشترک و منافع مشترک اسیای مرکزی داشته باشد؟
انگلیس حد اکثر کوشش خود را کرد تا با دایر نمودن کنفرانس سارک در نیپا ل. که. زاد گاه قشون خاص کوماندو برتانیه (گورکا). هر نوع امکان گرد همای کشور های منطقه را منحرف به جنجال هند و پاکستان سازد.
مهم این است که مکاری های افغانستان با کشور های مشترکالمنافع اسیا اروپا که تحت قیادت روسیه میچرخد خراب نه کند و از ان استفاده اعظمی نه تنهابرای اعاده استقلال خود بلکه کشور های همجوار نماید.ذ

>>>   هزار افسوس

>>>   مزدوران چتلستان خوب قوله بکشید زیرا دیگر ای اس ای نمیتواند که در خاک ما ازادانه دست درازی کند وغلامان شان زیر نام طالب تروروانتحار وانفجار را انجام دهند وبه همین ترتیب مزدوری طالبان به پایان میرسد ومردم ما از ظلم شرارت پیشگان چون طالب به یاری ونصرت خداوند نجات می یابند به گفته بزرگان ما زمستان میرودوروسیاهی به ذغال می ماند .

>>>   بیائید بر یک اصل عمده نظر اجمالی داشته باشیم اگر طالبان ... پیهم جنایت وکشتار نمی آفریدند وفریاد مردم به سطح جهان رسانه ئی نمیشد ملت ستم کش ما به حمایه جامعه جهانی در راس امریکا نیازی نمیداشت امروز پلید منشان خون آشام طالب وطالبانی چه فجایع نیست که همه روزه ازدسان پلشت شان سرنزده وخانواده هارا به ماتم نه نشانده اندوبه تائید این موافقت نامه پیمان امنیتی ضرورت مبرم احساس نمیگردید هستند تعدادی ازیاوه سرایان بی سنجش مشکل همه گانی را نادیده گرفته این موافقت نامه را معامله یافروش میپندارند در حالیکه چنین نیست معامله سیاسی رازمانی درک می کردند که غنی را باتقلب آشکار رئیس جمهور برگذیدندورولا مسیحی بانون اول کاخ نشین ارگ کشور مسلمان شدکه هیچ ملا ومشایخی کوچکترین براشفته گی از خود نشان ندادند
مرزی

>>>   زمانيكه طالب برسر قدرت بودند وطن هيج مشكلي نداشت همه جا امن مستطب بود ولي همين امريكاي خونخوار و....كشوررا بخاك وخون كشيد وحكومت طرفدار خودرا حاكم كرد وبدبختي اغاز كرديد.

>>>   شما اگر می خواستید تصویب هم کنید برخی ازمواد آنهاراتعدیل واصلاح می کردید.بابرخی که بشدت استقلال کشوروفسادومافیاراسبب می شد مخالفت می نمودید.هیچ یک ازبندهای آن رابررسی ناکرده رای دادید.
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است