اطرافیان رییس جمهور مشکل دارند
در کشور بازی های خطرناک مافیایی و استخباراتی صورت می گیرد و انتقاد کمی بر آن می شود چرا که هر کس تلاش می کند طوری حرف بزند که مقام خود را از دست ندهد 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۹    ۱۳۹۳/۹/۶ کد خبر: 84448 منبع: پرینت

عدم معرفی کابینه ی جدید دغدغه هایی را در میان افکار عمومی داخلی و بین المللی به بار آورده است و هرچند به گونه ای صریح دراین باب هیچ مقام افغانی سخن نگفته است. اما از قراین برمی آید که پهلوهای تاریک درمیان رده های بلند حکومت تا اینک وجود دارد که مباحث روی آن با جدیت دوام دارد. رییس جمهور غنی با شماری از رهبران افغانستان در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد و از آنها در جهات مختلف صلح از جمله کابینه ی افغانستان مشورت گرفت. از طرفی هیات رهبری افغانستان دیداری با هیاتی که از آمریکا وارد افغانستان شده اند، داشت. باز هم این موضوع مطرح شد که ریاست اجرایی افغانستان نگرانی نشان می دهد که اگر در نشست لندن شماری از اعضای کابینه معرفی نشوند، اثرات منفی بر روی روابط با جامعه ی جهانی خواهد داشت.

فتانه گیلانی رییس انجمن زنان افغانستان در برنامه «100 روز در ارگ» گفت: این دیدار می تواند مانند یکی از دیدارهای حامد کرزی باشد و یا ادامه ی سیاست های وی باشد. در دوره ی قبل مردم از این دیدارهای رییس جمهور با رهبران افغانستان خیری ندیدند. این رهبران به خود و خانواده ی خود فکر می کنند و به این می اندیشند که در این دیدار جایگاه خود را در کرسی های قدرت محکم کنند.

وی عنوان کرد: چهار روز به پایان کار وزرای سرپرست مانده و خبری از کابینه ی جدید نیست. نا امنی و بی ثباتی زیاد شده، قیمت ها بالا رفته و بیکاری افزایش یافته است. این وضعیت برخلاف وعده هایی بود که رهبران حکومت وحدت ملی در زمان انتخابات داده بودند.

این فعال مدنی افزود: اشرف غنی باید هر چه زودتر کابینه ی خود را با چهره هایی جدید معرفی می کرد، بعد از آن به سفرهای خارجی خود می رفت. در حالیکه کشور در این وضعیت بغرنج قرار دارد آن را ترک می کند و به سفرهای خارجی می رود. رییس جمهور در آغاز شعار می داد که فقر را ریشه کن می کنم، با تروریزم مبارزه می کنم، این چگونه تغییر و چگونه مبارزه کردنی است که مردم هر روز کشته می شوند. این چهره هایی که من در حکومت می بینم، چهره هایی نیست که بتوانند با فقر،مواد مخدر و یا تروزیم مبارزه کنند، برخی از این افراد خودشان در این فسادها دست دارند چگونه برعلیه خودشان مبارزه کنند. کسانی که در چهارطرف رییس جمهور هستند همه کسانی هستند که در دوره ی قبل فسادهای بسیاری کردند و رییس جمهور با کمال تاسف بازهم از آنها استفاده می کند.

رییس انجمن زنان افغانستان گفت: در کشوربازی های خطرناک مافیایی و استخباراتی صورت می گیرد و انتقاد کمی بر آن می شود چرا که هر کس تلاش می کند طوری حرف بزند که مقام خودرا از دست ندهد. انتقاد بر حکومت زودهنگام نیست. دو ماه از آغاز آن می گذرد.

وی در پایان گفت: کابینه باید هر چه زودتر معرفی شود، تاخیر این امر سبب نا امنی ها شده، هر روز شمار زیادی از کودک و جوان کشته می شوند و هیچ کس پاسخگوی این وضعیت نیست. رهبران حکومت باید از قبل افرادی را برای کابینه انتخاب می کردند و حال با هم توافق می کردند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قرار داد امنیتی بینی خمیری است که ایلات متحده بر اشغال افغانستان که به شکل فریب بزرگ مردم خود و جهانیان که از تراژیدی ۱۱ سپتمبر شروع گردید. تمام بهانه تروریزم را خود بنگاه های سیاسی غرب و اشتخبارات ظالم جهانی بشمول ک ج ب و سیا ای چیده و بکمک تبلیغات رادیو هاو تلویزون ها غرب از یک طرف و از طرف دیگر شستسو مغزی با مجهز با اسلحه های انتروپولوژی و روانشناسی که تمام پناهندگان، و مها جرین و اطفال ان ها را در غرب هدف قرار داده پروسه پلان شده است که ملت های آزاد میلمان را مرحله به مرحله به کام استعمار غربی سیاه مبکشاند. ولادبمیر پوتین ریس جمهور روسبه به جواب یک تن از استراک کننده گان کنفرانس مسکو که بخاطر مساعی عملکرد اقتصادی ممالک منافع مشترک دایر گردیده بود چنین گفت: تحریم های اقتصادی غرب به دلیل توهین له روسبه وضع نشده بلکه هدف غرب محار کردن و تسلط بر کسور وهناور روسیه است و این هیچ وقت در تاریخ نبوده و نخواهد بود.
ملت رنجیده ما ،مردم داخلو خارج ، حتی سران کشور همه هدف این پالیسی ها اغوا گرانه استبم . تمام اخبار خارجه غیبت و جنگ اندازی با همیابه ها است ،خبر ها دوسنان تاریخی ما هند و روسبه در انزوا از ما قرار داده میشود . ما باید هوشیار باشیم و از یاد نبربم که کشور های مانند لبنان هم گول امریکا را خورده بود وچه بحال انها امد و هنوز چه خواهد امد . طرز زندگی مصرفی و دیسکوی غرب بدرد کشور مانمیخورد .به مردم باید زمبن ها داده سود تا مجبور به فروش خلطه های پلاستیک در سهر نشوند .

>>>   یاهو!
اگر نام مستعاری بر این حکومت بگذاریم ، نامی بهتر از گرګ ومیش نخواهیم یافت .
گرگان حکومت سابقه که متشکل از جهادیها و کمونستها
می باشند ، در طول 13 از حامد کرزی وامریکا جزیه گرفتند.
وهم چنان در این حکومت آنها هستند که حرف اول را میزنند ، بار بار اخطار های آنها بگوش داخلی ها وخارجی ها رسیده که عدم جوابگویی طرف مقابل جرءت آنها را چندبرابرساخته است .
مهار این گرګان ، شیر می طلبد ، با تاسف که اشرف غنی
بیش از یک میش در مقابل گرګان نیست .
کابینه آینده نیز از آن گرگان است . نیازی

>>>   فتانه جان گیلانی!
فکر میکنی که کابینه معلوم شد، افغانستان گل و گل زار میشود؟
مصاحبه حنیف اتمر را نشنیدی که هنگامی که از مجلس سنا می بر آمد گفت:
ً قرار داد امنیتی مانع حملات تروریستی در افغانستان نمیشود، بلکه قرار داد امنیتی بخاطر تعلیم وتجهیز نیرو های امنیتی است.
بناًبا گذشت هر روز که تعلیم و تجهیز نیرو های امنیتی زیاد میشود، حملات تروریستی نیز زیاد میشود!!!
از نگاه علم ریاضی این را بنام( تناسب مستقیم ) میگویند که شما میتوانید در یک گراف آن را ترسیم کنید و یا در یک جدول آن را نشان دهید.

>>>   فتانه جان گیلانی سلام برشما وهمه دوستان تقدیم میدارم:خیلی دقیق از فساد صحبت نموده اید ولی جانب دارانه ،فسادرا ترویج نمودید،درانتخابات از فساد حمایت نمودید.ودرننگرهار به صدهاهزار جریب زمین را شهرت غصب وبه فوش رسانید.دیگران را متهم به فساد میکنید.

>>>   تو مشکل نداری که همه فامیلت در اسلام آباد زندگی دارد... ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است