خود را برای جنگ با پاکستان آماده سازید
قطعا اگر رفتار مرموز پاکستان به جنگ علنی مبدل شود به نفع مردم افغانستان خواهد بود، زیرا در آن صورت مقاومت و مسیر آن مشخص می‌شود. صلح با آنانی که قوانین افغانستان را نمی‌پذیرند و به آدم کشی ادامه می‌دهند ظلم در حق مردم است و مجازات آن‌ها باعث عبرت دیگران خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۶    ۱۳۹۳/۹/۶ کد خبر: 84446 منبع: پرینت

پس از تشکیل حکومت وحدت ملی، ناامنی و به خاک و خون کشیده شدن مردم افغانستان توسط شبه نظامیانی که مقرشان در خاک پاکستان می باشد، بیشتر از گذشته شده است که آخرینش حمله انتحاری پکتیکا بود که در آن مزدوران پاکستان قریب به 120 نفر از هموطنان ما را کشته و زخمی کردند.

این نشان می دهد که سفر جناب محمد اشرف‌غنی به اسلام‌آباد نتیجه خوبی در پی نداشته و حملات اخیر بیانگر این است که نظامیان پاکستانی رفتار صادقانه‌ای با افغانستان نداشته و نخواهند داشت.

مسوولین اطلاعاتی افغانستان باید دوست و دشمن را بشناسند، زیرا تجربه دو دهه اخیر نشان می دهد که مشکل مردم و دولت ما، فقط دولت اسلام‌آباد و سازمان استخبارات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) است.

مقامات دولت جدید کابل باید بدانند که اگر گفتگو با مسوولین پاکستانی به نفع مردم افغانستان است، ادامه دهند اما اگر اینچنین نیست این موضوع گفتگوهای بی فایده را پایان دهند.

قطعا اگر رفتار مرموز پاکستان به جنگ علنی مبدل شود به نفع مردم افغانستان خواهد بود، زیرا در آن صورت مقاومت و مسیر آن مشخص می‌شود. صلح با آنانی که قوانین افغانستان را نمی‌پذیرند و به آدم کشی ادامه می‌دهند ظلم در حق مردم است و مجازات آن‌ها باعث عبرت دیگران خواهد شد.

ملت ما در برابر حملات نظامیان پاکستانی مقاومت می‌کنند، اما حکومت جناب اشرف غنی هم باید خط‌ مشی خود را تغییر دهد و طالبان را مخالفین سیاسی خطاب نکند، زیرا آنان و اربابان آن‌ها دشمنان قسم خورده مردم افغانستان هستند.

دیدگاه کارشناسان مسایل سیاسی این است که مقامات پاکستان از بدو تاسیس، عمق استراتژیکی را تعقیب کردند و همیشه درصدد این بودند که افغانستانی فقیر، ضعیف و زیر حمایت پاکستان وجود داشته باشد.

همان طور که در گذشته وقتی حزب خلق و پرچم نتوانست کشور را اداره کند روس ها وارد خاک افغانستان شدند، پاکستان هم توسط جنگ های نیابتی طالبان نتوانست در افغانستان حاکمیت کند بنابراین درصدد حمله ی آشکار به کشور ما شده است. حمله های اخیر پاکستان نیز علیه طالبان پاکستانی بوده و طالبان افغانستانی در پاکستان حفاظت شده و به کشور ما صادر می شوند.

حکومت افغانستان طی این 13 سال با سیاست های مقطعی که در قبال پاکستان اتخاذ کرد زمینه ساز جرات گرفتن پاکستان علیه کشور شد. ما فرصت های بسیار خوبی را در این سال ها از دست دادیم. افغانستان بنا بر ضعف سیاسی و دیپلوماتیکی که داشت نتوانست از موقعیت طلایی خود استفاده کرده و پاکستان را سر جای خود بنشاند.

متاسفانه حلقه ها و گروه هایی در گرد رییس جمهوری، در سطح رییس جمهوری و مشاوران و مقام های بلندمرتبه ی ارگ کابل هستند که وابسته به استخبارات و آی اس آی پاکستان می باشند که در این جنایات پاکستانیها سهیم اند.

به هر حال در طول تاریخ ثابت شده که پاکستانی ها دشمن دیرینه ی مردم افغانستان هستند زیرا این کشور همواره با عناد، خصم و دشمنی با ما رفتار کرده است که امیدواریم در حکومت جناب هرچه زودتر این قضیه حل و فصل گردد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رار داد امنیتی بینی خمیری است که ایلات متحده بر اشغال افغانستان که به شکل فریب بزرگ مردم خود و جهانیان که از تراژیدی ۱۱ سپتمبر شروع گردید. تمام بهانه تروریزم را خود بنگاه های سیاسی غرب و اشتخبارات ظالم جهانی بشمول ک ج ب و سیا ای چیده و بکمک تبلیغات رادیو هاو تلویزون ها غرب از یک طرف و از طرف دیگر شستسو مغزی با مجهز با اسلحه های انتروپولوژی و روانشناسی که تمام پناهندگان، و مها جرین و اطفال ان ها را در غرب هدف قرار داده پروسه پلان شده است که ملت های آزاد میلمان را مرحله به مرحله به کام استعمار غربی سیاه مبکشاند. ولادبمیر پوتین ریس جمهور روسبه به جواب یک تن از استراک کننده گان کنفرانس مسکو که بخاطر مساعی عملکرد اقتصادی ممالک منافع مشترک دایر گردیده بود چنین گفت: تحریم های اقتصادی غرب به دلیل توهین له روسبه وضع نشده بلکه هدف غرب محار کردن و تسلط بر کسور وهناور روسیه است و این هیچ وقت در تاریخ نبوده و نخواهد بود.
ملت رنجیده ما ،مردم داخلو خارج ، حتی سران کشور همه هدف این پالیسی ها اغوا گرانه استبم . تمام اخبار خارجه غیبت و جنگ اندازی با همیابه ها است ،خبر ها دوسنان تاریخی ما هند و روسبه در انزوا از ما قرار داده میشود . ما باید هوشیار باشیم و از یاد نبربم که کشور های مانند لبنان هم گول امریکا را خورده بود وچه بحال انها امد و هنوز چه خواهد امد . طرز زندگی مصرفی و دیسکوی غرب بدرد کشور مانمیخورد .به مردم باید زمبن ها داده سود تا مجبور به فروش خلطه های پلاستیک در سهر نشوند .

>>>   اگر چنین شود برادران اوغان ما مانند فاروق وردک چهت پاکستان را خواهند گرفت چون چندین سال آب و نمک شان را خورده اند. من در یک موسسه کارمیکنم که پاکستانی ها با ما هستند عده زیاد از برادران اوغان ما چنان چاپلوسی شانرا میکنند که گوی همه چیزشان پاکستانی ها هستند.

>>>   هر دیده کی عبرت نگیرد کور است
هر شهد لزت نبخشد شور
است
ان تکیه تغیر نخورد کفن
است
ان خانه تبدیل نگردد گور
است

>>>   به جز يك حمله بر ق اسا عليه حكومت پاكستان هيچ راه ديگر براي اميد ها باقي نمانده .
حكومت افغانستان بايد حتمي يك حمله بر ق اسا ويك فرا خواني ملي را عليه پاكستان اغاز كند كه انشا الله در ظرف يك هفته تا رود اتك مردم افغانسان دست خالي اين منطقه را از تسلط پاكستان به دست خود خواهند گرفت مردم پر خشم افغانستان اين منطقه را فتح خواهند كرد انشالله رحمان .. در غير ان پاكستان هيچ وقت حرف راست را نمي گويند وكار خوب براي افغانستان نمي كنند .

>>>   زیاد مردم را به جنگ تشویق نکن که جنگ راه حل نیست .

>>>   من حاضرم تا دراين جنگ مقدس در خط اول اشتراك نمايم و افتخارهم دارم
لايق

>>>   راه دیگری برای مردم مانمانده

>>>   به عو ض اینکه بگو ید که اماده گی بر ای کفر در جنگ بگریم که ما و شما را در طو ل سی سا لهمه بد بختی ها را اورده است شما جنگ را با کشور مسلما ن می کو ید
من نمی دانم که دالر شما را بی خی از مسلما نی کشیده است اگر همه کا رها از طریق امریکا می شو د

>>>   خود را برای جنگ با پاکستان آماده سازید!
این حرف را در سال های پنجاه و یا شصت میلادی، جمال ناصر رییس جمهور وقت مصر گفته بود و این را نیز اضافه کرده بود که من چای صبح را در تل ابیب خواهم خورد.
نتیجه آن شد که او نه تنهاچای صبح را در تل ابیب نخورد،بلکه موشه دایان با یک چشم کور خود، نان چاشت را در شبه جزیره سینا، که خاک مصر بود خورد.
به کدام زور؟ به قدام قوا؟
فکر میکنید که بر ضد پاکستان جهاد میکنید و تمام دنیا شما را کمک خواهند کرد؟
با کله شخی هیچ کاری را پیش برده نمیتوانید. خیال پلو نزنید.

>>>   اگر آمریکا نباشد طالبان در عرض یک هفته تمام افغانستان را خواهند گرفت دوستم هم یا مردار میشود ویا به ترکیه فرار میکند

>>>   ...در مدت پنج سال صرف چهاراسیاب را شیرتان نگرفت. با پاکستان چطور میجنگید ان شیر مردانی دیگر هستند که این کار را خواهد کرد. اگر نمیدانید.
چند سال پیش حادثه طورخم را بیاد بیاورید.

>>>   بـــــه (به عو ض اینکه بگو ید که اماده گی بر ای کفر در جنگ بگریم )
این دوست هنوز در خواب خرگوش است آیا افغانستان مسلمان نیست که پاکستان سی سال است دران آتش را شعله ور ساخته است ؟ پیامبرخدا گفته بود کسیکه همسایه اش از او متضررشود از ما نیست آیا افغانستان چقدراز پاکستات متضرر شده نمیدانید؟ علاوه براین کدام عمل پاکستان از اسلام است؟بهتر است خکومت به تعداد پنجصد راکت اسکاد از روسیه خریداری وتوسطآن بالای پاکستان حمله نماید وقتی افغانستان ویران است باشد که پاکستان هم ویرانشود

>>>   اولتراز همه سلام به همنظران.ثانیا میایم به اصل مطلب برادران نظریات همه رامرورکرده خواهان تحریر چند سطرمیشوم.برادران باتاسف هرشخص جداگانه وبه محتوای گوناگون ابراز نظر بدون اسم وادرس نمودند.جمال ناصر واقعادر اقدام نظامیش ناکام شد اما شاید علت ناکامیش راهم معلومات داشته باشی که کدام جنرال نظامیش به مصر وهمه مسلمانان دنیا خیانت کرد میگذارم اسمش را شمادریافت کنید.واینرا هم به یاد داری که بعد از شهادت جمال عبدالناصر ریس جمهور به قدرت رسید که همه مشاورین خارجی را که از هر جابودند در ظرف سه روزازمصر خارج کرد.میایم به این که افغانها خیال پلو نمیزنندبلکه در عملا نشان میدهند.به تاریخ غبار ،وتاریخ میر محمد امین فرهنگ مراجعه کن تا برایت معلوم شودکه درباره جنگ اول وجنگ دوم انگلیس چه را برایت یادمیدهد ایاپدران مارا کدام دولت لعنتی کمک میکرد نخیر امیرشیرعلی خان یک سرمدار ویک سالار بزرگ قیم رفته ولی بزرگترین اشتباهش وغلطیش این بود که زور وتوان مردم دلیر وازاده وطن خود اعتبار نداشت ملت خوده به جاگذاشت به طزف مزار شریف برای گدایی از روس رفت عینن مثل حال دیگ افغانستان بی سرپوش ماند چاره نداشتند جز پسر بزرگ اش یعقوب خان را از زندان هرات رها وبه تخت پاچاهی نشاندند ولی در مرور زمان معلوم شد که او هم غلام حلقه به گوش انگلیس مثل کرزی، اشرف غنی،وعبدالله برامد. تا که بعد از چند سال کم عبدالرحمن خان اور یک خودخواه وادم از بخارا شتافت وخودرا پاچای افغانستان اعلان کرد.به تاریخ مراجعه کن که چطور مجاهدینه زجر کش کرد و بعداغلام همین قسم بعدا غلام برامد هم ماننداین لعنتی نادر دو برادرش غلام انگلیس برامدند.این قسم دوره های سرملت بارها تکرار شده وفعلا هم معلوم نیست که سر انگلیس از یخن کدام رهبر خواهد برامد.اگر کله شخی نشود.به کله سستی سر تسلیم به پاکستان انگلیس پاین بیاندازیم .یک برادر دیگه چه ساده لوسانه که همرای دولت مسلمان جهاد میکنید.امریگا روس انگلیس،غیر از ان هم دولت های کافرند از انها گله نمیشود ولی دولت مسلمان غیر کشتار جمعی مردمان بی گناه در مسجدشهر میمنه،مسجد ولایت لوگر ، مسجد ولسوالی خوگیانی جلال اباد چرا برادران مسلمان مارا می کوشند بهتر اش که اعلان جنگ شود تا سر خوده فدای این وطن غریب خود بسازیم .مانباید ترسو باشیم بلکه پشتیبان وپسر ریزه گل مادر شویم .اگر مطالعه ندارید نزد مجاهدین که تا هنوز زنده هستند بروید وبشنوید که ایا اولا که مقابل روس قد عالم کردندچه قسم توپ طیاره یا بم داشتن ،هیچ چیز نداشتن صرف اراده اهنین افغانی داشتند.
از طرف احمد غمگین از کابل.

>>>   برادر ها زیاد لاف نزنید که شرم است۰ قدرت نظامی ما کجا و از پاکستان کجا۰

>>>   جنگ راهی حل نیست مردم افغانستان باید حس وطن دوستی داشته باشد .قوم وقوم گرایی را از بین ببرد فقط وفقط بنام افغان در این کشور زندگی کنید وقتی ما افغانها یک اتفاق داشته ومنافع ملی نسبت به منافع شخصی بشتر ترجع بدهم هچ پاکستانی در این کشور بلد نست که ماین گذاری وانتحاری کند

>>>   جنگ باپاکستان باموجودیت جاسوسانش دررده های بلند حکومتی امکان ندارد. کشور ما مردهای را ضرورت دارد درصف قوای نظامی که فقط وفقط برنامه های جاسوس کشی را طرح واول وجود خود راازلوح وجود این مکروب ها (جاسوس )پاک کند بعداً پاکستان زن کی است . دالخور های بی غیرت توان ندارند که دربرابر جنگ آزموده های تاریخ دوام بیاورند . کسانیکه توازن نظامی را بهانه میگیرند ومیگویند که چرکستان قوت بیشتر دارد بداندکه روس ها هم قوت به مراتب بیشتر ازین...هاداشت اما شهامت وغیرت چیز دیگری است که افغانها به جهان ثابت ساخته است.

>>>   من شک دارم که دولت پاکستان مستقيماً حامی خشونت در افغانستان باشه. به نظرم گروه های افراطی در پاکستان به حدی قدرت دارند که دولت هيچ حاکميتی روی کشورش نداره دقيقاً شبيه به افغانستان. بنابراين به جای متهم کردن دولت و ملت پاکستان بهتر است مستقيماً خشونت را محکوم کنيم! شايد زمانی برای مقابله با شوروی و سرنگونی دولت مجاهدين، پاکستان حامی گروه های افراطی بود ولی الان زورش بهشون نميرسه!
علی(ايرانی)

>>>   افغانستان یک کشورمجاهدیست که جهاددرمقابل دشمن کردومیکندبرادران اول بگویید که این انتحاری وانفجار چطورازپاکستان به کشورمامیآیدبایدنظام را اصلاتجهیزکنیم بایدمرزهای خودقوی ترکنیم مثلل دری که بازباشدیاخانه که درش بازباشد میتونه ... وغیره داخل شوه مرزهم مثل آن دربازاست
بنده رحیمی ازایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است