دیدار فرمانده مرکزی ارتش آمریکا با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۴    ۱۳۹۳/۹/۶ کد خبر: 84436 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان، لویید آستن فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا٬ جنرال کمبل فرمانده قوای ناتو در افغانستان٬ و آقای مکنلی معاون سفیر آمریکا را به حضور پذیرفت.

رییس اجرایی کشور از تلاش های دولت آمریکا در تامین ثبات و امنیت و بهبود زندگی مردم قدردانی نمود و پیشرفت ها در مورد ایجاد کابینه و کارکرد حکومت وحدت ملی در این نشست به بحث و بررسی گرفته شد.

مبارزه با فساد اداری حکومتداری خوب و آوردن اصلاحات اساسی از مسایلی بودند که رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان به آن پرداخت و حکومت گذشته را فاقد دید روشن و اراده قاطع در برخورد با قضایای حکومتداری٬ به ویژه مبارزه با فساد اداری دانست و تصریح کرد که پیام های منفی حکومت قبلی پیامدهای منفی بر کشور در سطح بین المللی داشت اما اکنون پیام روشن است و وضعیت بهتر شده است.

رییس اجرایی کشور در ادامه صحبت هایش افزود: صلح با مخالفان مسلح باید از موضع قدرت صورت گیرد نه از روی ناچاری و تضرع. این روند باید به صورت شفاف انجام یابد و تمام جریان های موجود در حکومت وحدت ملی و مردم افغانستان از چگونگی این گفتگوها با خبر باشند.

رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان همچنان هشدار داد که هیچ حرکتی باید باعث تقویت طالبان نگردد به خصوص تجربه تلخ رهایی زندانیان طالبان که دوباره به میدان های جنگ بر گشتند نباید در افغانستان تکرار شود.

جنرال آستن در صحبت هایش تشکیل حکومت وحدت ملی را تبریک گفت و افزود: تشکیل کابینه در شرایط کنونی و در مقابله با مشکلات متعددی که دولت و مردم افغانستان با آن روبرو هستند از اولویت های حکومت افغانستان است. وی همچنان نقش موثر و اقدام خردمندانه رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان را در پایان دادن به بحران و ایجاد حکومت وحدت ملی ستود و تلاش های رهبران برای بهبود وضعیت در عرصه های مختلف را امیدوار کننده ارزیابی نمود.

آقای آستن با بیان این مطلب که اظهارات و عملکرد های مشترک رییس اجرایی و رییس جمهور امیدوار کننده است خواهان تداوم همکاری های بیشتر میان آمریکا و قوای مسلح افغانستان با ظرفیت بالا و با نظر داشت ضرورت گردید و وعده داد که کشورش عملکرد ارتش افغانستان را رضایت بخش می داند و آماده است با قوای مسلح کشور در عرصه های مختلف همکاری نماید.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است