جنرال دوستم، شخصیت نظامی است یا سیاسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۳/۹/۶ کد خبر: 84404 منبع: پرینت

مصاحه جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، صرف نظراز نظریات اش درباره کابینه آینده افغانستان بیشتر مهارت های نظامی اش در برابر طالبان اهمیت دارد.

جنرال دوستم وظیفه و نقش اساسی خود را به عنوان وزیر دفاع افغانستان بهتر می توانست یا می تواند ایفا نماید. او به عنوان دشمن طالبان در سال 2001 میلادی در جنگ دشت لیلی و قلعه جنگی مهارت خود را نشان داد و صدها نفر از دشمنان مردم افغانستان (طالبان) را از بین برد. جنرال دوستم در سه دهه اخیر فقط به عنوان نظامی وارد معرکه شده و به ندرت سیاسی عمل کرده است.

طالبان نه تها از جنرال دوستم هراس دارند بلکه از نام اش نیز می ترسند، چون می دانند که اگر جنرال دوستم بخواهد از هیچ وسیله ای برای بین بردن و یا ضعیف نمودن طالبان دریغ نکرده است و نخواهد کرد. جناب دوستم بیا مانند یک نظامی وارد مبارزه جدی علیه دشمنان مردم افغانستاان شو، تو دشمن را بهتر از همه می شناسی.

حالا که حامد کرزی و اطرافیان اش نخواستند و یا نتوانستند با دشمنان مردم افغانستان مبارزه کنند، تو به عنوان مسوول یک قوم ستم دیده حالا که از چنین قدرتی برخوردار هستی تلاش کن دشمنان مردم افغانستان را از بین ببری یا به شدت تضعیف شان کنی و نامی از خود در تاریخ کشور بجا بگذاری.

جنرال دوستم بارها به حامد کرزی گفته بود، به من اجازه بده تا با 2 هزار افراد خود، فرش طالبان را جمع کنم که این اجازه به او داده نشد ولی حالا جناب دوستم به عنوان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و با داشتن نزدیک به 350 هزار ارتش و پولیس ابتکار عمل را به دست گرفته است.

مردم افغانستان را از شر طالبان نجات ده!


منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یگانه ادمی که سیاسی نیست وحرفهایش از دلش بیرون میاید جنرال صاحب امرکند طالب که هیچ اربابهای طالب رابه خاک مینشانیم من ازبک نیستم ولی ازاراده بزرگ جنرال بزرگ خشم می اید طالبان هم میدانند که جنرال صاحب اراده کند جایی حتی برای مخفی شدن هم نمتوانند پیدا کنند زنده باد جنرال بالیاقت ما
رحمانی ایران

>>>   اگررهبری دولت رابنام متخصص تفکیک کنیم درجهان کسی وجودنداردکه درعین زمان انجنیر, داکترطب, نویسنده, بلاخره جامع الکمالات باشدچون بالعموم دولت ازطرف تیم متخصص وکاردان پیش برده میشودرهبر خلاصه سیاست رابازگویی میکند. اینکه نویسنده محترم جنرال را موثر امنیت دانسته بدون شک شاید اکثریت افغانستان نیزهمچونتیجه گیری داشته باشدولی دوستم فعلا مصروف کارمعینی است مگردوستم درزمان گذشته و حال خودش سوپرمین نبوده بلکه هرکاری رابایاران خودانجام میدادافرادنظامی درصف این مردهمچوعبدالروف بیگی یامردان متخصص مشابه متجرب قبلی درکشوربسیاراست. اگرواقعاتفکردموکراسی راتاییدداشته باشدچنین نیروسالهاست کادرومتخصص تربیه کرده ازینکه دزدان بزرگ چوکیدارشدنددموکرات عقب ماند. درصورتی دولت شفافیت و امنیت بخواهد ذخیره معنوی فراوان داریم بجای دوستم یاران دوستم هم عین دوستم است.
قره

>>>   دوستم شخصیت نیست؛ بلکه ضعف خبره ګی و دانش سیاسی مردم دوستم را بر فرق سر مردم بالا کرده است ؛ هر باریکه مردم از دوستم یاد میکنند، ایشان احساس ناراحتی میکنند که شخصی به این نادانی سیاسی بر ایشان حاکمیت میکند و مردم چشم بسته از وی اطاعت میکنند.
راضیه
کندز

>>>   ...جنرال دوستم که با هیچ قوم و ملت دشمنی ندارد هر از گاهی بنام های چون قاتل طالبان و یا جنایت کار جنگی معرفی مینمائید، اگر ارزوی نجات دارید و از طالبان نفرت دارید جناب عالی درینمورد پیشقدم شوید و نام خود را ثبت تاریخ کنید ایا شما علاقمند قهرمانی نیستید و ایا قوم و قبیلهء تانرا از شر طالبان نجات نمیدهید والی مردانگی شما در چیست، در عوض تحریک کردن دوستم خود تان دست به کار شوید و همیشه در عقب جبهه ناستید این جوانمردی نیست، تا کی قوم مورد تنفر شما ازبکها قربانی بدهند و شما در بستر ناز عیش و نوش کنید و به چوکی های بلند تکیه بزنید. زهی باین اتش نفسی تان.من به جنرال صاحب دوستم توصیه میکنم تا منبعد به تحریکات مغرضانهء برادر ناخوانده اش بازی نخورد و قوم خود را تباه نسازد همین قدر بس است.

>>>   جنرال دوستم نه شخصیت نظامی و نه شخصیت سیاسی است. او یک شخصیت ادبی است که آثار بزرگی از ادبیات نوین را با گفتار های تنز آمیز خویش ، در جامعه ما به ارمغان آورده است که باعث غنا مندی عرصه های مختلف ادبی و کلتوری جامعه ما گردیده است.منجمله در یکی از بیانات غنامند شان در مورد خوبترین روز زندگی شان چنین فرمودند:همی که رییس جمهور غنی ده کابل نیست و مه رییس جمهور استم، اینه می خوبترین روز زندگی مه است.

>>>   آقای منجم زاده جنرال دوستم اوتو هم پخته نه فرار سرا سیمه اش به ازبکستان و ترکیه چطور زود فراموش کردین

>>>   آقای منجم زاده، دوستم گفته بود با بیست هزار نفر فرش طالب را جمع می کنم، نه با 2 هزار.
شهروند..

>>>   بدبختی از انجا شروع شده که یک ملیشه راجنرال نام نهاد کردند کدام تعلیمات نظامی دارد که شخصیت نظامی باشد
او در زمان کمونست ها یک گروه اوباش ازبک را دورخود جمع و زمانی به یک جبهه موظف میشد به گروه خود میگفت مالش از شما جانش بکیرید و از ان سبب است که انرا گیلم جمع یاد میکنند و خودش یک کار گر در تفحصات جوزجان بود و در خانه خدایقل شبانه دستشوی مهمانان را میکرد و از همان چور و جپاول امروز ملیارد در است و این قدرت را همه میدانند که از راه تقلب نصیب شدند .
کریم جوزجانی

>>>   برادران گرامی چنگیز خان هم باسواد و خبره نبود اما یک نابغه جنگ و سیاست بود با همان بی سوادی خود چندین قزن بر تمام دنیا حکومت کرد جنرال هم این نبوغ را از اجدادخود به ارث برده است اما این نبوغ این جنرال نه برای پیش بردن معاونت ریاست جمهوری آن هم اشرف غنی که یک شخص مالیخولیای و ضعیف است بلکه نبوغ این جنرال در ساحه نبرد است گفتند کار به اهل کار اما افسوس
ندهد کارمند رای ارزنده
به فرومایه کارهای خطیر
بوریاباف گرچه بافندست
نبرندش به کار گای حریر
حسن غمکش ترکیه

>>>   ﺳﻠﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻳﻚ ﺿﺮﺏ ﺍﻟﻤﺜﻞ ﻗﺪﻳﻤﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻴﻜﻪ ﺧﺮﺑﻪ نمك ﭼه ﻣﻴﻔﻬﻤﻪ ﺩﻭﺳﺘﻢ را ﭼه ﺳﻴﺎﺳﺖ .
m.ahmadi

>>>   رحمانی جان اینقدر خودرا فدای دوستم نکن باز فکر غلط نکنه چون سواد نداره ..امید وارم برادر عزیز ناراحت نشی چون مردم ما در زمان ملیشه بودنش زجرهای زیادی دیده اند امید وارم از مردم بی دفاعت در برابر ظالمین دفاع کنی نه این که پشتی بان انها باشی .برادر عزیز ان برادران وخواهران ما که در زمان جنگ تمام این ظالم ها از الف تا ی به ناحق به شهادت رسیدن امید شان همین است که اعمال تمام این ظالمین را تقبی نمایم نه اینکه اینهارا قهرمان بسازیم .
افغان بیچاره

>>>   اول در مورد دوستم باید بعرض برسد که نظر بدیگر دولتمردان یک اندازه مردی دارد و کمی هم خرابات است نباشه اکه جان است
دوم خدمت منجم زاده صاحب بعرض برسد که سرپرست ولایت هرات را بغیر ت آورده نتوانستید و حالا میخواهید که دوستم را بغیر ت بیاورید هههههه

>>>   من به نام جنرال صاحب دوستم نه تنها افتخار ميكنم بلكه به شخصيت و بزركواري او احترام خاصي دارم و بزركترين جيزي كه از او اموختم صداقت، خودكذري، غيرت، جوانمردي كه در برابر قوامكرا ها، كرسي خواهان قدرت و ثروت و فريب كاران و ظالمان وطن به بسيار متانت و خستكي نا بذير ايستادكي كرد من باور به غيرت و شهامت دوستم و يارانش دارم زيرا اينها بودند كه هر بار در ميدان جنك به وطن بيروزي اوردند، اما افسوس كه قدر او را كسي ندانست و با نيرنك هاي مختلف او را فريب دادند اميدوارم كه جنرال صاحب بعد از أين دوست و دشمن را تفكيك كند و با ادم هاي معامله كَر محتاطانه عمل كند.

>>>   هر کسی که مردوم افغانستان را از شر طالب نجات دهد ارزش دارد بلکه لیاقت رهبری افغا نستان را دارد تنها چزی که خیلی اهمیت دارد امنیت است ومبا ریزه کردن با دشمنان مردوم افغا نستان است وتنها کسی این جرئت را دارد ودر گذشته ثابت کرده در حقیقت جنرالدوستم قهرمان است که با یدتمام مردوم افغانستان تحت فرمان دوستم برای نا بودی دوشمنانی مردوم افغانستان حرکت کند که طالبان جنایت کار از کشور برون رود وعقلا وشرعا برای همه واجب است درین مسئله امنیت امنیت امنیت
احسان مهاجر

>>>   دوستم نه سیاستمدار است نه نظامی، او یک گلیم جم است.
گلیم جم به معنی که چور و چپاول که در آنصورت سیاست و تکتیک نظامی چپاولی به درد میخورد که دوستم از او برخوردار است.
گفتار دوستم: نباشه او بچاه گوش کنین نی! مه مپت جنرال نه شدم، زحمت کشیدم و گلم جم کردم و باز مشور شدم و نام سپات شمال را کمایی کردم...
بچه حاجی پوچک

>>>   عجیب انسانهای کم فکر!آیا امریکا باناتو و150 هزار عسکر هزار هاطیاره وتانګ نتوانست فرش طالب راجمع کند این دوستم... چی طور میتواند باچند ملیشه انګشت شمار خود نور جهاد راخاموش سازد ومجاهدین دلیر راتضعیف کند؟؟؟ وهرکی به این فکر باشد خواب است وخیال است وجنون...
عبدالبصیر همت

>>>   جلالت ماب. جنرال دوستم رهبرمقتدرکشور وشخصیت نظامی وسیاسی ، شخصیت ملی وبین المللی است .
هم درسیاست وهم درنظام کاملا موفق است.
سیدثمرالدین«سنگر»ازقیصارفاریاب

>>>   چشم دشمنان کور

>>>   دوستم یک بی سواد معامله گراست که درروزگاری نه چندان دور بدستور آی اس آی پاکستان با گلبدین حکمتیار و حضرت مجددی دست به دست شده و مردم بی دفاع کابل را بمباردمان بی رحمانه مینمودند ، حالا شما قضاوت کنید شخصی که بدستور مستقیم آی اس آی با گلبدین مهره معلوم الحال پاکستان هم پیمان شده و جهت شکست حکومت تاجیکان به رهبری ربانی واحمد شاه مسعود کابل وکابلیان را بی رحمانه و وحشیانه راکت باران و بمبارمان مینمودند ، حالا وطن پرست شده با نوکران بادار قبلی خود میچنگد . عقل سلیم هیچگاهی باور نخواهد کرد .
کوه کن کابلی

>>>   من شاهد زنده فرار هریک اینها در میدان های نبرد از طالبان هستم ، لطفآ لاف نزنید

>>>   اولوغ رهبرم،
چشم دشمنانت کور باد.
میگویند که با خدا داده گان ستیزه مکن.
تو هر چیز هستی، من به تو افتخار میکنم و تا آخرین لحظات زنده گی ام تو یگانه رهبرم خواهی ماند.
من شکی ندارم که تو صادق ترین رهبر مردم بیچاره این سرزمین هستی و بار ها با قول و عملت این را ثابت کردی که یگانه فرد صلح و امنیت خواه این کشور هستی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است