درخواست رییس اجرایی از جامعه جهانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۳/۹/۶ کد خبر: 84402 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور گفت: از جامعه جهانی می خواهیم تا کمک به مردم افغانستان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در کنفرانسی اشتراک نمود که به منظور فراخوان کمک 405 میلیون دالری انسان دوستانه برای سال 2015 میلادی برای افغانستان برگزارشده بود. وی ضمن امتنان از کمک های جامعه جهانی در سال های گذشته، از آنان خواست تا همچنان کمک به مردم نیازمند افغانستان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی مستفید شدن یک میلیون و 200 هزار افغانستانی را از کمک های بشردوستانه جامعه جهانی، کمک به 390 هزار افغانستانی در مناطق نا امن و توزیع مواد غذایی به 140 هزار کودک مصاب به سوء تغذیه در سال روان میلادی را از یک جانب، نمایانگر وسعت مشکلات در کشور و نگران کننده دانست اما از جانب دیگر نشان دهنده توجه جدی و فراگیر جامعه جهانی به معضلات افغانستان عنوان نمود و مایه امیدواری دانست.

رییس اجرایی کشور موجودیت مشکلات و نواقص در راستای رساندن کمک ها به آسیب رسیدگان را تایید و منطقه ارگوی ولایت بدخشان را نمونه روشنی از همکاری ها و مشکلات عنوان نمود و افزود: برای تنظیم بهتر رسانیدن کمک به مردم مستمند و متضرر بهتر است تا بازنگری هایی صورت گرفته و منابع به صورت دقیق و منظم به کار گرفته شود.

وی فراخوان کمک به مردم افغانستان را شامل کمک های غذایی، تغذیه کودکان مصاب به سوء تغذیه، آب آشامیدنی صحی، بیجاشدگان داخلی، عودت کنندگان و 200 هزار نفری که از پاکستان برگشته و نیاز به کمک دارند دانست.

رییس اجرایی با بیان اینکه حکومت وحدت ملی آمادگی کامل برای دادن حساب و شفافیت در استفاده از کمک های جامعه جهانی را دارد از تمام موسسه های بین المللی که در راستای کمک های انسان دوستانه به افغانستان کمک می کنند خواست تا شفافیت در کار خود را با حسابدهی دقیق ثابت سازند.
به گفته وی قرار است مطالعه دقیق برای چگونه رسانیدن کمک ها به مستحقان اصلی و جلوگیری از ضایعات و مصارف اضافی با ارتقای ظرفیت هزاران فعال و کارمندی که مصروف فعالیت های کمک رسانی به مردم هستند و نظارت دقیق از نهادها و موسسه های کمک کننده صورت گیرد.

رییس اجرایی در ادامه صحبت هایش افزود: با 405 میلیون دالر می توان جان تعداد زیادی را نجات داد و کسانی را که با تهدیدهای بزرگی روبرو هستند و همچنان به بیجا شدگان داخلی، آسیب دیدگان ولایت های پکتیکا و خوست و متضرران حوادث طبیعی کمک نمود.

وی در همین حال و ضمن قدردانی مجدد از سازمان ملل و جامعه جهانی در امر کمک رسانی به مردم افغانستان، ایجاد سهولت به سازمان ها و موسسه های کمک رسانی را از مسوولیت های اصلی حکومت وحدت ملی اعلام نمود.

رییس اجرایی با آنکه کمک های جامعه جهانی را در سال های گذشته مهم ارزیابی نمود وجود مشکلات در نحوه استفاده از آن را نیز یکی از مسایل عمده عنوان کرد که در صورت دقت بیشتر و برنامه ریزی بهتر از آن کمک ها استفاده های مناسب تری برای بازسازی کشور و رفاه مردم صورت می گرفت.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است