حمایت ناجوانمردانه عربستان و قطر از ...!
عربها به چه منظور این کار را انجام می دهند؟ هدف اصلی آنها از حمایت مالی کشتگران و قاچاقچیان مواد مخدر چیست؟ مطمئنا بحث مالی در کار نیست زیرا عربها بر روی چاه های نفت می خوابند و احتیاج به پول ندارند. پس تنها یک وجه برای این عمل ننگین شان متصور است آن هم اطاعت بی قید و شرط از اربابان غربی شان آمریکا و انگلیس 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۳/۹/۶ کد خبر: 84395 منبع: پرینت

در سیزده سال گذشته کشت و تولید مواد مخدر در کشور ما به چندین برابر افزایش یافته و متاسفانه روز به روز به سمت صنعتی و پیشرفته تر شدن پیش می رود.

اما سوال اساسی اینجا است که حامی اصلی کشتگران و قاچاقبران مواد مخدر چه کسانی هستند؟ به راستی هزینه ساخت کارگاه های تولید هرویین را چه کسی پرداخت می کند؟ چرا هرچه قدر هم وزارت مبارزه با مواد مخدر زمینهای خشخاش را به آتش می کشد، باز دوباره سر از خاک بر می آورند؟

مطمئنا کشاورزانی که بودجه تامین مخارج یک سالشان را به سختی فراهم می کنند، توان بازیابی زمین هایشان آن هم در عرض کمتر از یک ماه را ندارند، پس تامین بودجه لازمه شان را از کجا می آورند؟

پاسخ به این سوالات این است که برخی از بانك هاي كشورهاي عربی خاورميانه در حمايت از توليدكنندگان مواد مخدر در افغانستان نقش بسیار بسزایی دارند. با این توضیح که درآمدهاي حاصله از فروش مواد مخدر در خانه ها نگهداری نمي شود، بلكه در بانك ها پس انداز مي شود و بانك هاي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس با دادن وام به توليدكنندگان مواد مخدر از آنها حمايت مالي مي كنند به نحوی که اگر این حامیان از حمایت ناصحیح خود دست بردارند، به سرعت تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی در افغانستان کاهش شدیدی خواهد یافت.

آگاهان و دست اندرکاران امور اقتصادی می دانند در شرايط كنوني، در افغانستان گرفتن وام براي كاشت گندم دشوار است در حالي كه گرفتن وام براي كاشت خشخاش كاري آسان است و به راحتی با چند واسطه قابل دریافت می باشد.

به گفته کارشناسان مسایل سیاسی تا حمایت این حامیان مالی وجود داشته باشد، كار توليد مواد مخدر در افغانستان متوقف نخواهد شد، بلکه افزایش هم خواهد یافت. همانطور که براساس گزارشات وزارت مبارزه با مواد مخدر طی یکسال گذشته چندین مركز جديد توليد مواد مخدر در مرزهاي افغانستان و نزديك مرزهاي تاجيكستان شناسايي شده و اين مساله به مردم دو كشور اجازه مي دهد كه درزمينه قاچاق مواد مخدر از طريق مرزها با يكديگر همكاري كنند.

اما عربها به چه منظور این کار را انجام می دهند؟ هدف اصلی آنها از حمایت مالی کشتگران و قاچاقچیان مواد مخدر چیست؟ مطمئنا بحث مالی در کار نیست زیرا عربها بر روی چاه های نفت می خوابند و احتیاج به پول ندارند. پس تنها یک وجه برای این عمل ننگین شان متصور است آن هم اطاعت بی قید و شرط از اربابان غربی شان آمریکا و انگلیس.

غربیها می دانند تلفات مواد مخدر از خونین ترین جنگهای تاریخ بیشتر است به عنوان نمونه سالانه 40 هزار نفر بر اثر اعتیاد جان خود را در روسیه از دست می دهند که این میزان بیشتر از تلفات تمام دوران حضور آنها در افغانستان است.

غرب با اطلاع از این سیاست کثیف، به کشورهای خاورمیانه از جمله افغانستان، پاکستان، ایران، روسیه، تاجیکستان و دیگر کشورهای هم مرز با افغانستان لطمه می زند. در حال حاضر ۹۰ درصد از هرویين جهان در افغانستان توليد مي شود و اين مواد مخدر از طريق تاجيكستان و پاكستان به اروپا و روسيه منتقل مي شود.

به یقین در این مسیر بسیاری از این کشورهای ناقل، آسیب پذیر می شوند. بطور مثلال هرویين توليد شده در افغانستان كه در روسيه مصرف مي شود، سالانه بين ۷۵ تا ۸۰ تن است. لذا کشورهای غربی با ضعيف ساختن حكومت و نفوذ در عرصه قدرت و سياست در افغانستان ، زمينه را براي ناامني و فعاليت آزاد مافياي موادمخدر در منطقه خاورمیانه فراهم مي کنند.

آلوده ساختن جامعه به فعاليت توليد موادمخدر، شيوع اعتياد در بين خانواده ها و جوانان و گسترش فساد و فحشا در جامعه از مهمترين برنامه ها و اهداف ابرقدرتهایی است که از کشت و توزیع مواد مخدر حمایت می کنند تا به اهداف بسيار مخوف و سازماندهي شده خود برسند.

حال با این توضیحات می توان گفت این اعراب ناجوانمرد مسلمانند؟! غربیها که تکلیفشان مشخص است و اهداف ننگین شان بر هیچ کس پوشیده نیست. اما حمایت و پیروی کشورهای عربی که نام اسلام را با خود یدک می کشند، واقعا خفت بار و ننگ آور است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نسبت به همه جهان اعراب به پول بیشتر ضرورت دارند چون آنها به قمارهای کلان شراب وعروسی های ملیارد دالری عادت دارند

>>>   به نظر دهنده اول!
خوب است که نگفتی آنها به قابلی و کباب و نان خاصه ،عادت کردند، ازین خاطر به پول های کلان ضرورت دارند.
بیچاره نظر دهنده! محرومیت هایی که خودش دارد، فکر میکند تمام دنیا این محرومیت ها را دارند.

>>>   امریکا و انگلیس = طاعون و سزطان دنیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است