برنده نوبل، جایزه خود را می‌فروشد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۳/۹/۶ کد خبر: 84386 منبع: پرینت

جیمز داتسون برنده جایزه نوبل برای کشف شکل زیپ مانند DNA، اقدام به فروش جایزه خود کرد.قیمت پایه این مدال طلا برای فروش سه میلیون و پانصد هزار دالر گزارش شده است.

این برای نخستین بار است که یک برنده نوبل اقدام به فروش جایزه ی خود کرده است.

س ان ان عنوان می‌کند: جیمز واتسون که هم اکنون 85 سال سن دارد به همراه فرانسیس کریک و موریس ویکینس در سال 1962 به ساختار پیچشی و زیپ مانند DNA پی بردند.

پس از کشف شکل ساختاری و خصوصیات DNA توسط جیمز واتسون و همکارانش، علم ژنتیک و پزشکی بر پایه این رخداد مهم علمی پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جیمز واتسون (James Watson) جایزه نوبل خود را در تالار حراجى کريستى شهرنيويارک به حراج (auction) مى گذارد امکان بلند رفتن قيمت و يا رد و لغو آن وجود دارد. قسمت پول از حراجى را در اختيار پژوهش ودانش قرار مى دهد

>>>   ارزش مادی این جایزه خیلی کم است، شاید به چند هزار دالر نرسد. اما ارزش علمی آن را، مانند ارزش یک انسان، نمیشود با پول مقایسه کرد.
کسی که این مدال را میخرد، باید بداند که او هیچ وقت نمیتواند با خرید این مدال، صاحب ارزش علمی این مدال شود.
پس بهتر است به فروشنده مدال ،اگر واقعاً به کمک مالی نیاز دارد، کمک شود. و اگر به کمک مالی نیاز ندارد و خاص بخاطر بدست آوردن سزمایه دست به چنین اقدامی میزند، باید از طرف خریداراان، خرید این مدال لغو شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است