دیدار و گفتگوی روسای جمهور افغانستان و هند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۴    ۱۳۹۳/۹/۵ کد خبر: 84381 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز با آقای نارندرا مودی صدراعظم هند دیدار کرد.

در این دیدار که در حاشیه اجلاس سارک در شهر کتماندو پایتخت نیپال انجام شد، هر دو جانب در مورد روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف بخصوص در زمینه های امنیتی، اقتصادی و تجارتی و همچنان مسایل منطقوی، بحث و تبادل نظر کردند.

آقای نارندرا مودی صدراعظم هند گفت که دوستی افغانستان و هند تاریخی و دیرینه است و ما برای تعمیق و تداوم این دوستی متعهد هستیم. مردم افغانستان هیچگاهی این را احساس نکنند که هند آنها را تنها خواهد گذاشت.

نارندرا مودی آمادگی کشورش را برای کمک به افغانستان اعلام کرد و گفت که هر زمان برای کمک از جانب هند نیاز باشد، هند به درخواست افغانستان لبیک خواهد گفت.

در مقابل محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان گفت که هند برای ثبات و رفاه منطقه یکی از کشور های مهم بحساب میرود و روابط میان هند و افغانستان روابط میان دو کشور مستقل و دارای حاکمیت ملی می باشد.

رییس جمهور با اشاره بر همکاری های کشور های بزرگ منطقه بخصوص هند و چین، گفت که افغانستان می خواهد در زمینه گسترش همکاری میان هند و چین، ممد واقع شود.

در اخیر این دیدار رییس جمهور افغانستان خواستار جذب سرمایه گذاری های کشور هند در بخش معادن در افغانستان گردید و در مقابل صدراعظم هند گفت که هیات عالی رتبه دو کشور، جزئیات بیشتر این مساله را پیگیری خواهند کرد.

آقای مودی یکبار دیگر از رییس جمهور غنی دعوت بعمل آورد تا در یک فرصت مناسب از کشور هند دیدن کند. رییس جمهور غنی ضمن تشکری از دعوت صدراعظم هند، گفت که بزودی به آن کشور سفر خواهد کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است