از توافقهای پنهانی عبدالله تا آرزوهای دیرین دوستم!
(داکتر عبدالله: بین من و اشرف غنی مسایلی است که هیچ کس نمی داند) (جنرال دوستم: خوش ترین روزهایم زمانی است که در نبود اشرف غنی، رییس دولت هستم) 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۳    ۱۳۹۳/۹/۵ کد خبر: 84375 منبع: پرینت

محترم داکتر عبدالله در یک نشست خبری در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد اظهارات اخیر جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری که طرح پنجاه - پنجاه درصد تقسیم حکومت را غیر عملی دانسته، گفت که با رییس جمهور اشرف غنی بحث‌هایی داشتم که ممکن "بسیاری از افراد" از آن بی اطلاع باشند.

رییس اجرایی کشور افزود: اتفاقا من تنها با رییس جمهوری در این موارد صحبت دارم و اگر کسی از بحث‌های ما بی اطلاع بوده، من کسی را ملامت نمی‌کنم. تشکیل کابینه و روند اجرایی حکومت به همانگونه پیش می رود که در توافقهای قبل از تشکیل دولت وحدت ملی بین ما دو نفر گذشته است.

روز گذشته جنرال دوستم با رد تقسیم پنجاه درصدی اعضای کابینه میان اشرف‌غنی و عبدالله، گفت: اگر عده ای گمان می کنند که باید وزارتخانه ها بین دو نامزد تقسیم شود، سخت در اشتباه هستند چرا که این موضوع باعث به وجود آمدن دو دولت مستقل در کشور و ادامه کشمکش های سیاسی می شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: من شنیده‌ام عبدالله می‌گوید (قدرت) پنجاه پنجاه تقسیم شود. این حرف عملی نیست. شما قضاوت کنید، پنجاه، پنجاه درصد که شد دو دولت به وجود می‌آید. وقتی که دو دولت شد، دو رییس‌جمهور به وجود می‌آید. انشعاب از همین‌جا شروع می‌شود. ما دیگر نمی‌توانیم برای مردم کار کنیم، برای ملت کار کنیم، برای امنیت کار کنیم و بین خود دچار کشمکش می‌شویم.

وی ادامه داد: در هفته‌های گذشته مذاکرات فشرده‌ای بین کمیته‌های گزینش دو طرف و خود رهبران دو جریان سیاسی برای رسیدن به یک تعریف واحد از موافقتنامه سیاسی تشکیل دولت صورت گرفته، اما گره اصلی کار همچنان بسته باقی مانده‌ است.

جنرال دوستم که بعد از پیروزی در انتخابات در آرزوی مارشال شدن به سر می برد، اظهار داشت: شب گذشته با رییس‌جمهور صحبت کردم. تلاش‌ها جریان دارد. نمی‌شود که همه وزرا یکجا معرفی شوند. اگر همه را نتوانیم معرفی کنیم، با چند وزیری که در پست‌های کلیدی هستند، باید در پیش جهانیان با چهره‌های نو ظاهر شویم و بگوییم ما این قدر توانستیم، بقیه‌اش را بعد از کنفرانس لندن معرفی می‌کنیم. این کوشش جریان دارد.

وی در رابطه با ناامنی‌ها و افزایش آن در کابل بیان داشت: بلاتکلیفی سیاسی به طالبان فرصت داده، طالبان از این موقعیت سوءاستفاده کردند. حملات انتحاری و انفجار بیشتر شده. ترور بیشتر شده. در ولایت‌های دیگر هم همین‌طور است. ما هرچه زودتر مسوولین بخش‌های امنیتی را تعیین می‌کنیم. وزیر دفاع تعیین شود تا به شورای امنیت ملی گزارش بدهد.

جنرال صاحب در پاسخ به این سوال که بهترین روزهای عمر خود را چه روزی می‌دانید گفت: خوش‌ترین روزها همین‌ روزهایی است که در نبود اشرف ‌غنی رییس دولت هستم.

خوب الحمدالله که جنرال صاحب به آرزوی خود رسیده است و داکتر عبدالله هم مشکلی با اشرف غنی ندارد. از این بهتر چه می خواهید؟!

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر جنرال دوستم میگوید که " اگر عده ای گمان می کنند که باید وزارتخانه ها بین دو نامزد تقسیم شود، سخت در اشتباه هستند چرا که این موضوع باعث به وجود آمدن دو دولت مستقل در کشور و ادامه کشمکش های سیاسی می شود. " ، یک واقعیت است . در حالیکه من اصلأ توقع نداشتم که جنرال دوستم تا این اندازه از شعور سیاسی برخوردار است.
شوخک کابلی

>>>   خدایا به خودت پناه میبریم اخر زمان است .من از بیقدری خار سر دیوار دانستم که ناکس .کس نگردد به این بالا نشستنها معاون صاحب اول زمانش است که یک چیزی یاد بگیری معاونت با تفنگ نی بلکه با قلم میشه.
ا ف غ ا ن

>>>   طبیعی است که نویسندگان محترم زورقلم خودرا نشان میدهند تا انگیزه پشت انگیزه خلق شودتاتحرک پشت تحرک ایجاد گردد یااهداف نزدی و نزدیکتر گردد .اینکه چگونه نقطه ضعف جنرال دوستم را به رخ بکشیم حرف تدقیق شخصیت است ولی فکرم بطرف جامعه است بگذارانسان فرشته هم نیست هررهبرجامع الکمالات هم نیست . من منحیث فرددموکرات ربطی به هیچیک حزب ندارم چون حزب مفکوروی بی ضرررا هنوزنیافتم . اگرجنرال بگویدتقسیم مساوی قدرت تشکیل حکومت موازی یا حکومت دوگانه است بدون شک این فکریک وطندوست پاک است . گویا خواهان وحدت ملتها و خواهان حکومت واحد و خواهان عملکردواحدفارغ ازتفرقه و جنگ بوده است باید ازبابت این فکرسالم ازجنرال تشکرکنیم .اینکه جناب داکترصاحب عبدالله گفته اندکه حرف من با اشرف غنی است گویا رعایت وحدت و همبستگی درذات خودحفظ نزاکت وحدت ملی و ذکاوت سیاسی شان است که خودرا با ملت دیگری بیک گپ خالی درگیر نساختند .شاید توافق آقایان اشرف غنی و داکتر عبدالله هم ایجاد حکومت موازی نخواهد بود چون موجب مرگ هردو است .هدف ازمساوی و همگون شایداستفاده یکسان ازشایستگان جامعه باشد بدون شک برای حفظ بقای خودهم جناب عبدالله و هم جناب اشرف غنی داشته های خودرا درمیان گذاشته کارآمدهارا بجای مناسب استخدام یاانتخاب خواهند کرد . این شد استفاده همگون ، مساوی ازهمه مردم یا پنجاه پنجاه و هرنامی که میگذارند .امااستفاده ازامکانات دست داشته معنی ایجاددوگانگی نیست بلکه تشریک مساعی است . حال لازم برین است که جوانب با تشریک مساعی حکومت را تشکیل دهند تا مرکزیت و سلسله مراتب غفلت نشود آینده حکومت واحد به نفع هردو وبه نفع ملت ها خواهد بود . درخلال صحبت جنرال دوستم گفتند" من نمیگویم که رهبر حزب بزرگی هستم و قدرت بزرگی بمن تعلق گیرد بلکه ماحق خودقانع هستیم "اگرهمگی بگوید من به حق خودقانع پس مشکلی درمیان نمی ماند .اگررهبران کشوربقای حیات حزبی و موقفی میخواهند باید به حق خودقانع باشند هم ماراضی هم خداراضی هم پیغمبرراضی عالم گلستان است .
قاپلان

>>>   مشکل بزرگ در حکومت وحدت ملی وجود دوستم است که برادران پشتون تیم تحول و گروه طالبان انرا بحیث گیلم جمع و ازاین گدشته نداشتن سواد و ظرفیت علمی شان را در نظرمیگیرند وبه غنی و کشور باعث دردسر گردیده است و او دولت داری رامیدان بزگشی فکر کرده صحبت میکند و تشدید حملات طالبان بخاطر دوستم در بدنه دولت میباشد ما ملاحظه میکنیم خوش ترین روزهای دوستم بدتری روزهای ملت مظلوم است که به تقلب بقدرت رسیده و مغرور هم میباشند .
کریم جوزجانی

>>>   اشرف غنی کسی هست که حرفهای نامسول وبی اخلاق ودورازفرهنگ افغانی وانتخاباتی واسلامی رادرمطبوعات توسط عبدالله واعضای تیم شان درزهن خود دارد او هیج وقت باعبدالله حرفهای دل خود شریک نمیکند وتاحد الوسع سعی خواهد کرد تادرطول مدت ریاست جمهوری شان عبدالله رادست زیرالاشه بماند وموقف شان ضعیف تربکند توافقات که بین غنی واودلا صورت گرفته بود دران درموردایجادحکومت وحدت ملی صرف گفته شده است که شمارامنحیث شریک دردولت اینده قبول داریم نه اینکه شما بنجا بنجا دعوی کنید دراینده شماشاهد خواهندبودیدکه به کدام دلیل بنجا بنجا راازان خود میکند قرارمعلومات انجنیرمحمد خان ومحمد محقق نیزاز داکترعبدالله گرزان هست ونمیخواهند که دیگرهمراهش درتیم وبارت بازی شریک باشد
(بهرام قل)

>>>   وقتی مزدور شدی راست دلته گفته نتوانی
چقدر سخته خدایا
افسوس وصد افسوس به ملتی که یک محافظه کار وبزدبل را رهبر گرفته اگر این نیروی عظیم ملییونی اگر باهرکه دیگری میبودحق این ملت را از دهان شیر میگرفت ولی صد افسوس که این بیچاره ازیک طرف با خهارجی ها تعهد دارد که یک نیروی باز دارنده ای خوب خواهد بودونخواهد گذاشت که کسی خلاف منافع نیروهای خارجی وبرنامه هایکو.تاه مدت ودراز مدت انها اقدام عملی نمایدواز سوی این جرئت را هم ندارد که ملت به پا خواسته را رهبری کند اگر دیگر کسی بجای این اقا میبود ضرورت نداشت که بجواب جنرال صاحب میپرداخت ایشان در وقت مستی وبیهوشی هر چیز میگویند ودیدیم که گفتند باتذ 5000 نفر چندین هزار نیروهای القاعده وطالب را به دام اوردند ولی فراموش کردند که دران هنگام تمام دنیا علیه انها حالا راست ویا دروغ موقف گرفته بودند وروزانه چندصد طیاره وموشک علیه ان درنده خو ها فیر میگرد وباز ملت وسایر نیروهای مقاومت که جنرال صاحبر یک جزئی کوچک انها بودند انسانهای تسلیمی ودست بسته ر ا به قتل رسانیدند هم دران زمان نیروهای کشور همسایه از طریق هوا وزمین بیرون شده بودند و... رخ گفتار مات بیشتر جانب اقای عبدالله است که توده های ملیونی را به بی راهه میبرند وصدای ملت را درگلو خفه مینمایند وانقلاب فرهنگی ونداهای حق طلبانه را خاموش میسازند میترسند از طاق ابروی اربابان نیفتند وحکمروایان ازرده خاطر نشوند
ترسم ازرده شوی ورنه سخن بسیار است
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   نظر به معلومات بنده جنرال دوستم اجازه اشتراک در جلسات اشرف غنی و عبدالله را ندارد آقای دوستم اطلاعات را از دیگران میگیرد اشرف غنی نمیخواهد کسی در امورات کاری اش مداخله کند البته دکتر عبدالله از این امر مستثنی است.
مسلم

>>>   کار های عبدالله به یک...می میماند اینده اش رامن خوب نمی بینم این نوع دورنگی بخاطر چیست بگو عبدالله جان؟ تو که ظاهرت با باطنت یکی نیست چرامارا به سرک ها کشاندی رنج وعذاب دادی گفتی من ناجی جهاد ومردم هستم چی گپ های که علیه این وان گفتی وحالامیگویی که کارما دونفر(ع وغ ) جور است بادیگران کاری نداریم.
م.ا.کابل

>>>   عبدالله باید از جنرال صاحب دوستم درس سیاسی فرا گیرد.

>>>   افسوس صد افسوس به ملتی که کسی را به عنوان ریس جمهورانتخاب کرده اند که هیچ وقت حاضر نیست که به این کشورزخمی خدمت کند حتی حاضرنیست که فرزندان خویش رابه این وطن بیاورد بگذارکه طالب هرکه راکه کشت بکشد یکی میاید میگوید برادر دیگری میاید میگوید مخالفین سیاسی ای کاش فرزندان خود این ها دراین کشورمیبودکه ازدل مردم که هرزوزجگرگوشه های خود راازدست میدهند چه دراثرانتحار ویاانفجا ویا درصفوف پولیس یا ارتش کشته میشوند من فکرمیکنم که تقریباً اشتناه مردم هم است چراکه دروقت رای دادن توجه درست نمی کنند .
دفاع

>>>   شرم است برای مجاهدین که بایهود درارگ یک جای کارمیکند
(حق پرست)

>>>   خداوند آن ملت را شرمانده که معاون اول ریاست جمهوری آنها دوستم است .
حسن غم کش

>>>   اقــایون (کــریم ... جوزجانی و ا ف غ ا ن ) با این ادعا های طفلانــه تان اولا" به یخــن خود نظــر اندازی کنــید که شما کی هــا هســــتید در کجا تربیه وتعلــیم شده واموخـته ایــد وبکدام حــق نفهمیده و نا اگاهانه علیه کسی که شما را شاید خیلی دوست داشته وهیچ مشکلی با شما نداشته ودر صورت ضرورت به خدمـت وداد تان برســــد . لطفــا" از خداوند کریم بترسید وازین خارجی ها که تحــت نام دموکراسی شما را علیه یکدیگر استعمال میکند . و از استعمال کلمات کس وناکس بپرهیزید واگر مسله کس وناکس مطرح شود شما هردو چون (ملی) بیکس ودر میدان خواهید ماند .ثانیا" همه ملت افغان مطلع است که تعدادی از به زعم شما رهبران جهادگر وبا سواد چون ( عبدالله که پیوسته...لجوج گری ووطن وملت رابخاطر بقــدرت رسیدن تیم ... اش ببازی گرفته وهمیش مصروف ارایش وصحبت های فریبنده وزنانه اش است ) مرحوم مسعود هم در زمانیکه زنده بود هرچه توانست رقیبان وبزرگان را ترور وجز خودش کسی دیگر را نخواسته وپیوسته وظیفه اش چور قتل وقتال ودزدیدن دارائی های عامه یکجا با همین جهادی هائیکه فعلا" با داکتر صاحب عبدالله است بود ومارشال فهیم سردسته غاصبین واختتطاف گران) چه کردنــد.بنا" نبایــد ما علیه همدیگر حق وناحق حرف های غیر ضروری را تبادله کنیم و ......
نورالله از پنجشیر .

>>>   بـــه حــــق پــرســـت ( پاکستان پرست )
مقصد تو از کدام مجاهدین است شیرچور نشینان که خودشانرا مجاهد نمی خوانند غاصبین زمین دزد ها که مجاهد نیستند اگر مقصد تو الله گل مجاهد است او در ارگ نیست
شکر خداوند که حالا رئیس جمهور داریم پرهیزگار کاردان با ایمان با وجدان پاک نه در قتل ها وویرانی ها سهم داشته نه درغارت وغنیمت گیریها وبهتر از هرکس دیگر مستحق این مقام است
راستگو

>>>   جنرالصاحب دوستم یک مثال زنده بگویم : اینکه وقتی دوتینم باهم مسابقه بزکشی میکنند هردو تیم تعداد اعضای شان مساوی است یا یکی زیادتر ودیگری کمتر؟؟؟

>>>   وای برملتی که سرنوشت اش بدست بیسوادی قرارگیرد. نمیدانم جناب اشرف غنی درانتخاب دوستم چی آینده ای را درنظر دارد ویا صرف بخاطر گسترش تقلب های انتخاباتی اش این اشتباه بزرگ را که به زودی دامنگیر خودش میشود کرده ویا....؟؟ بیاد دوستم خونم به جوش میاید.

>>>   جنرال به نام خوش است
بیچاره یک سمبول است و بس
یک کار نیک میکنه که هرروز صبح جنرال بادیگاردهای خوده تمرین میته یک مصروفیت خوب و نیک در دوره کاری اش خواهد بود و بس

>>>   زنده بادجنرال دوستم

>>>   شرم به این ملت مظلوم است که یک ملیشه بیسواد را جنرال میگویند و به معاوتیت ریاست از طریق تقلب برگزیدند
او ظرفیت واهلیت این مقام را ندارد و یاوه گوی میکند و عواقب گفتار خود را درک کرده نمیتواند بنا معذورش دانید .
دوراندیش

>>>   واقعآ ریزه گل با دخترش و عروس اش زن با شهامت افغان است میتواند الگو برای تمام زنان افغان باشد چون یک عده زیاد مرد ها افغان به نوع تحت تاثیر افکار بیگانه ها قرار گرفته اند آن شهامت افغانی را قسمیکه توقع میرود در وجود شان مرده ویا نیم جان است . حال باید امتیازات و اختیارات را به زن ها وگذار کرد با دشمنان خاک وطن اجینت های بیگانه برخورد انقلابی میکنند واکثریت شان سچه پاک افغان است دشمن بالای این ها کار نتوانسته وطن را صد چند نسبت به مرد ها دوست دارند باید هشتاد فیصد کابینه زن ها باشد. در حال حاضر مرد ها زیاد لاف از وطن دوستی می زند اما متاسفانه عملآ در تخریب وطن و خیانت بوطن به دستور بیگانه عمل میکنند یک واقیعت است .بایدبه پاس شهامت و غیرت ریزه گل و فامیلش حربی پوهنتون بنام ریزه گل وفامیلش نام گذاری شود چون ثابت شد ه که فهیم یک دزد زمین خور خاین قاتل تروریست مانند خداداد استالفی بودکوچکترین کاری به نفع عامه نکرده. باید نام حربی پوهنتون تبدیل به اسم ریزه گل و فامیلش گرددواقعآ می زیبد افتخار به ریزه گل.
حاجی صبور

>>>   جنرال دوستم بهترازآنهایی است که سگ شویی میکردند وسند های تحصیلی جعلی راباخود از غرب اورده اند حداقل دوستم دراین سرزمین مانده و به خاطرآسایش غلامی دیگران رانکرده است هرچه که هست خوب است .
بازرس

>>>   كاكا غنى با ( اكه) دوستم ميخواهد دولت را روي كار آرند كه در آن دانش مهمتر از همه چيز باشد ،و اكه دوستم را بر علاوه معاون دوم به صفت وزير تحصيلات عالى تعين كند ،اما عبدالله ميخواهد طبق خواست مشروع معاون دوم خود حكومت وحدت ملى را تقويه بخشد، چون معاون صاحب دوم مخترع دولت وحدت ملى است كه البته آنرا از آقاي مسعود برادر صغير احمد شاه مسعود به ارمغان آورده وكاپى آن در نزد وحدتىها در آرشيف تحت الحفظ قرار دارد ؟
عبدالله ريحان

>>>   تاجیکستان، تاجیکستان،
ای کهن منظومه ی سبز خراسان
بوی جوی مولیانت جاودان بادا،
یاد یار مهربانت جاودان بادا.
جاودان باداسرودت،
نغمه‌های چنگ و عودت،
چشمه‌سارانت خروشان باد
کوهسارانت زرافشان باد
تاجیکستان، تاجیکستان
ای کهن منظومه ی سبز خراسان.
شعر از سفیر کبیر افغانستان در تاجیکستان

>>>   متفکر اول جهان!!!
در رسانه ها و میدیا همیشه گفته میشد که محترم اشرف غنی رییس جمهور کشور، منحیث متفکر دوم جهان شناخته شده است و من هم منحیث یک افغان افتخار کردم که متفکر دوم جهان هموطن ما است و امیدوارم که ایشان مصدر خدمت به مردم افغانستان شوند.
من شخصآ علاقمند بودم تا بدانم که پس متفکر اول جهان کی خواهد بود. هر قدر در انترنت جستجو کردم نتیجه ای حاصل نکردم. تا آنکه یکی از صحبت های جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری را شنیدم و درک کردم که دوستم باید متفکر اول جهان باشد!!!!
کریمی

>>>   به تمام أزبك هاي شريف أفغانستان مائه شؤم و ننگ آست ، بخصوص ان عده با سوادانيكه در أطراف أين ديوانه شرابي قرار دارند .
خداوند ملتي را زليل مي سازد كه معاون دول ان چنين كسي باشد و به متفكر دوم
جهان تسليت و هندوسي اعلان ميكنم
فايق

>>>   اگر به حقیقت بنگریم دوستم باید ریس فدراسیون بزکشی میشد نه معاون اول ریاست جمهوری
عبید کوهبندی از تهران

>>>   پهلوان زنده خوش است۰ مثل پوقانه استعمال شده۰ حالا بگذارید یگان لاف هم بزند و یگان کلانکاری هم کند۰

>>>   نظريات جنرال صاحب بسيار خوب است اكردريك كشوردو رءيس جمهورباشد كشمكش هاي داخلي ازسراغاز ميشود ومردم بيجاره افغانستان درك كند اين جوكي طلبها نمي شرمند تا جه وقت خون مردم را ميريزانند وتعصبات قومي وسمتي را ايجاد ميكنند وخودرا افغان ورهبران مينامند حيف به اين لقب تو
صفحه كيتي تاريخ برزدرس عبرت است
قوم غافل هركـــــــجا درزيربارمنت است
قوم غافل افغانها ازاشخاص قدرت طلب كه سالها به بخاطرجوكي به خون مردم مظلو م افغان بازي وتجارت كردند بازهم بي خردمندانه ازانها به نام هاي اين وان حمايت ميكنند ومردم مسلمان افغان را بارجه بارجه ساختند وخودرا مسلمان ميشمارند شاعرميكه
اي زخود بوشيــــــــده خودرا بازياب
درمسلماني حرام است اين حجاب
به خاطريك نفر نوكرشدن تمام مسلمان افغان به كافرها

>>>   جنرال دوستم یک رهبرمقتدر ویک شخصیت ملی وبین المللی وشخیصت نظامی وسیاسی کشوراست.
فاصله بین داکترعبدالله جنرال صاحب دوستم زیاد است به جنرال دوستم رسیدن مشکل وناممکن است.
روشنفکران

>>>   شش ماه بعضی مردم میگفتند اشرف غنی یهود است .ال من این سوال رادارم .مااوشمابه این باورداریم یهودظالم ترین مردم جهان است .نوچرابه ظالم یک جای شویم ودرزیرچتری ازی کارکنیم(جواب به نظریک برادر) من به این عقیده هستم باکستان دشمن طبعی مااوشمااست باکستان دشمن دین مااوشمااست باکستان دشمن خاک مااوشمااست
(حق برست)

>>>   به نورالله نامی که خود را از پنجشیرمعرفی کرده ولی اظهاراتش به یک متعصب میماند !
هفت آب دهنت را بشوی باز اسم احمد شاه مسعود را بگیر. اگرازغارت ، چور چپاول مینویسی پس ازبرادرن دیگرت مانند زاخیلوال ، احدی ، اشرف غنی ، کرزی وبرادرانش ، دوستم ، پسران حاجی قدیر ، ریس مجلس سنا ودیگران نیز یادی کن تا مردم کشور متیقن شوند که اظهارات جنابعالی غرض آلود نیست.
جنرال دوستم یک معامله گر فراری است که حالا شوق مارشالی به سر بی مغزش زده است ، دوستم لیاقت رتبه نظامی دگرمنی را بالاترندارد ، یک انسان بی سواد که فقط درکشتن ، سوختاندن ، چوروچپاول سررشته دارد . چگونه میشود او را با داکترعبدالله مقایسه کرد ، داکترعبداله به درجه ماستری از فاکولته طب کابل فارغ التحصیل شده درحالیکه دوستم تحصیلات ابتدایی ندارد ، او یک شخص معامله گر است که درروز بد حتی مردم شریف ازبک را به دهن طالبان تنها گذاشت و فرار کرد .
کوه کن کابلی

>>>   به کوه کن کابلی وکریم جوزجانی هردومتعصب
جنرال دوستم یک رهبرمقتدر ویک شخصیت ملی وبین المللی شخصیت نظامی وسیاسی درکشوراست مسعودیک شخص خود خواه وخودپرست بود بجزخودش کسی دیگر رانمیخواست بخیل بود...خودش هم به انتحاری کشته شد ...
جوانان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است