سرگردانی های عبدالقیوم سجادی برای قدرت و چوکی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۴    ۱۳۹۳/۹/۵ کد خبر: 84374 منبع: پرینت

1-در انتخابات سال 88 با اقتدا به میرویس یاسینی عنصر استخباراتی انگلیس و آی اس ای پاکستان به معاونت دوم او راضی شد و ده ها هزار دالر برای رسیدن به شهرت و قدرت و پول از یاسینی گرفت.
آیا قبول معاونت یاسینی که از عوامل معلوم الحال استخبارات خارجی است کدام جواز شرعی و عقلی دارد؟ آیا برای دستیابی به پول و قدرت و چوکی باید به هر وسیله و نیرنگی دست زد؟ کجا شد روحانی و سیادت و انتصاب اش به خانواده اهل بیت؟ کجا شد تعهد دینی و تخصص مسکلی این آقا؟

2-در انتخابات سال 93 ریاست جمهوری اقای سجادی با تمام قوا در پی آن شد که از هر وسیله می تواند استفاده کند تا به قدرت و پول برسد. اول با جمعی از استادان تحت امرش دردانشگاه خاتم النبیین به دربار سردار نادر نعیم رفت، وقتی دید که انجا از پول و قدرت خبری نیست، در جمع گروه اعتماد ملی با تیم استاد اکبری و سید فکوری و صادقی زاده نیلی و عالمی بلخی به گل اغا شیرزی پیوست! گل آغا به سجادی یک ساعت (RADO)طلایی داد و بس.

3-سجادی وقتی دید که عالمی بلخی معاون شیرزی از سفره گل آغا چیزی برایش نمی دهد و با انتخاب گل آغا صد کیلویی هم آبروی روشنفکری اش برباد شده است و هم از قدرت و چوکی وزارت خبری نیست مخفیانه به تیم زلمی رسول پیوست. این فرار مخفیانه سجادی خشم صادقی زاده و استاد اکبری را بر انگیخت.

4-سجادی فکر می کرد که زلمی رسول نامزد کرزی و امریکا است و شاید پول و و چوکی در کمپاین او باشد. وقتی معلوم شدکه زلمی رسول فقط بازیچه است برای پیروزی اشرف غنی و زلمی رسول به طرز فجیعی و رسوایی شکست خورد سجادی دست به دامان یونس قانونی شد تا در تیم عبدالله جایگاهی پیدا کند. اما وساطت یونس قانونی برای او فایده ای نکرد. ناچار شبانگاه (چنانکه دکتر عبدالعلی محمدی در فسبوکش نوشته بود) به سمت اشرف غنی تغییر مسیر داد تا بهرصورت که شود پول و امتیازی بدست آورد اما دکتر عبدالعلی محمدی که قبلا به خاطر پیوستن اش به تیم اشرف غنی توسط سجادی از معاونت دانشگاه خاتم النبین اخراج شده بود راه ورود او را به تیم اشرف غنی مسدود کرد، البته دلیل اخراج دکتر محمدی از دانشگاه خاتم النبین هم این بود که این سید نمی خواست دکتر محمدی رشد نماید ولی دکترعبدالعلی محمدی با انتخاب دقیق اش رشد بسیار سریع کرد و به مشاوریت ارشد ریاست جمهوری رسید، به این ترتیب سجادی بیچاره و در بدر شد... و اخرین گزینه برای سجادی بازهم فریب مردم بیچاره غزنی ماند.
این آقای تشنه چوکی و قدرت سرگردان و دربدر است.

مژده عزیزی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای دکترسجادی هرکاری که میکند لایق اش رادارد امان ازدست بیسواداییکه میدود میدود آخرش ضرب صفرمیشود.

>>>   ایبنگونه افراد متملق وابن الوقت همیشه ناکام میشوند

>>>   خانم مزده عزیزی خودت هم سرگردان معلوم میشی .

>>>   تشکر از دروغ پراکنی شما خانم عزیزی

>>>   واقعا سجادى مزدور و خاين هست. اين مثل آفتاب بر همگان روشن شده كه وى بنده زر و زور است نه داراى بينش سياسى و خرد انسانى.
عباس حميدى

>>>   داکتر صاحب سجادی اندیشمندی ایست بی نظیر که این یاوه گویی ها هیچ گاه از قدر و منزلت ایشان نمی کاهد.

>>>   این یکی هم نوکر پیسه و چوکی بر آمد!!! خدایا ما را نگاه کن!!! وقتی با او گپ میزنی فکر میکنی با یک آدم وطنبرست، نه پول و چوکی ّّپرست، مواجه هستی!!!!!! آخرش زیر پلو مولی برآمد!!!

>>>   چیزی عجیب نیست خوب دنبال چوکی قدرت و پول دویده
دویده دویده خودش خسته کرده به کسی دیگه ضرر نرسانده تمام
مژده ای دیگراگر داری بیگو
جاغوری

>>>   پول و قدرت چه کارهایی که با آدن نمی کند! سجادی بهتر است که همان دانشگاه خود را اداره کند.

>>>   محمدی و سجادی هردو از یک قریه هستند. هردو زیرک هستند. محمدی هزاره و سجادی از مادر هزاره سجادی شبانه روز از زلمی رسول تبلیغ کرد. او و عارف رحمانی نرکی شبانه روز از زلمی تبلیغ کردند اما آخر رسوا شدند.

>>>   اقای دکتر سجادی یک انسان فرهیخته است

>>>   خانم مژده عزیزی جوری باید متنتو مینشوتی که زیاد مشخص نباشه ای حرفات فقط از روی خصومت شخصیت است
م.فصیحی اصفهان

>>>   یک سجادی نه بل کلی سیاسیون که قدرت دارند هین طوری است خاک به چشم مردم میزنند و خودش نفع میبرند
بازی شطرنج است .
از هرات باستان

>>>   سجادی چندین انتخاب نادرست سیاسی کرد و به هیچ چیز که قدرت، شهرت و پیسه باشد نرسید. او معاونت جاسوس پاکستان در انتخابات 88 را قبول کرد و پسر نوح شد درست. دکتر محمدی رشد کرد چرا که انتخاب درست سیاسی نمود و به تیم اشرف غنی راه یافت ولی به هیچ وجه بدنبال شهرت، قدرت و ثروت نبود. مشاوریت ریاست جمهوری اشرف غنی که خود گفته اید کاندیداتوری زلمی رسول بازیچه ی بود توسط امریکا برای پیروزی اشرف غنی. با این ادعا شما مشاوریت جاسوس امریکا را چی میخوانید؟!ای دنیای فانی این همه تناقض را در کجای خود پنهان نموده ای

>>>   انسان های که دنبال قدرت باشند نه دنبال خدمت ، خداوند آنها را رسوا میکند.
هراتی

>>>   مژده جان خیر است؟ مگر از سجادی خان چه مشکل داری که این همه تحقیقات و تحریرات را از ایشان می کنی؟ مگر فکر نمی کنی که در شرایط اوضاع نا بسامان افغانستان تنها آقای سجادی نیست که برای هدف خود چنین تلاش و تکاپو دارد؟ و شما بگویید که کدام آدم امروزی در این کشور فقط برای رضایت دین و خدا کار کرده است؟ تو را به همان ریش کلانت که نداری بلکه تو را به همان رخ گلگونت قسم که دست از این کار بکش.
دوستعلی

>>>   نوسنده عزیز راست نوشتی
فضل

>>>   من موافقم
باآنکه ازعلیمت خوبی برخوردارد است اما چیزی به مفهوم خدمت به مردم درذهنش وجودندارد ، وای برکسانی که بازهم بااوهم صداشوند ورایش بدهند

>>>   مطلب بسیار عالی بود
گاهی لازم است اتفاقاتی بیفتد که پشت چهره های ارام و سخنان متین اشکار شود.

>>>   مژده عزیزی! هر که هستی باش اما از ادبیات تند شما معلوم می شود که درد خیلی جدی دامنگیرت شده است چون هر که را دردی رسد ناچار گوید وای وای. داکتر محمدی پسر مامای داکتر سجادی است این دو تا روزی به هم پیوند خواهد خورد. این وسط به شما چه می رسد نمی دانم. فراموش نشود که مشاورت یونس قانونی و معاونت علمی تدریس همان دانشگاه که نام برده اید و بورسیه دکتری محمدی عزیز شما از جمله همکاری های داکتر سجادی است.
اگر مژده ای اگر عزیزی، نیش زدن نه مژده است و نه عزیز. شاید عبدالعلی محمدی به شما وعده هایی داده است تا این گونه بی پروا دل به دریا زنده ای. عاقبت بخیر
ناصح از ایران

>>>   از خانم عزیزی بپرسید چند نفر مانند دکتر سجادی در پارلمان داریم؟ چند نفر تحصیل کرده که دانشگاه تأسیس کرده باشد و صدها استاد و دانشجوی سرگردان را پوشش داده باشد؟ و مثل ایشان کتاب نوشته باشد؟ سال ها بگذرد تا محمدی سجادی شود. مگر مشاورت حقوقی اشرف خان خیلی موقعیت است؟ اگر این ترقی است پس شکست چیست؟
منذر

>>>   ماشالله
ما افغان ها هر كدام براي خودمان سياست مدار وبراي خودمان از همه رئيس جمهورها بالاتريم ميبينم افغانستان ما پيشرفت كرده مثلا در ستاره افغان يا در رقص يا در خوانندگي يا دراستعداد يابي صداهاي كم ياب مطمعن باشيد بازم پيشرفت ميكنيم بايد خوانندگان. رو به كشورمان دعوت كنيم تا بيشتر كشورمان پيشرفت كند
ما افغان ها احتياج به علم يا سواد يا ترويج فرهنگ درست نداريم فكر ميكنيم همه جي داريم جون مطمعن هستيم. خواننده. زياد داريم. رقص يا ستاره افغان داريم

>>>   درست فرمودید این آدم نان به نرخ روز می خورد هربار که به ایران می آمد در قم به برای نقد پیمان با آمریکا نشست هایی را برگزار می کرد اما در زمانی که در این پیمان به پارلمان رفت از این آدم کوچک ترین اعتراضی و نقدی نشینیدیم شاید با هما رویه نان به نرخ روز خوردنش اصلا در آن روز غایب بوده باشد... این طور آدم ها ارزشی ندارد...
آفرین بر شما!

>>>   مژده جان سال آینده هتما خدت رابه ستاره افغان شرکت بده خدم یک تنه به پشتت استاده هستم هتما ستاره میشوی

>>>   سلام دوستان عزیز
وقتی ظرفیت نباشد، ادم زود خود را گم می کند
اقای سجادی و دیگران مثل ایشان متاسفانه ظرفیت چندانی ندارند. به نظرم خیر دنیا و اخرت در حوزه قم بود که از دست دادند. اگر به وظیفه علمی خود خود عمل کند و دست غریب و بیچاره وطن را بگیرد بهتر است. دنیا سیری ندارد. اخرش همان یک وجب خاک نصیبش می شود.

>>>   حرفای خوبی است بهتر است آقای سجادی در همان دانشگاه خود خدمت کنند.
و به نظر می رسد ایشان به دنبال قدرت به این بیان مقاله نباشد. چون ایشان یکی از سیاسیون و با سوادان مردم افغانستان است. اگر به دنبال قدرت باشد شاید وظیفه خود می داند و این هم اشکال ندارد که شکست بخورد دنیا برای همه همین طور است گاه شکست و گاه پیروزی است.
به نظر من این مقاله چیزی مهم را بازگو نمی کند جز یک حرف بدیهی و واضح را که برای هر مسلمانی در صورت نیاز احساس تکلیف لازم است.
و ایشان اگر هم دنبال قدرت هست احساس تکلیف کرده است و تشخیص ایشان این بوده. و با تلاش فکری به این نتیجه رسیده باشد بلحاظ قانون فقهی هیچ غذری ندارد بلکه کار پسندیده است.

>>>   خدمت به هزاره فایده ندارد

>>>   علی محمدی در علمیت ضعیف تر از سجادی است اما در تملق قویتر.

>>>   خدا یا این چنین انسان ها را هدایت کن
عبید کوهبندی ازتهران

>>>   با سلام
نقد رفتار بزرگان بهتر است که منصفانه باشد هم خوبی ها و هم انتقادات را بگوید
این متن اگر چه یک طرفه است اما نقد برخی انتخابهای دکتر سجادی هست. که در این باره به دکتر سجادی حق می دهیم که به عنوان یک شهروند حق انتخاب داشته باشد، حال کاندید مورد نظرش
پیروز نشده است دلیل بر نقص و خیانت و یا هر تعبیری که شما می گذارید نیست.
کاش نویسندگان ما انصاف را در نوشتارشان رعایت کنند و مطلبی را برای رضایت خدا و حل یک مشکل بنگارند
در پایان متن متاسف شدم که صرفا عقده گشایی یک قلم به دست را خواندم ولی این توصیه برادرانه را داشته باشم که ما برای رضای خدا و پیشرفت کشور و شادی هموطنانمان قلم فرسایی کنیم
یا حق
مهاجر از قم ایران

>>>   سلام داستان سید قیوم سجادی وسید جمال فکوری بیسیار یک انسانهای قدرت طلب وخودهواه استن ویک انسان سید گراه است
این ملعون ها اقوام هزاره هارا هیچ خوش ندارد

>>>   من کاری به سید و غیر سید و عالم و غیر عالم دکتور و غیر دکتور ندارم فقط ملاک ارزشی خدمت به افغانتسان است، این سید برزگوار نه در غزنی به عنوان نمایند غزنی کاری انجام داده و نه در جای دیگر ، کار شخصی برای یک جامعه ارزش تلقی نمی شود. آدم فرصت و بی کاره برای جامعه است.
فرهاد

>>>   سجادی خائن است همیشه دنبال منفعت شخصی خود میگردد

>>>   این سجادی خود عقل عالم فکر می کنه. از هر کس استفاده کرده اما به هیچ کسی کار خیری را انجام نه داده. از این جاسوس که پول از افغانستان در می آرد و بعداً به ایران می برد، هیچ کار خوب ساخته نیست.
باشنده غزنی

>>>   شما هزاره ها که به هر در میزنید برای کسب بیشتر قدرت . مشل محقق خلیلی سرور دانش . پس چرا سادات ها حق انتخاب را ندارد .
شما مردم هزاره بسیار.... خود خواه .

>>>   چرا از محقق و خلیلی نوشته نمیکنید که برای کسب قدرت هر کاری را میکند.

>>>   لطفآ واقع بین باشید تحریر فوق که در تائید و یا رد سجادی است هر دو نمونه بی اتفاقی میباشند واقعیت نیست فقط شخصیت کشی است هرکس حق دارد یک جهت سیاسی را به خود انتخاب نمایند ضرورت نیست که ما به خودحق دهیم که از کدام شخص پشتیبانی مینمایند دلایل ان نزد خودش شاید باشد به هر صورت لطفآ در تحریر همچو مطالب محتاط باشید وتعصب گرایی نکنید .

>>>   ازاین نوع توتیه های واهای وبه موردهیچ چیزی ازشخصیت آقای سجادی کاسته نمی شودبجوزاینکه به شخصیت اش افزوده شودوبس
حیات الله کابل

>>>   سجادی از ارزشمندترین دانشگاهیان افغانستان است. نویسنده است، درس می دهد، سیاستمدار است. از همه دوستان و نویسنده مقاله می پرسم: چند نفر مثل سجادی در پارلمان داریم که این گونه خودزنی می کنیم و دست خویش را قطع می کنیم. بگذارید دیگران او را نقد کنند.

>>>   با سلام به این خواهر محترمه و تمام دوستان که بر علیه دکتر سجادی مطلب نوشته اند. باید به این نکته توجه داشت که تمام دوستان که نسبت به یک شخص یا جناحی موضیع منفی اتخاذ می کند باید در برابر خداوند و ادعای که می کند حجت شرعی داشته باشد. ایکاش تمام سیاسیون و شخصیت های ملی کشور ما به اندازه یک چهارم داکتر سجادی سواد می داشت یا خدمت می کرد یا اینکه افکار و ایده بلند اورا می داشت در حالیکه دکتر سجادی یک شخصیت فرهیخته علمی و سیاسی و صاحب نظر است و تا امروز کارهای زیادی برای مردم انجام داده است انکار این همه کار کرد ولو اینکه منافع شخصی برای ایشان به همراه داشته است بی انصافی و جفا نسبت به ایشان است و مطمئن باشید که با این تهمت ها راه به جای نمی برید. امیری

>>>   سجادی بیش از حد حریس شده است.
سجادی گگ شخص چاپلس است. من ایشان را خوب میشناسم. هیج وقت واقعیت ها را اشکارا نگفته است.

>>>   عالم بی عمل مانند زنبور بی عسل که زهر هم دارد.

>>>   دکتر سجادی فرد تحصیل کرده, فهمیده و دارای درک و بینش سیاسی است. این که ایشان در انتخابات موضع سیاسی داشته است جای ملامت ندارد و این که تیم مورد حمایت ایشان شکست خورده باز هم ملامت ندارد. هر انسانی و هر فرد سیاسی گاهی دچار این گونه اشتباهات میشه. اگر از جاده انصاف خارج نشویم افغانستان شخصیت های مانند سجادی کم دارد.پس بهتر است این خواهر گرامی در نقد جناب سجادی از جاده انصاف خارج نشود, هر چند نقد مواضع و دیدگاههای سجادی توسط این خواهر هیچ اشکالی ندارد. اما مهم رعایت عدل در مقام قضاوت است.

>>>   از هالا نیست از زمان های دوراست. هر چیز خوب به آغا صاحب می زیبید. خوبشه بخاطر خودش وبدشه بخاطر که که اولاد فاطمه (ص)وسادات است . هزاره ها همیشه بخشیده است. این طایفه هالا پررو نشده اند. پررویی اینها سابقه طولانی دارد که ملیت مظلوم هزاره بار آغازاده گی این آدمک هارا بدوش کشیده اند. در زمان که مشکل بالای ملیت ومذهب باشد آغا صاحب در کنار دیگران ...استاده میشود. چراکه بینی بلنددارد. ودر زمان امتیاز گیری وتقسیم قدرت آغا صاحب را مرید هایش بالای شانه خودگرفته مرده باد وزنده باد میکنند. توبه...... هیچ هیا ندارید.....با معذرت از سادات زحمتکش ومظلوم که هنوزم نور چشم ما مریدان است. خطاب من به آغا صاحبان که به نام دین تجارت میکنند است.
س.س ح

>>>   یک سجادی برهزار علی محمدی شرف دارد
حیف نام محمد وعلی برای ایشان.
فرناز

>>>   با درود سلام به همگی دوستان نویسنده . ما انسانهای با سواد و دارای تحصیلات عالی زیاد داریم که در دولت قبلی و فعلی جا داشنتد و دارند . اما خدمات شان در برابر خیانت شان برای مردم افغانستان بسیار ناچیز و یا هم هیچ قابل لمس نیست . اگر این با سواد ها واقعا آدم های مفید و کارا هستند. پس وزارت زیر پول سوخته را که ها رهبری مینمایند ؟ آیا گاهی در مورد این مرکزیت بدبختی فکر نمودی اید؟ که روزانه چند جوان به این راه سوق داده میشود. که ها برای این توده بزرگ مواد تهیه مینماید؟ از تمام کسانیکه قلم بدست هستند التماس مینمایم تا صادقانه متن های واقعی را به دولت مردان پیشکش نمایند . تا نسل بعدی به این درد جانسوز مبتلا نشده و یک جامعه دور از معتاد داشته باشیم .

>>>   فقط سجادی نیست بلکه همه سیاسیون که قدرت دارند همین طوری است چه کسی را سراغ دارید که مل دیوانگان به دنبال قدرت نباشند همین وضعیت مارا به بدبختی کشانده .

>>>   سجادي اگرچه اشتباهاتي دارد ولي اين وصله ها نا جوان مردانه به او نمي چسپد

>>>   برداشت و تحلیل خانم مژده درست است این بنده خدا 24 ساعت برای پول و شهرت سر گردان است و از هیچ چیزی برای آن دو کم نمی‌گذارد. از همه بد تر آن است که به هیچ ارزش جز داد وستد و معامله باور ندارد و معامله‌گری را اصل اولی در زندگی می‌داند.

>>>   من فکر نکنم که با رای های گوسفندی و حمایت انگلیس -پاکستان -عربستان-ترکیه وامریکا وغیره استعمارگران طالب بیفرهنگ ساز و داعش ساز از کوچی غنی و آقای محمدی /شخصیت سازی شود/حیف به انسانهاییکه وجدان خود را میفروشند و بعد به دیگران فخر فروشی مینمایند.
کابلی

>>>   این جناب که خود را س.س ح معرفی نموده است بهتر است به جای این... به فکر بالا بردن سواد خودش باشد. شما و امثال شما که جایی در بین مردم متدین و دوست دار اهل بیت(ع) قوم همیشه سرافراز هزاره ندارید... بی چارگی خود را در ایجاد تفرقه و ایجاد نفرت نسبت به سادات چاره جویی می کنید.اگر مردم نجیب هزاره سادات را احترام می کنند نه به خاطر آن است که آنان دارای برتری ذاتی(آن گونه که برخی آدم های مریض القاء می کنند) هستند، بلکه به خاطر محبت و ولایت خود مردم فهیم هزاره است. اگر سیدی خیانتی کرده باشد مربوط به خود او می شود و ربطی به بقیه ندارد. چنانچه هزاره ای خیانت کند مربوط به خود اوست. پس بهتر آن است که به جای عقده گشایی و اتهام زنی به این و آن به فکر اصلاح فکر و اندیشه خود باشیم. مردم عملکرد افراد را می بینند و بعد به آنان در انتخابات رای می دهند. سجادی برای دومین بار توسط خود مردم و با اراده و خواست آنان به پارلمان رفته است. مردم آنگونه که شماها فکر می کنید نه احمق هستند و نه نیاز به قیم و ارباب بالا سر دارند.

>>>   علیرغم بدخواهی بد خواهان سجادی یک روشنفکر است مژده عزیزی دروغ گفتی همین که دردانشگاه تدریس می کند بسیار ارزش دارند هرکس که دروغ می گویند عقب افتاده است عقب افتاده از انسانیت منطقی بگو ،عادلانه بگو ،وعاقلانه بگو.
قدرت بهیر

>>>   شخصیت اقای سجادی بااین ...هاخرد نمی شود بلکه محبوبیت او بیشتر خواهد شد

>>>   با سلام خدمت دوستان عزیز اینجانب دانش آموخته رشته علوم سیاسی از دانشگاه مفید قم هستم ایرانی هستم اما بسیار دوستدار فرهنگ و تاریخ و اخلاق مردم شریف افغانستان می باشم همیشه از مدافعین مهاجرین و فعال در انتقال کمک های خیرین به سالمندان و نیازمندان افغان مقیم قم بودم غرض از به جا گذاشتن این سطور ذیل مقاله خانم مژده دفاع از حقانیت و شایستگی های دوست عزیز و استاد گرانقدرم جناب آقای دکتر سجادی است ایشان به حق اندیشمندی توانا و تحلیل گری قهار و دارای بینش و هوش خدادادی فوق العاده هستند . امیدوارم عزیزان اندکی انصاف را در بیان مطالب مد نظر داشته باشند و توجه به این نکته داشته باشند که تدریس در مقاطع عالی یکی از بهترین دانشگاه های ایران و عضویت در هیات علمی گروه علوم سیاسی برای یک غیر ایرانی آنهم افغان علیرغم همه محدودیت ها و نوع نگاه موجود که همگان به خوبی مطلع هستید نشان از نابغه بودن آن شخص دارد . ایشان اگر به دنبال مادیات و مناصب دنیوی و کرسی یا به قول شما چوکی بود چیزی در ایران کم نداشت و چه بسا خطر عدم امنیت و انفجارهای بیخبر که هر لحظه در کمین امثال ایشان است را به جان خرید و با رها کردن همه امکانات رفاهی و از همه مهمتر فضای امن شهر مقدس قم به افغانستان بازگشت تا نه در دوران صلح پایدار و آرامش کامل بلکه از همان اولین روزهای دوران جدید در ایجاد خشت خشت بنای افغانستان آزاد سهیم باشد. مجلس شما هرچقدر به ایشان حقوق بدهد و از محل تدریس در دانشگاه هرچقدر حق التدریس دریافت کند باز به پای اسایش و رفاه و زندگی بی دغدغه و آرام در ایرانش نمیرسد . سجادی عزیز هرچند دیدگاههای کلی و جهانی نظیر اندیشه های مرحوم سید جمال دارد و شایسته نیست امثال ایشان را منحصر در حد و مرز جغرافیایی کنیم اما به عنوان یک دانشجو بارها شاهد بودم که چگونه برخی دانشجویان متعصب و بعضا نژادپرست ایرانی را با بیان زیبا و برادرانه خود وادار به کرنش و احترام در مقابل نام افغانستان و ملت بزرگ آنجا میکرد و هر کس سر کلاس این استاد می نشست آگاه بود که به دلیل وجود امثال این مرد بزرگ ملت بزرگ افغانستان همچون ایران شایسته احترام است . با سپاس از حوصله خوانندگان محترم .
علی حداد آملی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است