تلاش وزارت صحت به منظور ایجاد خدمات بهتر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۳/۹/۵ کد خبر: 84337 منبع: پرینت

وزارت صحت عامه به منظور تمویل بهتر و متنوع بخش صحت و ایجاد سیستم پایدار صحی، کارگاه یک روزه، مجلس عالی مشورتی تمویل صحت در افغانستان را در شهر کابل راه اندازی نمود.

در این کارگاه که به اشتراک داکتر ثریا دلیل سرپرست وزارت صحت عامه، معاون و روسای بخش های مختلف وزارت و تمویل کنندگان بخش صحت افغانستان تدویر یافته بود، پیرامون تنوع، پایداری و دورنمای تمویل خدمات صحی در افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سخنرانان برنامه که از سوی سازمان صحی جهان، اداره کمک های مردم آمریکا برای افغانستان، فیوچر گروه و سایر متخصصان داخلی صحبت می نمودند، تجارب بین المللی و ملی شان را در راستای تمویل موثر و مستمر خدمات صحی در افغانستان با اشتراک کنندگان کارگاه شریک ساختند.

همچنان اشتراک کنندگان دوره، پیرامون سطح بلند کارایی، پوشش همگانی خدمات صحی، ایجاد بیمه اجتماعی صحی، تخصیص بیشتر هزینه ها و تامین توازن و عدالت در ارایه خدمات صحی، همه جانبه به بحث و تبادل افکار پرداختند.

وزارت صحت عامه مصمم است با بهره مندی از تجارب و دستاوردهای همچو مجالس و با تمویل موثرو پایای خدمات صحی، شرایط نیل به بهبود وضعیت صحی و توسعه خدمات صحی با کیفیت را در کشور فراهم نماید.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هر سال صدها میلیون دالر افغانستان بخاطر امراض بسیط به خارج کشور می ریزد ولی خاینان وزارت صحت ودیګران هیچ پلانی برای جلوګیری ازین ندارند
عبدالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است