حج اشرف غنی، کشور را مرکز وهابیت کرد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۳/۹/۳ کد خبر: 84182 منبع: پرینت

ساخت بزرگ‌ترین مرکز دینی توسط عربستان سعودی در شهر کابل، یکی از مهم‌ترین طمع هایی بود که حامد کرزی به دل آل سعود انداخت تا آنها اکنون در دولت جدید به ریاست جناب اشرف غنی (که در اولین سفر خارجه اش به بهانه ادعای حج عمره با سران آل سعود دیدار و گفتگو کرد) به این آرزوی خود دست یابند.

سرپرست وزارت حج و اوقاف با هماهنگی سفارت عربستان سعودی در کابل قرارداد ساخت یک مرکز آموزش اسلامی با مساحت 119 هزار متر مربع را با یک شرکت عربستانی امضا کرد که قرار است در آینده ای نزدیک ساخت این مرکز در تپه مرنجان واقع در جنوب شرق پایتخت کشور ما آغاز شود.

از زمان‌های گذشته تاکنون وزارت معارف افغانستان سعی در ساخت مدارس مذهبی در داخل خاک کشور داشت تا طلاب علوم دینی برای فراگیری دروس مذهبی، به مدارس پاکستان نروند زیرا تصور بر این بود که مدارس دینی پاکستان، نقش مهمی در تربیت اعتقادی طالبان و تجهیز عوامل انتحاری دارند چون که در این مدارس به طلبه‌های جوان گفته می‌شود که جنگ در افغانستان علیه نیروهای خارجی و دولت، جهاد برحق است.

رییس جمهور پیشین کشور نیز تصور می‌کرد که با ساخت یک مرکز آموزش مذهبی با پول عربستان، می‌تواند جایگزینی برای مدارس پرنفوذ پاکستانی بسازد. اما غافل از این بود که عربستان یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی همان مدارسی است که طالبان در آن پرورش می‌یابند و برای جهاد علیه دولت افغانستان، سلاح‌ به ‌دست می‌گیرند و واسکت های انتحاری می‌پوشند اما با به وجود آمدن گروه داعش، سران آل سعود مصروف مزدوران پرورش یافته نوپای خود شدند و کمی از حساسیت ایجاد این مرکز به اصطلاح اسلامی در کابل کاسته شد ولی سفر جناب اشرف غنی به عربستان دوباره آنها را به طمع انداخت تا مهد پرورش طالبان و تکفیری ها را از پاکستان به افغانستان منتقل نمایند.

شاید اشرف غنی هم مانند کرزی با صدور اجازه‌ ساخت این مرکز، در کوتاه‌مدت به دنبال اهداف سیاسی خاص باشد اما در بلندمدت سنگ‌بنای افراطیت «سلفی» و طالبانی را در کشور ما گذاشته می شود. همان افراطیتی که با دین سنتی افغانستان مخالف است، زیارتگاه‌های مردم را تخریب می‌کند، بناها و مجسمه‌های تاریخی‌شان را با مواد منفجره از بین می‌برد، اقلیتهای مذهبی و هزاره‌ها را کافر نامیده و آزار و اذیت می‌کند و برای زنان هیچ حق اجتماعی قایل نیست.

شاید برای شما سوال پیش آید که باید از چه چیز نفوذ مذهبی عربستان در افغانستان نگران باشیم؟ در پاسخ باید گفت: وهابیتی که عربستان با دالرهای بی‌شمار خود در جهان اسلام و اکنون در افغانستان ترویج می‌کند، برای ما بسیار خطرناک است. طالبان دقیقاً به دنبال همان توصیفی از دین اسلام‌ هستند که عربستان سعودی از طریق شبکه‌ای از مدارس تحت پوشش خود به دنبال آن می‌باشد.

برای ما که آشنایی کامل با عقاید طالبان داریم کاملا مشهود است که عربستان سعودی، اختلاف ایدیولوژیک و مذهبی با طالبان و القاعده و داعش ندارد. در عربستان دولت منتخب مشروعیت ندارد، زنان نمی‌توانند در بیرون از خانه کار کنند، آنان شناسنامه و هویت هم ندارند، اگر نیاز به عمل جراحی داشته باشند باید شوهر و یا پسر بزرگ آنها به داکتر اجازه دهند، زنان برای بیرون رفتن از خانه نیاز به همراهی یک محرم دارند، پولیس با خشونت تمام زندگی روزمره‌ مردم را کنترل می‌کند.

در کتاب‌های مدارس آنجا، به دانش‌آموزان گفته می‌شود که در جهان اسلام دو نوع مسلمان وجود دارد: یکی، مسلمانان واقعی و هدایت شده است که عبارت از وهابیون هستند. دوم، مسلمانانی هستند که در ظاهر مسلمانند و کشتن برخی از آنها با وجود اعتقاد به خدا و رسول و معاد و ادای فرایضی نماز، روزه،حج و ....، واجب و خونشان مباح است.

اینکه می گوییم تاسیس مرکز ملک عبدالله در کابل تبدیل به مرکز پرورش طالبانیسم می شود، بدین جهت است که در مدارس مذهبی تحت حمایت عربستان سعودی، اسلام رایج در ترکیه و اندونزی و مصر تدریس نمی‌شود بلکه به کودکان ما در کابل همان چیزهایی تدریس خواهد شد که به طلبه‌های "تحریک طالبان" در کویته یاد داده می‌شود.

بر اساس گزارش‌های مختلف، می‌دانیم که عربستان سعودی و شبکه‌ای از سازمان‌های خیریه‌ ثروتمند در این کشور، بزرگ‌ترین منبع اصلی کمک به سازمان‌های افراط‌گرایی مانند طالبان ‌و داعش هستند به نحوی که هیچ کشوری به اندازه عربستان روی مدارس مذهبی و ترویج «وهابیسم» سرمایه‌گذاری نکرده و پول مصرف نمی‌کند.

لذا بسیاری از آگاهان مسایل دینی و سیاسی بر این باورند که با اجرایی شدن حکم تاسیس مرکز ملک عبدالله در کابل، بازگشت مجدد اسلام طالبانی به افغانستان رقم خواهد خورد چرا که مخالفان دولت چه طالب باشند چه لشکر طیبه، تفکر آنان الهام گرفته از اسلام وهابی عربستان است. همان دین افراطی ای که غرب تلاش می کند با گسترش آن از درون به اسلام ناب محمدی ضربه بزند.

با این توضیح که رسانه های غربی آنقدر اسلام طالبانی را تبلیغ کرده اند که در نهایت هم‌اکنون بسیاری در غرب آنچه از اسلام می‌دانند، اسلام طالبانی و اسلام القاعده و اسلام داعش است نه اسلام ناب، که با هیچ کدام از آموزه‌های اسلام حقیقی هم‌خوانی ندارد.

راه‌اندازی این مرکز به اصطلاح دانشگاهی و علمی در افغانستان نیز برای ترویج مبانی اسلام طالبانی و افراطی است که به ظاهر بین‌المللی و برای ترویج دین و دانش می باشد اما در باطن برای رشد حرکت‌های وهابی‌گری و افراطی است به همین دلیل هم هیچ مخالفتی از سوی آمریکایی ها برای احداث چنین بنای اسلامی ای صورت نمی گیرد.

آنچه مسلم است وهابی‌ها با صرف هزینه های هنگفت می‌خواهند مجددا افغانستان را به مرکز اسلام طالبانی تبدیل کنند. شاید عده ای بگویند تاسیس یک مرکز به اصطلاح اسلامی و علمی با امکانات رفاهی، ورزشگاه، خوابگاه، مسجد بسیار بزرگ با ظرفیت پذیرش پانزده‌هزار نمازگزار و ... می تواند پیشرفت برای کشور محسوب شود اما باید بدانند که آسیب های این پیشرفت بسیار بسیار بیشتر از فواید آن است.

اگر تا دیروز می ترسیدیم که جوانان علاقمند به علوم دینی افغانستان، در پاکستان تبدیل به طالب شوند، اکنون حامیان طالبان یعنی عربستان و پاکستان اینگونه تلاش کردند که جوانان کشور ما در پایتخت کشور خود ذهن هایشان شستشو داده شود و به اسلام افراطی و طالبانی روی بیاورند.

اگر کسی در حقانیت این موضوع شک دارد خوب است نگاهی بیاندازد به تعداد کثیری از مدارس دینی در پاکستان که با کمک مالی عربستان برای ترویج تفکر وهابیت تاسیس شده که این مدارس سرآغاز ورود تفکر افراطی و تندرو به پاکستان بوده است که اکنون به هیچ کس رحم نمی کنند.



محمد کاظم ستیغ


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا علما مخالفتی نمیکنند چرا صدایی رسا نمیشود ؟

>>>   من به سرایت میگم ملت ما نتوانست از کمک های جامحه جهانی استفاده درست کند به همین اعتراض پوچ خود تمام پول ها به کشور ها ی دیگر رفت حالا میخواهید همین پول عرب را به ضباله دانی بریزین بیش از 100 میلیون دالر پولی زیاد است این را کارگر -کارگر ما به ایران میرود بی فدر بی حیثیت میشود اخر رد مرز میشود این خوب است یا اینکه بیش از500 نفر مشغول کار میشود- دوکاندار- ریک رسانی -شرکت های ساحتمانی -کسبه کاران- وغیره وغیره...... ازین پول بهره مند میشوند ما باید فکر کنیم بعد حرفی بزنیم شرایط کشور ملت را دیده سخن پردازی کنیم من تمام تحریر های شما را مطالعه کردم و شما حرض بدارم این زیر بنای که در کابل ساخته میشود بدتر شرایط افغانسانی های که خارج از کشور زندگی میکنند نیست من 11 کشور سفر داشتم محدود افغان ها اسلام را نمیشناسند و بدترین زندگی را ما در جهان تجربه میکنیم باز میگم تاریخ ملت وکشور را مطالعه کنید ما کی ها بودیم کی شدیم کی میشیم
(شهاب الدین) بادغیس

>>>   مطمئن باشید از این 100 میلیون دالر چندان چیزی عاید ما و شما نمی شود. بیچاره کارگری که آنجا برای چند صد افغانی کار می کند، خبر دارد که از آنجا انتحاریهایی بیرون خواهد آمد که خودش، فرزندان و یا از اقوامش را خواهد کشت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است