دیدار هیات کنگره آمریکا با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۳    ۱۳۹۳/۹/۲ کد خبر: 84130 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی بعد از ظهر امروز در دفترکارش در قصر سپیدار، هیات 6 نفری از کنگره آمریکا را به حضور پذیرفت.

در این ملاقات اعضای کنگره احراز مقام ریاست اجرایی و تشکیل حکومت وحدت ملی را به داکتر عبدالله تبریک گفتند و همکاری و دوستی دراز مدت این کشور را با افغانستان اعلان کردند. اعضای کنگره در صحبت های خویش افزودند: از رهبری و درایت تان در حل مشکلات کشور قدردانی می کنم. آمریکا به روابط خویش با افغانستان اهمیت فراوان قایل است. می خواهیم روابط و دوستی آمریکا با افغانستان حفظ گردد و ما به این رابطه و دوستی اهمیت فراوان قایل هستیم.

رییس اجرایی تشریف آوری اعضای کنگره به افغانستان را خیرمقدم گفت و از همکاری های آمریکا برای افغانستان به نیکی یاد کرد و نقش مرکزی و عمده این کشور را در سالیان پسین در بهبود وضعیت در افغانستان ستود. رییس اجرایی در ادامه صحبت هایش افزود: توافقنامه امنیتی امروز از سوی مجلس نمایندگان کشور با اکثریت به تصویب رسید و این خود بیانگر روابط دوستانه دو کشور است. افغانستان به روابط خود با آمریکل اهمیت فراوان قایل است و دیگر رهبری حکومت وحدت ملی برعکس حکومت گذشته پیام های منتاقض در این رابطه صادر نمی کند.

رییس اجرایی در ادامه علاوه نمود: افغانستان برای همیشه به کمک های بیرونی متکی نمی نماند ولی در دوره گذار به این کمک ها نیاز دارند. کمک آمریکا به نیروهای مسلح کشور و همچنان سرمایه گذاری و کمک به بخش زیرساختارها و وصل کردن کشور از طریق شبکه های ارتباطی ضروری است.

اعضای کنگره در صحبت های خویش با رییس اجرایی علاوه کردند: چشم دید ما از افغانستان امیدوار کننده و ما با یک پیام مثبت به مردم و کنگره آمریکا از افغانستان بر می گردیم.

در این نشست اولویت های حکومت وحدت ملی٬ امنیت٬ مبارزه با تروریزم٬ مبارزه با فساد اداری٬ شفافیت٬ حاکمیت قانون و رشد و توسعه اقتصادی در افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است