اخطار به والی هرات!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۳/۹/۲ کد خبر: 84101 منبع: پرینت

جناب والی هرات به وعده خود وفا نمایید یا کنار بروید.

پس ازسوء قصد به جان زنده یاد نجفی و اعتراض گسترده ده ها هزار شهروند هراتی برای جلوگیری از ترور به والی هرات گفته اند: برای پیگیری قاتلان شهید نجفی اقدام جدی نماید.

والی هرات قول داد به مدت 3 روز قاتلان نجفی را دستگیر و مجازات نماید.

اینک بیش از حدود ده روز نه تنها کسی بازداشت نشده بلکه رد پای نیز به دست نیامده است. این درحالی است که شماری از مقام های امنیتی چند نفر را به اتهام سوء قصد به جان نجفی بازداشت نموده اند که هیچ ربطی به ترور شیهد نجفی نداشته است.

اگرجناب والی فکر می کند که خون نجفی بی ارزش بوده است و دیر یا زود به فراموشی سپرده می شود، کورخوانده و از خشم شهروندان هرات بیخبر است.

تا روز بیستم شهید نجفی، مردم هرات منتظر نتیجه تحقیقات و بازداشت قاتلان حقیقی می باشند.



منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم هرات اگر قاتل نجفی را میشناسند خودشان انرا معرفی نمایند تا به دستگیری شان اقدام گردد درغیران صدها قاتلان زنده میگردد این هم صدویک

>>>   افغانستان حدود چهل ملیون جمعیت دارد و باید گفت نیمی از چهل ملیون نفر توانایی کشتن دارند. تا زمانی که فرهنگ...و قتل و غارت و یاغیگری و وحشیگری در میان مردم رواج دارد هرروز شاهد اینگونه وحشیگریها خواهیم بود. خدایش نیامرزد انکس که این فرهنگ را رواج داده و میدهد.

>>>   ما یخن والی بیکفایت هرات را خواهیم گرفت .
اگر قاتلان بز دل را دستگیر نکرد باید والی هرات از وظیفه اش سبکدوش شود .

>>>   برادر خون نجفی از خون سربازان بهار نیست شما همیشه میگوید شهر به هم می زنیم این کار خوب نیست نجفی مربوط به تشیع نبود بلکه همه او را دوست داشتیم کسی که این جنایت را کرده مشکل است که دستگیر شود مگر وعده خدا رفته باشد خدا جزایش را بدهد او را به غم اولدش مشغول کند نجفی را خیلی دوست داشتم رفقیم بود روحش شاد باد تکیه به سخنانوالی نکن او یک دیوانه است هر چه به دهنش آمد میگوید

>>>   والی درین قسمت کدام کوتاهی نکرده ونه مسئولیت انرا دارد
شریف کبابی ازشهرنوکابل

>>>   روزانه چندین تن از شهر وندان عزیز ما در هرات شهید میشوند . تاحالا کدام قاتل دستگیر شد که حالا جناب منجم زاده شروع به هشدار مینماید .

>>>   اي برادران مسلمان عمل كردن به اسلام مهم است بايدازشعاركردن پرهيزنماييم ومردم رابه امرمعروف ونهي ازمنكردعوت كنيم ودولتهاي اسلامي به احكام اسلامي توجه اي خواص كنندقطعابه ثبات كشورمي انجامدوبه دستورات خداوندعمل كنيم ودرخانه اتان هميشه قران كريم راتلاوت كنيدوبه احاديث صحيح رسول اكرم صلي الله عليه واله وصحبه وسلم عمل كنيم وازخبرچيني وغيبت ازتفرقه انگيزي درميان اقوام مسلمان خودداري نماييم تابه رستگاري برسيم ازشمابرادران تقاضامندم ازاسلام راستين وتاريخ واقعي اسلام اگاه شويد

>>>   قاتل اخمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور معلوم نشد و از نجفی خو یک ادم عادی است برو برو لالا ....
سیب خور

>>>   مشكل اول ما هراتي ها ميباشيم كه هميشه والي هاي بي كفايت به هرات بزرك ميايند و به سرزمين فخر رازي حكم ميرانند... اكر ما با يك دل و يك زبان جوياي شهر و مردم خود باشيم هيج كنري قنداري يا غيره و غيره نميتواند به اين سرزمين كهن حكم براند .

>>>   ... نجفی یک مسلمان و افغان واقعی بود و کشور خود را زیر سلطه بیگانه نمی خواست.
هراتی

>>>   باز منجم زاده چه خواب دیده و فکر میکند که پلیس افغانستان مثل پلیس جرمن است

>>>   تحقیقات نشان می دهد که مقامات ولایت هرات در قتل نجفی دست دارند

>>>   جناب سیب خور برو سیب بخور و مردم هرات را که داغ دار عالم بزرگشان هستند ناراحت نکن تو کجا شخصیت ایشان را میشناختی و با ایشان حشر داشتی که ایشان را عادی میگویی؟! والی هرات مسیول است و باید قاتلین را فورا مجازات نماید

>>>   فخر رازی اهل ری بود نه هرات در حوالی طهران امروز البته آن موقع ما اقوام ایرانی همه با هم یک وطن به نام ایران زمین داشتیم و نام افغانستانی نبود..

>>>   امام فخر راز از ری بود اما در هرات زنده ګی میکرد و در آن زمان از ایران خبری نبود قسمتی از ایران فعلی در زیر سیطره خوارزمشاه ،قسمت آن تحت سیطره سلاجقه رومی و قسمت آن تحت کنترول بغداد بود؛ ایرانی بکجا بود؟ آفتاب را به دو انګشت پنهان کردن چه عقلست؟ و قبل آن هم غزنویان در آنجا فرمان روایی داشتند و قبل از محمود سامانیان و تنها ری زیر تأثیر دیالمه بود.تاریخ را بخوان باز لاف بزن.
بجواب نظر دهنده اخیر

>>>   ایران تاریخ دور و دراز دارد و تمدن کهن و فرهنگ و تاریخ عظیم آن فقط مربوط به ایران سیاسی امروز نیست بلکه افغانستان(خراسان)،پشتونستان به شمول پیشاور و بلوچستان و تاجیکستان و قسمتی از ازبکستان به شمول سمرقند و بخارای پارسی زبان و کردستان و آذربایجان نیز به همان اندازه در مشاهیر و تمدن آن سهیم هستند و هرکس بخواهد بگوید ایرانی نبوده سخنش تمسخر بزرگ است به خودش چون از منابع یونانی و رومی گرفته که ایران را به لحاظ فونتیک زبانشان آریانا میخواندند تا همه منابع کهن عربی و فارسی از هزار سال پیش تا کنون که ایران و نام ولایاتش را ذکر کرده اند تا منابع پهلوی یا پارسی باستان که به نام ایران ویچ یا ایران شهر نام بوده است البته گاهی اوقات مورد تاخت و تاز اقوام مهاجم ترک و مغول قرار گرفته ولی باز این فرهنگ وتمدن ایرانی اینقدر عظیم بود که اقوام مغول و ترک را نیز در خود ذوب نمود نمونه آن سلطان محمود غزنوی است که ترک زبان بود ولی در دوره وی پارسی زبان رسمی بود و وی خود را پادشاه ایران میخواند و فرخی سیستانی و سنایی غزنوی و فردوسی نیز در آن قرون در اشعار فارسی بسیار او را شاه ایران زمین خوانده اند نمونه دیگر سلطان اولجایتو سلطان ایلخانان مغول بود که با درایت نظام الدین مراغه ای مسلمان و شیعه شد و نام خود را به سلطان محمد خدابنده تغییر داد ودستور داد هنر و معماری ایرانی را گسترش دهندو مقبره اش در زنجان کنونی است در دوره تیموریان همسر شاهرخ خان، گوهرشاد بسیار به هنر و تمدن ایرانی و ادبیات فارسی علاقه داشت و مسجد گوهرشاد در مشهد و هرات را به قرینه ساخت ویکیپدیا دانشنامه انگلیس درباره موصوف چنین آورده :
( تحت حمایت او، زبان فارسی و فرهنگ ایرانی به عنصر اصلی در دربار تیموریان ارتقاء یافت. او و همسرش سلطان شاهرخ تیموری، نوعی رنسانس فرهنگی، از طریق صرف حمایت بی‌دریغ خود از هنر و جذب هنرمندان، معماران، فیلسوفان و شاعران به دربار خود به‌وجود آوردند. عبدالرحمن جامی یکی از مشهورترین هنرمندانی بود که تحت حمایت ایشان قرار گرفت. گوهرشاد به تاریخ و ادبیات علاقه‌مند بود و مهری هروی، از زنان شاعر نامدار قرن نهم، مصاحب و ندیمه او بود. بسیاری از نمونه‌های بدیع معماری دوره تیموری در هرات هنوز باقی است و امروزه آثار معماری٬ مینیاتور٬ کتب خطی، آثار خوشنویسی و دیگر هنرهای صناعی به‌جا مانده از آن دوران، از ممتازترین آثار هنری در جهان محسوب می‌شوند) در دوره سلجوقیان نیز که سلسله ای ترکی بودند پایتختشان اصفهان بود و زبان رسمی کشور پارسی بود ملکشاه سلجوقی خواجه نظام الملک طوسی را که ایرانی بود وزیر خود قرار داد و آثار تاریخی و هنری و معماری بسیاری را در ایران بوجود آوردندمن جمله مسجد جامع سلجوقی در اصفهان با قدمت هزارسال از جمله خدمات آن زمان تنظیم تقویم جلالی بدست خیام نیشابوری بود ،نمونه دیگر شاهان صفوی بودند که ریشه ترکی و آذری داشتند ولی پارسی را زبان رسمی قراردادند و تمدن ایرانی را گسترش دادند و خود را شاه ایران میخواندند همچنین شاهان قاجار ترکمان بودند ولی خود را شاه ایران میخواندند اگر در ریز به ریز تاریخ ایران سوالی دارید بگویید تا با منابع معتبر و بسیار برایتان ذکر کنم و آدرس بدهم الحمدلله تاریخ ایران زمین آنقدر درخشان و واضح است که هیچ کس نتواند آن را زیر سوال ببرد

>>>   شرف‌الدین عبداللّه شیرازی در تاریخ وصاف (تجزیة الامصار و تزجیة الاعصار) که از قدیمترین منابع در باره دوره ایلخانان ، به زبان فارسی است حدود هشتصد سال پیش در حق شمس الدین کرت از سلاله های غوری آورده است که «مصداق این دعوی آن است که سال ها است که تا گوش جان و جان گوش به آوازه جود مخدوم ملک اسلام شهریار ایران، خسرو بر و بحر شمس الحق و الدین که روزگار امر و نهی او را رام باد و جریان افلاک مرام شف و مروج گشته....»
در سال 818 هجری قمری چون بنای قلعه دارالسلطنه هرات (حصار اختیار الدین) را گذاشتند، بر کتیبه کاشی آن قصیده یی نوشتند در مدح شاهرخ که این سه بیت از آن است:
ایا پادشاهی که بر روی دفتر- کلامی نیامد ز مدح تو خوشتر
شهنشه الغ بیگ و سلطان براهیم-که هستند شایسته تخت و افسر
یکی را نشانده است بر تخت توران- دگر کرده از بهرش ایران مسخر

>>>   شعری از فردوسی بزرگ در مورد ایران
در این خاک زرخیز ایران زمین
نبودند جز مردمی پاک دین
همه دینشان مردی و داد بود
وز آن کشور آزاد و آباد بود
چو مهر و وفا بود خود کیششان
گنه بود آزار کس پیششان
همه بنده ناب یزدان پاک
همه دل پر از مهر این آب و خاک
بزرگی به مردی و فرهنگ بود
گدایی در این بوم و بر ننگ بود
کجا رفت آن دانش و هوش ما
که شد مهر میهن فراموش ما
که انداخت آتش در این بوستان
کز آن سوخت جان و دل دوستان
چه کردیم کین گونه گشتیم خار؟
خرد را فکندیم این سان زکار

>>>   رودکی سمرقندی سخنور نامی قرن چهارم از نخستین سخن سرایانی است که خراسان و ایران را میستاید. او در ستایش ابو جعفر احمد بن محمد سامانی در قصیدۀ «مادر می» او را شاه خراسان و مفخر ایران توصیف می کند. ناگفته پیداست که پادشاهی سامانیان بیشتر در فرارودان در شمال خاوری فلات ایران متمرکز بود.
خسـرو بر تخت پیشگاه نشسته- شاه ملوک جهان امیر خراسان
شادی بوجعفر احمد ابن محمد- آن مه آزادگان و مفخر ایران

>>>   تاریخ معاصر افغانستان (خراسان) و بلوچستان و آذربایجان و جدایی از ایران همانند تاریخ معاصر پاکستان و بنگلادش و جدایی آن از هند است تمدن ایران از عظیم ترین تمدن ها و از هفت کشور جهان باستان بوده که یاقوت حموی در هفت قرن پیش در کتاب تاریخی قدیمی معجم البلدان آنها را ذکر کرده مانند چین و هند و مصر و ایران و توران و روم و حبش در هند هم قرن ها مغول ها و ترک ها حکومت کردند ولی آیا میتوان گفت در آن دوره هندوستان وجود نداشت؟ خیر چون نام سرزمین هیچ گاه عوض نمیشود مگر آنکه روباه مکاری چون انگلیس سرزمین ها را تجزیه کند و بر آنها نام جدید بگذارد البته خود ایشان از اقوام تندخو و خشنی به نام آنگلوساکسون ها بودند که هیچ تمدنی نداشتند و دایم بر روم میتاختند.

>>>   مسعود سعد سلمان:
به هر شهری که بگذشتی به آن شهر این خبر ده
که آمد بر دژ اینک رکاب خسرو ایران
ادیب پیشاوری نیز خود را با بالندگی پور ایران خوانده است:
منم پور ایران و بر مام خویش- مرا غیرت آید ز اندازه بیش
منوچهری دامغانی در ستایش سلطان غزنوی می‌سرايد:
ای سپاهت را «سپاهان»رايتت را «ری»مکان
ای ز ايران تا به توران بندگانت را وثاق
ابوشکور بلخی در سده چهارم هجری، نوح سامانی را چنین می ستاید:
خداوند ما نوح فرخ نژاد- که بر شهر ایران بگسترد داد.
سنایی غزنوی (سخنور سده پنجم خورشیدی) سروده است:
تا در ايران خواجه بايد، خواجه «ايران شاه» باد
حكم او چون آسمان بر اهل ايران، شاه باد!
ناصر خسرو قباديانی (سخنور سده‌پنجم هجری خورشیدی) سروده است:
برون كرده است از ايران ديو، دين را - ز بی‌دينی چنين ويران شد ايران
خاقانی شروانی (سخنسرای سده ششم خورشیدی) گفته است :
چون غلام تو است خاقانی، تو نيز- جز غلام خسرو ايران مشو

>>>   جناب آفتاب را به دو انګشت پنهان کردن چه عقلست؟ معلومدار گشتید که چه کسی باید دوباره تاریخ بخواند من مثل شما توهین نمیکنم ولی معلوم است که لاف زند...

>>>   خوارزمشاهیان نام خاندان شاهنشاهی ترک‌تبار-ایرانی است که از سال ۴۹۱ تا سال ۶۱۶ ه. ق، برابر با ۱۰۹۸ تا ۱۲۱۹ میلادی بر ایران فرمانروایی کردند.
دانشنامه ویکیپدیا- هرچند این دانشنامه غربی است و غربیها از ایران دل خوش ندارند و در موضوعات سیاسی و اجتماعی و مذهبی ضد ایران مطلب مینویسند ولی اعتراف از زبان دشمن خوش است امروز میتوانید تاریخ پر شکوه ایران را از زبان غربیها بخوانید.....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است