دیدار یک هیات از کوریا با وزیر کار و امور اجتماعی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۳/۹/۲ کد خبر: 84088 منبع: پرینت

آمنه افضلی وزیر کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولان، یک هیات 8 نفری کشور کوریا را در دفتر کارش به حضور پذیرفت.

هدف اصلی از این ملاقات، انتقال مرکز آموزش های فنی و حرفه ای بگرام به کابل، یکجا نمودن آن به مرکز آموزش های فنی و حرفه ای افغان، کوریا و انکشاف ان به یک مرکز بزرگ و مسلکی بودند.

وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان از این کار کشور دوست کوریا حمایت نمودند و افزودند: ما می خواهیم که کشور دوست کوریا نه تنها این که در انکشاف مرکز آموزش های فنی و حرفه ای افغان، کوریا ما را کمک می نمایند، در ساختن و تجهیز مراکز آموزش های فنی و حرفه ای در ولایات دیگر ما را کمک و همکاری نمایند.

همچنان محترمه افضلی گفت: با روی کار امدن حکومت وحدت ملی در افغانستان جامعه جهانی باید به حکومت افغانستان بیشتر اعتماد نماید و در بخش اقتصادی به این کشور کمک های زیادی نمایند.

مسوول هیات کشور کوریا کیم مونگ جون نیز ساختن و تجهیز مراکز آموزش های فنی و حرفوی در افغانستان را مهم دانست و افزود: چنانچه کشور کوریا همیشه افغانستان را در بخش های مختلف بخصوص آموزش های فنی و حرفه ای کمک نموده، در کابل مرکز افغان، کوریا را به صورت درست ساخت و تجهیز نموده ایم، نیز در ساختن مراکز آموزشی در ولایات افغانستان کمک خواهیم نمود.

وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان تاکید بر این نمود که در کشور نیز باید یک مرکز آموزشی داشته باشیم که شاگردان بعد از فراگیری آموزش و فراغت از مرکز در خارج از کشور نیز استعداد کار کردن داشته باشند.

هر دو طرف توافق بر این کردند که انتقال مرکز آموزشی بگرام به کابل باید روی یک مکانیزم صورت بگیرد، اشیایی که به مرکز افغان، کوریا ضرورت باشند در افغان، کوریا و باقی مانده آن در مراکز دیگر ولایات جابجا شوند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درین جای شک نیست که در افغانستان در حدود پنجاه کشور موجودیت نظامی داشتند و حالا نیز یک تعداد شان دارند.
این کشورها برعلاوه موجودیت نظامی بخاطر تامین صلح، در قسمت بازسازی کشور نیز سهیم اند، منجمله در قسمت آموزش های نظامی و فنی افغان ها و بورسیه ها غرض تحصیلات افغان ها در کشور ها یشان. اما از آن جایی که سیستم تحصیلی و آموزشی و کار های عملی در کشور های مختلف به گونه مختلف میباشد، بناً مراجع مربوط افغانی باید یک سیستم هماهنگ کننده داشته باشند، تا این سیستم های مختلف یکدیگر را نقض و یا باعث کندی در سیستم آموزشی و کار نشود.
چندی قبل کشور آلمان نیز مسًولیت آموزش حرفه یی یک میلیون افغان را در داخل افغانستان با برگذاری کارگاه های آموزشی به عهده گرفت.
حالا من نمیدانم چه تفاوت ها و قرابت ها بین سیستم آموزشی آلمان و کوریا وجود دارد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است